Kiusaaminen

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja WeohNatai » 12.04.2011 08:13

Minua ei ole kiusattu ja ei tulla kiusaamaankaan, jos se minusta riippuu.

Tuo oli kohtalaisen huono aloitus tälle viestille, mutta tulipahan sanottua. Kouluikäni aikana olen todistanut useita enemmän tai vähemmän vakavia tapauksia enemmän tai vähemmän ystäviini kohdistuen., mutta koskaan en ole nähnyt noin törkeää käytöstä, etenkään noin usealta henkilöltä tai noin kauan jatkuneena. Hennulin, Korpinärhen ja muiden kertomukset herättivät ajatuksia, että miten opettajat ja muut eivät puuttuneet asiaan lähes lainkaan. Tuollaiset tapaukset pitäisi kitkeä heti alkuunsa, jopa ennen kiusaamisen alkua. Todellakin syytä ei ole vain aikuisissa vaan niissä idioottimaisissa äkykääpiöissä, joiden omatunto ei kolkuta yhtään vaan tekevät mitä tahansa saavuttaakseen luokan/koulun kingin aseman. Kiusaaminen on huono asia ja sitä ei tulisi olla yhtään.

Rispektiä kaikille, jotka kiusaamisesta ovat selvinneet, etenkin Hennulille, jonka teksti sai minut kiehumaan vihasta.
YouTubeni
Mainostan turinoitani <-- Lukekaa, ihmiset!
Avatar
WeohNatai
 
Viestit: 434
Liittynyt: 01.11.2010 08:14
Paikkakunta: Lahti
(: Stüldt håjt! :)

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 12.04.2011 16:17

Hennulilla on ollut surullinen elämä. Kenenkään ei pitäisi saada kestää sellaista. Aviomiehesi on hieno mies, se vielä tässä.

Sitten omia hommia. Omalla luokalla on aika hyvin 12 niin sanottua "lissua", jotka ovat ehkä vähän ärsyttäviä, eivätkä kiusaa TIETÄÄKSENI ketään. Heillä on kuitenkin ikävä taipumus ottaa se että he ovat väärässä kaikki ja minä olen oikeassa yksin hebkilökohtaisena loukkauksena. Tästä seuraa oikeasti ongelmia koska lissut ovat aika tyhmiä ja minun keskiarvoni on 9,3 thank you very much. Tykkiin yritetän. Kuitenkin, oikeastaan kaikki luokalla paitsi ystäväni ja pari järkevää poikaa, Kristian ja Anselmi vihaavat minua enemmän tai vähemmän. On siinä mukava tehdä ryhmätöitä kyllä vaan.

Mikä hitto siinä on pielessä että koulussa ei voi olla omanlaisensa ihminen? Miksi kiusaamiseen ei puututa? Miksi älykkyyttä ei arvosteta? Näitä on tullut mietittyä, eikä ratkaisuja vain keksi. Itselläni on tämmöinen motto kuten Lassissa ja Leevissä:

"Minä teen sinusta hakkelusta seuraavalla liikunnantunnilla kuules rääpäle!"
"Ainakin minua lohduttaa se että joskus tulevaisuudessa minun veromarkoillani maksetaan sinun vankilassaolosi."
Lassi sitten mukiloidaan, ja kommentti on:
"Jos minut hakataan, niin haluan kuitenkin ansaita sen."

Bloodbane out.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Buglaux » 12.04.2011 16:46

Bloodbane kirjoitti:ja minun keskiarvoni on 9,3 thank you very much.
Kuin myös, tai siis yläasteelta lähtiessä oli.
Bloodbane kirjoitti:Mikä hitto siinä on pielessä että koulussa ei voi olla omanlaisensa ihminen? Miksi kiusaamiseen ei puututa? Miksi älykkyyttä ei arvosteta? Näitä on tullut mietittyä, eikä ratkaisuja vain keksi.
Ahdasmielisyys, lainsäädäntö ja kateus.
Eriäviä mielipiteitä luultavasti löytyy useitakin, mutta sen alistamisen jälkeen mitä itse olen joutunut kokemaan, voin hyvillä mielin nimetä nämä kolme asiaa.
Buglaux
 
Viestit: 3
Liittynyt: 10.04.2011 00:32

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja The Maziger » 12.04.2011 17:01

Bloodbane kirjoitti:Mikä hitto siinä on pielessä että koulussa ei voi olla omanlaisensa ihminen?


