Musiikki

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Musiikki

ViestiKirjoittaja Maketsu » 11.11.2010 16:10

Täytyyhän musiikilla herranjestas nyt oma topic olla. Tällä kertaa sitten kuitenkin keskustellaan, eikä vain listata suosikkeja ja hankinta tätäkin aihetta lukkoon. Musiikki on ihmisille jokapäiväinen asia. Onko sinulla jotain omia suosikkibändejä tai millaista musiikkia itse kuuntelet? Harrastatko ite musiikin soittamista vai tykkäätkö vain kuunnella sitä? Vai etkö kerta kaikkiaan voi sietää musiikkia? Yleistä höpinää siis musiikista. :)

Itse soitan tälläkin hetkellä klassista kitaraa (nylon kielet) musiikkiopistossa nopealla arviolla viidettä vuotta. Soitin myös aikasemmin pianoa, mutta sen lopetin ja pari vuotta sitten. Tänä vuonna olisi kitarassa tarkoitus suorittaa 3/3 tutkinto, joka on siis kitaransoiton perustutkinto. Soitan kitaraa myös ryhmässäkin.
Musiikkia kuunnellessani olen hyvin "kaikki ruokainen", sillä minulle kelpaa lähes kaikki musiikki. Jotain suosikkibändejä voisin listata Mew, Kings of Leon, Red Hot Chili Peppers, Dream Theater ja muse. Lista jatkuisi tuostakin, mutta en paljoa pidempää viitsi enkä jaksa tehdä, koska siitä tulisi tuhottoman pitkäkin. Tosiaan, kuuntelen kaikenlaista musiikkia. Reggae, Metal, Rock, Pop jne. kaikki kelpaa. :p
Hatter Gonna Hat
Avatar
Maketsu
 
Viestit: 313
Liittynyt: 01.11.2010 08:37
Paikkakunta: #pkmn.fi

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja KoReaNMaG » 11.11.2010 16:45

itse kuuntelen paljon Black/death metallia ja myös soundtrackkeja , tällä hetkellä pää osin soundtrackei , ja soittamisest viel jotain , omistan basson ^^ enkä käy missään opistoilla vaan opettelen itse , AIVAN ITSE...
:B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B
Avatar
KoReaNMaG
 
Viestit: 309
Liittynyt: 01.11.2010 17:06

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja hevi arska » 11.11.2010 19:57

edit.
Viimeksi muokannut hevi arska päivämäärä 20.03.2013 15:50, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
hevi arska
 
Viestit: 272
Liittynyt: 01.11.2010 13:09
Paikkakunta: Tuuri/Ikaalinen

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja Dark Ho-oH » 11.11.2010 20:33

Kuuntelen vähän raskaampaa musiikkia, vaikka sitä ei välttämättä minusta ihan heti uskoisi :P Musiikkimakuni vaihtui raskaampaan tuossa 5 vuotta sitten kun olin 13. Yleensä suunnilleen tuossa iässä se musiikkimaku yleensä muuttuu lopullisesti.. Minulla on profiili Last.fm:ssä, jos joku haluaa lisätä kaveriksi niin kysy YV:llä nimimerkkiä. Musiikkityyleiksi Last.fm sanoo esimerkiksi seuraavia: Metal, Nu-Metal, Rock, Hard Rock, Heavy Metal yms. Joitakin bändejä olen löytänyt juuri Last.fm:n kautta, ja suosittelen sitä kaikille! Tässä voisin hieman kertoa millaisia bändejä kuuntelen :3

Drowning Pool:
Tähän bändiin tutustuin pari vuotta sitten, kun eräs nettikaverini lähetti minulle biisin "Sinner". Se oli tosi hyvä, ja hankin Drowning Poolin tuotantoa enemmänkin. Drowning Poolilta on tänä vuonna tullut ihan uusi albumi, ja itse pidän albumin kaikista biiseistä. Lempi biisejä Drowning Poolilta ovat ainakin Children Of The Gun, Regret, All About Me, Reason I'm Alive ja Rebel Yell (joka on Billy Idol -cover). Tällä bändillä on ollut muistaakseni kolme laulajaa koko historiansa aikana. Ensimmäinen laulaja oli Dave Williams, mutta hän menehtyi 2000 - luvun alkupuolella. Sitten bändiin tuli joku toinen laulaja, en muista nimeä. Drowning Poolin nosti kuitenkin takaisin suosituksi SOiL-bändistä taukoa pitänyt Ryan McCombs.

