Yleinen Kysymys-topic

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Korpinärhi » 11.06.2011 20:45

Kysyjä kirjoitti:
Mewtwolover kirjoitti:
Korpinärhi kirjoitti:Nyt siis se itse kysymys: eikö minulla talon asukkaana ole oikeutta käyttää talon pihasta asiallisesti jotain aluetta, jos joku toinen asukas kokee sen häiritseväksi?

Kyllä on, yksittäinen asukas ei voi sitä estää. Voit vaikka ystävällisesti kehottaa tuota naishenkilöä laittamaan sälekaihtimet kiinni siksi aikaa kun olet siinä pihalla jos se häntä kerran häritsee.

Ja sehän on tämän naisen oma ongelma jos syvyysnäkö sattuu puuttumaan jolloin tuntuu että olet hänen olohuoneessaan. Se ruohopläntti on ihan yhtä paljon sinun kuin tämän rouvashenkilön. Ja jos se on todella 10mx8m, kyllä siinä luulisi löytyvän sellainen kohta jota ei pysty tämän naisen ikkunasta edes näkemään.


Niin .__. naisen ikkuna on keskellä sitä ruohoplänttiä ja työpöytä on siinä ikkunan edessä, jolloin sen koko piha-alueen näkee siinä istuessa. Sanoi mulle ettei voi laittaa sälekaihtimia kiinni, koska sitten on niin pimeetä blahblah. Vaikka jos sitä häiritsee niin paljon se että mä oon siinä pihalla niin luulis että laittais kaihtimet ennemmin kiinni, mut ei sitten.

Katoin että on siinä ruohopläntillä nyt yksi puska siten, että mahdun häkkeineni sen taakse juuri ja juuri naisen näkymättömiin. Menen varmaan sinne ens kerralla, tuli niin paha mieli tuosta naisen huomautuksesta viimeksi yhyy oon herkkis.
Avatar
Korpinärhi
 
Viestit: 243
Liittynyt: 01.11.2010 12:12
Paikkakunta: Joensuu

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewer » 12.06.2011 00:46

Korpinärhi kirjoitti:Sanoi mulle ettei voi laittaa sälekaihtimia kiinni, koska sitten on niin pimeetä blahblah.

Lamput, anyone?
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 12.06.2011 11:21

Sähkö kuules on paholaisen keksintö, eihän sitä voi käyttää.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewer » 12.06.2011 12:57

Bloodbane kirjoitti:Sähkö kuules on paholaisen keksintö, eihän sitä voi käyttää.

Kynttilät, anyone?
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Wemps » 12.06.2011 22:42

Millähän ohjelmalla (mielellään open source ja mahdollisimman yksinkertainen ja kevyt) pystyisi säätelemään äänen tasapainoa tietokoneessa? On vähän vikaa kuulokkeissa, ja toinen kuuluu lujempaa kuin toinen..
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja icewortex » 12.06.2011 23:10

Hiiri sinne alakulmassa olevan kaiuttimen eteen, right-click ja Avaa Äänenvoimakkuus tai Äänenvoimakkuuden Mikseri tjv. siellä pitäisi olla sellanen balanssi kohta. Sitä vaan säätelemään. :D Mulla se on toi avaa äänenvoimakkuus ja siellä se on ihan helposti ihan edessä. Omistan XPn. Olen sekava, tiedän sen. *rölli*

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 12.06.2011 23:47

Wemps kirjoitti:Millähän ohjelmalla (mielellään open source ja mahdollisimman yksinkertainen ja kevyt) pystyisi säätelemään äänen tasapainoa tietokoneessa? On vähän vikaa kuulokkeissa, ja toinen kuuluu lujempaa kuin toinen..

Minua potuttaa aina kun kuulokkeille käy noin, harmi kun ei ole tapaa saada täysin monoksi noit ääniä koneel. Joo tosiaan jos molemmista kuuluu viel nii kyllä ainakin xp:ssä voi sen äänentasapainon muuntaa oikeasta alakulmasta "Voimakkuus" asetuksist. :/
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Wemps » 12.06.2011 23:50

icewortex kirjoitti:Hiiri sinne alakulmassa olevan kaiuttimen eteen, right-click ja Avaa Äänenvoimakkuus tai Äänenvoimakkuuden Mikseri tjv. siellä pitäisi olla sellanen balanssi kohta. Sitä vaan säätelemään. Mulla se on toi avaa äänenvoimakkuus ja siellä se on ihan helposti ihan edessä. Omistan XPn. Olen sekava, tiedän sen.

