Niin hyvää puuta AKA Tren rapsa

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Niin hyvää puuta AKA Tren rapsa

ViestiKirjoittaja JayEm » 16.01.2011 15:17

Niin hyvää puuta, laulaa Vesa-Matti Loiri.

Viikko sitten (la 8.1.) sovimme taas hyppäävämme Zamin kyytiin ja ryntäävämme Tampereen CCn, sillä olin epämääräisesti luvannut itselleni ja Mr. Pandalle että alan käymään enemmän turnauksissa, vähintään tahdilla 1 turnaus/kk. Noh, koska en keksinyt parempaa paikkaa käväistä (enkä halunnut maksaa liikaa Pasilan reissuista, Zamin/junan hinnat...), päätin lähteä Tampereen CCn. No mikäs siinä. Alkuviikosta olin suunnitellut uutta pakkaa mitä kokeillla Treella, mutta puhuttuani muutaman tahon kanssa asiasta päätin pitäytyä aina niin mahtavassa VileGarissa... paitsi että tällä kertaa lisäsin siihen kokonaan uusia käänteitä. Kyselin Mr. Kettuselta listaa VileGarista, johon tuli vielä Dusknoir, ja sen sainkin. Muokkasin Vilegarin ja pelasin torstaina Fantsussa 13.1. pari testipeliä, ja hyvin toimi. Eikun lauantaita odottelemaan, ajattelin.
Perjantaina painuin pehkuihin jo klo 22 jälkeen, ja yöllä Hollannista työreissulta palannut äitini kävi vielä moikkailemassa keskellä yötä. En edes katsonut tuolloin kelloa vaan käänsin kylkeä ja nukahdin, sillä lauantaina oli herätys klo 06.15.

Lauantai 15.01.
Herään klo 06.15 ja ponkaisen sängystä. Pakkaan loput tavarat kassiin ja syön aamupalan, pesen hampaat ja jutskaan äidin kanssa. Kellon ollessa 06.50 laitoin viestiä kuskillemme Zamille, että missä on tulossa, koska hänen oli määrä noutaa minut kotoa ennen Matkakeskukselle menoa. Hän olikin sitten odottanut pihassa jonkin aikaa ja oli jo lähtenyt ajamaan Matkakeskukselle, koska minua ei näkynyt ulkona :P Soitan Zamille ja käsken hänet kääntymään takaisin hakemaan. Mr. Pandakin alkaa jo soitella että missä ollaan tulossa. Noh, Zamin noukittua minut kello oli jo 07.05, koska tarkoitus oli lähteä Matkakeskukselta klo 07.00 paikkeilla. Matkakeskuksella odottikin jo Mr. Panda ja Luffy McAnkka, mutta vielä uupuu Sam The Onion. Panda oli ystävällinen ja soitti Sipulille, ja kuinka ollakkaan Sipuli oli nukkunut pommiin. Kymmenen minuutin odotuksen jälkeen Sipuli tuli Matkakeskukselle, ja n. klo 07.30 lähdimme kohti Tamperetta. Matkalla kaikki muut paitsi Zami pelasivat DSää, minä ja Panda KH: 358/2 Daysin moninpeliä, Onion jotain japskipelejä ja McAnkka jtn suosittua visual novelia. Matkalla aloin tutkia taskujani ja menin paniikkiin: missä mun lompsa? Pysähdyttyämme lähellä Tamperetta Neste-asemalle Zami kaivoi autoa ja löysi sen oven vierestä auton lattialta. HUH! Itse otin kahvia, kun muut söivät jtn. Mr Panda tapansa mukaan pelasi pari erää pelikoneella. Sitten matka jatkui ja olimmekin Tampereella turnauspaikalla siinä 09.45, ja aloimme purkaa tavaroita löytääksemme pakat, decklistit tai niiden tekotarpeet, lainailimme kortteja ja odotimme pääsyä rekisteröintiin. McAnkalle lainasin omaa Gyaradosiani, jota hän sitten manipuloi parilla kortilla. Sam The Onionille ja myöhemmin saapuneelle metal fanille lainasin muista pakoistani tärkeitä kortteja. SL vaihtoi minulle uuteen pakkaan tarvitsemani Abomasnow SFt :3 Koska minulla ei ollut muuta käteistä kuin Zamin vaatima bensaraha, jouduin lainaamaan Mr. Pandalta turnausmaksun. Noh, kuitenkin pääsimme sisään, ja juuri ennen rekisteröintiä laitoin viimeisen kortin pakkaani, joka tuli lähes identtiseksi Kettusen listaksi:

Poksut:
3 Gastly SF
3 Haunter SF
3 Gengar SF
1 Gengar lv X
2 Oddish LA psy
2 Gloom UD
2 Vileplume UD
2 Duskull Shiny SF
2 Dusclops SF #35
2 Dusknoir SF #1
1 Dusknoir lv X SF
4 Spiritomb AR
2 Uxie LA
1 Azelf LA
2 Unown Q MD

T/S/S:
2 Judge
2 Twins
2 Seeker
3 Collector
3 Bebe
1 Palmer
3 BT-S

Energyt:
7 Psy
3 Rescue
2 Warp

Pian päästiinkin aloittamaan. Koska olen pelannut viimeksi Seinäjoella, jossa prosenttini nousivat jonkin verran, oletin tietenkin vastuksen olevan samaa tasoa. Ja taisi ollakin. I dunno.

