The Legend of Zelda

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja Flyffel » 06.09.2012 19:05

WiiU Zelda: It’ll be the most innovative game ever, they got stuff that will be copied by others for years.(Jjjust.)


Anyway. Tietoa WiiU Zeldasta joka tulee (toivottavasti ;P) 2014 on vuotanut. Klickaa tästä.

Pari otetta:
“Nintendo is sticking to the core values of Zelda, while trying to appeal to a wide range of gamers, casual and hardcore”, our source told us, adding, “They feel they’ve found the sweet spot with Skyward Sword, and they’re continuing this approach with the Wii U Zelda game”.

The new Wii U Zelda will feature “about the same amount of dungeons as previous Zelda games, but these will be vastly bigger in scope and will be totally different from each other. Some dungeons are so big they’re broken up in 3 parts and will literally take hours to complete

The first test dungeon they made was a giant forest running on early and buggy Wii U hardware — the dungeon was bigger than the Hyrule field in Ocarina, and the whole thing is one dungeon. You use the gamepad to navigate, avoid traps, follow clues etc. It’s dark, lush, with a ton of trees, foliage, some which you have to cut your way through. Its scope and details are unlike anything you’ve seen in a Zelda game.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja Shiny Entei » 06.09.2012 19:20

Hiukan hankala uskoa tuota, ja sen on jo muutenkin todistettu vääräksi, en nyt satu muistamaan mistä sen luin, mutta oli varsin luotettava lähde sekin.
White Friend Code: Alex: 0948 1614 7186.
3DS Friend Code: Alex: 1950-8795-1614
Avatar
Shiny Entei
 
Viestit: 821
Liittynyt: 01.11.2010 16:41
Paikkakunta: Crown City
(: Tähänkö sitä pitäisi jotain tekstiä pistää? :)

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja Flyffel » 06.09.2012 19:27

Mitä osaa tuosta on hankala uskoa, paitsi tuota minun laittamaani otsikkoa? Lähde kuitenkin vaikuttaa luotettavalta artikkelin perusteella.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja Darrell » 06.09.2012 20:04

Okei, vaikuttaa siltä, että Skyward Sword tulee olemaan viimeinen Zelda peli, jonka ostan, jos tulevat pelit ovat samanlaisia, kuin tuo Wii U peli tulee olemaan. Monta tuntia kestävät dungeonit.... Ocarina of Timessä ja Skyward Swordissa (vielläkään en ole mennyt läpi) ragequittasin pitkäksi aikaa hämähäkkidungeonien takia, ennen kuin jatkoin peliä. OoTissa sain pelin läpi vasta vuoden ostamisen jälkeen tai jtn. Skyward Swordia en vielläkään uskalla jatkaa hämähäkkikammon takia.
Avatar
Darrell
 
Viestit: 1165
Liittynyt: 01.11.2010 08:37
(: Wannabe-Pro

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja Rayquick » 06.09.2012 22:00

No sehän on vallan mainiota kun tulee isompaa kamaa, ei lopu peli iha heti keske. Ei minusta siinä ole mitään dissaamista ja nämä skyward swordit on ihan mahtavia pelejä että jos tosta uudemmasta tulee samanlainen, siitä tulee taas mahtavaa.
I'm not back... I'm just passing through.
Avatar
Rayquick
 
Viestit: 478
Liittynyt: 28.11.2010 19:31
Paikkakunta: Nivala
(: Silimitön voima! :)

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja Illusions » 11.10.2012 17:18

Darrell kirjoitti:OoTissa sain pelin läpi vasta vuoden ostamisen jälkeen tai jtn. Skyward Swordia en vielläkään uskalla jatkaa hämähäkkikammon takia.