Sitäkin mietin kun olin yläasteella ja luokan "hylkiö". Nyt kun olen lukiossa ja kävin syksyllä koulumme järjestämän ihmissuhdetaito leirin jossa ryhmäytettiin porukkaa ja puheltiin kaikenlaisista asioista. Kurssin loputtu saimme toisiltamme palautetta ja palautteessa mitä sai monelta ihmiseltä tuli "Ihanaa, että uskallat olla oma itsesi." "Et esitä."

<3

Toisaalta, nyt lukion alettua koulunkäynnistä pitää oikeasti. Koulussamme kiusaamista ei ole ollenkaan mutta muutama tyyppi ärsyttää. Plussaa siinä oli myös se, että kun hakeutui hieman korkeakeskiarvoisempaan lukioon, ei wanhasta skolesta päässyt kuin 2 ihmistä itseni lisäksi. Sai aloittaa kaiken puhtaalta pöydältä.
~Käänteismaailman hallisija<3~
Avatar
The Maziger
 
Viestit: 265
Liittynyt: 01.11.2010 16:32
Paikkakunta: ~Ketsuekigatan~ tutkimuslabran valvonta tasanteelta valvomassa XeCrasin sekoiluja.
(: Aiheuttaa Hämmennystä väärin nautittuna.

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Pokenikke » 13.04.2011 21:26

Moi. avaudun :D

5 Luokalla (Oon nyt kutosella) Ja ennenkin mua on kiusattu. Olen nääs lievästi ylipainoinen ja mulle on keksitty kaikkia V****maisia nimiä. Tänä tiistainakin kun mentiin yläasteelle puukäsitöille kaverin kanssa, niin kaseilla oli alkamassa kotitalous, niin sieltähän tulee se kaikista ärsyttävin tyyppi ja tönii ja kamppii. Oon joutunu sietään sitä nyt viimeset 3vuotta ja viimeinki ku pääsin eroon siitä ku meni yläasteelle niin voi ihanaa. sitten ne tulee aina kettuilemaa sinne jossei niillä oo vielä köksä alkanu. Tosin yks niistä on semmonen täysi (nojaa tiiätte). tänään kun se tuli meidän koulun pyöräpaikalle kun ootin kyytiä, niin tuli ja rupes kettuilemaan, nii otin ja potkasin täysiä vyön alle. Hiljeni hetkeks ja lähti vaivasesti kävellen pois paikalta. En oo tosta kovin ylpee mutta pakko oli.
"Älä maksa vedestä, pelaa Pokémonia."

"tosi hyvä sanoo tyhmäks, kun oon nuorempi. hommaa muija" Justice scopez 15.9.11
Avatar
Pokenikke
 
Viestit: 600
Liittynyt: 27.11.2010 11:39
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja ChiYoshi » 17.04.2011 00:11

Tuli aika surkeet fiilikset tosta Hennulin viestistä : (
Ei toi mun kertoma tarina kuulostanu sen jälkeen paljo miltään,
eikä se oo kylläkään kokonaisuudessaan tossa.
Toi on ihan hirveetä, mitä sulle on Hennuli tehty >:(
Vaikka tää nyt ei vaikuttais miltään jonkun 13-vuotiaan kakaran
suusta, mutta silti, mä rupesin oikeesti itkemään ton takia ;(
Tosin mä itken nykyään aika helposti...

No jaa, kyllä sille mun kaverille on myös ilkeyksiä sadellu niskaan.
Pahimpia mitä mä oon kuullu, että "Mitäs ottaa sen kiusaamisena,
mitäs on tollanen itkupilli" ja "Tollaset pitäs tappaa". Ei kukaan voi
sanoo noin toiselle, edes läpällä D: Suunnilleen kolmen vuoden ajan
se on joutunu kuunteleen tollasta. Ja vielä, kun tän tyypin hevonen
kuoli, ne kiusaajat rupes tälleen "Siitä tehtiin nyt meetwurstia".
Tossa vaiheessa se rupes lintsaamaan kolusta x(
Okei mä toistan itteeni aika paljo...

Toivottavasti jokaiselle kiusatulle löytyis jostain pyolustaja : )
~ Kyllä, minullakin on elämä. Useimmat ovat vain liian ahdasmielisiä ymmärtääkseen sitä ~
Avatar
ChiYoshi
 
Viestit: 47
Liittynyt: 09.01.2011 18:58

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja NekoHennuli » 17.04.2011 22:23

Timantti kirjoitti:Kyllä tuo Hennulin (ja myöskin Riolu-fangin) viesti laittoi ajattelemaan kiusaamista uudella tavalla. Tajusin siis, miten onnekas olen kun minua ei ole käytännössä koskaan kiusattu.

Aina välillä tulee jotain kettuilua, mutta isosiskoltani olen oppinut erään taidon; osaan vastata niihin nasevasti, ironisesti taai miten se nyt sanotaankaan.

E: Haluaisinpa kuulla, mitä sanottavaa Koreanmagilla on Hennulin/Lakzun/Riolu-fangin viesteihin, hännen kantansa kun on "kiusaus johtuu kiusatusta". Herralla vain taitaa olla postituskielto tähän töpöön?

Mikäli pystyt ajattelemaan, ettei sinua ole kiusattu, ei sinua näin ollen (Minun mielestäni siis.) ole kiusattu. Kuten omassa viestissänikin mainitsin muistaakseni pari kertaa, että kiusaaminen tietää vain kiusattu.

Hehe, terävä kieli voi olla hyvä ase, mutta joskus sekin voi johtaa huonoihin asioihin. Nyt kun olen ollut yli puoli vuotta puhelinkeskuksessa asiakaspalvelijana, voi pelkästään verbaalisesti saada ihmiset hiljenemään hyvin äkkiä, eikä edes tarvitse sanoa mitään pahaa. Rakastan työtäni. XD

Muistaakseni Mewtwo sanoi kyseiselle henkilölle isommalla äänellä, että pysyä poissa täältä. Sinänsä olisi mukava vähän argumentoida kyseisen henkilön kanssa, kun nyt tuosta kielen terävyydestäkin puhuttiin. XD

icewortex kirjoitti: Nyt tuntuu että oma kiusaaminen on enää siinä 5/10 paikkeilla kaikessa pahuudessaan.

Ystävä hyvä, kiusaamisessa ei ole minkäänlaisia tasoja, eikä tämä ole mikään kilpailu. Kerroin tosiaan kaikki kiusaamiset, jotka ovat jääneet muistiini, olivat ne sitten kuinka typeriä tahansa, juurikin näyttääkseni, että kiusaaminen ei tarvitse kuin yhden sanan, ja se jo voi viedä ihmisen elämän pois sijoiltaan ja tehdä siitä Helvetin.

WeohNatai kirjoitti:Hennulin, Korpinärhen ja muiden kertomukset herättivät ajatuksia, että miten opettajat ja muut eivät puuttuneet asiaan lähes lainkaan. Tuollaiset tapaukset pitäisi kitkeä heti alkuunsa, jopa ennen kiusaamisen alkua.

Rispektiä kaikille, jotka kiusaamisesta ovat selvinneet, etenkin Hennulille, jonka teksti sai minut kiehumaan vihasta.

Olen samaa mieltä kanssasi. Koulukiusaamiseen puuttuminen on ollut aina liian lepsua, ja sille PITÄÄ tehdä jotain.
Minunkin koulussani opettajille oli tärkeämpää pitää silmillä sitä, polttivatko pennut tupakkaa nurkan takana tai olivatko kaikki varmasti ulkona välitunnilla. Koulussa tupakointi ei sekään ole hyvä asia, mutta omasta mielestäni pennut, jotka omasta tahdostaan haluaa pilata terveytensä eivät ole minusta niin tärkeitä kuin pennut, joiden henkisen ja fyysisen terveyden tuhoavat MUUT pennut.

Bloodbane kirjoitti:Mikä hitto siinä on pielessä että koulussa ei voi olla omanlaisensa ihminen? Miksi kiusaamiseen ei puututa? Miksi älykkyyttä ei arvosteta? Näitä on tullut mietittyä, eikä ratkaisuja vain keksi. Itselläni on tämmöinen motto kuten Lassissa ja Leevissä:

"Minä teen sinusta hakkelusta seuraavalla liikunnantunnilla kuules rääpäle!"
"Ainakin minua lohduttaa se että joskus tulevaisuudessa minun veromarkoillani maksetaan sinun vankilassaolosi."
Lassi sitten mukiloidaan, ja kommentti on:
"Jos minut hakataan, niin haluan kuitenkin ansaita sen."

Koska nykymaailma antaa pennuillemme muotin, mihin pitää tukkia itsensä. Niin ikävää kuin se onkin.
En osaa tarkalleen sanoa, miksi kiusaamiseen ei puututa, mutta omasta kokomuksestani on ainakin sellainen maku jäänyt, että opettajat ovat ammattitaidottomia, eikä heillä ole minkäänlaista... Hmmh.. Mikähän olisi hyvä sana..? "Kriisikoulutusta", ja pelkäävät vain itse saavansa huutia sitten kiusaajien vanhemmilta. En tiedä, oliko asia näin, mutta siltä se tuntui, ja tuntuu edelleen.
Tuohon on helppo vastata, viitaten tuohon muottiin puristautumista. Pentujen esikuvina hilluvat Britney Spearsit ja Lady Gagat ja Bieberit, joilla ei tunnu olevan korviensa välissä kuin herne, joka ui sahanpurussa. Kun lapsille annetaan ymmärtää, että pitkällä pääsee kalliiden tavaroiden, vaatteiden, ja laiskojen aivojen avulla, tulee sitten lapsista, jotka eivät noudata tätä kaavaa, "kummajaisia", ja ihmisillä on tapana tuhota pelkäämänsä/vihaamansa.

ChiYoshi kirjoitti:Tuli aika surkeet fiilikset tosta Hennulin viestistä : (
Ei toi mun kertoma tarina kuulostanu sen jälkeen paljo miltään,

Vaikka tää nyt ei vaikuttais miltään jonkun 13-vuotiaan kakaran
suusta, mutta silti, mä rupesin oikeesti itkemään ton takia ;(

Toivottavasti jokaiselle kiusatulle löytyis jostain pyolustaja : )

Sinullekin sanon heti, ystävä hyvä, että KAIKKI kiusaaminen on hirveää, eikä sitä pidä vähätellä, vaikka siltä tuntuukin, että ihmiseen X verrattuna omat ongelmat ovat "pieniä". Kaikki ongelmat ovat isoja, eikä sitä voi kukaan määrätä, mikä on iso ongelma ja mikä ei.

Olen pahoillani, jos sain sinut itkemään, mutta olen myös kiitollinen, että sinulta löytyy noin paljon sydäntä ja myötätuntoa. Juurikin ihminen, jolta myötätuntoa löytyy, on juurikin tällainen mainitsemasi puolustaja.
Meow!
Avatar
NekoHennuli
 
Viestit: 283
Liittynyt: 22.03.2011 19:55
Paikkakunta: Ljusdal

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja ChiYoshi » 19.04.2011 16:04

Kiitos, enhän mä voi sen puolesta sanoo, ettei se vakavaa oo tietenkään,
kun ei kiusaminen muhun kohdistu :S
Mä varmaan tarkotin jotain ettei se mulle naureskelu MUN maailmaa kaada,
se ihan kiusamisjuttu on asia erikseen : )
Saatoin sanoo sen vähän epäselvästi :P
Kiitos kuitenki tosta C:
~ Kyllä, minullakin on elämä. Useimmat ovat vain liian ahdasmielisiä ymmärtääkseen sitä ~
Avatar
ChiYoshi
 
Viestit: 47
Liittynyt: 09.01.2011 18:58

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Riolu-fang » 19.04.2011 16:32

