Cosplay

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Cosplay

ViestiKirjoittaja Pimee Umbba » 01.11.2010 17:59

Ajattelin pistää tämän Muu Keskustelu-alueelle, mutta koska se on vanhallakin foorumilla Anime & Manga alueella, niin pistetäämpä se nytkin tänne.

Eli keskustelua tästä kiehtovasta harrastuksesta, joka viimmeistään tuo animanga-harrastajat yhteen. Kyseessä on siis harrastus, jonka Wikipedia selittää näin: "Cosplay, lyhennetty sanoista "costume play" (japanilaisittain "kosupure"), on harrastus, jossa ihmiset pukeutuvat manga-, anime-, sarjakuva-, peli- tai elokuvahahmoiksi."

Samalla meiningillä mennään, kuten vanhalla foorumilla, eli yleistä keskustelua harrastuksesta, kysymyksiä ja mielipiteitä puvuista ja niiden tekemisestä.
Porukka Kasaan! Cosplay Ryhmä
||One Piece||Bakuman||Fairy Tail||Katekyo Hitman Reborn||
Pokémon Black FC: 3009 7318 7437
Avatar
Pimee Umbba
 
Viestit: 80
Liittynyt: 01.11.2010 15:56
Paikkakunta: Sodis

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja Near » 28.01.2011 23:20

Hakutopic on jo Anikin foorumilla, mutta täällä varmaan olisi aika tavalla otollisempaa metsästää kiinnostuneita. Jos tällainen mainostus on kiellettyä (vaikka liittyyhän tämä ainakin foorumin teemaan), niin modet poistakoon. :)

Eli Desuconin sunnuntaille olen keräämässä Pokemon Gym Leader-cossiryhmää. Viisi on vasta kasassa ja niistäkin yksi epävarma, joten kuuluttelenpa nyt täälläkin asiasta. Kaikkien alueiden salipäälliköt Kantosta Unovaan ovat valittavissa ja tervetulleita. Samoin asunsa voi valita mistä lähteestä tahansa, jos kyseisellä päälliköllä on siitä erilaisia versioita (Pelit, remaket, manga, anime). Tähän asti liittymässä olevat ovat tekemässä peliversioita. HG ja SS on erityisesti suosiossa.
Monta kivaa leaderiä on vielä vapaana ja cossien vaikeustasojakin aloittelijoille sopivista hankalampiin. Tällä hetkellä on varattuina vasta Clair, Morty, Falkner, Volkner ja Roark. Jos hahmojen asut eivät ole pelatessa paljoa kiinnittäneet huomiota, niin tässä suora linkki Bulbapediaan, josta voitte tarkistaa.

Ilmoittautua voi laittamalla minulle yksityistä tai jos on rekisteröitynyt Anikiin, niin suoraan hakutopiciin vaan varaamaan asua.
Kids! Bringing about Armageddon can be dangerous. Do not attempt it in your own home.
Wifi-vaihtola
Pokemyymälä (Pehmoja, figuja ym.)
Avatar
Near
 
Viestit: 188
Liittynyt: 01.11.2010 03:58
Paikkakunta: Turku

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja Pimee Umbba » 29.01.2011 18:26

Kuulostaisi mielenkiintoselta mutta kyseisenä päivänä on myös KHR foorumin Millefiore-ryhmä.
Mutta, lisäilen nyt tännekkin oman cossilistani tälle vuodelle:

Bakacon, 14-15.5
- Lauantai: Roronoa Zoro 2YL (One Piece)
- Sunnuntai: Mashiro Moritaka (Bakuman)

Desucon, 17-19.6
- Lauantai: Roronoa Zoro Mafia Ver. (One Piece Film: Strong World)
- Sunnuntai: Gamma (Katekyo Hitman Reborn)

Animecon 15-17.7
- Gajeel Redfox (Fairy Tail)
- Kamina (Tengen Toppa Gurren Lagann)
- Roronoa Zoro (One Piece Film: Strong World)

