"Mitähän pelais turnauksessa X?" -taulukko

Keskustele uusista pakoista, uusista korteista ja uusista korttisarjoista. Mitä uutta sarja tuo pelaamiseen?
Alue sisältää kattavat suomenkieliset perussäännöt

Valvoja: R0xu

Re: "Mitähän pelais turnauksessa X?" -taulukko

ViestiKirjoittaja badganondorf » 18.01.2011 21:23

Hei! Minullahan on pelaajastatus, koska pelasin Vilegaria, oujee. Niin ja pelasin Vilegaria vain sen takia, koska en osaa pelata ja oikein kaipaan statusta. Heron yleistyksissä on muutenkin erittäin paljon korjaamisen varaa, tässä bugit, jotka nopeasti tulevat mieleen:

Luxchomp- Kaikki eivät pelaa Luxchompia, vaikka omistaisivat kortit siihen - miksi ei? Koska kaikki eivät halua voittaa. Luxchompilla pelaavat lähinnä ihmiset, jotka aidosti haluavat pärjätä turnauksissa.

DialgaChompia pelaavat lähinnä ihmiset, jotka - no en tiedä. Pakka on niin älyttömän vaikea rakentaa ja pelata oikein samaan aikaan, että sillä turnauksen voittamiseen vaaditaan oikeasti suurta taitoa. Eikä imo sillä pelaaminenkaan ole roguenörttien mielestä kivaa, koska onhan se SyöPää.

Garchomp C on arvokkaampi ja triljoona kertaa parempi kuin Dialga G LV.X. Puhtaalla Garchompilla on kaiken lisäksi vielä helpompi pärjätä kuin DialgaChompilla.

Suomen Magnezone hypeä en ole koskaan oikein ymmärtänyt. Joo, se on MetaNite Wannabe, mutta siitä puuttuu 100% synergisyys ja ennen kaikkea techattavuus, mitä MetaNitella taas oli. Magnezone kuuluu jonnekin Tier4 paikkeille. Ainoa syy, miksi sillä voi päästä turnauksissa toppeihin on, jos tapaa läjän Gyaradoseja swisseissa. Gyaradosinkin Magnezone voittaa vain weakin takia. Formaatin kahdelle pakalle se on käytännössä autoloss(Luxchomp ja Vilegar).

Jumpluffia ei juuri kukaan muu Suomessa pelaa kuin Anni. Tosin nähtävästi Tonukaan ei osaa pelata, sillä joutui alistumaan siihen...

Gigas on formaatin parhaita pakkoja, se on ainoa Garchomp C LV.X:n lisäksi, joka pystyy OHKO:amaan penkiltä 90 HP:sia ukkeleita. Gigas kärsii inflaatiota lähinnä VileGarin takia. Luxchompia vastaan tasaisilla aluilla uskaltaisin jopa sanoa, että match-up on Gigasin puolelle. Niin kauan kuin VIlegareja ja osaavia Luxchomp pelaajia pyörii turnauksissa, ei Gigasillakaan oikeata mahdollisuutta turnausvoittoon saakka ole.

Machamp on Luxchomp counter, ei metagame counter. Se on sitä paitsi autoloss formaatin 2. ja 3. parasta ja pelatuinta pakkaa vastaan. Onpa kova metagame counter...


Nyt jos joku vertaa mitä kirjoitin ja mitä Hero kirjoitti, voi huomata, että näissähän ei ole mitään samaa? Miksi ei? Koska näkökulmat ovat erilaiset. En tiedä koko topicin tarkoitusta - muuta kuin, että Herolla oli todennäköisesti tylsää jos katsoo viestin lähettämisaikaa - mutta siinä Hero on aivan väärässä, että ihmiset voitaisiin heittää laatikkoihin pakoittain. Jokaisella on omat motivaationsa pelata kutakin pakkaa, onhan jokainen yksilö.

Shuppet/Sablelockiin en jaksa ottaa mitään kantaa - lopettakaa jo se Argatnin kiusaaminen.

JayEm ajatteli osan siitä mitä kirjoitti. DH:han pärjäsi sillä hyvin Worldseissa - ei Natseissa. Ja kuten yllä mainitsin, pakka ei tee henkilölle statusa, vaan status on jo henkilöllä. Kun näet Kumiksen, mieleesi tulee Kumispakka, pelasi hän SPChompia tai Vileplume/Gyarados/Mightyena/Illumise/Jirachi/Seeker/donk - pakkaa. Jos näet minut turnauspaikalla, tiedät, että olen 90% varmasti liikkeellä metagamepakalla, jolla voi voittaa turnauksen. Jos näet Jonin, tiedät, että hän pelaa Luxchompia, koska osaa pelata sillä parhaiten ja haluaa voittaa.

Jos taas kasvot pyyhitään pois ja näet vastassasi Magnezonen, ei oletuksesi ole: "hei tää kaveri ei osaa pelata SP:ta". Rly, kuinka paljon tyhmemmältä tuo voisi kuulostaa? Suomen piirit ovat niin pienet, että kaikki tuntevat kaikki ja pärstäkerroin määrää sen millainen status sinulla on.

Ja lapset, älkää päättäkö pakkojanne Heron neuvojen pohjalta, silloin löydätte itsenne samoilta sijoilta kuin minä Tampereen citareissa.
http://www.thedeckout.com - Maailman paras Pokémon TCG-blogi(ni)

Mewtwolover kirjoitti:Pistin kännykkääni jo muistuksen 12.8.(MM-kisat päättyvät 11.8.) kohdalle noiden (Esan) oikkien poistosta.
Avatar
badganondorf
 
Viestit: 832
Liittynyt: 04.10.2010 09:52

Re: "Mitähän pelais turnauksessa X?" -taulukko

ViestiKirjoittaja Zami » 18.01.2011 23:10

badganondorf kirjoitti:Jumpluffia ei juuri kukaan muu Suomessa pelaa kuin Anni. Tosin nähtävästi Tonukaan ei osaa pelata, sillä joutui alistumaan siihen...

Hei, minä pelaan yhä joissakin turnauksissa (esim. Tampereella) Jumpluffia, että Anni tai Tonu ei ole ainoat sen pelaajat. xP

Mut, komppaan kyllä molempien, Esan ja JM:n, kantoja tässä aiheessa, että ei tietty pakka sinusta tietynlaista pelaajaa tee. Taitoa ja tuuria tarvitaan pakassa kuin pakassa, jos haluaa pärjätä turnauksissa, sehän on käynyt selväksi monta kertaa. Metagame-pakka vain antaa yleensä sinulle paremmat mahdollisuudet voittaa kuin joku random-pakka.
Avatar
Zami
JKL:n 2. Liiga-Leader
 
Viestit: 521
Liittynyt: 15.10.2010 10:21
Paikkakunta: Haapaniemi, Jyväskylä

Re: "Mitähän pelais turnauksessa X?" -taulukko

ViestiKirjoittaja Tonu » 19.01.2011 00:08

Itse tulkitsin topicin aloituspostin hyvin sarkastiseksi. :)

Tämä harhaluulo kyllä johtunee vain siitä etten osaa pelata peliä koska pelasin Jumpluffia. ;D
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Mitähän pelais turnauksessa X?" -taulukko

ViestiKirjoittaja Hero » 19.01.2011 18:29

Ilmeeni kun Esa replysi: :D
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Mitähän pelais turnauksessa X?" -taulukko

ViestiKirjoittaja Suetic » 20.01.2011 00:23

Minulla on nyt semmoinen kutina, että tässä olevinaan "parhaat" pelaajat yrittävät kiusata tavallisia Pokemonin kansalaisia sarkasmilla ja topic on sitä myöten melko hyötytön, kun riidellään siitä, millaisia pakkoja on ylipäätään ja mikä on surkeinta niissä. Minun näkemykseni mukaan ei ehkä tarvita tuollaista trollauksen kaltaista roskaa.

PS: Esa sentään heittää jotain sitä, mitä minäkin olisin jaksanut kirjoittaa joskus myöhemmin.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: "Mitähän pelais turnauksessa X?" -taulukko

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 20.01.2011 00:34

Argatni kirjoitti:Minulla on nyt semmoinen kutina, että tässä olevinaan "parhaat" pelaajat yrittävät kiusata tavallisia Pokemonin kansalaisia sarkasmilla ja topic on sitä myöten melko hyötytön, kun riidellään siitä, millaisia pakkoja on ylipäätään ja mikä on surkeinta niissä. Minun näkemykseni mukaan ei ehkä tarvita tuollaista trollauksen kaltaista roskaa.