Hahaa, kiusaamisjuttuni otettiin käsittelyyn!
Viime keskiviikkona olin opettaja-oppilas haastattelussa ja otin kiusaamisen puheeksi. Luokanvalvoja ei kyllä ollut iloinen, pikemminkin yllättynyt koska ei ollut huomaannut mitään (piilokiusaaminen on just tätä). Täytettiin jotain ihme lomakkeita siinä ja aika loppu kesken kun kiusaamistapauksia oli niin paljon. LV päätti että ryhdytään heti "toimenpiteisiin" ja piipitti vielä hetken siitä että olisi pitänyt jo aikaisemmin kertoa

Mut joo, samana päivänä nakki napsahti ja minulle osui harvinaisen kova tapaus:
Päivän kolme ekaa tuntia meni ihan normisti, ruottii, äikkää ja liikkaa. Ruokailun jälkeen meni kuviot uusiksi. Musiikintunnilla istun ihan takana yhden pojan vieressä. Se koko ajan vältteli siinä ja mutisi jotain. Opettaja oli ihan raivoni kun se häiritsi tuntia ja kyseli mikä on vikana. Jotain siinä oli ja sitten se itekseen mutisi: "Kunhan pääsen pois tästä". No voi kiitos, oli niin huomaavaista kun viitsit ajatella. Ja olivathan keksineet minulle hienon lempinimen, "Tikru". Koko tunnin käyttivät tuota sanaa ja puhuivat siitä vähän loukkaavien asioiden yhteydessä...
Matikantunnilla edessäni istuva pissis päätti häiritä koko tuntia. Kyseli minulta meseosoitetta, millainen perheeni on, missä asun yms. Ja oikein isoon ääneen vielä. Olin aluksi hiljaa ja en vastaillut mutta lopulta tyyppi kävi hermoille ja vastasin jotain "Voitko oikeesti olla hiljaa?! Haluisin keskittyä opetettavaan asiaan, okei?" ja siitähän se sitten innostu. Isoon ääneen kailottaa luokassa jtn. "Tikru, ookko vähän hikke?" Koko luokka nauro ja päätin itsekin ottaa koko homman huumorilla. siinä mukamas hymyilin ja aloin keskittymään juttuun. Myöhemmin se kyseli mitä mulla oli päällä päättäreissä. Sekosin sanoissa ja se sitten huutaa "Eikö sulla ollu housuja!?" Voi juma... Koko luokka mulkoili sitten jotenkin kysyvästi siinä ja alkoi ahdistaan...
Ja hissan tunti. Tulin sieltä haastattelusta joka oli mennyt yliajalle.Tulin sen takia tunnille myöhässä. Ulos asti kuului kun kaikki huusi "Tikru on myöhässä" ja nauroivat päälle. Voi jee... Menin sinne luokkaan ja annoin lapun sijaiselle että tuo ei laittaisi myöhästymistä. Katsottiin sitten vähän pettyneenä... Menin sinne paikalleni ja aikaisemmin mainitsemani lissu huusi jotain "Hei (nimeni), kiva kun tulit!" Sieltä luokan toiselta laidalta. Olin ihan hätkähtämättä siinä ja aloin seuraamaan opetusta.
Koulun jälkeen kun tultiin ulos, muutama poika tuli ja yritti vielä kampata minut johonkin lätäkköön. Hyvä että epäonnistuivat, kastuminen päivän päätteeksi ei ois ollu kovin mukava...
Oli aika rankaa päivä tuolloin, mutta nähtävästi täällä ollaan vielä hengissä. Kyl sitä Tikrua kuulee joka päivä, mutta pahempiakin nimiä on...
Huh, taas tuli kirjoitettua.

E: Ja ChiYoshi, kavereita about 2, ystäviä ei yhtään. Hehehhee, repikää siitä.
Viimeksi muokannut Riolu-fang päivämäärä 20.04.2011 15:08, muokattu yhteensä 1 kerran
I will be your Guardian Angel
"There are bad ways to win - and good ways to lose. What's interesting and troubling is that it's not always clear which is which. A flipped coin doesn't always land heads or tails. Sometimes it may never land at all..." ~ Grimsley
DeviantArt Tumblr
Avatar
Riolu-fang
 
Viestit: 376
Liittynyt: 01.11.2010 19:59
Paikkakunta: Rovaniemi
(: :)

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja ChiYoshi » 19.04.2011 17:53

Nyt tää mun kirjottelu menee vähän spämmiks/offiks täs töpös ...

Silti.... Riolu-fang, sille mun kaverille (josta mä oon jo kirjottanu
vähän liikakin) kävi aika lailla samalla tavalla. Se tosin yritti
kertoo aikasemmin. Tosin meidän lv on aika *kröhöm* :B
idiootti, niin se ei ottanu vakavissaan, sano vaan et nyt ette
tytöt enää riitele, asia selvä heihei... *boom*

No sitten kiusaamisselvittelyryhmä tajus et jotain on pielessä,
ja koko meidän luokalle tultiin puhumaan siitä. Se kai selvitettiin
jotenkin, mutta noin mitä sä kirjotit tapahtuu edelleen...
Esim. musiikin tunnilla meillä on tuolit aina ringissä, ja paikat on yleensä
samat. Jos tää kiusattu koittaa tulla mun viereen istumaan, luokan yks
"kovis" tulee huutaan sille et pois mun paikalta. No, sitte nää lissut
yhtyy mukaan ja yhtäkkiä puoli luokkaa huutaa sille et mee omalle
paikalles >:
Ja toinen esim. tää kaveri ei enää pidä meidän lv:stä hirveesti.
Ymmärrän, se vältteli tän tapauksen selvittelyä KAUAN...
Joten aina kun se väittää lv:lle vastaan, lissut & kovikset
rupee aukoon sille että oo jo hiljaa ketään ei kiinnosta...

Ei varmaan kivaa... siis sullekaan : )
Ja yks juttu vielä, onko sun luokalla ketään joka ois sun kaveri?
Siis enimmäkseen kirjotin ton Riolu-fangille...
~ Kyllä, minullakin on elämä. Useimmat ovat vain liian ahdasmielisiä ymmärtääkseen sitä ~
Avatar
ChiYoshi
 
Viestit: 47
Liittynyt: 09.01.2011 18:58

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Wilma » 24.04.2011 14:05

Kiusaaminen on kyllä aika sikamaista hommaa. Kukaan ei varmaan pikkunälvinnältä säästy ja takapenkkiläisyys sun muu verrattainen 'outous' taitaa ikävä kyllä nostaa sen tapahtumis mahdollisuutta. Säännöllisestä kiusaamisesta en osaa omakohtaisesti kertoa, kun sitä minun kohdallani ei ole tapahtunut. Muistan tosin jääneeni seiskaluokan alussa yksin kun kaveriporukka muuttui nopeammin kuin minä ja tuomitsi minut liian epä-cooliksi niihin piireihin. Onneksi sain nopeasti uusia ystäviä muiden porukoiden niin sanotuista pudokeista. Kahta uusista ystävistäni oli kiusattu aiemmin, mutta kun hekin saivat hieman vahvemman tukiverkoston meistä muista sekin loppui aikanaan.

Nyt kun on niin sanotusti kasvanut aikuiseksi ja suuntaamassa jo korkeakouluun yläasteesta on vieläkin mukana erittäin vaihtelevat muistot. Toisaalta olemme yläaste aikaisten ystävieni kanssa vieläkin läheisiä ystäviä, toisaalta en kyllä kaipaa niitä huonoja aikoja kun uusien ystävieni vanha kiusaaminen vaikutti koko porukkaan. Tällä hetkellä minulla on välivuosi meneillään. Asun solussa ystäväni kanssa, joka on minua 4 vuotta vanhempi. Tutustuin häneen ammatti opisto aikanani. Kämppikseni, nuori aikuinen on masentunut, eläkkeellä, terapiassa ja useamman mielialalääkkeen lääkityksessä muun muassa koulukiusaamisen takia. Ystävyyteni häneen on opettanut ja näyttänyt minulle paljon mitä on on kun henkisesti vakavasti huonossa kunnossa ja miten konkreettinen on se joka päivä koko ajan läsnä oleva elämää suurempi perkeleellinen pelko. Ja minkä tähden tämä fyysisesti työkykyisen ystäväni ja luonteeltaan lempeä ja ihmisen koko henkinen terveys on vakavasti ja lamauttavasti raunioina? - Koulukiusaamisen hitto vie. Hänen suosituksestaa olen lukenut aihetta käsitteleviä kirjoja ja siksi voin sanoa että sikamaiseksi sanominen on oikeammin raakamaista vähättelyä.