Tracon 3-4.9
- Gajeel Redfox (Fairy Tail)
- Yamamoto Takeshi Choice Battle Ver. (Katekyo Hitman Reborn)

Tämän lisäksi teen muuten vain teen One Piece 3D: Mugiwara Chasesta Zoron cossin~
Porukka Kasaan! Cosplay Ryhmä
||One Piece||Bakuman||Fairy Tail||Katekyo Hitman Reborn||
Pokémon Black FC: 3009 7318 7437
Avatar
Pimee Umbba
 
Viestit: 80
Liittynyt: 01.11.2010 15:56
Paikkakunta: Sodis

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja Jite » 01.02.2011 09:44

Lisäilen sitten omaa cossikalenteria... Näin, mitä mie luulisin pääseväni... Tuo Nearin GL-porukka kiinnostaisi muuten, mutta mä desussa samaan ryhmäcossiin, kuin Pimee Umbba... Ja animeconiin haluaisin jotain pokemon-aiheista ryhmäcossia, tai Sin and Punishmentista... Ei oo vielä juuri hajua, miten nää sijoitan Aconissa, ja mitä jätän pois...

Desucon:
- Lauantai: N (Pokemon Black/White)
- Sunnuntai: Irie Shouichi (Katekyo Hitman Reborn)

Animecon: (Mitä mä cossaan minäkin päivänä, ja mitä jätän pois, on vielä auki... Saa ehdotella)
- N (Sama kuin Desussa)
- Deko Gekisho (Sin and Punishment: Successor of the Skies)
- K', alkuperäinen versio (King of Fighters)
- Joey Jones (Heroman)
- Katou Julie (Katekyo Hitman Reborn)

Eli, periaatteessa valitsen aconiin maksimissaan kolme näistä viidestä cossista... Todennäköisesti Joey Jones jää ainakin pois...
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja Sutsuka » 01.02.2011 11:42

- ' ' -
Viimeksi muokannut Sutsuka päivämäärä 29.12.2012 22:26, muokattu yhteensä 1 kerran
HAPPINESS EVERYWHERE.
Avatar
Sutsuka
 
Viestit: 40
Liittynyt: 12.12.2010 21:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja The Maziger » 20.03.2011 12:14

Pikkaisen on tämänkin vuoden cosplayt muuttuneet


Tällä hetkellä työstössä on Allen Walkerin ensinmäinen univormu D.Gray-Man sarjasta, niinkin pitkälle on päästy että yksi kenkä on valmiina : D [+ miljoona muuta pikku stuffia hommattuna kankaiden ohella] Tarkoituksena olisi Desuconiin tehdä tämä turhankin lämmin puku ja syksyllä Traconissa käyttää. Animeconin puku on nyt ollut jo useamman kuukauden auki minulla o__O Ainoat mitä olen tosissani miettinyt ovat Jill Valentine Resident Evil 3:sesta ja Toukou PKMN Black & White. Toukouta olen harkinnut ja jos peruukki ongelman ratkaisen + kiinnostus hahmoon säilyy niin varmaan Animeconiin tässä asussa tulen hyppimään : D
~Käänteismaailman hallisija<3~
Avatar
The Maziger
 
Viestit: 265
Liittynyt: 01.11.2010 16:32
Paikkakunta: ~Ketsuekigatan~ tutkimuslabran valvonta tasanteelta valvomassa XeCrasin sekoiluja.
(: Aiheuttaa Hämmennystä väärin nautittuna.

