Köyhänmiehen Gigas, Turun 3. sija

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Köyhänmiehen Gigas, Turun 3. sija

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 19.03.2011 21:46

Nyt kerron teille ihmeellisistä seikkailuistani paikassa nimeltä Turku D:
Olin koko viikon miettiny mitä pakkaa pelaan, ja olin varma että pelaan Gyaraa. Yllättäen SL tulee meseen ja sanoo "älä pelaakaan Gyraa, sil on liian paljon huonoja matchuppeja", tottelen tietenkin kisavoittajaa ja päätämme että pelaankin sitä Gigasta josta olin vähän aika sitten luopunut.
Erilaista tässä Gigasissa oli:
2x Gigas LA, 1x Dragari ja 1 X ja 2x Pokemon reversal xp Olisin saanut SL:ltä vaikka 2-2 linjan Dragareilla, mutta koska mulla ei ollut yhtään kokemusta Dragari Gigasin pelaamisesta, päätin lisätä sen vain techiksi VileGaria ja muita Bileplume pakkoja vastaan.
Juttelin myös Frezen kanssa, Freze kertoo taas negatiivistä kakkia ja fägäystaktiikoita, olin jo lähellä estää Frezen tämän tyhmien juttujen takia D:
Myöhemmin Tontsa pyytää että tulen hänen ja muutaman muun tyypin navigaattoriksi asemalle, ajattelen että mikäs siinä.
La:
Herään about 7.15 ja alan pakkaamaan kamoja jne. valmistan eväät ja lähden matkaan, matkalla älyän että tein kyllä eväät, mutta en syonyt yhtään mitään D: sad. Asemalla huomaan että itseni lisäksi myös juna on myöhässä. Odotan vähän aikaa ja juna saapuu. SL:n mainitsema ´muutama´ onkin vajaa 20 tyyppiä xp lähden sitten kaikkia navigoimaan kohteeseen.
Paikalla on Scruptu ja Vesi säätämässä pakkoja ja kohta alkaa lappaa lisää porukkaa, huomaan itse IP:n saapuneen paikalle, mutta myöhemmin selvisi että hän pelasi UxieDonkkia, ja tulipa vielä donkatuksi Heroa vastaan D: siinä ropisi hänen uskottavuutensa.
Menen deckcheckiin esittelemään Gigasiani. Malk kysyy suoraan katsoessaan LA Gigasia "Miks sä pelaat tätä?" Perustelen siinä että oisin kyllä saanut toisenkin Dragarin lainaan, mutta kokemuksen puutteessa pelaan LA.

Sitten matseihin:
Matsi nro 1, Kysyjä VS. Water (Gyarados niinkuin aina)
Enpä matsista muuta muistakaan kuin eeppisen lopun D:
Waterilla on edessä Gyarados jolla on 150hp Beltin kanssa, penkillä Unown Dark johon olen haksannut 30damaa joskus. Hän oli saanut haksattua niin paljon orjiani että hänellä oli vain 1 prize jäljellä D: en siis voinut säkkää.
Huomaan kuitenkin olevani häviöllä, 3 prizeä jäljellä. Huomaan myös BB:n kädessä :3 tervemenoa Vesi! Lyön BB:n pöytään, Bätin penkille, nyt vain Gigaton Punch headsiin ja kiskon kolme prizeä kerralla. Jännitys tiivistyy.... Heads D: that´s it Water.
1-0
Olisin hävinnyt jos olis menny tails xp

Matsi nro 2, Kysyjä VS. Hero (Tyris)
Tästäkin matsista on vähän hatara muistikuva. Alussa Hero trollasi ja laittoi Crobat G:lle beltin ja Dark enun ja passaa. Sitten on tasaista mättöä Gigasin ja Tyriksen välillä, lopulta mulla on haavoittunut Gigas edessä, Herolla täys HP:nen Tyris, prizet 1-1, ei voi säkkää. Junkkari, Reversal, heads :3 heere we go. Lopetin matsin egosti sanomalla
”2. voitto flipillä, fuck yeah!”
2-0
Ilman Reversal headsia olisin hävinnyt :3

Ruokatauko.