Disturbed:
No kukapa ei olisi koskaan kuullut tästä bändistä? Veikkaisin että kuuluu lähes kaikkien raskaampaa musiikkia kuuntelevien musiikkikirjastoon. Laulajan ääni ja bändin soittotyyli on aina tunnistettavissa, eikä sitä sekoita muihin bändeihin, mikä tekee mielestäni tästä bändistä loistavan. Tutustuin bändiin kun YouTubessa jossain videossa soi Droppin' Plates. Disturbedin kaikki tuotanto on hyvää, mielestäni bändillä ei ole yhtään tylsää biisiä. Lemppari biisini Disturbedilta on tällä hetkellä Innocence, se vaihtelee aika usein :P

Powerman 5000:
Tämän bändin löysin ihan puhtaasti Last.fm:stä, sivusto suositteli sitä minulle. Bändin laulaja "Spider One" ärsyttää minua musiikkivideoissa heilumalla randomisti, mutta hänen lauluäänensä on hyvä. Lempi biisejäni bändiltä ovat Show Me What You've Got, Free, Super Villain ja Wild World. Bändi ei ole kovin tunnettu toisin kuin..

Rob Zombie:
Tämäkin Last.fm:n suosittelema. Sellainen hassu juttu, että Rob Zombie ja Powerman 5000- laulaja Spider One pvat veljeksiä, mutta eivät ole koskaan tehneet yhdessä kuin yhden biisin. Ja Rob Zombie on paljon tunnetumpi kuin hänen veljensä bändi. Parhaita biisejä ovat varmaan Scum Of The Earth, Feel So Numb ja Dracula :)

SOiL:
Tämä bändi tulikin tuossa mainittua aikaisemmin. SOiL ja Drowning Pool ovat hyvin samantyylisiä bändejä, ja osittain se johtuu siitä että Ryan McCombs on ollut molemmissa bändeissä mukana. McCombs oli bändin alkuperäinen laulaja, mutta pitäessään välivuotta bändi hankki uuden laulajan. McCombs halusi kuitenkin jatkaa musiikkiuraansa ja päätyi pelastamaan Drowning Poolin. SOiLilta kuuntelen vain vanhaa tuotantoa McCombsin ajalta, koska mielestäni uusi ei ole lähellekkään niin hyvää mitä vanha SOiL. Tämäkin bändi oli Last.fm:n suosittelema, lol. Lempi biisejäni ovat varmaan Breaking Me Down ja Halo.

Dope Stars Inc.
Last.fm suositus tämäkin. Tämä on italialainen bändi, ja sen musiikissa yhdistyy metalli, medolinen metalli ja jopa elektroninen musiikki, joten bändi saattaa olla monen mieleen. Alkusoitot ovat yleensä hyvin elektronisia, mutta niissä kumminkin kuuluu sellainen raskaampi sointu. Vaikea selittää XD Lempi biisini on kuitenkin ehdottomasti Citizen XT99, sen biisin takia oikeastaan aloin kuunnella kyseistä bändiä.