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja Chiru » 06.05.2011 13:22

Vappuna joillakin luokilla meidän koulussa sai/piti pukeutua (en tiiä kumpaa, koska meidän luokalla ei kukaan pukeutunut, kun ei ollut kerrottu mitään... Meidän luokalla ei ollut ees mitään bileitä. Tylsä luokka... Oho, meni offiksi...) joksikin ja sitten valitin kavereille, että jos olisi kerrottu olisin ainakin tehnyt jonkun Pikachu-, Umbreon- tms. kigurumin ja huutanut kaikkeen mitä olisi sanottu mulle (jos siis olisin ollut vaikka Pikachu) "Pika-pikaaa!" (Mitäköhän siihenkin sitten oltaisi sanottu, heh...) Älkääkä kysykö, et miks postasin tämmösen oudon viestin. Mulla oli vaan tylsää.
Viimeksi muokannut Chiru päivämäärä 12.08.2011 17:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Avatar
Chiru
 
Viestit: 424
Liittynyt: 08.12.2010 20:21
(: Pastaaa~!

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja Ms Punk » 01.07.2011 00:28

Chiru kirjoitti:Vappuna joillakin luokilla meidän koulussa sai/piti pukeutua (en tiiä kumpaa, koska meidän luokalla ei kukaan pukeutunut, kun ei ollut kerrottu mitään... Meidän luokalla ei ollut ees mitään bileitä. Tylsä luokka... Oho, meni offiksi...) joksikin ja sitten valitin kavereille, että jos olisi kerrottu olisin ainakin tehnyt jonkun Pikachu-, Umbreon- tms. kigurumin ja huutanut kaikkeen mitä olisi sanottu mulle (jos siis olisin ollut vaikka Pikachu) "Pika-pikaaa!" (Mitäköhän siihenkin sitten oltaisi sanottu, heh...)


AhahaxD Meillä samantapainen ysien päätösjuhla, jonne piti laittaa "erikoisemmat" vaatteet, joten minä nokkelana tyttönä pakotin kaverini pikachukiguun, jonka olin tehnyt siskolleni Traconiin ja itse leikin random kouluttajaa:D Eikä yhtään nolottanut kun kaveri konttasi koulun pihalla ja minä juoksen pokepallon kanssa perässä:3

Mullakin on cosplaysta ihan mukavasti kokemusta. Viime Desussa pyörin Xianghuana Soul Caliburista. Olin ilosesti yllättynyt kun moni tunnisti asun, vaik se onkin vähän harvinaisempi
color
Avatar
Ms Punk
 
Viestit: 11
Liittynyt: 30.06.2011 23:03

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja The Maziger » 01.07.2011 22:56

Nyt voi äänestää Desuconin Välähdys kisassa! http://www.cft.fi/aanestys/?kisa=desucon-la

Itse osallistuin tuohon Välähdys kisaan Allen Walker puvullani, studiossa otettu kuva on kyllä tähän mennessä paras kuva mikä Allen puvustani on otettu~

Klik

Desuconissa tuli myös otettua kuvia omasta puvustani:

Chilling~
Who's there?
Killing with smile an "Akuma"
Slacking off work
... Can I really walk on water?
Slide
Allen you PERVERT!
Who's clock this is?
It's Vice President!

Tuon kouran tein edellisenä iltana :D 2 ja puoli tuntia meni sen tekoon, materiaalitkin hommasin samana päivänä :D Olin aloittanut propin teon viikko aikaisemmin, mutta eka versio ei kerennyt kuivua ja meni rikki, joten tuli sisseiltyä ja edellisenä iltana kasasin tuon propin. Aamulla peruukin leikkasin ja napit ompelin liiviin :D Ja aloitin Tammikuussa tekemään cossiani xD Aconiin samalla puvulla menen, ja kisaamassa olen! ^^
~Käänteismaailman hallisija<3~
Avatar
The Maziger
 
Viestit: 265
Liittynyt: 01.11.2010 16:32
Paikkakunta: ~Ketsuekigatan~ tutkimuslabran valvonta tasanteelta valvomassa XeCrasin sekoiluja.
(: Aiheuttaa Hämmennystä väärin nautittuna.