Toivotan voimia kaikille kiusatuille täällä ja heidän läheisilleen. Toivottavasti teidän lähipiirissänne osataan ottaa asiat niiden vaatimalla vakavuudella.
Avatar
Wilma
 
Viestit: 12
Liittynyt: 24.04.2011 13:12

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Suetic » 10.05.2011 14:17

Kaikkein pahin paikka kiusaamisessa ei kyllä sinänsä ole real life, jossa tunnet toisen kasvoista vaan juuri tämä nettikiusaaminen, koska siinä olemme kaiki todella avoimia. Kaikki avuttomat immeiset kirjoittelevat mitän sattuu eri foorumeille ja yhtäkkiä joku iso paha setä tulee sieltä trollaamaan ja nauraamaan siitä, että olet huono ja sillein.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 10.05.2011 19:01

Haistanko kritiikkiä Siabboa kohtaan?
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja NekoHennuli » 10.05.2011 19:31

Argatni kirjoitti:Kaikkein pahin paikka kiusaamisessa ei kyllä sinänsä ole real life, jossa tunnet toisen kasvoista vaan juuri tämä nettikiusaaminen, koska siinä olemme kaiki todella avoimia. Kaikki avuttomat immeiset kirjoittelevat mitän sattuu eri foorumeille ja yhtäkkiä joku iso paha setä tulee sieltä trollaamaan ja nauraamaan siitä, että olet huono ja sillein.
Bloodbane kirjoitti:Haistanko kritiikkiä Siabboa kohtaan?

Nyt on ihan pakko heittää Bloodbanen kommentin takia!
Spoiler:
Kuva

Mutta joo, kiusaamista se trollaaminenkin on, kun tarkoituksena on tuottaa kanssakirjoittelijoille huonoa oloa henkisesti. En kyllä sanoisi, että trollaaminen ja nettikiusaaminen on pahin paikka, omasta mielestäni IRL kiusaaminen on pahempaa, kun kiusaaja tietää 100%:sesti, mikä rikkoo uhrin. En tietenkään väitä, että nettikiusaaminen olisi pikku juttu, en todellakaan, kun jotkut lapsiparat ovat ottaneet elämän itseltään sen takia. Enemmän kuin harmi, ettei kyseistä kiusaamista pystytä valvomaan hyvin..
Meow!
Avatar
NekoHennuli
 
Viestit: 283
Liittynyt: 22.03.2011 19:55
Paikkakunta: Ljusdal

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Mewer » 10.05.2011 20:15

NekoHennuli kirjoitti:Enemmän kuin harmi, ettei kyseistä kiusaamista pystytä valvomaan hyvin..

Pakko sanoa tähän sen verran, että ei ilmeisesti sitä IRL kiusaamistakaan valvota hyvin, vaikka voitaisiin.
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja NekoHennuli » 10.05.2011 20:22

Mewer kirjoitti:Pakko sanoa tähän sen verran, että ei ilmeisesti sitä IRL kiusaamistakaan valvota hyvin, vaikka voitaisiin.

Ei, ei todellakaan valvota, ainakaan omien kokemusten ja tuttujen kokomuksien perusteella. Ja sekös tässä tuttaakin.
Meow!
Avatar
NekoHennuli
 
Viestit: 283
Liittynyt: 22.03.2011 19:55
Paikkakunta: Ljusdal

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Suetic » 10.05.2011 22:38

Bloodbane kirjoitti:Haistanko kritiikkiä Siabboa kohtaan?