Miten topikki jossa keskustellaan siitä, mikä missäkin pakassa on huonoa, on turha? Eikös alottelijoiden kannattaisi nimenomaan kuunnella "parhaiden" pelaajien kommentteja. Se, että sinun mielestäsi ei tarvita "tuollaista trollauksen kaltaista roskaa" lähinnä sai pienen "rofl-hetken." Itse kun kuitenkin olet uudella foorumilla (painotan myös tarkasti pelkkää sanaa "foorumi.") isompi rölli kuin minä itse. Harmillista, että olet siinäkin asiassa järkyttävän huono. Tai jos tahallaan esität järkyttävän tyhmää niin silloin onnistut rölläyksessäsi mainiosti. Harmillista, että tämä ei kuitenkaan pidä paikkansa.


PS: Esa sentään heittää jotain sitä, mitä minäkin olisin jaksanut kirjoittaa joskus myöhemmin.


Niin, koska sinullahan on aina samanlaiset käsitykset pelistä kuin Esalla.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: "Mitähän pelais turnauksessa X?" -taulukko

ViestiKirjoittaja Suetic » 20.01.2011 01:06

SiaBBo kirjoitti: Harmillista, että olet siinäkin asiassa järkyttävän huono. Tai jos tahallaan esität järkyttävän tyhmää niin silloin onnistut rölläyksessäsi mainiosti. Harmillista, että tämä ei kuitenkaan pidä paikkansa.

Tuossa kohtaa loukkaat ihmisiä loukkaavan kehnosti. Häpeäsit edes. Kuitenkaan et itsekään koskaan kerro mitään kuin kutuja ja mutuja, joita edes aloittelijat eivät koskaan jaksa lukea tai ymmärtää.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: "Mitähän pelais turnauksessa X?" -taulukko

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 20.01.2011 01:20

Argatni kirjoitti:
SiaBBo kirjoitti: Harmillista, että olet siinäkin asiassa järkyttävän huono. Tai jos tahallaan esität järkyttävän tyhmää niin silloin onnistut rölläyksessäsi mainiosti. Harmillista, että tämä ei kuitenkaan pidä paikkansa.

Tuossa kohtaa loukkaat ihmisiä loukkaavan kehnosti. Häpeäsit edes. Kuitenkaan et itsekään koskaan kerro mitään kuin kutuja ja mutuja, joita edes aloittelijat eivät koskaan jaksa lukea tai ymmärtää.

Sinua ei voi loukata kuin loukkaavan kehnosti. Minunko pitäis siis hävetä? Se, että aloittelija ei jaksa lukea tekstiäni ei ole ollenkaan minun vikani. Itse kun kirjoitan vielä aloittelijalle sillä tavalla tekstini, jotta hänen ei pidä jokaista lyhennettä googletella ja ihmetellä. Tietääkseni artikkelini ovat olleet erittäin helppolukuisia, joissa selitetään asiat mahdollisimman yksinkertaisesti. Älä siis yleistä. Jos et itse ymmärrä tekstiäni, niin sille en voi sitten enää oikeasti yhtään mitään.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: "Mitähän pelais turnauksessa X?" -taulukko

ViestiKirjoittaja R0xu » 20.01.2011 01:44

Minulla on nyt sellainen kutina, että tässä topicissa tosiaan Integral avatarinen heppu trollailee, oudoilla viesteillä...
topic on sitä myöten melko hyötytön, kun riidellään siitä, millaisia pakkoja on ylipäätään ja mikä on surkeinta niissä

Pakkojen arvostelu on "hyödytöntä" Yleinen korttipelikeskustelu alueella? Olet ilmeisesti väärällä alueella, ellei trollaus tosiaan ollut tarkoituksesi.