Joo, itsekin muistan tämmöisen toiminnon XPssä. Vaan eipä löytynyt seiskasta ei >_>.
Back to linux ->
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 13.06.2011 14:47

Wemps kirjoitti:
icewortex kirjoitti:Hiiri sinne alakulmassa olevan kaiuttimen eteen, right-click ja Avaa Äänenvoimakkuus tai Äänenvoimakkuuden Mikseri tjv. siellä pitäisi olla sellanen balanssi kohta. Sitä vaan säätelemään. Mulla se on toi avaa äänenvoimakkuus ja siellä se on ihan helposti ihan edessä. Omistan XPn. Olen sekava, tiedän sen.

Joo, itsekin muistan tämmöisen toiminnon XPssä. Vaan eipä löytynyt seiskasta ei .
Back to linux ->

Linuxissa tuo on yksinkertainen homma. Avaa Pääte ja kirjoita siihen
Koodi: Valitse kaikki
alsamixer

Sitten vain säädät balanssin kohdalleen Master-kohdassa, jos siellä ei sitten ole erikseen Phones-kohtaa kuulokkeita varten. Näppäimet ovat seuraavat:
Q = vasen puoli kovemalle
Z = vasen puoli hiljemmalle
E = oikea puoli kovemalle
C = oikea puoli hiljemmalle
Ylös- ja alas-nuolinäppäimillä voit säätää molempia samanaikaisesti.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Wemps » 13.06.2011 18:02

Mewtwolover kirjoitti:
Wemps kirjoitti:
icewortex kirjoitti:Hiiri sinne alakulmassa olevan kaiuttimen eteen, right-click ja Avaa Äänenvoimakkuus tai Äänenvoimakkuuden Mikseri tjv. siellä pitäisi olla sellanen balanssi kohta. Sitä vaan säätelemään. Mulla se on toi avaa äänenvoimakkuus ja siellä se on ihan helposti ihan edessä. Omistan XPn. Olen sekava, tiedän sen.

Joo, itsekin muistan tämmöisen toiminnon XPssä. Vaan eipä löytynyt seiskasta ei .
Back to linux ->

Linuxissa tuo on yksinkertainen homma. Avaa Pääte ja kirjoita siihen
Koodi: Valitse kaikki
alsamixer

Sitten vain säädät balanssin kohdalleen Master-kohdassa, jos siellä ei sitten ole erikseen Phones-kohtaa kuulokkeita varten. Näppäimet ovat seuraavat:
Q = vasen puoli kovemalle
Z = vasen puoli hiljemmalle
E = oikea puoli kovemalle
C = oikea puoli hiljemmalle
Ylös- ja alas-nuolinäppäimillä voit säätää molempia samanaikaisesti.

Juu, mutta nyt tuo sama pitäisi tehdä Windoosa seiskassa (ainut syy miksi joutuu käyttämään on pelit, ja en jaksa säätää winen kanssa).
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 13.06.2011 19:17

Wemps kirjoitti:Juu, mutta nyt tuo sama pitäisi tehdä Windoosa seiskassa (ainut syy miksi joutuu käyttämään on pelit, ja en jaksa säätää winen kanssa).

7:ssa ei tästä päätellen ole mahdollista säätää balanssia. Jos sinulla on koneessasi Realtekin äänipiiri, niin sen mukana tulee oma mikseriohjelma(se rapua muistuttava kuvake), jolla balanssia voi säätää. Jos ei ole, niin Power Mixer lienee paras vaihtoehto, tuo on ikävä kyllä maksullinen. Jos välttämättä haluat ilmaisen mixerin, niin kannattaa kokeilla SoundFaction Mixeriä, se saattaa toimia 7:ssa.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Rayquick » 14.06.2011 09:39

Mistä mä voisin ladata adobe flash cs5 tai cs4 tai cs3 ilmaiseksi? Ku menee sinne adoben sivuille ja yrittää trialia ladata niin siinä kestäisi 7 tuntia. Ei sellaista jaksaisi odottaa.
I'm not back... I'm just passing through.
Avatar
Rayquick
 
Viestit: 478
Liittynyt: 28.11.2010 19:31
Paikkakunta: Nivala
(: Silimitön voima! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 14.06.2011 17:05

Rayquick kirjoitti:Mistä mä voisin ladata adobe flash cs5 tai cs4 tai cs3 ilmaiseksi? Ku menee sinne adoben sivuille ja yrittää trialia ladata niin siinä kestäisi 7 tuntia. Ei sellaista jaksaisi odottaa.