Olet tunkeutunut valitettavasti väärälle alueelle. *awesome* Eihän tässä ketään valvo meidän rakkaita trollejamme. :3

IRLssa on se helpoin puoli, että kun saa ne kiusaajat hakatuksi kunnolla, niin ne sitten pitävät suunsa kiinni. :D Täältä päin se onnistuu mainiosti. Kun kerran katsoo että joku mollaa takana tai tulee lääppimään naamaa vaikka, niin vaan jalat ja nyrkit käyttöön jos ei muu auta. Asia pahenee, jos liikaa välittää siitä. *electrode*
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 10.05.2011 23:39

Argatni kirjoitti:Olet tunkeutunut valitettavasti väärälle alueelle. Eihän tässä ketään valvo meidän rakkaita trollejamme.

IRLssa on se helpoin puoli, että kun saa ne kiusaajat hakatuksi kunnolla, niin ne sitten pitävät suunsa kiinni. Täältä päin se onnistuu mainiosti. Kun kerran katsoo että joku mollaa takana tai tulee lääppimään naamaa vaikka, niin vaan jalat ja nyrkit käyttöön jos ei muu auta. Asia pahenee, jos liikaa välittää siitä.

Senpä takia juuri nämä internet trollit, pystyvät trollaamaan ilman sen vakavempia seuraamuksia koska anonyymi yleensä. Tottakai siitä voi tulla bannia tai jotain. Mutta silti ite en näe mitään tolkkua trollata ellei sitten trollailla keskenään toisia kuten ainakin yhdessä irc-gallerian yhteisössä on käynyt.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Niilonator » 15.05.2011 08:13

The Maziger kirjoitti:
Bloodbane kirjoitti:Mikä hitto siinä on pielessä että koulussa ei voi olla omanlaisensa ihminen?


Sitäkin mietin kun olin yläasteella ja luokan "hylkiö". Nyt kun olen lukiossa ja kävin syksyllä koulumme järjestämän ihmissuhdetaito leirin jossa ryhmäytettiin porukkaa ja puheltiin kaikenlaisista asioista. Kurssin loputtu saimme toisiltamme palautetta ja palautteessa mitä sai monelta ihmiseltä tuli "Ihanaa, että uskallat olla oma itsesi." "Et esitä."



Toisaalta, nyt lukion alettua koulunkäynnistä pitää oikeasti. Koulussamme kiusaamista ei ole ollenkaan mutta muutama tyyppi ärsyttää. Plussaa siinä oli myös se, että kun hakeutui hieman korkeakeskiarvoisempaan lukioon, ei wanhasta skolesta päässyt kuin 2 ihmistä itseni lisäksi. Sai aloittaa kaiken puhtaalta pöydältä.

vähä samanlaisii tuntemksii paitsi että meidän lukio on sen verra heikko tasone ,että porukka on lähes samaa mitä yläasteel patsi pieniä poikkuksia lukuunottamatta

eli toisin sanottuna pääsin just viime vuonna kiusaamiskierteestä eroon (alko siin eskariaikana ihan ilman syytä en ollu yhtää sen oudompi ku muutkaa )
lukio on vaa mahtava aikka ja ylä-ja ala aste yhtä helvettiä jos olet muiden toimesta muuttunut oudoksi/erilaiseksi,etkä suostu tupakoimaan
-Taidat olla porvoon viiminen pokemon pelaaja
-En, kyllä meitä on kolme
-entä minä?
- No okei neljä

Fc(X) 4914-4018-8178
Avatar
Niilonator
 
Viestit: 112
Liittynyt: 10.04.2011 10:27
Paikkakunta: Askola,Monninkylä
(: meh, ei jaksa

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Darkerhazy » 15.05.2011 19:25

Kiusaamisviesti poistettu toistaiseksi...
Syynä nyt lähinnä se ettei sen pistäminen tänne tuntunut oikealta ratkaisulta... Ihan tarpeeksi päänvaivaa näistä tämänhetkisistä huolista. :/
Viimeksi muokannut Darkerhazy päivämäärä 31.07.2011 10:02, muokattu yhteensä 4 kertaa
Avatar
Darkerhazy
 
Viestit: 57
Liittynyt: 01.11.2010 16:28
Paikkakunta: ---

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa

cron