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja Chiru » 07.07.2011 20:22

Olen tekemässä nyt tuohon Finconiin Hatsune Mikun pukua. Siitä tulee aika #%&#=, koska kävi niin, että en tajunnut, että osallistun kaverin kanssa myös Finconiin... Luulin, että osallistuisimme vain Traconiin. No, joku päivä tuli kaverin kanssa keskustelua coneista ja sitten vasta ymmärsin, että olen menossa myös sinne x_x Joo, parisen viikkoa aikaa, ei tioetoa ketä cossata, apuvaah... Parin päivän jälkeen päätin cossata Mikua, kun en parempaakaan keksinyt... Kävin kirppikset läpi, josko sieltä löytyisi joku vanha paita, josta saita kangasta edullisesti... No eipä löytynyt... Jonkinlaisen peruukin netistä sain tilattua (vaatii vielä muokkausta...) Eurokankaassa poikkesin ja sain kangasta... Nyt on valmiina hame ja kravatti... ._. No kuitenkin, hirveä kiire... Sitten kävi tämmöinen, että toinen kavereistani yht'äkkiä sanookin, ettei saa kyytiä vanhemmiltaan sinne, eikä halua bussilla mennä... Olimme suunnitelleet cossaavamme Mikua ja Riniä, mutta koska en keksinyt tähän hätään ketään muuta, joudun cossaamaan kahdessa conissa samaa >_>

Tämä on muuten eka conini, koska ennen en ole yksin jaksanut lähteä...
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Avatar
Chiru
 
Viestit: 424
Liittynyt: 08.12.2010 20:21
(: Pastaaa~!

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja The Maziger » 11.07.2011 18:38

^Se ei haittaa jos cossaa kahdessa conissa samaa hahmoa. Itsekkin tulen tämän vuoden ja ehkä suurimannan osan ensivuoden coneista hihhuloimaan yhdellä ja samalla puvulla.

Cossin kanssa ei kannata pitää mitään kiirettä, kyllä sinne coniin voi siviileissäkin lähteä. Mielummin tekee sen cossin hitaasti ja hyvin, kun taas hutaisee kiireellä. [Opittu kantapäänkautta...]
~Käänteismaailman hallisija<3~
Avatar
The Maziger
 
Viestit: 265
Liittynyt: 01.11.2010 16:32
Paikkakunta: ~Ketsuekigatan~ tutkimuslabran valvonta tasanteelta valvomassa XeCrasin sekoiluja.
(: Aiheuttaa Hämmennystä väärin nautittuna.

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja Chiru » 20.07.2011 18:00

^ Joo, eipä silleen haittaakaan. TArkoitin vaan, että olisin ehkä halunnut cossata jotain toistavaihtelun vuoksi 8ei kyllä aavistustakaan, että ketä...) No kummiskin, sain pukuni valmiiksi ja ihan käytettävähän siitä tuli... Jotkut saumat vaan riistyivät, mutta eivät näkyvästi, onneksi ^^
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Avatar
Chiru
 
Viestit: 424
Liittynyt: 08.12.2010 20:21
(: Pastaaa~!

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja Pimee Umbba » 09.08.2011 15:38

Meh, viel olis yksi isompi cossi-prjotekti täksi vuodeksi. Sekään ei harmi kyllä ole mikään pieni, koska se tulee Traconissa järjestettäviin WCS-karsintoihin (WCS = World Cosplay Summit, eli lyhyesti sanottuna Cosplayn MM-kisojen karsinnat). Asua en nyt paljasta, mutta voin sanoa, että kuka tahansa vanha kunnon Nintendo-fani tietäisi tämän hahmon~ Toiselle Traconin päivälle sitten tulossa vähän helpompaa, nimittäin Bossun Sket Dancesta.

