Mac ja muut äpple tavarat

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja l0ck4r » 04.11.2010 18:43

Eli täällä voi puhua noista ja tänne voi laittaa kysymyksiä sun muuta.

Itsellä on MacBook, Snow Leopardilla.
Omasta mielestäni Macit ovat selvästi parempia kuin muut kaupoissa olevat tietokoneet.
Ja Ipodit ovat hyviä ja laadukkaita ja omistankin Ipod Touchin joka on todella hyvä MP3 ja pelaamis väline.

Garageband on todella iso Plussa, vain maceilla ja sillä voit tehdä omaa musaa, todella hyödyllinen väline ja helppo käyttää.
Ehkä ainoa miinus on että kaikenlaiset ohjelmat eivät ole kaikki pakosti vielä Maceille :(
Mutta kyllä ne tärkeimmät ja isoimmat ohjelmat ovat.

Myöskin Maceille ei tarvitse ostaa minkäänlaista suojaus ohjelmaa koska Maceille ei ole(?) vielä Viruksia.
Mutta kuitenkin palomuurit sun muut tulee mukana eikä tarvitse ostaa.

Kuulostaa aikamoiselta mainostukselta mutta vakuutan ettei ole.
Hihii :)
Avatar
l0ck4r
 
Viestit: 125
Liittynyt: 01.11.2010 16:48

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja Water » 04.11.2010 18:48

Hetkonen. Tuleeko joku versio Garagebandista tietokoneella ja jos ei, paljonko se maksaa?
Olen kuullut niin eriäviä tietoja (mukana tulleesta 200€:hen asti) että en enää tiedä mitä uskoa, tosin kyllä voisin ostaa tuollaisen kojeen jos hinta on alhainen.

Garageband + MIDI-koskettimet = win.
Avatar
Water
 
Viestit: 118
Liittynyt: 01.11.2010 19:07

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja Hikaru » 04.11.2010 19:11

GarageBand tulee mukana.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja SnappiX » 04.11.2010 19:23

l0ck4r kirjoitti:Ehkä ainoa miinus on että kaikenlaiset ohjelmat eivät ole kaikki pakosti vielä Maceille :(

Winellä saa suurimman osan ohjelmista toimimaan.

l0ck4r kirjoitti:Myöskin Maceille ei tarvitse ostaa minkäänlaista suojaus ohjelmaa koska Maceille ei ole(?) vielä Viruksia.
Mutta kuitenkin palomuurit sun muut tulee mukana eikä tarvitse ostaa.

Macille on kyllä viruksia.

Itse omistan iLuurin ja olen siihen todella tyytyväinen. PC on minulla vain ns. "pelikoneena", joten kyllä mielummin maccia käyttelisin.
[22:29] <+keksik> snii snaa snappii
[22:29] <+keksik> snappi snappi sanp
Avatar
SnappiX
 
Viestit: 202
Liittynyt: 01.11.2010 11:56
(: Derpping :)

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja l0ck4r » 04.11.2010 19:32

SnappiX kirjoitti:Macille on kyllä viruksia.

En tiennyt tuota, mutta jos koneeseen tulee viirus niin se ei taida tehdä mitään tyhmää?
Ainakaan itselläni ei ole voinut olla yhtään viirusta koska toimii moitteettomasti, ja ei tee mitään tyhmää.
Hihii :)
Avatar
l0ck4r
 
Viestit: 125
Liittynyt: 01.11.2010 16:48

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 04.11.2010 19:57

l0ck4r kirjoitti:
SnappiX kirjoitti:Macille on kyllä viruksia.

En tiennyt tuota, mutta jos koneeseen tulee viirus niin se ei taida tehdä mitään tyhmää?

Se riippuu ihan viruksesta. Aika harvinaista se kyllä on, että ylipäätään saat Maciisi viruksen jostain.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja Roseanni » 04.11.2010 20:11

Itse sain kesällä ylppärilahjaksi vm. 2007 iMacin, käyttiksenä Tikru. Rammia oli vaivaiset 1 Gt, joten eikun ostamaan lisää (tällä hetkellä yht. 3Gt) ja Snow Leopard sun muut kivat jutut sisään. Macista olin jo pitkään haaveillut ja ihan kivahan tämä on.

Nyt kun olen lähes puoli vuotta tätä käyttänyt niin olen kyllä tullut siihen lopputulokseen, etten taida jatkossa enää Macia ostaa. Lähinnä syynä on se, että Macin käyttis eriää niin paljon Winukasta, jota olen muksusta asti käyttänyt, että välillä tahtoo kärsivällisyys loppua. Ei sillä ettenkö olisi tähän jo tottunut, mutta mitään erikoisuuksia en ole jaksanut opetella. Ts. ajan ja jaksamisen puute on suurin syy. Yhä vieläkään en ole mm. tohon pirun hiireen tottunut. Uskomattoman turhauttava vempele. Uusi on pitänyt ostaa, mutta en oikein tiedä millainen olisi hyvä ja etenkin yhteensopivuus mietityttää. Saa valaista, jos kiinnostaa. :p

Lähinnä tämäkin vehje kiinnosti videonmuokkaamisen sun muun takia, arvatkaa vaan olenko kertaakaan muokannut, vaikka iMovie löytyy... Voisi järkätä joskus paremmin aikaa iMacin salojen tutkimiseen niin ei mennyt ihan hukkaan. : > Tosin eipä tää käytettynä ollut kuin 500e.

iPod Touchin olen omistanut noin vuoden ja tykkään kyllä tosi paljon tosta soittimesta, vaikka kuinka monet tykkäävätkin sitä dissata. Vanha nanoni toimii vielä hyvin lenkkisoittimena.
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 04.11.2010 21:02

Uskomattoman turhauttava vempele. Uusi on pitänyt ostaa, mutta en oikein tiedä millainen olisi hyvä ja etenkin yhteensopivuus mietityttää. Saa valaista, jos kiinnostaa. :p



Se hiiri on kyllä ihan järkyttävä. Luulisin kuitenkin, että mikä tahansa USB-hiiri toimii, ja jos ei toimi, niin ainahan ne ajurit sinne voi tunkea. Itse en ole ainakaan törmännyt vielä hiireen, joka ei olisi toiminut. Tai sitten ostat sen Magic Touch padin(?), jota siis liikutettaa sormella. Kahdella sormella taas rullaa jne.
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja Maketsu » 04.11.2010 21:04

Valkonen muutaman vuoden vanha Macbookki löytyy, samoin iPod Nano. En jaksa jaaritella sen enempäää, kiitos moro.
Hatter Gonna Hat
Avatar
Maketsu
 
Viestit: 313
Liittynyt: 01.11.2010 08:37
Paikkakunta: #pkmn.fi

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja Lars » 04.11.2010 23:23

Omistan kohta kaksi vuotta vanhan iMacin, johon olen ollut aina yltiötyytyväinen! Jännä, että ne asiat, joita Roseanni mainitsi (eroavaisuus Windowsista yms.) ovat ehkä juuri ne, jotka tekevät Macista mielestäni täydellisen kumppanin (: D). Itsellä meni hermot aina Windowsin jatkuvaan huoltamiseen, kun Macintosh taas on ainakin minulle ollut helppokäyttöinen ja vaivaton. Mielestäni Macintosh on täydellinen HC-peruskäyttäjän kone, eli siis jos haluaa multitaskata ankarasti, mutta ei ehkä pelaamiseen ynnä muuhun sellaiseen (itse en pelaa koneella mitään, joten en ole edes perehtynyt). Myös virusten vähyys (viruskeskusteluunne sen verran, että minullakin on macintoshilla viirustorjuntaohjelma, varmuuden vuoksi) ja hyvät lähtökohdat "luovuudelle" tekivät Macintoshista minulle selvän valinnan. Parasta Macissa on käyttäjäystävällisyys, ja noh, onhan se ilo silmälle. : 3

Myös se vanha malli iPod Classicista löytyy. Olisi ehkä kiva hankkia joskus Touch, kun vanha menee rikki (palvellut nyt kolme vuotta). Onko kellään täällä kokemuksia iPadista? Aika ihana hupikone, mutta atm ehkä liian kallis sellaiseksi.
You're a virile manifestation of the divine.
Avatar
Lars
 
Viestit: 284
Liittynyt: 01.11.2010 14:34
Paikkakunta: HKI
(: 오빠~~

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja Roseanni » 05.11.2010 00:30