Tunnen tuskasi. Itsekin juuri Ocarina of Timessa jäsähdin melko pitkäksi aikaa Water Templeen ja sen jälkeen Shadow Templeen (olen todella heikkohermoinen, eli ehkä väärä henkilö pelaamaan Zeldoja mutta pakko). Jostain syystä etenkin kaikki vetiset paikat kammottavat, sain kai traumoja Mario 64:sta pienenä. :D Skyward Swordia ihme kyllä rohkenin pelaamaan, tosin se on nyt jäsähtänyt muista syistä.
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 27.12.2012 11:15

the Legend of Zelda ja Pokémon ovat minulle molemmat yhtä tärkeitä, molempiin liittyy todella ihania muistoja.

Omistan itse vain:

PH
OoT
WW
ST

mutta olen pelannut kaikkia, paitsi Four Swordsia ja Oracleja.

TLOZ FOREVER!!!

Edit: Btw auttakaa joku olen ollut jumissa jo pitempään OoT:n Forest Templessä...! Lähinnä; mistä saan jousipyssyn!?
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja Illusions » 27.12.2012 18:50

PokéGirl4-ever kirjoitti:Edit: Btw auttakaa joku olen ollut jumissa jo pitempään OoT:n Forest Templessä...! Lähinnä; mistä saan jousipyssyn!?

Jouskarin saa sieltä Forest Templestä, mutta hiukan vaikea neuvoa tarkalleen kun en tiedä missä vaiheessa temppeliä olet. Anyway semmoinen huone missä on pari luurankoäijää, ne kun nuijit niin pitäisi ilmestyä arkku josta saat. Täytyy kyllä sanoa että oli ainakin itselleni koko pelin hankalin paikka (etenkin koska pelkäsin himputisti wallmastereita D:).
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 27.12.2012 20:15

Ok, uskoakseni se on oven takana, joka on lukittu, johon tarvitaan avain, jollaista minulla ei ole... Olen mielestäni tutkinut kaikki huoneet joihin tällä hetkellä pääsee, enkä ole löytänyt avainta. Kompassiakaan ei ole, joten en nää arkkujen paikkoja, enkä siis tiedä yhtään missä olisi arkku jossa olisi avain. Joten jos kerrot, mistä saan kompassin/avaimen niin auttaisi paljon!!! ;)

BTW mikä/mitkä ovat suosikki

-pelinne
-hahmonne
-pomopääkkä pelissä
-dungeoninne

ect. kun on kyseessä tLoZ (laittakaa vaan siis monta lempparianne, koska muuten olisi varmaan vaikea päättää... ;))

Ja, vielä, olen jumissa myös vastahankitussa Wind Wakerissani... Vedin läpi Dragon Roost Cavernin, ja en tajuu mihin sitten pitäisi suunnata... (laivan ohjeet on niin epäselviä... :() Joten jos tiedätte niin auttakaa koska Wind Waker on niin hitsin hyvä peli että haluun eteenpäin... ;)
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja Illusions » 27.12.2012 20:27

Siitä on jo jonkin aikaa kun pelasin OoTin läpi, ja vielä kauemmin kun pelasin Forest Templen läpi, mutta mielestäni kompassin saa vasta kun on saanut jouskarin. Ainakin jokin small key on temppelin ihan ensimmäisessä huoneessa, jossa kaksi sutta, kun kiipeät köynnöstä ylös. Jos et sitä ole vielä hakenut niin hae. Ja jossain huoneessa jossa oli wallmastereita oli lattiassa reikä, josta pudottautumalla pääsee uuteen huoneeseen. Eli kannattaa käydä tarkistamassa ne.

Wind Wakerissa kun avaat merikartan seuraavan paikan pitäisi olla merkattu siihen sinisellä koukerojutskalla... Anyway jos et siitä tajua niin sinun pitää mennä Forest Haveniin joka on muutaman ruudun etelässä Dragon Roostista.
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 27.12.2012 21:13

Danke schön :)
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja Illusions » 27.12.2012 22:39

Eipä mitään.

En ole varma onko tullut jo mainittua, mutta voin mainita tässä samalla omia lemppareitani...

Parhaita pelejä ovat Ocarina of Time, Twilight Princess ja toki Skyward Sword. Kaikissa on kivan erilainen tarina vaikka perusjuonihan nyt on sama. Tykkään myös näissä erityisesti heposesta ja SS:n Loftwingistä. Haasteellisuudensa kannalta SS on pienoinen pettymys, koska itselleni helpoimmat dungeonit tähän asti.

Lempihahmojani tietysti Link, Goronit, Saria ja Tingle. Ei mitään erityisempiä perusteluja.

Dungeoneista pidän eniten varmaan kaikista tulisista paikoista, se on jotenkin se paras elementti. Kaikkein paras ehkä TP:n mikä lie Goron -kaivos jonka nimeä en kyllä muista. Vai olisiko ollut Eldin mine? No jaa se kuitenkin. Vesipaikoista en sen sijaan pidä koska traumat Super Mario 64:stä. :D

Lempiloppari lienee Minish Capin jätti Chu Chu tai sitten Ocarina of Timen "noitakaksoset".
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 27.12.2012 23:51

Oho sulla on kaikki ne lemppareina joita itse vihaan... Paitsi peleistä.

Vastaan nyt sitten itsekkin omiin kyssäreihini...

Peleistä kärjessä killuvat Skyward Sword ihanien graffojen, juonen ja hahmojen ansiosta, Wind Waker ja Spirit Tracks juonen ja söpöjen hahmojen puolesta, OoT ja MM niin ikään mahtavien juonten ja MM varsinkin sivujuoneilun ja hahmojen omien tarinoiden ansiosta. Pidin myös siitä miten viimeksi mainittujen juonet sulautuivat kivasti yhteen. Lisäksi joka ikisessä Zeldassahan on tunnetusti mahtavat musiikit!

Hahmoista ja pääpahiksista valitsisin saman, ykkössija menee ehdottomasti "lordi" Ghirahimille, joka on ihana ja ällö samaan aikaan... ‹3
Muita suosikkihahmoja ovat kaikki Linkin apurit, joista yhtäkään en kumma kyllä ole kokenut ärsyttäväksi (Midnaa lukuunottamatta...)
En edes Navia, koska se on kuitenkin aika söpö ja hauska kaiken "Hey listen"-jankkauksen keskellä... (sitä paitsi Navia on kiva trollata... ;P)
Pahiksista kakkoseksi nousee huippu-ihana the Imprisoned ;)

Dungeoneista pidän kaikista, mutta Spirit Tower on hyvä. PH:n Ocean King's Temple on tyhmä, koska samat kerrokset pitää vetää monesti, ja jos ei ehdi niin pitää aloittaa kokonaan alusta... ;(
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja Illusions » 28.12.2012 10:52

Itse en hirveästi tykkää mistään käsikonsoli Zeldoista, vaikka olihan esim. Phantom Hourglass ja Spirit Tracks muuten ihan kivoja. Oracle of Agesia en vieläkään ole vetänyt kunniallisesti läpi vaikka onkin jo todella vanha peli. Grafiikka ja musiikki on ihania täytyy myöntää, itse pidän eniten Gerudo Valleyn musiikista OoTissa.

Unohdinpas kokonaan mainita Ghirahimin, tietenkin se kuuluu suosikkeihin koska he's so fabulous.
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 28.12.2012 12:13

Fabuhiiiiiim ‹3
Just fabulous and... creepy.
(juuri ne syyt miksi se on paras)
Spoiler:
Rakastan sitä kohtausta, jossa ennen loppupääkkää se alkaa tanssii ja hyräillä(?) omaa teemaansa... ;P


Ja unohdin mainitan pari lempimusiikkiani;

Dragon Roost Island
Spirit Tracks tunnari
Spirit Tracks junamusiikki
Skyloft
Song of Hero
Wind Waker aloitusmusiikki

Ja lyhyistä lauluista Song of Storms, Wind God's Aria, Sonata of Awaking ja New Wave Bossa Nova
Ja tietty Gerudo Valley kun siinä nyt vaan on sitä jotain...
Nyyh pidän kyllä kaikista koska yhtäkään huonoa ei tLoZ:n historiassa ole...

Meidän piireissä Imprisoned on vähän kuin maskotti... Eihän se ole edes ”pelottava”... Enemmänkin super söpö ‹3
Jos pitäisi valita suosikiksi vain yksi tLoZ, niin se olisi sitten Skyward Sword...

Ai niin Groose on kanssa ihan mahtava!!!
Spoiler:
Linkin ilme on priceless kun Groose siinä yhessä vaiheessa tulee Faroniin Linkin perässä... "LINK HELP!!!" Ja Link alkaa huutaa suoraa huutoa... Ja sitten "Place this great needs a name worth of it... We shall call it... GROOSELAND!" Ja siinä kun Link makaa maassa ja Fabulla on Zelda niin Groose menee eteen ja Ghirahim trollaa ensin sen kampausta ja sitten POTKAISEE pois tieltään... Lol.


Joku oli laittanu Googleen ja Deviant Artiin "mainoksen" pelistä "the Legend of Groose: Groosenator of Grooseland"... ;P
Laittaisin linkin mutta 3DS ei semmoisiin ihmetekoihin kykene mutta varmaan löytyy jos haet Googlen kuvahausta... Jos kiinnostaa..,

Ghirahim love-love: Ghirahim ja Fi kuuluvat toisilleen, onko vastaväitteitä!? Ja btw vihaan Tingleä mutta onhan se ihan hauska... Tingle Tingle Koolo-limpah...

Edit:
Spoiler:
Tuli mieleen tuosta Groose ja Ghirahim-jutusta myös se, miten Spirit Tracksissä kun Zeldan keho viedään, niin Alfonso tappelee Byrnee/Stavenia vastaan, ja antaa ilmeisesti ihan OK vastuksen. Mutta kun se ei kuitenkaan riitä, niin Toon menee siihen tielle ja Staven kattoo että WHAT ja huitaisee Toonin pois SILLÄ KÄDELLÄ JOKA EI OLE KYBORGI... Awww...

Ja unohdin myös laittaa Stavenin yhdeksi lemppareistani...
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja Pokéyas » 30.12.2012 13:27

Illusions kirjoitti:Itse en hirveästi tykkää mistään käsikonsoli Zeldoista, vaikka olihan esim. Phantom Hourglass ja Spirit Tracks muuten ihan kivoja. Oracle of Agesia en vieläkään ole vetänyt kunniallisesti läpi vaikka onkin jo todella vanha peli.


Jatkahan niitä Oracle-pelejä. Aivan mahtavia. Vaikka onhan Majora's Mask paras kaikista, suurin osa käsikonsolipeleistä liippaa aika läheltä. Erityisesti The Minish Cap on yksi pelaamisen arvoinen peli. :3
Speaking of Pokémon!
Avatar
Pokéyas
 
Viestit: 26
Liittynyt: 28.12.2012 20:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja Illusions » 30.12.2012 23:21

Pokéyas kirjoitti:Jatkahan niitä Oracle-pelejä. Aivan mahtavia. Vaikka onhan Majora's Mask paras kaikista, suurin osa käsikonsolipeleistä liippaa aika läheltä. Erityisesti The Minish Cap on yksi pelaamisen arvoinen peli.

Minish Cap oli kyllä ihan hyvä, Vaati. <3 Aikoinaan oli omistuksessa Majora's Mask nipalle, mutta olin niin pieni että pelkäsin tippuvaa kuuta. Siihen pelikokemus tuosta jäi, sillä enää ei ole kyseistä peliä eikä liioin nipaakaan... Harmittaa. :/
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 31.12.2012 11:15

Olen minäkin surkea.
Jäin heti WW:n Forest Havenissä jumiin kun siin pääsin... Miten saan sen Deku-lehden puusta? Jos kukaan nyt enää viitsii auttaa...

Btw WW Deku-puu on kauhean ruma ja oudon näköinen OoT:n Dekuun verrattuna...
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja Desert Spirit » 01.01.2013 17:06

Hei!

No muistaakseni sen Deku-lehden saa - sieltä korkealta -kun käyttää hyödyksi niitä outoja kukkia siellä Forest Havenissa ( en muista niiden virallista nimeä, jos niillä edes on sellainen, mutta jotain punaisia tai liloja ne oli tai jtn... )
... No, kuitenkin, tarvitset myös kukkien lisäksi köyttäsi -> eli tiedät varmaan jo tämän, mutta hyppää ensin yhden kukan sisään, joka on Deku-puun lähistöllä, ja se ´´ponkauttaa sinut korkealle´´, mutta muista tähdätä ensin. Pysy liikkeillä ja tarvitset myös köyttäsi ( Huomaa tarkastella ympäristöä ja muista myös Linkin katse ). Ja en muista ulkoa muuta, paitsi että kiipeät vain niin korkealle kuin sillä erää pääset ja kun löydät sen lehden, joka taisi olla jollain oksalla, niin hyppäät/pomppaat sen luokse ja no, osaat varmasti....Toivottavasti tästä selityksestäni oli/on jotain apua, tai ehkä oletkin jo päässyt eteenpäin...? Onnea peliin! :) ja netissäkin on paljon läpipeluuohjeita ( suurin osa kylläkin englanniksi ), niin Zelda - kuin Pokémon- sun muille - peleille...

Olen muuten pelannut kyseisen pelin läpi ainakin kaksi kertaa, ja rakastan kaikkia 3D - Zeldoja varsinkin , joo, mutta nimenomaan WW:n erilainen grafiikka, hahmot, vahva tarina, upea pelattavuus ( taas kerran ) ja en jaksa nyt ylistää enempää, mutta ihan kympin peli tämä(kin) Zelda, jee, tuuletukset päälle taas kerran...! *awesome*

Mutta teit muuten kivoja kysymyksiäkin Zeldoista noin yleensä aiemmin, PokéGirl4-ever, mutta vastaan niihin varmaan toiste, koska nyt en malta kirjoittaa enempää, sillä haluan nyt ( aikomus ainakin olisi ) pelata Skyward Swordia... vaikka olen pelannut sen kerran läpi, niin kaikkea on vielä löytämätta, sellaista pientä -sydämenpalasia ja jumalattarenkuutioita ja kiitollisuudenkrystalleja nyt ainaskin.... Zelda - pelejä ja Pokémon - pelejä on nyt vain niin vaikea verrata keskenään, rakastan molempia, Pokémon on Pokémon ja 3D - Zeldat vaan niin ihan rentoja, ja molemmat haastavia, mutta ihan eri tavalla... :3

P.S Voi hitsi, veli taisi avata juuri TV:n, voinkohan sittenkään nyt pelata... No, menenkin nyt tästä tiedustelemaan tilannetta... *lala*
Avatar
Desert Spirit
 
Viestit: 79
Liittynyt: 30.11.2010 23:09

Re: The Legend of Zelda

ViestiKirjoittaja Illusions » 01.01.2013 19:56

^ Voi ei Desert, olet ihana. :D

Itsekin olisi tarkoituksena pelata SS:sää, en ole vieläkään saanut pelattua loppuun (en ole varma olenko jo maininnut asiasta). Ja nyt oikeastaan vielä enemmän luettuani taas tätä aihetta... :D Olen pari kertaa jo melkein pelannutkin läpi, mutta tulee aina aloitettua alusta niin ei peli oikein edisty... *awesome*
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa

cron