Matsi nro 3, Kysyjä VS. Kumis (GengarPalikka)
Hero oli mielissään, nyt Kumis voisi kostaa minulle hänen tappionsa :o
Matsi alkaa Kumiksen kymmenen-vuoroa.peräkkäin-pitch-dark -setityksellä, passailen vain koska yritän säilyä Twinssiä kädessä, mutta lopulta alkaa jurppia ja lyön Judgen pöytään, väh. 5 vuoroa lähes hukkaan xp Tulen sitten hyvän topdeckin ansiosta haksaamaan Gigasilla, saan Gengarin alas, fainting spell onneksi väärin. Myöhemmin posautan yhden Gengarin alas Bäteillä ja Haunterin edestä Gigasilla, sen jälkeen Kumiksella on vain Uxie ja Azelf ja Kumis skooppaa, Kumis ei kosta.
3-0
Jos Fainting Spell olisi mennyt oikein, olisin hävinnyt :3

Matsi nro 4, Kysyjä VS. Janina (LuxChomp)
Tasaista paukuttamista, saan kuitenkin Reversal headseillä Lucarion ja Promocroakin kuoliaaksi, ja toisen tullessa takaisin Gigas ei edelleenkään kuole, posautan senkin kuoliaaksi, nappaan pari uhri prizeä ja voitan.
4-0
Reversal headsit tärkeitä, eivät kuitenkaan matsia ratkaisseet

Matsi nro 5, Kysyjä VS. Esa ((Lost?)VileGar)
En ole varma pelasiko Esa normi VileGaria vai LostGar versiota, peli kuitenkin päättyi sen jälkeen kun olin startannut Unown Q:lla ja Uxiella nostanut pelkkiä Twinssejä ja topdeck oli kolmen vuoron ajan enu. Lopulta Esa "SeekerDonkkaa", vaikka donkki tulikin vasta about T4.
4-1
En tainnut flipata koko matsin aikana

Tättärää, olen topeissa, wuhuu!

Matsi nro 6 (Top8), Kysyjä VS. Joni (LuxChomp)
Matsi alkaa hienosti, Jonilla ei ole mitään tietoa siitä että on topeissa xp vähän ajan päästä hän älyää olevansa topeissa ja tulee matsaamaan :o
-Matsi 1.
Jonin lista taisi olla ainakin lähes identtinen Janinan listaan nähden joten osasin jo vähän pelata. Pieksen Lucariot ja Promocroakit lähes 100% flippivarmuudella.
1-0
-Matsi 2.
Perusmättöä, jään kuitenkin liikaa prizeissä häviöllä Säkkäilyn takia ja häviän Gigasin kaaduttua.
1-1
-Matsi 3.
Päätän että aloitan itse, melko harvoin itse halutaan aloittaa? Anyways, lataan, kädessä valmiina ja DCE ja Belt. Joni nostaa, pelaa Cyruksen, hakee peliin Lucarion Crobattinsa tueksi, mutta raahaan sen seuraavalla vuorolla Reversalilla eteen ja tapan D: Joni skooppaa huonon kätensä takia (olikohan Turneja ja Gaineja, nehän auttavat Bättiä paljon :3 )
2-1
5-1

Matsi nro 7 (Top4), Kysyjä VS. Janina (Luxchomp)
Olin ihan jee fiiliksillä, en joutunut Trin Gigasia enkä Esan VileGaria vastaan, tämä olisi matchupeista helpoin.
-Matsi 1.
Perusmättöä Lucarion ja Promocroakin kanssa, mutta Janinan topdeck Judgen ja Giratinan jälkeen pilaa pelin, aina sattui nousemaan se Curys/Aaron.
0-1
Vaikka selitys on lyhyt, matsi kesti +20min jonka aikana Esa ja Tri olivat pelanneet jo kaikki matsinsa (?) :/ Pelin aikana Esa ja muu porukka tuli ihmettelemään LA Gigasia ja kerroin heille saman mitä Malkille, en oo ikinä pelannu Dragareilla, joten vaikka oisin saanu ne, päätin pelaa LA versiota.
-Matsi 2.
Sama juttu kuin matsi 1:ssä, liian usein tulevat Aaronit ja päivän pelastajat pilasivat pelin :/ Vielä kaiken lisäksi hupisäkkäsin jossain pelin loppupuolella (jotta olisin häviölllä) kun luulin että kädessä on BB, älysin vasta säkkäyksen jälkeen että sehän oli lähtenyt menemään Janinan Judgen mukana :3
0-2
5-2