Niin siis itsekin Macista aloin aikoinaan kiinnostua, koska meni hermot Wintoosan pelleilyihin, kaatuiluihin sun muihin täysin kummallisiin ongelmiin mitä eteen tuli. Vistan kanssa oli kaikista kamalinta, kun koko käyttis oli niin raskas, että hyvä kun läppäri jaksoi sitä pyörittää. Nyt tolla samaisella läppärillä mulla on Wintoosa 7 (joka on kyllä ollut hyvä, joskin se herjaa ettei ole aito, vaikka se kyllä on...) ja Ubuntu. Se mitä tarkoitin noilla eriävyyksillä, oli lähinnä se, että kun on käyttänyt Wintoosaa koko ikänsä niin Macin käyttiksen opettelu tuntuu hankalalta. Jos jaksaisin perehtyä niin eipä siinä mitään. : ) Toisaalta, enpä ole tota Ubuntuakaan oikeestaan käyttänyt, Ironlion vaan "pakotti" asentamaan sen... Macilla hoidan tän perusdatauksen ja Wintoosaa olen käyttänyt sellaisiin juttuihin, joihin tartten tiettyä ohjelmaa tai en muuten vain osaa tehdä jotain juttua Macilla. Pitäis rly opetella tänkin käyttöä paremmin...

Ja voin myös myöntää olevani yksi niistä, jotka halusivat iMacin ulkonäöllisistä syistä. ;p Ja toisaalta, onhan se ihan kätevää, kun ei ole mitään ylimääräistä pömpeliä jaloissa pyörimässä vaan näyttö ja kone samassa. Osia ei joo paljoa sitten vaihdellakaan, mutta eipä varmaan tule olemaan tarvettakaan moiseen. Rammia kun saa ihan itsekin lisättyä enkä ole niin hc-käyttäjä muutenkaan, että osaisin mitään osia vaihdella. :s
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja Lars » 05.11.2010 00:39

Aivan, voi kyllä olla totta, että niin erilaisen käyttiksen opettelu onkin yhtäkkiä outoa! En tullut ajatelleeksi, koska vanhempieni töissä on ollut aina Macintosh, jota olen innokkaasti räplännyt jo pienestä asti, ja meidän ensimmäinen kotikone oli sellainen _ikivanha_ Macintosh, joka on oikeasti ihan mahtavan näköinen. : D Ei ollut ihan iMacceja siihen aikaan, lol. Tosin tuo ultravanha Macintosh toimii vieläkin, mistä taas propsit Macintoshin kestävyydelle.

Macin ulkonäkö FTW! Itselläkin se oli tietysti osasyy hankintaan, he. : ) Tosin ärsyttävää, miten kaikki miespuoliset kaverini aina jaksaa itkeä, että "Niinkun te tytöt _AINA_ ostatte noita nättejä koneita ettekä mieti mitään muuta whine whine (olen oikeesti kateellinen)". Heti jos on naispuolinen henkilö ja kone sattuu olemaan nätti, niin sittenhän ei tietenkään ymmärrä mitään muuta siitä koneesta.

Edit: Ja olen kanssasi samaa mieltä myös siitä, että on ihanaa kun kaikki on samassa paketissa!
You're a virile manifestation of the divine.
Avatar
Lars
 
Viestit: 284
Liittynyt: 01.11.2010 14:34
Paikkakunta: HKI
(: 오빠~~

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja Dark Ho-oH » 05.11.2010 09:57

Roseanni kirjoitti:Nyt tolla samaisella läppärillä mulla on Wintoosa 7 (joka on kyllä ollut hyvä, joskin se herjaa ettei ole aito, vaikka se kyllä on...)

Oletko päivittänyt Vistan suoraan 7:ksi vai oletko asentanut 7:n siihen ihan kokonaan uudestaan? Jos se on ollut päivitys niin periaatteessa sen ei pitäisi valittaa aitoudesta, mutta jos se näin tekee niin kirjoita Vistan Product Key siihen ruutuun kun se seuraavaksi valittaa siitä (kun klikkaat niitä varoituksia että käytössässi ei ole aito Windows niin jostain niistä pitäisi avautua se että voit kirjoittaa Product Keyn). Jos taas olet asentanut sen niin että olet vaan asentanut sen siihen Vistan päälle, niin sitten tarttisi tietää se 7:n Product Key. Jos olet ostanut tuon 7:n jostain niin todennäköisesti sen paketissa jossain lukee se Product Key.
Avatar
Dark Ho-oH
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 01.11.2010 07:55
Paikkakunta: Salo