Round 1 VS A. Isoaho (Pumpuli)
Aluksi vilkaisin ympärilleni, ja itseni ja monen muunkin ihmetykseksi Kekkonen ja Hero alkaavat pelaamaan lattialla? Kuitenkin käteltyäni Isoahon kanssa aloimme setuppia tekemään, ja Isoaho ehdottaa että donkin hänet. Veikkasin omaksi huviksi että tulen häviämään. Aloitusvuoro tuli Isoaholle, ja hänellä oli pelissä vain Hoppip, minulla Spiritomb ja Oddish penkillä. Käteni on täynnä energioita, yksi BT-S ja Bebe. Isoaho passaa vuoron ja topdeckaan Dusknoir lv Xn. Noh, olin jo voittanut, ajattelin kun vuoro passattiin minulle, sillä Bebellä noudin Duskullin, retreattasin Tompan enulla ja Counting Songilla otin Hoppipin alas.

1-0

Jee Donkkasin. Mutta en tykännyt matsista, koska se oli lyhyt ja Isoaho sanoi että hänellä oli Azelf kädessä, muttei pelannut sitä :/

Round 2 VS Rva Kettunen (VileGar)
Dodih, tässä pelissä yksinkertaisesti sössin liikaa. Hommasin turhaan Plumea penkille, ja vastapelurini saa ensimmäisenä Gengarin ampumaan omaani. Noh, tietenkin ammuskelimme ympäriinsä toisiemme poksuja, mutta sain itse vain yhden prizen. Pahimmat sössimiseni olivat, kun käytin Dusknoirilla yhden Shadow Commandin liikaa, ja että toin sen Plumen ennen Gengaria peliini...

1-1

Ei tässä mitään, vielä on mahiksia.

Round 3 VS V. Sepponen (Luxchomp)
Tätä matchupia vastaan minulla on sellainen epäselvä viha-rakkaus-suhde. Toisaalta rakastan nöyryyttää tätä pakkaa silloin, kun menee hyvin, toisaalta huonoissa peleissä vihaan Luxchompia. Yksi syy sille, miksen ole ikinä edes harkinnut SPn peluuta. Pelistä muistan aika vähän, mutta 3 Plumea tuli peliin, koska 1. kopsui eteen ilman mitään apuja, mutta sainkin uuden heti BT-Sn ja topdeckaamani Oddishin ansiosta (kädessäni oli jo Plume-linja), 2. kaatui eteen, mutta olin pelannut sille Rescuen, ja kolmannen sain pidettyä loppuun asti pelissä. Koko pelin ajan varoin Gengar lv Xllä Level Downaamasta Luxray Xää ja Garchomp Xää, koska nehän olisi voitu tuoda aina uudestaan. Yhden kerran taisin lv Downata toisen hänen Luxraystaan, koska se kopsui siihen. Muuten vetelin Gengarilla Poltergeistilla 90 tai Shadow Roomasin porukkaa. Kun olin vikalla prizellani vastustajani päättää scoopata.

2-1

Tässä välissä oli ruokatauko, haimme Mr. Pandan kanssa K-kaupasta ruokaa. Itse ostin appelsiini-kola-Juissin ja kaksi kappaletta Pirkan Kanapurilaisia, joista toisen söin ennen seuraavaa kierrosta.

Round 4 VS T. Virtanen (UxieDonk)
Puhuimme aikaisemmin päivällä Sam The Onionin kanssa, että tätä matchuppia vastaan olisin lähes autowin. Noh, alku ei ollut hääppöinen, Gastly vs Crobat. Aloitin ja laitoin Pitch-Darkin. Vastustaja tekee vuoronsa ja antaa minulle vuoron. Sitten saankin Collectorilla Uxien, Spiritombin ja Oddishin. Gastlyllä karkuun ja Tomppa eteen. BT-Sn ansiosta sain Haunterin penkille, ja DGtin penkille Gloominkin.
Sitten alkoi pisin odotus, mitä olen ikinä joutunut ottelussa odottamaan. Vastustaja pyöräytti Cyclone Energylla Tomppani penkille, ja toin Uxien eteen. Vastapelurini pelasi yli puolet pakastaan ennen vuoron antoa. Hän otti kohteekseen Spiritomb ARn penkiltäni, ja sniputti sen Crobateilla. Odotinkin sitä yli puolet pelistä, sillä kädessäni oli Twins. Twinssilla sitten omalla vuorollain otin Vileplumin ja Gengarin, ja säädin vielä jotain ennen vuoronantoa. Nyt ei enää kestänyt niin kauan, koska olin lukottanut UxieDonkin kokonaan. Saatuani Gengarille energiaa Shadow Roomiin ja lopulta Poltergeistiin, iskin Poltergeistilla loppupelin yli 300. Ei riitä millään, ei.

3-1

Tässä vaiheessa laskeskelin Iston aiemmin tekemien laskelmien mukaan, että jos nyt voitan seuraavat kaksi, olen varmasti top-sijoituksissa, ja jos häviän vain yhden, on mahdollisuuteni 3/11. Eli tsemppasin itseni voittamaan seuraavat pelit.

Round 5 VS L. Hyttinen (Gyara)
Vastapelurini aloittaa Sablella, tuo Magikarpin ja Mesprit-lukon. Impersonatella hän hakee lisää tavaraa Collectorillaan. Itselläni oli aloituksessa Duskull ja Gastly, mutta koska oletin että Duskull kaatuu edessä, hain Collectorillani toisen Duskullin, Gastlyn ja Spiritombin. Taisin myös topdeckata Oddishin, jonka sain penkille. Powerlockin hidastaessa alkuani vastapeluri tuo Gyaransa iskemään 60, ja sekä Duskull että Spiritomb (jolla kehittelin Gengaria kehiin) kaatuivat. Lopulta peli alkoi rullaamaan, Shadow Roomasin jonkun Uxien/Azelfin/Mespritin alas. Samalla kehittelen Dusknoiria penkille. Lopulta Gengarin ollessa liian heikoilla (ja pelätessäni Crobatia/Fainting Spell tailsia), toin Dusknoirin eteen ja Seekeroin Gengarin. Tuon sen sitten peliin samalla vuorolla (ilman BT-Sää, tästä syntyi hämminkiä myöhemmin, selvittiin asiasta Warningilla minulle T_T ). Dusknoirilla lukotin peliä aika tasaisesti, ja tilanne kuroutuu tasaprizeihin. Kun aika huudettiin, otimme kolme vuoroa, ja tasatilanteessa otimme prizesta poikki. Koska olin vahingoittanut vastustajan Sableyeta, vastapelurini (ja varmaan moni muukin peliä katsonut) tiesi, ettei voi enää voittaa, joten hän scooppaa.

4-1

Haluan vielä näin foorumin välityksellä pyytää anteeksi aiheuttamaani hässäkkää, toivottavasti ei liikaa jäänyt kaivamaan asia :(

Round 6 VS T. Maijala (Regigigigigigigigigigigas)
Aloitus taisi olla oman aloitusvuoroni jälkeen Azelf LA ja Spiritomb (jonka topdeckasin) vs Crobat G. Kädessäni oli Haunter, 2x Bebe, Judge, Collector ja Psy-enu. En pelannut Psy-enua, ja se kaduttaa nyt, sillä olisin voinut periaatteessa lukottaa Crobatin eteen. Mutta kuinkas ollakkaan, SL Judgettaa käteni Giratina PTllä ja laittaa vielä Power-lukon pystyyn. SL evottaa Gigasillaan eikä onnistu Drag-Offilla kopsauttamaan penkillä olevaa Gastlya edes Beltillä, mikä toi pienen helpotuksen, kun sain Haunterin kehiin. Gigaksen säkityksellä sain ainakin 4 prizea, yhden sain itse Gengarilla (SR Jirachiin). Peli alkoi jo uhkaavasti näyttämään minun tappiolta, sillä Gengar olisi kaatunut Crobat Gn seuraavalla vuorolla, eikä kädessäni ollut mitään, mikä auttaisi asiaa. Sitten päätän Judgettaa roskakäteni, ja SLn mahtavan leikkaamisen ansiosta käteeni nousi mm. Gengar lv X ja Rescue enu. Noh, peli oli kuitenkin jo ohi, sillä Gigas Draggasi Gengar lv Xn (10 jäljellä Gengarilla), kopsautti sen Crobat Gllä seuraavalla vuorolla ja räiskäytti Giga Blasterilla alas minkä tahansa penkillä olevistani Haunterista ja kahdesta Spiritombista. Olisi vain pitänyt lv Downata se Gigas kun vielä voi...

