Yleinen Black/White keskustelu

Yleistä keskustelua Pokémon-videopeleistä, sekä Pokemon peleistä jotka eivät kuulu pääsarjan peleihin.

Valvoja: pikanoob

Alueen säännöt
• Keskustelu Pokémon-pelien romhackeistä ja emulaatiosta on sallittua vain tällä alueella.
• Ei linkkejä pelien ROM-tiedostoihin, ei edes valmiiksi pätsättyihin (pre-patched) ROM-tiedostoihin.
• Romhackien (IPS- ja XDELTA-tiedostot) latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Emulaattorien latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Romhackien teossa ja käyttöönotossa käytettävien työkalujen latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Suosittelemme käyttämään latauslinkkejä, jotka vievät suoraan lataukseen.

Minkä valitsit (B/W)?

*grass*
51
30%
*fire*
25
15%
*water*
44
26%
*grass* & *fire*
11
6%
*grass* & *water*
26
15%
*fire* & *water*
15
9%

Ääniä yhteensä : 172

Re: Yleinen Black/White keskustelu

ViestiKirjoittaja Sherlock » 06.03.2011 17:06

Heiccu kirjoitti:Hui kamala mikä hoppu kaikilla. Meikä vasta saapui Nimbasa cityyn ja olen viettänyt aika paljon aikaa Musical hallissa, haha. Jotenkin tykästyin noihin musicaleihin, vaikkeivät mitenkään erikoisia olekaan. Naurettavasti puetut pokémonit hyppivät musiikin tahtiin eikä kouluttajan tarvitse itse tehdä suurin piirtein mitään. Jokin noissa vain kiehtoo mua, ehkä musicalien naurettavuus kenties? Mulla ei todellakaan ole mikään kiire päästä peliä läpi. Haluan rauhassa tutkia kaikki paikat läpi, tämä kuitenkin on ensi harppaukseni Unovaan, joten siitä täytyy ottaa kaikki ilo irti. Wi-Fi-tiimejä ehdin tehdä vielä vaikka kuinka monta, vaikken peliä parissa päivässä läpäisekään. Pari kuukautta tähän hommaan menee, ellei jopa enemmänkin ;

Olen samaa mieltä kunhan minun pelini tulisi joskus tilasin Blackin cdon.comista ja saan Whiten vasta ens viikolla.....
Sherlock

ViestiKirjoittaja Rayquick » 06.03.2011 19:23

Heiccu kirjoitti:Hui kamala mikä hoppu kaikilla. Meikä vasta saapui Nimbasa cityyn ja olen viettänyt aika paljon aikaa Musical hallissa, haha. Jotenkin tykästyin noihin musicaleihin, vaikkeivät mitenkään erikoisia olekaan. Naurettavasti puetut pokémonit hyppivät musiikin tahtiin eikä kouluttajan tarvitse itse tehdä suurin piirtein mitään. Jokin noissa vain kiehtoo mua, ehkä musicalien naurettavuus kenties? Mulla ei todellakaan ole mikään kiire päästä peliä läpi. Haluan rauhassa tutkia kaikki paikat läpi, tämä kuitenkin on ensi harppaukseni Unovaan, joten siitä täytyy ottaa kaikki ilo irti. Wi-Fi-tiimejä ehdin tehdä vielä vaikka kuinka monta, vaikken peliä parissa päivässä läpäisekään. Pari kuukautta tähän hommaan menee, ellei jopa enemmänkin ;

Just tollanen on oikee pelaamisen huipun saanti: Rauhassa, ei mikään kiire, Nauttii pelin joka kolkasta, tekee kaikkea mikä itsestä tuntuu hyvälle. Itsekkään en ole edes päässyt skyllan gymii koska mää tahdon viel nauttii näistä hommista mitä mää täs teen: Kehitän pokemoneja ja nappaan kaikkea ja kehittelen niitä. En halua päästä peliä moneen päivään läpi. :3
I'm not back... I'm just passing through.
Rayquick

(: Silimitön voima! :)

ViestiKirjoittaja PokéGamer » 06.03.2011 19:36

Rayquick kirjoitti:

Just tollanen on oikee pelaamisen huipun saanti: Rauhassa, ei mikään kiire, Nauttii pelin joka kolkasta, tekee kaikkea mikä itsestä tuntuu hyvälle. Itsekkään en ole edes päässyt skyllan gymii koska mää tahdon viel nauttii näistä hommista mitä mää täs teen: Kehitän pokemoneja ja nappaan kaikkea ja kehittelen niitä. En halua päästä peliä moneen päivään läpi.

Sitä samaa. Mä nautin pelin joka hetkestä, ja ykskään heppuli tai talo ei jää välistä!! Ei oo mikään kiire pelata läpi, varsinkaan heti ekana päivänä ._.
Pokémon White
Name: Black
Friend Code: 4169 3909 0534
___________________________________________________________________________________
Avatarit: Shiny Druddigon, Zekrom,
Bulbasaur
___________________________________________________________________________________
Masuda Methodilla) breedattuja:
Munna - 1012 (Shiny)
PokéGamer

ViestiKirjoittaja Rayquick » 06.03.2011 19:45

.... Katoin tota pelin kohtaa jossa toi resisham ja zekrom kohtaa ku se zekrom tulee siit sen hajonneesta pallosta. Mahtavat efektit videossa. ^^
Mikäs siitä tulee ku vaikka breedaa roggenrolalla ja geodudella jos vaikka roggenrola on naaras?
Rayquick

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 06.03.2011 21:28

Kaveri oli tänään ihan ihmeissään kun oteltiin B/W:ssä, meidän kaikki oli 19-22lvl. Mul oli liidaamassa zorua 21lvl joka illusionissa oli olevinaan Mienfoo. noh kaveri ei tiennyt että mul oli Zorua tiimissä niin se pistää woobatin kehiin, ja hupsis sieltä tulee dark pulsea päin naamaa. kaverini ilme oli niin ikimuistoinen sen jälkeen.

Ja miten sain zorualle dark pulsen.... se on breedattu zoroarkista jolla oli egg movena dark pulse. :)
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Zhaituki

(: >'.')> Poyo! <('.'<)

ViestiKirjoittaja D4rk3r » 06.03.2011 21:44

Tein löydön, Blackin savonlinnan gigantista 34,95e
Serkku lähti pikkusiskon kanssa kuopioon, niin ne tuo varmaan mulle tullessaan blackin sieltä gigantista.
guys this is teh urn

3DS FC: 3282 - 1957 - 8960

D4rk3r

(: Yo.

ViestiKirjoittaja Rayquick » 06.03.2011 22:38

Onks se fossiili gift siel Twist mountainil nii että yks vaa?
Rayquick

ViestiKirjoittaja Flyffel » 06.03.2011 23:24

Rayquick kirjoitti:Onks se fossiili gift siel Twist mountainil nii että yks vaa?

Joka päivä yksi.
Flyffel

ViestiKirjoittaja Pimee Umbba » 07.03.2011 03:14

Voisin itsekkin pistää mielipidettä ostamastani Pokémon Blackista.

Olen edennyt peliä aika rauhaiseen tahtiin. Katsellut paikkoja, nappaillut uusia Pokémoneja dexiin ja testaillut muita juttuja kaverin kanssa, joka osti Whiten. Tähän mennessä voin sanoa, että rakastan suorastaan tätä peliä. Tykkään hahmoista todella paljon ja jokainen on oma persoonansa ja tarinansa: Biancan isä ei hyväksy hänen matkaansa kunnolla, joka tuo tähän epävarmuutta ja taas Cheren ei tiedä varmasti, mitä vahvistumisen lisäksi tahtoo. Myös salipäälliköt on otettu kivasti huomioon, eivätkä he ole enään persoonattomia paikallaan seisovia tyyppejä vaan osallistuvat todella paljon pelin juoneen. Kirsikaksi kakun päälle heitetään vielä Team Plasma, jonka puolella jonkin verran on ja taas ei ole.. Ja sitten tietenkin vielä N, jonka ajatuksista ei saa kunnolla selkoa.

Muutenkin peli on tehty hyvin. Grafiikka on nättiä, taistelu mekanismi toimii ja musiikit ovat pelkkä rakkaus (varsinkin Emotion kappale). Pelin päätarinan lopussa olen siis nyt menossa ja jännitys tiivistyy kokoajan enemmän ja enemmän. Odotan kuitenkin pitkästä aikaa innolla loppurartkaisua, koska tähän asti tarina on koukuttanut täysin kiitos hahmojen. Kuitenkin päätarinan jälkeinenkin peli kiinnostaa, koska luvassa on varmasti tulossa paljon mielenkiintoisia juttuja!
Porukka Kasaan! Cosplay Ryhmä
||One Piece||Bakuman||Fairy Tail||Katekyo Hitman Reborn||
Pokémon Black FC: 3009 7318 7437
Pimee Umbba

ViestiKirjoittaja Rayquick » 07.03.2011 10:45

Jep on se hyvä peli. Millon niit fossiileit saa siltä mieheltä, ku mä puhuin sille mutta se sano vaa jotain että tää on puhas paikka ehtiä
Rayquick