Menen tsekkaamaan koneelta monesko olen, näköjään 3., sain Marikalta kahdeksan boosteria, koitan itkeä itselleni mattoa mutta Marika sanoi tyhmien Senioreiden ottaneen ne kaikki D: yhyy.
Pelaan matsin Mintin kanssa, saan alkuun Dragari Gigasin, vähän ajan kuluttua ollessani häviöllä, totean "Ei ois mitään ongelmaa jos tuo ois LA versio", olin näet Promocroakin poisonissa, no sitähän ei olisi jos olisi LA Gigas, ja olisin aikaisemmin tappanut Lucarion, mutta ei, Dragari lyö 3:lla enulla vain 30 ja Beltinkin kanssa vain 50, ja joudun tyytymään turhaan Chomppiin penkillä, vaikkei se peliä edistä ollenkaan.
Tunnin/kahden chillaamisen jälkeen Marika häätää meidät ja tässä vaiheessa Miikku alkaa kovistelemaan "Miks se pelasit LA Gigasia vaikka oisit saanu Dragarit?" Kerron taas kokemuksen puutteesta ja siitä että LA on (ehkä) parempi SyöPää vastaan kuin Dragari, koska sen hyökkäys tarvii vähemmän energiaa, Lucario ei kaada sitä Bätin kanssa.
Lähden sitten menemään kotiapäin syömään ja kirjoittamaan rapsaa D:

Jee:
+Pääsin toppeihin
+LA Gigas, vaikka sitä pilkattiinkin ;<
+Seura oli mahtava, tällä kertaa porukkaa oli paljonkin
+SL joka lainasi minulle sen Dragarin jota en loppujen lopuksi kyllä käyttänyt kuin yhdessä pelissä (silloinkin startissa) :p
+Onneksi Freze oli vain toinen (jos olisi voittanut, fägäämisen ylistämiselle ei olisi tullut loppua)
+Sain kahdeksan boosteria

+/-:
Kuten rapsasta huomataan, n. puolet matseista meni flippeihin :3

FFFFUUUuuu....:
-Turnauksen ensimmäinen matsi Waterin kanssa oli hieman kiusallinen, ei ollenkaan Waterin takia, vaan sen, että jossain huoneen toisessa laidassa huutaa Freze "et sää päkkiä!!" "sää päästiit siitä jo irti!!" "mitä nää oikein yrität huijjata!?!" "Minä oon fägänny jo syntymästä asti", että kiitos vain Freze tästä pelitunnelman nostamisesta :3
-8:sta boosterista nousi pelkkää kakkia
-Päätä särki ihan jäätävästi matsi 4:stä eteenpäin :/ koita siinä tehä sitten strategisia valintoja, usein päättyi vuoro "äh, en jaksa miettiä, Gigatonnia.":iin.
-Nopat katos ;< tosin Marika saattoi löytää ne.
Viimeksi muokannut Kysyjä päivämäärä 22.03.2011 18:52, muokattu yhteensä 6 kertaa
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: Köyhänmiehen Gigas, Turun 3. sija

ViestiKirjoittaja Regimeta » 19.03.2011 21:59

Onnea 3. sijasta. Luin koko rapsan, hyvä oli. En kyllä ymmärrä, miksi pelasit LA Gigasia.
Avatar
Regimeta
 
Viestit: 347
Liittynyt: 01.11.2010 19:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Köyhänmiehen Gigas, Turun 3. sija

ViestiKirjoittaja Water » 19.03.2011 22:02

Jokin tässä nyt on hassua - en muista mitä kävi, mutta olen 100% varma että joko Psychic Bindiä ei ollut tai et käyttänyt Crobattia (todennäköisesti ei ollut Psychic Bindiä). Miksi päättelen tämän?
Et voinut Sacrificeä, koska minulla oli yksi prize jäljellä.
Voittoni olisi tullut Regi Movesta, koska et Psychic Bindannut.