4-2

Olin 10., joten top-pelit jäivät tällä kertaa haaveeksi. Kuten Mr. Kettunen oli painottanut listassaan minulle, että voitto tai edes top-sijat voivat jäädä omien virheiden takia. Ja tässä se sitten näkyi. Pakkaa on minun turha tällä kertaa syyttää.
Jäimme vielä Top-pelien ajaksi vaihtelemaan kortteja, ja sain mukavasti vaihdeltua kaikkea kivaa. Sitten kun pelit alkoivat olla ohi päätti Zami vihdoin lähteä ajamaan kohti kotia. Orituvalla vielä pysähdyimme Heseen, jossa jakelin alennuskuponkeja Sipulille, McSorsalle ja Pandalle, jonka kanssa jaoin Kerrosateria-lipukkeen. Sainkin sitten turnausmaksuvelan anteeksi *awesome* Syötyämme kävin ihan pokkana kokeilemassa pelikonetta euron panoksella, ja kymppi tuli takaisin *awesome* Koko automatkan lensi niin hyvää läppää että olin tikahtua pari kertaa nauruun.
Zami heitti McSorsan lähelle kotiaan, Sipulin ja Pandan matkakeskukselle ja meikäläisen kotiovelle. Sitten menin saunaan ja nukkumaan (saatuani ensin äidiltä Hollannin tuliaiset). Yöllä heräilin kipeään olkapäähän pelikassini kantamisesta, ja aamuna katselin Matka Maailman Ympäri (klassikko), ja piakkoin pienen brunssin jälkeen aloin tekemään tätä rapsaa.

Plussat
+ Turnauspaikka
+ Porukka
+ Paluumatkan jutut ja musiikki
+ Uuden pakan eka versio valmis
+ Kanapurilaiset ja Juissi
+ VileGarNoir toimii
+ 4-2
+ McSorsa pelasi Gyarallani 3-3
+ Sipuli pelasi roguellaan 3-3 (uhkaa siirtyä metagameen, olisiko nyt luvassa 6-0 niin hyvällä pelurilla ensi turneessa o_o)
+ Poliwag-promo
+ Just you know why...

Miinuskat
- Round 1 ja 5 :/
- Zamin ajosekoilut paluumatkalla o_o
- En saanut uusia Lickylicky TMiä...
- En päässyt toppeihin
- Dusknoir lv Xllä en tehnyt muuta kuin lisä-HPta
- Ei tullut paljoa jutskattua muiden kuin Treelaisten, JKLn ja Vajaakoskelaisten kanssa
- Mr. Panda pelasi 1-5, vaikka lupasi pelata paremmin :/
- jtn

Dodih, nyt kahville.
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Niin hyvää puuta AKA Tren rapsa

ViestiKirjoittaja Juusto » 16.01.2011 19:20

HB 4-2 tuloksesta, mutta kehtasitkin pölliä rapsani nimen! (Vanhalla foorumilla Tampereen BR 2009 syksy)
Avatar
Juusto
 
Viestit: 478
Liittynyt: 02.11.2010 00:34

Re: Niin hyvää puuta AKA Tren rapsa

ViestiKirjoittaja Welmu » 16.01.2011 21:27

Lehtis kirjoitti:HB 4-2 tuloksesta, mutta kehtasitkin pölliä rapsani nimen! (Vanhalla foorumilla Tampereen BR 2009 syksy)

Mietenkin miten rapsan nimi oli niin tuttu ^^
-000-
Avatar
Welmu
 
Viestit: 7
Liittynyt: 01.11.2010 07:59

Re: Niin hyvää puuta AKA Tren rapsa

ViestiKirjoittaja JayEm » 16.01.2011 21:39

Welmu kirjoitti:
Lehtis kirjoitti:HB 4-2 tuloksesta, mutta kehtasitkin pölliä rapsani nimen! (Vanhalla foorumilla Tampereen BR 2009 syksy)

Mietenkin miten rapsan nimi oli niin tuttu ^^

Ei jaksanut keksiä parempaa nimeä, ja olen Loiri-fani :3
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Niin hyvää puuta AKA Tren rapsa

ViestiKirjoittaja Tonu » 16.01.2011 22:36

Hyttynen, lol. Hieno typo tai evotus. :D
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Niin hyvää puuta AKA Tren rapsa

ViestiKirjoittaja JayEm » 16.01.2011 22:41

Tonu kirjoitti:Hyttynen, lol. Hieno typo tai evotus. :D

Oho katopas vaan.
Merkkasin muistaakseni nimet heti kun näin pairingsit, mutta saatoin nähdä väärin -> typo :P
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Niin hyvää puuta AKA Tren rapsa

ViestiKirjoittaja luxuss » 17.01.2011 09:29

Matsi nro 5 : Juu semmost sattuu ja jäi se vähä harmittaa ku en heti tajunnu , itelle ei noussu BTS kätee muute oisin Warp/seekkeroinu pokeja , mut kuitenki aikaan meni et loppupeleis GG matsi oli molemmilt.
Avatar
luxuss
 
Viestit: 45
Liittynyt: 01.11.2010 14:01


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa

cron