Toistaiseksi Mastereiden CC turnaukset on voitettu vain "Omistan kaikki pahvit!" (7x) ja "pelaaja-status"(1x) pakoilla
Johtopäätös: Pahvit > skilli ? ;p
Esan viesti mukavasti analysoi suomen nykyistä metagamea, saa nähdä tuleeko kuinka paljon muuttumaan Call setin tullessa.
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: "Mitähän pelais turnauksessa X?" -taulukko

ViestiKirjoittaja Suetic » 20.01.2011 01:47

SiaBBo kirjoitti:
Argatni kirjoitti:
SiaBBo kirjoitti: Harmillista, että olet siinäkin asiassa järkyttävän huono. Tai jos tahallaan esität järkyttävän tyhmää niin silloin onnistut rölläyksessäsi mainiosti. Harmillista, että tämä ei kuitenkaan pidä paikkansa.

Tuossa kohtaa loukkaat ihmisiä loukkaavan kehnosti. Häpeäsit edes. Kuitenkaan et itsekään koskaan kerro mitään kuin kutuja ja mutuja, joita edes aloittelijat eivät koskaan jaksa lukea tai ymmärtää.

Sinua ei voi loukata kuin loukkaavan kehnosti. Minunko pitäis siis hävetä? Se, että aloittelija ei jaksa lukea tekstiäni ei ole ollenkaan minun vikani. Itse kun kirjoitan vielä aloittelijalle sillä tavalla tekstini, jotta hänen ei pidä jokaista lyhennettä googletella ja ihmetellä. Tietääkseni artikkelini ovat olleet erittäin helppolukuisia, joissa selitetään asiat mahdollisimman yksinkertaisesti. Älä siis yleistä. Jos et itse ymmärrä tekstiäni, niin sille en voi sitten enää oikeasti yhtään mitään.

Ensinnäkin kun pommitat vain itseäsi koskevaa ideologiaa, se ei saata olemaan kuitenkaan kenenkään mieleksi.

Sry, mutta pysytkäämme topicin sisällä. *on väsyttävää riidellä tuollaisen talitintin kanssa*

Ai niin joo. Topicissa ei ole kaikkiea metagameja. Minusta ainakin siltä tuntuu.

PS: Minä en kuitenkaan ole Pokemoniin kokonaan perehtynyt.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: "Mitähän pelais turnauksessa X?" -taulukko

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 20.01.2011 02:12

Sry, mutta pysytkäämme topicin sisällä. *on väsyttävää riidellä tuollaisen talitintin kanssa*


Ootko sä nyt ihan oikeesti taas tosissas? Tietääkseni se olit sinä, joka kaiken tämänkin roskan taas aloitti. Muista olla vastaamatta tähän, jotta pysymme topikin sisällä. Muutenkin sinun pitäisi olla kaukana tästä topikista, jos se on ensinnäkin mielestäsi täysin turha. Tämä "haukkusi" sai minut vain repeämään. Kumpikohan se nuija nyt taas olikaan?

Ai niin
joo. Topicissa ei ole kaikkiea metagameja. Minusta ainakin siltä tuntuu.


Ai, anteeksi. Puuttuuko sieltä kenties Sablelukkosi jonka Honkku SV kyykyttää Shuppetin ihan 6-0?

PS: Minä en kuitenkaan ole Pokemoniin kokonaan perehtynyt.


Pitikö se mainita nyt ihan erikseen?
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: "Mitähän pelais turnauksessa X?" -taulukko

ViestiKirjoittaja Suicu Azul » 20.01.2011 13:26

Riitely, nimittely ja loukkaaminen loppuu tähän.
Tätä viestiä seuraavista viesteistä tulee sitten varoitusta jokaisesta viestistä joka on edes hivenen hyökkäävä ketään toista käyttäjää kohtaan. Jos haluatte tapella, voitte tapella vaikka mesessä. Tuollaista käytöstä ei minun mielestäni julkisella foorumilla kenenkään kannata näyttää.
Vaihtolista
Dropbox +250MB tästä linkistä
Myyntilista
- Tyhjiä boostereita myynnissä base setistä asti.
Avatar
Suicu Azul
 
Viestit: 357
Liittynyt: 31.08.2010 21:42

Edellinen

Paluu Pokémon TCG-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa

cron