Siinä nyt muutamia. Muita banädejä joita kuuntelen ovat mm. Dope, Hardcore Superstar, Rammstein, Oomph!, Papa Roach, Rise Against, Five Finger Deatch Punch, Ozzy Osbourne, Pantera ja tosi monia muita! :D
Avatar
Dark Ho-oH
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 01.11.2010 07:55
Paikkakunta: Salo

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja nunja55 » 11.11.2010 21:03

Mä en taas kestä Hevi, metalli mitä nyt onkaan, ollenkaan, koska se on semmosta rääkymistä (ei siis kaikki) ja jotenkin ärsyttävää... Itse pidän Punkista ja vähän kevyemmästä Rockista, hip hoppikin menee. Joo ja iskelmää ynnä muuta liian rauhallista en kestä ._.
Tällä hetkellä kuuntelen eniten Linkin Parkkia ja Klamydiaa (Hieno yhdistelmä ;) )
Got nothing to say...
Avatar
nunja55
 
Viestit: 124
Liittynyt: 01.11.2010 20:46

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja Jontukka » 11.11.2010 22:14

Suoraan sanottuna, en jaksa kuunnella musiikkia.
Ainoat kerrat kun musiikkia kuuntelen on se kun menen töihin, ja sekin on suomalaista iskelmää tai suomipoppia/rockia.

Ipanasta pitäen olen pitänyt iskelmästä.

Yölintu ja Jean.s ovat ehdottomat suosikkini.
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja WeohNatai » 12.11.2010 19:30

Jatketaan samalla linjalla kuin Waker.

Eli minäkin kitaraa soitan, sitä kautta musiikki on tullut tavallista pulliaista laajemmin tutuksi. Ensin olin niinkuin "w00t TILUTUS!!!!111". Säälittävää. Kerta kaikkiaan. Vasta kesällä olen alkanut kuunnella "oikeaa" musiikkia, kuten Led Zeppelin ja Chili Pepperssit. Edelleenkin kyllä kuuntelen übertilua, mutta sitä en ajattele muusikkona. Vieläkin kyllä soitan huvikseni joskus esim. DragonForcea, mutta sekin vain sen takia, että se on liian hauskaa soittaa (ja tietysti kehittää tekniikkaa, jota ei koskaan voi olla liikaa, kunhan osaa soittaa älykkäästi ja kekseliäästi - ei 200bpm temmolla) :D
hevi arska kirjoitti:Suosikki yhtyeeni on yhä se Led Zeppelin, vaikka monet teistä eivät kyseistä musiikkia arvosta eikä ymmärrä :s,

Ihme. Sanoisin, että kaikkien kannattaisi syventyä siihen, siten minäkin tajusin kyseisen bändin.
hevi arska kirjoitti:(Joe Satriani, Alexi Laiho, John Petrucci, Steve Vai... jne)

Minne jäi vanha idolini? :D Kyllä se tämän hetken yksi pahimmista ylitekniikkahörhöistä pitää tuohon pistää.

Ja toki, Steve Ray Vaughan, Clapton & co. ne miehen tiellä pitää.
YouTubeni
Mainostan turinoitani <-- Lukekaa, ihmiset!
Avatar
WeohNatai
 
Viestit: 434
Liittynyt: 01.11.2010 08:14
Paikkakunta: Lahti
(: Stüldt håjt! :)

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja Goldi » 13.11.2010 00:06

Minä en pidä mistään rockista tai muusta. Ainut hyvä musiikki laji on Pop. Sitä jaksaa kuunnella varsinkin "Popin kuningasta" Michael Jackson on se mahtavin muusikko. Onneksi on ihan kaikki levyt että ei tartte jotai viittä samaa kuunnella.

Minä olen aika hyvä soittamaan kitaraa vaikka itse sanonkin.

Musiikki on kyllä tärkeä asia maailmassa. Mieti vaik jotai lempi leffaa ilman musiikkii aika tylsää vai mitä. Musiikki on yksi tärkeimmistä asioista itselläni.
Avatar
Goldi
 
Viestit: 179
Liittynyt: 01.11.2010 08:00

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja hevi arska » 13.11.2010 01:10

WeohNatai kirjoitti:Jatketaan samalla linjalla kuin Waker.

Eli minäkin kitaraa soitan, sitä kautta musiikki on tullut tavallista pulliaista laajemmin tutuksi. Ensin olin niinkuin "w00t TILUTUS!!!!111". Säälittävää. Kerta kaikkiaan. Vasta kesällä olen alkanut kuunnella "oikeaa" musiikkia, kuten Led Zeppelin ja Chili Pepperssit. Edelleenkin kyllä kuuntelen übertilua, mutta sitä en ajattele muusikkona. Vieläkin kyllä soitan huvikseni joskus esim. DragonForcea, mutta sekin vain sen takia, että se on liian hauskaa soittaa (ja tietysti kehittää tekniikkaa, jota ei koskaan voi olla liikaa, kunhan osaa soittaa älykkäästi ja kekseliäästi - ei 200bpm temmolla) :D
hevi arska kirjoitti:Suosikki yhtyeeni on yhä se Led Zeppelin, vaikka monet teistä eivät kyseistä musiikkia arvosta eikä ymmärrä :s,

Ihme. Sanoisin, että kaikkien kannattaisi syventyä siihen, siten minäkin tajusin kyseisen bändin.
hevi arska kirjoitti:(Joe Satriani, Alexi Laiho, John Petrucci, Steve Vai... jne)

Minne jäi vanha idolini? :D Kyllä se tämän hetken yksi pahimmista ylitekniikkahörhöistä pitää tuohon pistää.

Ja toki, Steve Ray Vaughan, Clapton & co. ne miehen tiellä pitää.

Wut Waker, lol ihme ettei Nani xb

Olikko sä se vanhan foorumin egen 18-hörhö 0__o

Edit.
Viimeksi muokannut hevi arska päivämäärä 20.03.2013 15:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
hevi arska
 
Viestit: 272
Liittynyt: 01.11.2010 13:09
Paikkakunta: Tuuri/Ikaalinen

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja WeohNatai » 13.11.2010 10:24

hevi arska kirjoitti:Wut Waker, lol ihme ettei Nani xb

Olikko sä se vanhan foorumin egen 18-hörhö 0__o lol (Akseli Isoaho likes this)

Joo, olin EGEN18 -hörhö :D Ja joo, en minä nyt niitä sormiteknisimpiä kuudestoistaosanuotti-200bpm-alt-picking -sooloja vetele, enemmän niitä hitaampia DF sooloja, jos niitäkään. Rytmit on niillä kyllä aika sukkia -.-' En kyllä yhtään tiedä, mistä Wakerin kaivoin, mutta tiesin koko ajan, että puhuin vanhan foorumin hevi arskalle :D
YouTubeni
Mainostan turinoitani <-- Lukekaa, ihmiset!
Avatar
WeohNatai
 
Viestit: 434
Liittynyt: 01.11.2010 08:14
Paikkakunta: Lahti
(: Stüldt håjt! :)

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja Caccis » 13.11.2010 11:39

http://www.last.fm/user/Jani2 lol

Tulee kuuneltua aika paljon musiikkia, kaikenlainen hyvä musa menee. Nykyään vähän enemmän elektronista kamaa kun ennen kylläkin.

Suosittelen Last.fmää myös kaikille. Itse löytänyt varmaan n.50 mahtavaa bändiä/artistia sitä kautta.


hevi arska kirjoitti:Omasta puolestani en halua mollata teitä jotka pitävät musiikista josta en itse pidä/joka on musiikillisesti epäkorrektia, enkä myöskään ole sitä mieltä että ette saisi kuunnella sitä, mutta silti miettikääs pidemmälle kun kuuntelette ensikerran vaikkapa panteran ''vulgar display of power''-albumia, ja testakaapas kuunnella sen jälkeen vaikkapa Led Zeppelinin ''nimeämätön albumi'' (aka Zoso, aka Led Zeppelin 4, aka four symbols), tai Pink Floydin The Final Cut. Ja miettikää musiikin perusteita, miksi musiikkia kuunnellaan ja mitä se on/ pitäisi olla. Uskon että koette silloin jotain erityistä :3 noni Im finished.


Mitäs kun itse löydän varsinkin tämän 60-70 luvun progerockin erittäin tylsäksi, mm. noi mainitsemasi albumit:
Vulgar Display Of Power on ehkä parasta heviä planeetalta siltä löytyy kaikenlaisia biisejä, kunnon livemättö biisejä, herkistelyitä, maailman parhaita sooloja, riffejä jotka porautuvat kalloon loppuelämäksi jne. Pantera on aggressiivista, laadukasta, siinä on tunnetta ja vokaalit ovat uniikit jotka kaikenlisäksi sopivat mahtavasti Panteran aggressiivisuuteen(uuh live coverit Panteran biiseistä ovat jotain parhautta).
Kun taas Led Zeppelin kuulostaa tylsältä vemputukselta(kuuluu kaiketi aikakauteen), olkoot kuinka nerokasta tai vastavaa. En pysty kuuntelemaan biisejä loppuun kun alkavat haukotuttaa ennen puolta väliä. Ymmärrän hyvin miksi joku pitää tälläisesta musiikista, ei vaan iskenyt yhtään millään tasolla. Vokaalit ovat kyllä erittäin hyvät.
Ko. Pink Floydin albumi jäännyt kuuntelematta(sinun takiasia ehkä nyt joudun senkin kuuntelemaan), mutta yleisesti en pidä yhtään bändin tuotannosta(huomaa kyllä että piri maistuu). Pink Floyd leffa oli kylläkin erittäin mielenkiintoinen.

Kun ensi kerran kuulin Panteraa ala-asteella nimenomaan Vulgar Display Of Poweria, se jätti sellaisen kuvan sydämmeen ja mieleen ettei sitä mitkään noista manitsemistasi pysty ikinä pyyhkimään pois, varsinkaan tylsä vanha progerock. En siis tule kokemaan mitään erityistä(jota sinä tod.näk koit) kun kuuntelen ko. levyjä.

Ei mul muuta oli pakko vähän avautua kun 90-luvun parasta albumia dissataan.
Viimeksi muokannut Caccis päivämäärä 15.11.2010 22:08, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Caccis
 
Viestit: 59
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja hevi arska » 13.11.2010 14:15

WeohNatai kirjoitti:En kyllä yhtään tiedä, mistä Wakerin kaivoin...

Oisko et meillä on sama ava :b
Avatar
hevi arska
 
Viestit: 272
Liittynyt: 01.11.2010 13:09
Paikkakunta: Tuuri/Ikaalinen

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja Riolu-fang » 15.11.2010 17:32

Itse en ole kovin kummoinen musiikin ystävä, mutta parhaaksi musiikkilajiksi nousee pop ja klassinen. Niitä jaksaa kuunnella.
Parhaimpia biisejä on ehkä Sunstroke Projekt&Olia Tiran esittämä kappale "Run away" (kyseinen laulu oli Moldovan käytössä vuoden 2010 Euoroviisuissa) Äänet sopivat hyvin yhteen, melodia on sopivaa ja saksofonimies soittaa hyvin. Muuten en pidä saksofonin äänestä. Ja toisena suosikkina jenkkibändi Bondin esittämä kappale: Midnight garden: http://www.youtube.com/watch?v=TWkhNFAVSAA Erityisesti kohta 2:09 on loistava.
Lempilaulajani on ehdottomasti Donna Summer. Olen kuullut vain biisin Power Of One, mutta hyvältä vaikuttaa. Laulajalla on mahtava ääni ja sanat ovat parhaimmistoa.
Mutta Hevi ei mene alas. Eikä Rap. Se on sellasta kauheeta örinää josta ei saa mitään selvää. Okei, Nightwish on poikkeus. Ja Rap on aina samanlaista, mutta laulajat on sellasia nuoria jotka justiinsa on keksi omasta mielestään hyvät sanat jne.
Viimeksi muokannut Riolu-fang päivämäärä 20.11.2010 17:17, muokattu yhteensä 2 kertaa
I will be your Guardian Angel
"There are bad ways to win - and good ways to lose. What's interesting and troubling is that it's not always clear which is which. A flipped coin doesn't always land heads or tails. Sometimes it may never land at all..." ~ Grimsley
DeviantArt Tumblr
Avatar
Riolu-fang
 
Viestit: 376
Liittynyt: 01.11.2010 19:59
Paikkakunta: Rovaniemi
(: :)

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja Kekkonen » 15.11.2010 19:07

hevi arska kirjoitti:miettikääs pidemmälle kun kuuntelette ensikerran vaikkapa panteran ''vulgar display of power''-albumia, ja testakaapas kuunnella sen jälkeen vaikkapa Led Zeppelinin ''nimeämätön albumi'' (aka Zoso, aka Led Zeppelin 4, aka four symbols), tai Pink Floydin The Final Cut. Ja miettikää musiikin perusteita, miksi musiikkia kuunnellaan ja mitä se on/ pitäisi olla. Uskon että koette silloin jotain erityistä :3 noni Im finished.

Haastan hevi arskan perustelemaan miksi kahden täysin erilaisen musiikkigenren vertaaminen on järkevää. Varsinkin kun esimerkkitapauksen "huono musiikki" on lajityyppinsä klassikoita ja kumpikin vieläpä täysin erilaisten aikakausien tuotoksia. Niin kauan kun on erilaisia ihmisiä, tarvitaan erilaisia musiikkityylejä ja erilaisia muusikoita koska jokainen ei saa sitä hyvää fiilistä samanlaisesta musiikista. >_>

Imo musiikin hyvyys on enemmänkin sitä, että siinä on jotain omalaatuista ja aitoa verrattuna lukemattomiin kurapumppuihin joita kaupalliset radiokanavat täynnä. Juu nou, kun musiikki on tehty ajattelematta sitä että kuinkahan moni tämän ostaa. Genrehomostelu on syöpää muutenkin, jokaisesta genrestä löytyy helmiä, oli sitä kuraa sitten miten paljon tahansa niiden lisäksi. Jos esimerkiksi syystä "ei ole tarpeeksi liian progea" jättää levyt kuuntelematta niin ampuu vaa itseään nilkkaan pidemmän päälle.
pikapikapikachuuuu kirjoitti:Nykyään mä huudan niil banaani jos ne huutaa jotai enkä välitä koska pearl on paras ds peli koskaan!
Tästä asenteesta me kaikki voimme kaikki oppia jotain :)

Täydellisen keskinkertaisuuden tavoittelua Herran vuodesta 1993.
Kekkonen
 
Viestit: 133
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja Seviper » 15.11.2010 19:15

Musiikki soi itselläni koko ajan, jossei muuten niin päässä. Kuuntelen lähinnä erilaista rockia. Genrenä eniten kuuntelen varmaan alternativerockia eli 2000-luvun punk-tyylistä rockia (tai jotain sinne päin, en oikeen panosta noihin genrejen miettimisiin). Toki muutaman viime vuoden aikana olen avartanu musiikkimakuani jonkin verran. Nyt juuri suuressa kulutuksessa minulla ovat sellaiset tietyn tyyliset, omalla tavallaan 'rauhalliset' brittibändit. Jonkin verran myös hieman kevyempään suuntaan on menty, esimerkiksi Robbie Williamsia olen alkanut diggailemaan. Sitten on tietysti ns. klubimusa, jota on tietyissä olosuhteissa pakko kestää kun ei itse pysty siihen vaikuttamaan. Tietty sellainen jumputus menee taustamusiikkina jos on oleellisempaakin tekemistä kuin musiikin kuuntelu sillä hetkellä. *lala*
Raskaampaakin puolta olen alkanut kuuntelemaan viime aikoina enemmän, kestosuosikit ovat Disturbed, Rob Zombie, Killswitch Engage ja Bullet For My Valentine. Tietty sitten ne peruslegendat mitkä menee: Metallica, AC/DC, Iron Maiden, Rage Against The Machine etc. Pitkäaikaisimmat suosikkini ovat varmaankin Green Day, Disco Ensemble ja Billy Talent.

Sitten jotain listaa muista suosikeista: Poets of the Fall, 30 Seconds to Mars, Zebrahead, Linkin Park, Muse, Paramore, Sum 41, Rise Against, Lapko, Dropkick Murphys, Flogging Molly, The Bronx, Anti-Flag, The Offspring, Skindred, Bad Religion, blink-182, Mudmen, Sex Pistols, No Shame, Downstairs, Audioslave, Foo Fighters, Babyshambles, Dirty Pretty Things, Supergrass, The Hellacopters, Twisted Wheel.

Tietty kuuntelen paljon muitakin bändejä, ja olen varma että vähintään yksi tärkeä nimi jäi mainitsematta(!).
Avatar
Seviper
 
Viestit: 59
Liittynyt: 01.11.2010 02:05

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja DaRoX » 15.11.2010 21:59

Rock ja Hard Rock ovat minun mieleen. Lähinnä Metallica, Green Day, AC/DC, KISS, Mötley Crue jne..
Myös jotkut Techno biisit ovat ihan hyviä, mutta suurin osa ei.
Rock ja Hard Rockin lisäksi kuuntelen aika monipuolista musaa..
DaRoXin vaihtis

Spoiler:
pullaa!!
Avatar
DaRoX
 
Viestit: 172
Liittynyt: 01.11.2010 17:57
Paikkakunta: setelliuudistus!

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja Pareku » 16.11.2010 20:01

Itse olen lähes aina pitänyt metallimusiikista. Ala-asteella kuuntelin Lordia paljolti, mutta yläasteella on hiipunut pois. Iron Maidenia ja Sonata Arcticaa kuuntelin myös paljon 6. luokan keväästä 7. luokan kevääseen, jonka jälkeen Judas Priestin (Halfordin aikojen tuotanto) kuuntelu alkoi ja syrjäytti muut bändit. Juudas Papin jälkeen löysin System of a Downin, josta en aiemmin (ihme kyllä) ollut paljoa kuullutkaan.. Pikkuhiljaa olen siirtynyt raskaasta hieman raskaampaan musiikkiin, ja seiska- sekä kasiluokilla olen kunnolla kuunnellut myös mm. Brüssel Kaupallista, Disturbedia, Sarcofagusta, Tenacious Dtä, Five Finger Death Punchia, Musea, Meat Loafia, Dioa, Rainbowta ja Apocalypticaa. Kuuntelin myös välillä jump- ja hardstyleä. Nykyään kuuntelen enimmäkseen alternative metallia. Suosikkibändinä on kuitenkin säilynyt speed metallia soittava Judas Priest ja toisena tulee alternativea vetävä Mudvayne. System of a Down, Scars on Broadway (SOAD:in kitaristi ja rumpali), Slipknot ja Rage Against the Machine ovat myös bändejä, joita kuuntelen suuresti. Kuuntelen myös fiiliksen mukaan muita bändejä, enkä sanoisi että yksikään kuuntelemani bändi olisi huono. Musiikkimakuni ei rajoitu tähän, sillä melkein mikä tahansa musiikki menee. Btw, kuuntelen iskelmää ja suomirokkia aika paljon :P Juicea ja Eppuja etenkin!

Lisäksi kävin musiikkiluokkaa ala-asteella ja käyn edelleen yläasteellakin, vaikka musiikkilukioon en varmaan ole pyrkimässä. Pianoa olen soittanut varmaan 7 vuotta, akustista kitaraa 5 vuotta, kontrabassoa 4 vuotta, sähköbassoa 3 vuotta ja sähkökitaraa vuoden. Lisäksi olen laulanut kuorossa 9 vuotta.
Pareku
 