Ensi vuoden cossejakin olen jo jonkin verran suunnitellut ja ne ovat astetta vaativampia, koska yritän nyt siirtyä ns. cosplayssa toiselle asteelle :D
Mietinnässä ovat ainakin
- Gildarts Clive uusiutuvaan Fairy Tail-ryhmään
- Lancen Dragonite Pokémon 1.Generation-ryhmään
- Kazuki Jumonji Eyeshield21-ryhmään
- Gamma Akutabi (Zombie Powder) Desuconissa järjestettävään EuroCosplayhyn (ns. EM-kisojen karsinnat).
Porukka Kasaan! Cosplay Ryhmä
||One Piece||Bakuman||Fairy Tail||Katekyo Hitman Reborn||
Pokémon Black FC: 3009 7318 7437
Avatar
Pimee Umbba
 
Viestit: 80
Liittynyt: 01.11.2010 15:56
Paikkakunta: Sodis

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja The Maziger » 10.08.2011 22:08

Pimee Umbba kirjoitti:Meh, viel olis yksi isompi cossi-prjotekti täksi vuodeksi. Sekään ei harmi kyllä ole mikään pieni, koska se tulee Traconissa järjestettäviin WCS-karsintoihin (WCS = World Cosplay Summit, eli lyhyesti sanottuna Cosplayn MM-kisojen karsinnat). Asua en nyt paljasta, mutta voin sanoa, että kuka tahansa vanha kunnon Nintendo-fani tietäisi tämän hahmon~ Toiselle Traconin päivälle sitten tulossa vähän helpompaa, nimittäin Bossun Sket Dancesta.


- Gamma Akutabi (Zombie Powder) Desuconissa järjestettävään EuroCosplayhyn (ns. EM-kisojen karsinnat).



Onnea molempia varten!! Itse kisaan Traconin kokeneiden sarjassa :D

Unelmana on mennä kokeilemaan WCS karsintoja, sitten kun omaan tarpeeksi ikää menen kyllä koittamaan EuroCosplayn karsintoja, olen EuroCosplayhyn miettinyt jo pukua ja esitystä

Tänään tein pukuani varten nappeja. En ole vielä noihin aivan tyytyväinen, mutta laiskuus vie voiton ja laitan nuo pukuuni enkä tee uusia. Ps. Klikkaa "nappeja" sanaa :D
~Käänteismaailman hallisija<3~
Avatar
The Maziger
 
Viestit: 265
Liittynyt: 01.11.2010 16:32
Paikkakunta: ~Ketsuekigatan~ tutkimuslabran valvonta tasanteelta valvomassa XeCrasin sekoiluja.
(: Aiheuttaa Hämmennystä väärin nautittuna.

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja Chiru » 11.08.2011 12:19

Jahas... Nyt me kavereiden kanssa cossataankin Akatsukia... Sain selville tämän viime viikolla, koska kaveri tuli kysymään koiranpentuilmeellä, että voisinko cossata jotain Akatsukista. Itse olen Itachi ja loput ystäväni cossaavat Deidaraa, Tobia, Painia ja Konania... Olemme nyt tekemässä cosplay-asujamme. Nyt varmaan ihmettelette, että miksi olen täällä, kun pitäis tehä cosplayasua..? Koska loput tanssivat levan polkkaa ja puhuvat karkkien syömisestä...
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Avatar
Chiru
 
Viestit: 424
Liittynyt: 08.12.2010 20:21
(: Pastaaa~!

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja Pimee Umbba » 11.08.2011 14:00

@The Magizer: Kiitokset! Itsellä onneksi se 18w ikää nii ei noihin kisoihin osallistuminne tuo enään mitään ongelmaa!
@Chiru: Perus meininki : D Minunki pitäis olla tekemässä cossia mutta aina välil tulee semmonen "*näh, meen lagiin koneelle" fiilis.