No luuletko että se yhtäkkiä vain ilmestyy koneellesi? Hankit sen mistä tahansa, se pitää ladata. Ja siinä ei kyllä mene 7h.
E: @Zapdos:
En usko että minkään trialin lataaminen vie millään toimintakykyisellä koneella 7h.
Viimeksi muokannut Kysyjä päivämäärä 14.06.2011 18:00, muokattu yhteensä 1 kerran
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja DaZapdoz » 14.06.2011 17:45

^Onko tullut mieleen, että hänellä voi olla hidas kone? Esimerkiksi minulla meni erään pelin lataamiseen n.30 min, kun taas kaverillani olisi mennyt muistaakseni lähemmäksi 9 tuntia.
''Always is possibility of victory, even at the moment of certain defeat.''
Avatar
DaZapdoz
 
Viestit: 161
Liittynyt: 01.04.2011 19:13
(: Do you expect me to put something funny here?

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Wemps » 14.06.2011 19:27

DaZapdoz kirjoitti:^Onko tullut mieleen, että hänellä voi olla hidas kone? Esimerkiksi minulla meni erään pelin lataamiseen n.30 min, kun taas kaverillani olisi mennyt muistaakseni lähemmäksi 9 tuntia.

Itse väittäisin että koneen nopeudella ei ole merkitystä, mutta netin nopeudella voi hyvinkin olla; Meillä on latausrajoitettu netti ( :3 ) ja silloin kun raja tulee täyteen niin nopeudet.. laskevat, jolloin esimerkiksi Terrarian lataus (iirc 60MB) kesti 5h : ]
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 14.06.2011 20:23

Wemps kirjoitti:
DaZapdoz kirjoitti:^Onko tullut mieleen, että hänellä voi olla hidas kone? Esimerkiksi minulla meni erään pelin lataamiseen n.30 min, kun taas kaverillani olisi mennyt muistaakseni lähemmäksi 9 tuntia.

Itse väittäisin että koneen nopeudella ei ole merkitystä, mutta netin nopeudella voi hyvinkin olla; Meillä on latausrajoitettu netti ( ) ja silloin kun raja tulee täyteen niin nopeudet.. laskevat, jolloin esimerkiksi Terrarian lataus (iirc 60MB) kesti 5h : ]

Olet oikeassa, koneen nopeudella ei ole mitään merkitystä ladattaessa tavaraa netistä. Lataukseen kuluva aika riippuu ihan netin nopeudesta ja ruuhkaisuudesta.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Rayquick » 14.06.2011 21:19

Kyllä tää meidän laajakaista netti on nopea. Ei se takkuile yhtään mutta se vaan jostain syystä sanoo että 7h menis aikaa lataamiseen. Muiden hommien lataamises sitten hujahtaa vain pari sekunttia.
I'm not back... I'm just passing through.
Avatar
Rayquick
 
Viestit: 478
Liittynyt: 28.11.2010 19:31
Paikkakunta: Nivala
(: Silimitön voima! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Wemps » 14.06.2011 23:21

Rayquick kirjoitti:Kyllä tää meidän laajakaista netti on nopea. Ei se takkuile yhtään mutta se vaan jostain syystä sanoo että 7h menis aikaa lataamiseen. Muiden hommien lataamises sitten hujahtaa vain pari sekunttia.

No kokeileppa aloittaa se lataus silti, hyvin mahdollista että arviossa on jokin vialla, ja oikeasti lataus kestää vähemmän. Kuinka iso tuo CSsän tiedosto on?
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 15.06.2011 12:09

Wemps kirjoitti:Kuinka iso tuo CSsän tiedosto on?

Se on muhkeat 857 megaa(Triali on saman kokoinen kuin täysversio, sillä kyseessä on täysversio, jossa on rajoitettu käyttöaika ja ehkä muitakin rajoituksia). Tuon lataamisessa menee 1 megan netillä n. 4 tuntia jos sen lataa Adoben sivuilta, sieltä ladattaessa nopeus kun on yleensä reilusti yli 100 kt/s.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Suetic » 16.06.2011 01:44

Auttakaa nyt äkkiä!

YouTubessa minulla ei nyt näy sitä "Kommentoi"-nappulaa millään YouTube-kanavalla. Mikä ihmeen bugi on kyseessä ja miksi vain minulla? T_T
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 59 vierailijaa

cron