Viestit: 16
Liittynyt: 13.11.2010 17:22

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja Lakzu » 16.11.2010 20:38

Kuuntelen itse rap, hip hop, techno ja rock musiikkia. Suurimmaksi osakseen kuuntelen
Eminemiä, Gorillazia, Mc Manea, Dj Bomba, Smc Lähiörotat ja sun muuta.
Pidän etenkin Gorillazin yhdestä biisistä erityisesti, koska siinä soitetaan bassoa ihanasti. Feel Good Inc, joka on minun mielestäni ihana biisi. Eminemistä olen aina pitänyt, ensin on huono tyhjätasku, kunnes nousi menestykseen. Hyvä roolimalli nuorille, joilla on elämä huonosti. Mc Maneakin tässä on kuunneltu, vaikka tekekiin aikalailla härskin kuuloisia biisejä joissa kiroillaan tai dissataan muita artisteja. Mane Anto biisi on hyvä, muokattu Lady GaGan Alejandro biisistä. Mane on kummiskin omasta mielestäni ihan hyvä. Smc on myöskin hyvä, (tällä hetkellä kaikki suunnilleen popittaa sitä täällä myyrmäen alueella yms), etenki lähiörotat skujaa. Ihan ok biisi.
Avatar
Lakzu
 
Viestit: 92
Liittynyt: 04.11.2010 20:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja Jon-1 » 17.11.2010 15:52

Soitan rumpuja, ja musiikki on elämäni! <3

Mieli musaani on:

Queen, aivan paras!
AC/DC, mahtava!
Green Day, maailman suurin ja mahtavin punk-bändi!
Bon Jovi, mahtavia biisejä!
KISS, hyviä biisejä!
"Weird Al" Yankovic, niin läppä tyyppi kuin olla ja voi!
Muse, hyviä biisejä!
"Jos jumala olisi halunnut meidän kuuntelevan stereo-musiikkia, hän olisi antanut meille kaksi korvaa"
Avatar
Jon-1
 
Viestit: 25
Liittynyt: 01.11.2010 18:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja Tas » 17.11.2010 19:19

Musiikki on niitä harvoja asioita, joissa en ole hyvä, joten tyydyn soittamisen sijaan pelkästään kuuntelemiseen. Sitä sitten harrastankin aika kohtuu paljon. Koneella ollessa on aina jotain soimassa ja jos satun pyörimään itsekseen kaupungilla laitan tietty napit korviin. Last.fm tunnuskin löytyy ja kuten Cacciskin sanoi, niin sitä kautta on löytynyt todella monia maukkaita artisteja (tosin minun löydöt ovat ihan erilaisia kuin Cacciksen :P).

Suurimmaksi osaksi kuuntelen jotain letkeää ja melko kesäistä musiikkia. Genreä en osaa kaikista sanoa, mutta heitellään esimerkkeinä vaikkapa muutama biisi. Kai nämäkin jotain poppia ovat, muttei ainakaan samanlaista kuin kaikki normaali radiossa soiva (no en kyllä tiedä onko näitä soitettu radiossa (kuuntelen todella harvoin, yleensä vain autossa Groove FM), mutta itse en ole koskaan kuullut mitään tälläistä):

Jason Reeves - Helium Hearts
Olly Murs - Please Don't Let Me Go
Matt Wertz - Carolina
Eric Hutchinson - Rock & Roll

Tuossa kyljessä menee sitten melkein mitä vaan muutakin musiikkia. Pystyn kuuntelemaan kaikkea death metalista rappiin (kunhan kumpaakaan ei vedetä ihan yli). Suurimmat inhokit löytyykin sitten sieltä stadion-rock osastolta. Toinen tyyli mitä en pysty sietämään on hirvittävä progemetalli. En vain kuule mitään hienoa semmoisessa järjettömässä tilutuksessa, joka on olevinaan kovin taiteellista. Tykkään kun musiikki on sopivan yksinkertaista, sillä itsellä se ainakin on vain lähinnä taustalla jatkuvasti soiva tunnelmanluoja.

Pakko vielä lisätä erikseen tähän loppuun yksi tällä hetkellä aivan uskomattoman hyvin toimiva biisi:
Machinae Supremacy - Indiscriminate Murder Is Counter-Productive
"...I Know I'm supposed to be the one, but I have too much fun killing everyone..."
[21:51:11] <+Caccis> ota nyt realismi vastaan, suurin osa jotka harrastaa tätä on failureita irl
Avatar
Tas
 
Viestit: 844
Liittynyt: 03.09.2010 18:55

Seuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa

cron