Sain myös mietittyä ensi vuoden cossit aika täysin. Traconin jälkeen pietän kuukauden lomaa cosplaysta, koska tämä puku stressaa jo niin paljon ja
töistä saan muutenkin ensimmäisen palkan vasta lokakuun puolissa välissä niin ei olisi varaakaan aloittaa.. Vuosi kuluu iltatöiden ja cosplayn parissa, joten
ensi vuodelle ollaankin sitten kehitytty mukavasti : )

Ensi vuodelle päätin ottaa MAX 6 vähän vaativampaa cossia ja tässä nyt on n. 99% varma lista ensivuodelle. Juumonji ei ole kuitenkaan niin vaikea, joten olen ajatellut tehdä vielä yhden cossin, joka näillä näkymin olisi X-Drake One Piecestä, koska cosplay-porukkani (linkki löytyy allekirjotuksesta jos kiinnostaa) aikoo tehdä OP-ryhmän.
- Naruto Uzumaki, 6th Hokage Versio (Desucon Frozebite)
- Gamma Akutabi, Zombie Powder (Desucon, EuroCosplay)
- Kazuki Juumonji, Eyeshield 21 (Desucon, sunnuntai)
- Gildarts Clive, Fairy Tail (Animecon)
- Lance's Dragonite, Pokémon (Tracon)
+ World Cosplay Summit karsintojen puku, jos tänä vuonna ei päästä.

Ne mihin jotkut cossit tulevat ovat vielä hivenen fifti fifti, mutta tuossa on alku suunnitelma.
Porukka Kasaan! Cosplay Ryhmä
||One Piece||Bakuman||Fairy Tail||Katekyo Hitman Reborn||
Pokémon Black FC: 3009 7318 7437
Avatar
Pimee Umbba
 
Viestit: 80
Liittynyt: 01.11.2010 15:56
Paikkakunta: Sodis

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja Chiru » 12.08.2011 17:27

Jos jotain kiinnostaa, niin sain nyt Akatsuki kaapuni valmiiksi. Jes...
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Avatar
Chiru
 
Viestit: 424
Liittynyt: 08.12.2010 20:21
(: Pastaaa~!

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja Flaronet » 27.08.2011 23:32

Dah, mua itseäni kiinnostais cossata jossain conissa jotakuta hahmoa, mutten vaan oo saanut aikaiseksi tehtyä. :P Muutamissa coneissa, missä olen ollut, oon saanut jonkinlaisen hinkukohtauksen cossata jotakuta nähtyäni kaikki ne vaatteet, mitä cossaajat ovat pistäneet päälleen; ne vaan olivat niin älyttömän hienoja. <3 Oon aatellut joskus cossaavani Pokémonin Ashia ja/tai Jamesia ja Naruton Kisamea ja/tai Tobia. Pitäs vaan päättää, ketä cossaan ekana. *awesome*
Flaronet
 
Viestit: 6
Liittynyt: 14.06.2011 21:46
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja Desert Spirit » 07.05.2012 14:53

Muutinkin mieleni hahmon suhteen. Taidankin ostaa vain jonkin anime-hatun ensi animeconiin tai jotain... Laiskuuskin iski ensimmäistä kertaa cosplayn suhteen. XD
Viimeksi muokannut Desert Spirit päivämäärä 22.06.2012 11:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Desert Spirit
 
Viestit: 79
Liittynyt: 30.11.2010 23:09

Re: Cosplay

ViestiKirjoittaja Chiru » 12.05.2012 12:35

Teen tällä hetkellä Kikuconiin Minun-kigurumia. Ystäväni on Plusle. Kiire tulee. Tänään olin sitten katsomassa sinistä kangasta, sillä se oli loppunut. Kyseinen kangas oli loppunut myös kaupasta, josta sitä olin ostanut. Onneksi löytyi toisesta kaupasta lähes saman väristä kangasta jonkin verran, joka riitti ihan hyvin. Värien ero tosin on niin pieni, ettei sitä huomaa kunnolla, ellei ala oikein vertailemaan niitä vierekkäin.
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Avatar
Chiru
 
Viestit: 424
Liittynyt: 08.12.2010 20:21
(: Pastaaa~!

Seuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa

cron