ViestiKirjoittaja Yamiska » 07.03.2011 11:57

Ovat kyllä tainneet kauppiaat pahasti aliarvioida näiden pelien menekin kun on Gigantin verkkokaupastakin loppu. Ja niin oli Vantaan Tammistostakin kun siellä eilen muissa asioissa kävin piruuttani tarkistamassa olisiko. Että tässä sitten edelleen odottelen josko Konsolinet saisi sen pelin postitettua sieltä Ahvenanmaalta. No ainakin nyt on hyvä syy tehdä rästiin jääneet hommat valmiiksi, jotta sitten lopulta saa pelata rauhassa (milloin se ihana aika sitten ikinä koittaakaan )

EDIT: Jee! Postittivat sen viimein! Parin päivän päästä pääsee täälläkin nauttimaan! :3
Viimeksi muokannut Yamiska päivämäärä 07.03.2011 14:36, muokattu yhteensä 1 kerran
Yamiska

ViestiKirjoittaja Jenny » 07.03.2011 14:17

Pimee Umbba kirjoitti:Muutenkin peli on tehty hyvin. Grafiikka on nättiä, taistelu mekanismi toimii ja musiikit ovat pelkkä rakkaus (varsinkin Emotion kappale).

Amen. En kyl muista koska viimeksi jaksanut pelata mitään pokepeliä musiikit jatkuvasti päällä. Itse tyykkään eniten Team Plasma themestä, teknahtavaa ja todella tarttuvaa. Jos tästä tulisi myyntiin soundtrack niin varmaan hankkisin.

Shake encounterit on kanssa aika jees, tulee vähän mielene pokéradar mutta ei kuitenkaan. Hauskasti tuli kohdattua Audino tuolta puskista pinwheel forestista. Luolista kanssa tarttui se myyrä messiin ku törmäsin pölypilveen. Tiimiin kyllä ei jaksanut enää kouluttaa, vaikka olisi se hauska ollut. Itse pelin juonessa en nyt ole jaksanut mennä tänään eteenpäin, lähinnä metsästellyt otuksia ja tutkinut mestoja.

RNG Abusesta V sukupolvessa:
Spoiler:
Vähän kanssa tuohon uuteen RNG Abuse mekanismiin olen nyt tutustunut: B/W peleissä RNG Abuse eroaa IV sukupolvesta sillä, että ainakaan tällä hetkellä ei ole mahdollista "valita" luonnetta/abilitya/sukupuolta otukselleen (shinyksi vissiin kuitenkin saa edelleen yhtä helposti). Tuolta Smogonin foorumeilta lueskelin, että se luonne vaihtuu keskimäärin sekunnin välein mikä kuulostaa aika hurjalta. Jos siis haluaa RNG Abusella oikean luonteen pokélle, täytyy Day-Caressa jommalla kummalla vanhemmista olla Everstone tai pyydystäessä tiimissä Synch poké oikealla luonteella. Geenejä on myös lähes mahdotonta saada täydellisiksi, jos vanhemmilla ei ole valmiiksi hyviä geenejä. <.<

Iso plussa on kuitenkin se, että nyt minkä tahansa villipokemonin voi pyydystää "täydellisenä" millä tahansa luonteella. IV sukupolvessa vain Timid, Calm, Modest ja Docile oli mahdollista saada täydellisiksi. Tämä avaa uusia ovia pyydystämiseen. Myös Dream World pokémoneja on mahdollista saada paremmiksi RNG Abusella.

Itse RNG mekanismi muuttuu paljon V sukupolvessa. Se jaetaan siinä: CGear ja non-CGear menetelmiin.

CGear on sitä samaa mitä RNG Abuse on ollut tähän asti. Non-CGear abuse on huomattavasti helpompi menetelmä, koska siinä ei tarvitse muuta kuin edetä pelissä oikeaan kuvaan/frameen, eikä tarvitse ymmärtää yhtään mitään ajastamisesta tai soft-resettauksesta. Iso miinus tietenkin on se, että non-CGear abuse ei onnistu jos ei omista Action Replayta, mikä tappaa RNG Abusen idean. RNG Abusen päämäärähän on saada hyviä pokémoneja ilman huijauslaitteita.

Niin joo ja Wondercard pokémoneja ei ole mahdollista saada CGear menetelmällä. :/ Täytyy siis pistää sormet ristiin ja toivoa, että sieltä löytyy joku hyvä geenirypäs.

Se on myös aika kökköä, että delayta ei voi selvittää suoraan ilman huijauslaitteita tai pyydystämättä villipokemonia. Framessa eteneminen on tehty myös hankalaksi niillä alueilla, joilla on villipokemoneja... Se on vähän kuin pelaisi korttia niin, että kaveri näkee sinun korttisi mutta sinä et hänen.
Viimeksi muokannut Jenny päivämäärä 07.03.2011 14:27, muokattu yhteensä 1 kerran
Wi-Fi Waihtolani/RNG-kokoelmani
RNG Abuse -opas B/W peleihin (suomeksi!)
<Pkmngeek> *sigh* I wish I was born in Japan sometimes. Everyone wishes that too right?
<Zelen> no I don't, I'd hate to live in society with so much pressure
<Voodoo> Well then I bet you're not an Ubers player : p
Jenny

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 07.03.2011 14:25

Jenny kirjoitti:
Pimee Umbba kirjoitti:Muutenkin peli on tehty hyvin. Grafiikka on nättiä, taistelu mekanismi toimii ja musiikit ovat pelkkä rakkaus (varsinkin Emotion kappale).

Amen. En kyl muista koska viimeksi jaksanut pelata mitään pokepeliä musiikit jatkuvasti päällä. Itse tyykkään eniten Team Plasma themestä, teknahtavaa ja todella tarttuvaa. Jos tästä tulisi myyntiin soundtrack niin varmaan hankkisin.

Shake encounterit on kanssa aika jees, tulee vähän mielene pokéradar mutta ei kuitenkaan. Hauskasti tuli kohdattua Audino tuolta puskista pinwheel forestista. Luolista kanssa tarttui se myyrä messiin ku törmäsin pölypilveen. Tiimiin kyllä ei jaksanut enää kouluttaa, vaikka olisi se hauska ollut. Itse pelin juonessa en nyt ole jaksanut mennä tänään eteenpäin, lähinnä metsästellyt otuksia ja tutkinut mestoja.

Jooh, gym leader ja plasma tappelu musat meikän lemppareita. Audinoilla saa hyvin jotku pienempi tasoiset tiimin poket muiden pokejen tasolle sillä niistä irtoaa melkoinen määrä exp:tä.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Zhaituki

(: >'.')> Poyo! <('.'<)

ViestiKirjoittaja Von Wiensburgh » 07.03.2011 17:15

Onko muilla ollut ongelmia B/W:ssa tuplaotteluiden kanssa? Jos molemmat Pokemonit tipahtavat samalla kierroksella, en saa vaihdettua uusia tilalle. Voin valikosta vielä valita Pokemonin, jonka jälkeen peli menee vain Pokemonin valintaruutuun takaisin. Peli herjaa Pokemonien kohdalla, ettei sitä voi laittaa kentälle, ja saman minkä valitsin jo, voin valita useaan kertaan, mutta peli vain palaa aina Pokemonien valinta ruutuun takaisin. Tässä vaiheessa olen vain sammuttanut konsolin.

Ensimäisellä kerralla meinasi katketa verisuoni päästä, kun en ollut tallentanut pitkään aikaan, toisella kerralla onneksi olin juuri tallentanut. Ajattelin vielä ihan testata tätä tänään, että tapahtuuko tämä joka kerta. Olisi vain mukavaa vielä päästä tarvittaessa vaihtamaan pelikasetin, jos vika on siinä ennen kuin on pelannut pari sataa tuntia tätäkin.
Von Wiensburgh

ViestiKirjoittaja Hyttynen » 07.03.2011 17:22

Joo luin toiselta foorumilta että jollain muullakin oli sama ongelma, en tiedä miten tuon korjaisi... onko Black vai White?
käytin Beedrill, fearow, milotic ja yanmegaa
Hyttynen

ViestiKirjoittaja Heiccu » 07.03.2011 17:43

^ Oho! Minullekin kävi kerran noin. Ihmettelin miksen saa valittua haluamaani pokémonia kentälle vaikka kuinka yritin. Kokeilin jokaista tiimin jäsentä, mutta aina sama ongelma kunnes sain viimein lähetettyä jonkun taisteluun. Taitaa olla ihan yleinenkin ongelma? En vain tiedä mikä lie on syynä, vaikka eipähän tuo sillä tavalla minulle mikään erityinen probleema ole kun kuitenkin vähän ajan päästä systeemi toimii taas hyvin. Ja toisaalta kun noin tapahtui meikälle vain yhden kerran...
Heiccu

ViestiKirjoittaja Rayquick » 07.03.2011 17:49

Minulla se joskus käy wild or foes poken abilityn takia, esim. arena trap diglettillä
Rayquick

ViestiKirjoittaja Rayquick » 07.03.2011 17:56

Taistelin kiivaita taisteluita sämpylää vastaan nii kumpiki lose 2 pokee samaan aikaan eka sämpylä sit mie eikä mitään häikkää siinä tullu
Rayquick

ViestiKirjoittaja Snivy » 07.03.2011 18:16

Ensimmäinen tripple battle. ^^
My gallery
Snivy

ViestiKirjoittaja Hyttynen » 07.03.2011 18:18

No kiva:DD mä oottelen vieläkin sitä whitee... tulee aikasintaa keskiviikkona >:O
käytin Beedrill, fearow, milotic ja yanmegaa
Hyttynen

EdellinenSeuraava

Paluu Muut Pokémon-pelit