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja WeohNatai » 05.11.2010 13:47

Äiteellä on Mac Pro, työnsä takia. Oma PC on toivoton, joten päätimme hommata uuden. Teimme taustatyötä, ja päädyimme läppäriin, tarkemmin Maciin. Ensin meinasimme hommata MacBookin, mutta jotta äiti voisi tehdä töitä kunnolla läppärilläkin, päädyimme 13" MacBook Prohon (pitäisi kyllä hommata 15" paremman näytön takia, koska olen aktiivinen videonmuoksija, mutta se maksaa liikaa). Meidän piti hommata se jo syyskuun puoleenväliin, mutta eräiden syiden takia asia on vain venynyt. Onneksi saimme veronpalautuksissa sopivasti, joten saadaan jouluksi Mac + Time Capsule + vissiin Final Cut Express + päivitykset äidin koneeseen. Jej I'm happy (paitsi jos joudun itse maksamaan Final Cutin :S).
YouTubeni
Mainostan turinoitani <-- Lukekaa, ihmiset!
Avatar
WeohNatai
 
Viestit: 434
Liittynyt: 01.11.2010 08:14
Paikkakunta: Lahti
(: Stüldt håjt! :)

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja Roseanni » 05.11.2010 14:59

Dark Ho-oH kirjoitti:
Roseanni kirjoitti:Nyt tolla samaisella läppärillä mulla on Wintoosa 7 (joka on kyllä ollut hyvä, joskin se herjaa ettei ole aito, vaikka se kyllä on...)

Oletko päivittänyt Vistan suoraan 7:ksi vai oletko asentanut 7:n siihen ihan kokonaan uudestaan? Jos se on ollut päivitys niin periaatteessa sen ei pitäisi valittaa aitoudesta, mutta jos se näin tekee niin kirjoita Vistan Product Key siihen ruutuun kun se seuraavaksi valittaa siitä (kun klikkaat niitä varoituksia että käytössässi ei ole aito Windows niin jostain niistä pitäisi avautua se että voit kirjoittaa Product Keyn). Jos taas olet asentanut sen niin että olet vaan asentanut sen siihen Vistan päälle, niin sitten tarttisi tietää se 7:n Product Key. Jos olet ostanut tuon 7:n jostain niin todennäköisesti sen paketissa jossain lukee se Product Key.

Tiedän kyllä varsin hyvin, mitä tolle pitää tehdä, pointti oli lähinnä se, että herjaa tota vieläkin. xP Vistan romu on otettu pois alta. Tosin aion todnäk myydä nykyisen läppärini pois ja ostaa uuden niin samapa tuo.

WeohNatai, Final Cut himottas muaki. >:o Ootko käyttänyt iMovieta? Saako sillä tehtyä mitään erikoisuuksia vai onko se jonkun Windows Movie Makerin tasoinen hirvitys? Itsellä on tuo, mutten ole vielä perehtynyt siihen.
"Pokemonista ei voi valehdella, se näkyis jo liikaa päälle." - Lehtis Jouni 28.09.2009
真実はいつも一つ! コナん<3

Esan blogi - The Deck Out
Avatar
Roseanni
 
Viestit: 267
Liittynyt: 31.10.2010 17:41
Paikkakunta: Espoo (Otaniemi)

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja Riolucario » 05.11.2010 16:42

^Kyllä iMovie minun mielestäni on paaaljon parempi kuin Windows Movie Maker. Ihan hyviä videomuokkauksia sillä saa tehtyä. Pitäisi vain jaksaa hankkia se uusin versio... Paitsi että ostan kyllä varmaankin Final Cutin. :D Mutta ihan hyvä ohjelma siis. Sitten jos videoita haluaa DVD:lle polttaa, niin kaikissa(?) iMac-käyttöjärjestelmissä on myös iDVD millä saa tehtyä hienon näköisen valikon DVD:n alkuun, lisämateriaaleja ja kaikkea muuta hienoa.
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 05.11.2010 17:51

Roseanni kirjoitti:
Dark Ho-oH kirjoitti:
Roseanni kirjoitti:Nyt tolla samaisella läppärillä mulla on Wintoosa 7 (joka on kyllä ollut hyvä, joskin se herjaa ettei ole aito, vaikka se kyllä on...)

Oletko päivittänyt Vistan suoraan 7:ksi vai oletko asentanut 7:n siihen ihan kokonaan uudestaan? Jos se on ollut päivitys niin periaatteessa sen ei pitäisi valittaa aitoudesta, mutta jos se näin tekee niin kirjoita Vistan Product Key siihen ruutuun kun se seuraavaksi valittaa siitä (kun klikkaat niitä varoituksia että käytössässi ei ole aito Windows niin jostain niistä pitäisi avautua se että voit kirjoittaa Product Keyn). Jos taas olet asentanut sen niin että olet vaan asentanut sen siihen Vistan päälle, niin sitten tarttisi tietää se 7:n Product Key. Jos olet ostanut tuon 7:n jostain niin todennäköisesti sen paketissa jossain lukee se Product Key.

Tiedän kyllä varsin hyvin, mitä tolle pitää tehdä, pointti oli lähinnä se, että herjaa tota vieläkin. xP Vistan romu on otettu pois alta. Tosin aion todnäk myydä nykyisen läppärini pois ja ostaa uuden niin samapa tuo.

Lataappa RemoveWGA, se estää aitoustarkastusta ottamasta yhteyttä Micro$oftin palvelimille, piratismin kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja riolu » 05.11.2010 17:58

tietääk kukaan mitäään hyvää sotapelii macille.>_<

ps.Ei assault cubea

Äläpä heittele noin montaa tyhjää riviä viesteihisi enää tästä lähtien. ~Tas
Olin 35 rekisteröityny
riolu
 
Viestit: 6
Liittynyt: 01.11.2010 08:32

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja l0ck4r » 05.11.2010 20:02

CoDit? BattleFieldit?
Hihii :)
Avatar
l0ck4r
 
Viestit: 125
Liittynyt: 01.11.2010 16:48

Re: Mac ja muut äpple tavarat

ViestiKirjoittaja WeohNatai » 07.11.2010 15:46

Roseanni kirjoitti:WeohNatai, Final Cut himottas muaki. >:o Ootko käyttänyt iMovieta? Saako sillä tehtyä mitään erikoisuuksia vai onko se jonkun Windows Movie Makerin tasoinen hirvitys? Itsellä on tuo, mutten ole vielä perehtynyt siihen.

iMovie on huomattavasti parempi kuin Movie Maker. Olen käyttänyt kyllä iMovie '04 (tai '06, joka on todennäköisesti paras iMovie), mutta kyllä uusi '09 on vielä selvästi parempi kuin Movie Maker. Ainoa miinus siinä on aikajanan puute. Ja, kuten aidossakin videonmuokkauksessa ei käytetä paljon mitään efektejä, joten niiden puute ei ole paha. Mutta hanki Final Cut ehdottomasti, jos on rahaa. iMovie '11:ta en ole vielä tutustunut.

Riolucario kirjoitti:^Kyllä iMovie minun mielestäni on paaaljon parempi kuin Windows Movie Maker. Ihan hyviä videomuokkauksia sillä saa tehtyä. Pitäisi vain jaksaa hankkia se uusin versio... Paitsi että ostan kyllä varmaankin Final Cutin. :D

Jos mitenkään mahdollista, kannattaa hommata juuri '06 (jos et osta Final Cutia), sillä ilman aikajanaa ei saa paljon mitään aikaan (ellet hommaa iMovie '11:sta, siinähän kai on aikajana?).

Riolucario kirjoitti:Mutta ihan hyvä ohjelma siis. Sitten jos videoita haluaa DVD:lle polttaa, niin kaikissa(?) iMac-käyttöjärjestelmissä on myös iDVD millä saa tehtyä hienon näköisen valikon DVD:n alkuun, lisämateriaaleja ja kaikkea muuta hienoa.

Eikös iMac ole aika vanha käyttis? Nykyään on vain OS X Leopard ja Snow Leopard? Eikä uusissa iLife -paketeissa ole iDVD:tä? No, en ole näistä aivan varma.
YouTubeni
Mainostan turinoitani <-- Lukekaa, ihmiset!
Avatar
WeohNatai
 
Viestit: 434
Liittynyt: 01.11.2010 08:14
Paikkakunta: Lahti
(: Stüldt håjt! :)

Seuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa

cron