Taisin jossain vaiheessa antaa sinun ottaa bäkkiä jostain pienestä asiasta, en muista tarkalleen mistä mutta se jäi hieman kalvamaan (ja se, että pääsit top4 kun pelasin 0-5:P).
Pokémon on taitolaji, samoin flippaaminen.

Onnittelut tuloksesta. ^^
Avatar
Water
 
Viestit: 118
Liittynyt: 01.11.2010 19:07

Re: Köyhänmiehen Gigas, Turun 3. sija

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 19.03.2011 22:08

Water kirjoitti:Jokin tässä nyt on hassua - en muista mitä kävi, mutta olen 100% varma että joko Psychic Bindiä ei ollut tai et käyttänyt Crobattia (todennäköisesti ei ollut Psychic Bindiä). Miksi päättelen tämän?
Et voinut Sacrificeä, koska minulla oli yksi prize jäljellä.

Niinhän se olikin xp sori oli eka matsi ja muistiinpanot aloitin siinä ´heti´ viidennen matsin jälkeen joten ei ollut kovin hyvin muistissa.
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: Köyhänmiehen Gigas, Turun 3. sija

ViestiKirjoittaja Pokenikke » 19.03.2011 22:20

Miksi LA gigasta pilkataan :D, se on gigasten aatelia ^^
"Älä maksa vedestä, pelaa Pokémonia."

"tosi hyvä sanoo tyhmäks, kun oon nuorempi. hommaa muija" Justice scopez 15.9.11
Avatar
Pokenikke
 
Viestit: 600
Liittynyt: 27.11.2010 11:39
Paikkakunta: Kokkola

Re: Köyhänmiehen Gigas, Turun 3. sija

ViestiKirjoittaja Registeel » 19.03.2011 22:28

Pokenikke kirjoitti:Miksi LA gigasta pilkataan , se on gigasten aatelia

Koska Drag Off Promo Gigas on paljon parempi...
Registeel
 
Viestit: 705
Liittynyt: 01.11.2010 18:34
Paikkakunta: Lieto

Re: Köyhänmiehen Gigas, Turun 3. sija

ViestiKirjoittaja Pokenikke » 19.03.2011 22:34

Registeel kirjoitti:
Pokenikke kirjoitti:Miksi LA gigasta pilkataan , se on gigasten aatelia

Koska Drag Off Promo Gigas on paljon parempi...


Joo on, Mutta makuasia toiki :D, ja ittellä kesti hetki muistaa mikä ees on drag off gigas >_> kuullu tommosestakaa vähää aikaa
"Älä maksa vedestä, pelaa Pokémonia."

"tosi hyvä sanoo tyhmäks, kun oon nuorempi. hommaa muija" Justice scopez 15.9.11
Avatar
Pokenikke
 
Viestit: 600
Liittynyt: 27.11.2010 11:39
Paikkakunta: Kokkola

Re: Köyhänmiehen Gigas, Turun 3. sija

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 20.03.2011 11:27

Pokenikke kirjoitti:
Registeel kirjoitti:
Pokenikke kirjoitti:Miksi LA gigasta pilkataan , se on gigasten aatelia

Koska Drag Off Promo Gigas on paljon parempi...

Joo on, Mutta makuasia toiki , ja ittellä kesti hetki muistaa mikä ees on drag off gigas kuullu tommosestakaa vähää aikaa

Asut varmaan jossain tynnyrissä koska asiahan menee niin ettei kukaan ole kuullut LA Gigasista :/ Ja ei ole makuasia koska Dragari on huomattavasti ´taktisempi´ kuin LA versio ja näin ollen parempi. Tosin sekin riippuu matchupista, LA Gigasilla ei ole mitään mahdollisuutta esim. VileGaria vastaan, mutta Dragarilla on jo hyvätkin saumat.
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: Köyhänmiehen Gigas, Turun 3. sija

ViestiKirjoittaja Pokenikke » 20.03.2011 12:44

Kysyjä kirjoitti:
Pokenikke kirjoitti:
Registeel kirjoitti:
Pokenikke kirjoitti:Miksi LA gigasta pilkataan , se on gigasten aatelia

Koska Drag Off Promo Gigas on paljon parempi...

Joo on, Mutta makuasia toiki , ja ittellä kesti hetki muistaa mikä ees on drag off gigas kuullu tommosestakaa vähää aikaa

Asut varmaan jossain tynnyrissä koska asiahan menee niin ettei kukaan ole kuullut LA Gigasista :/ Ja ei ole makuasia koska Dragari on huomattavasti ´taktisempi´ kuin LA versio ja näin ollen parempi. Tosin sekin riippuu matchupista, LA Gigasilla ei ole mitään mahdollisuutta esim. VileGaria vastaan, mutta Dragarilla on jo hyvätkin saumat.


Niin asunkin :D, tää on oikeen kotosa paikka ^^
"Älä maksa vedestä, pelaa Pokémonia."

"tosi hyvä sanoo tyhmäks, kun oon nuorempi. hommaa muija" Justice scopez 15.9.11
Avatar
Pokenikke
 
Viestit: 600
Liittynyt: 27.11.2010 11:39
Paikkakunta: Kokkola

Re: Köyhänmiehen Gigas, Turun 3. sija

ViestiKirjoittaja Colmio » 20.03.2011 17:44

Tämä tynnyri (Kokkola) on oikeen mukava paikka, mutta nyt kysyn,
kumpaa LA:n Gigasta pelataan?
Oi Suuri ja Mahtava Neuvostoliitto.
Avatar
Colmio
 
Viestit: 465
Liittynyt: 03.12.2010 23:05
Paikkakunta: Kokkola

Re: Köyhänmiehen Gigas, Turun 3. sija

ViestiKirjoittaja Pokenikke » 20.03.2011 18:35

colmio kirjoitti:Tämä tynnyri (Kokkola) on oikeen mukava paikka, mutta nyt kysyn,
kumpaa LA:n Gigasta pelataan?


Gigaton Punchia. se toinen on huono.

http://pokemon.marriland.com/tcg/la/37_regigigas elikkä tota.
"Älä maksa vedestä, pelaa Pokémonia."

"tosi hyvä sanoo tyhmäks, kun oon nuorempi. hommaa muija" Justice scopez 15.9.11
Avatar
Pokenikke
 
Viestit: 600
Liittynyt: 27.11.2010 11:39
Paikkakunta: Kokkola

Re: Köyhänmiehen Gigas, Turun 3. sija

ViestiKirjoittaja Mint Nature » 22.03.2011 17:52

Räty kyllä nosti tunnelmani -x^7897885278 tasoseks ja kookoo turnaus oli jee pelleilen tyyliin
Valloitamme Mailman Kahvi kupilla.xp
Spoiler:
ökääh
Avatar
Mint Nature
Järvenpään Liiga-Leader
 
Viestit: 219
Liittynyt: 01.11.2010 16:23

Re: Köyhänmiehen Gigas, Turun 3. sija

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 22.03.2011 18:45

Mint Nature kirjoitti:Räty kyllä nosti tunnelmani -x^7897885278 tasoseks ja kookoo turnaus oli jee pelleilen tyyliin

Agree, näin kyllä ilmeesi teidän matsin jälkeen xp pyyhit ihan hikeä kun tais ketuttaa niin paljon xp
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: Köyhänmiehen Gigas, Turun 3. sija

ViestiKirjoittaja Tonu » 25.03.2011 14:02

HB top-4:n pääsemisestä. Hyvin munkitit ratkaisevia headsejä. :D
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron