Kiusaaminen

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja AelitaLyoko » 12.09.2011 19:11

Minua kiusataan koulussa. Minun hattuani viedään ja tönitään. Joskun mun kehitysvammaa haukutaan myös.
AelitaLyoko
 
Viestit: 13
Liittynyt: 12.09.2011 19:07

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Darkkis » 12.09.2011 19:26

Minua on kiusattu 5. luokan alusta asti (olen tällä hetkellä seiskalla). Kolmosella ja nelosella otin kiusaamisen lähinnä "leikillä", mutta nyt ei enää oikeasti jaksa naurattaa. Kutosella kiusaaminen vain paheni, kun eräs uusi oppilas, joka oli kaverini vähän aikaa, alkoi haukkua minua ja puhua pahaa selkäni takana. Minua tönitään, haukutaan, tavaroita viedään tai heitellään minun pöydälleni. Tänään sain opettajalta valitukset "kavereitteni" takia, koska he laittoivat erään kouluni omistaman fantasiakirjan reppuuni ja sanoivat minun varastaneen sen. Opettaja ei tietenkään uskonut minua... Olen yrittänyt olla välittämättä kiusaamisesta, että se loppuisi. Se ei ole tehonnut vieläkään. Apua?
derp
Darkkis
 
Viestit: 73
Liittynyt: 01.11.2010 14:45
(: Voit laittaa tähän oman tekstisi.

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 12.09.2011 19:40

Darkkis kirjoitti:Minua on kiusattu 5. luokan alusta asti (olen tällä hetkellä seiskalla). Kolmosella ja nelosella otin kiusaamisen lähinnä "leikillä", mutta nyt ei enää oikeasti jaksa naurattaa. Kutosella kiusaaminen vain paheni, kun eräs uusi oppilas, joka oli kaverini vähän aikaa, alkoi haukkua minua ja puhua pahaa selkäni takana. Minua tönitään, haukutaan, tavaroita viedään tai heitellään minun pöydälleni. Tänään sain opettajalta valitukset "kavereitteni" takia, koska he laittoivat erään kouluni omistaman fantasiakirjan reppuuni ja sanoivat minun varastaneen sen. Opettaja ei tietenkään uskonut minua... Olen yrittänyt olla välittämättä kiusaamisesta, että se loppuisi. Se ei ole tehonnut vieläkään. Apua?

Kunnon keskustelu jossa on vanhemmat, opettaja ja sinä, mahdollisesti myös rehtori. Sitten puhutte asiat läpi, kerrot kiusaamisesta ja miten tuo kirjajuttu oikeasti meni. Sitten opettaja tekee koulun tapojen mukaan jotain asian hyväksi. Joissakin kouluissa se vain tarkoittaa sitä että kiusaajille sanotaan ''eipäs kiusata toista!'' ja sinua kiusataan entistä enemmän kun olet ''vasikka''. Mutta jos vain mahdollista, voit pyytää opettajaasi hoitamaan asian kunnolla niin että saadaan myös kiusaajien vanhemmat tietoisiksi kiusaamisesta, sitten sen pitäisi loppua kun kiusaajat itsekin vaivautuvat kun heidän vanhempansa kysyvät heiltä joka päivä koulun jälkeen ''no kiusasitko tänään sitä tyyppiä?''.
Jos opettajat/rehtori eivät ymmärrä kiusaamisen vakavuutta, silloin on tietenkin koulunvaihtamis vaihtoehto, mutta sitä kannattaa sitten harkita todellakin kaksi kertaa.
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Riolucario » 12.09.2011 21:39

Kysyjä kirjoitti:
Darkkis kirjoitti:Minua on kiusattu 5. luokan alusta asti (olen tällä hetkellä seiskalla). Kolmosella ja nelosella otin kiusaamisen lähinnä "leikillä", mutta nyt ei enää oikeasti jaksa naurattaa. Kutosella kiusaaminen vain paheni, kun eräs uusi oppilas, joka oli kaverini vähän aikaa, alkoi haukkua minua ja puhua pahaa selkäni takana. Minua tönitään, haukutaan, tavaroita viedään tai heitellään minun pöydälleni. Tänään sain opettajalta valitukset "kavereitteni" takia, koska he laittoivat erään kouluni omistaman fantasiakirjan reppuuni ja sanoivat minun varastaneen sen. Opettaja ei tietenkään uskonut minua... Olen yrittänyt olla välittämättä kiusaamisesta, että se loppuisi. Se ei ole tehonnut vieläkään. Apua?

Kunnon keskustelu jossa on vanhemmat, opettaja ja sinä, mahdollisesti myös rehtori. Sitten puhutte asiat läpi, kerrot kiusaamisesta ja miten tuo kirjajuttu oikeasti meni. Sitten opettaja tekee koulun tapojen mukaan jotain asian hyväksi. Joissakin kouluissa se vain tarkoittaa sitä että kiusaajille sanotaan ''eipäs kiusata toista!'' ja sinua kiusataan entistä enemmän kun olet ''vasikka''. Mutta jos vain mahdollista, voit pyytää opettajaasi hoitamaan asian kunnolla niin että saadaan myös kiusaajien vanhemmat tietoisiksi kiusaamisesta, sitten sen pitäisi loppua kun kiusaajat itsekin vaivautuvat kun heidän vanhempansa kysyvät heiltä joka päivä koulun jälkeen ''no kiusasitko tänään sitä tyyppiä?''.
Jos opettajat/rehtori eivät ymmärrä kiusaamisen vakavuutta, silloin on tietenkin koulunvaihtamis vaihtoehto, mutta sitä kannattaa sitten harkita todellakin kaksi kertaa.

Olen huomannut sellaisen jutun, että ainakaan siinä koulussa jossa minä käyn eivät opettajat kunnolla välitä siitä jos toiselle oppilaalle jotain tekee (sanovat vain esim. Ethän tee niin toiste?, ja sitten ei edes mitään rangaistusta), mutta jos tekee jotain mistä "on haittaa" koululle (esim. Yhden näkkileivän ottaminen ruokalasta välitunnille, siitä tuli puoli tuntia jälki-istuntoa) onkin sitten pahempi juttu. Kauheaahan kiusaaminen on, mutta en kuitenkaan usko että siihen voi puuttua. :(
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Mewer » 12.09.2011 22:23

Riolucario kirjoitti:Kauheaahan kiusaaminen on, mutta en kuitenkaan usko että siihen voi puuttua.

Voi puuttua, siihen ei vain viitsitä. Ja sitten mainostetaan sitä että "Kerro opettajille, jos kiusataan, niin saadaan laitettua asia kuntoon." Joo, ja minä olen Barack Obama
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Riolucario » 13.09.2011 07:37

Mewer kirjoitti:
Riolucario kirjoitti:Kauheaahan kiusaaminen on, mutta en kuitenkaan usko että siihen voi puuttua.

Voi puuttua, siihen ei vain viitsitä. Ja sitten mainostetaan sitä että "Kerro opettajille, jos kiusataan, niin saadaan laitettua asia kuntoon." Joo, ja minä olen Barack Obama

No kyllä silloin kun minuakin kiusattiin ja kerroin aina opettajalle, opettaja kyllä ainakin yritti puuttua siihen ja antoi kiusaajille jälki-istuntoa, mutta kiusaaminen vain jatkui pahempana. Kiusaaminen loppui sitten siihen, kun kiusaajat lähtivät ylä-asteelle. Eli ainakaan omien kokemuksieni perusteella siihen ei oikein voi puuttua. :(
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Ginka » 14.09.2011 10:56

Alkaa tuntua että pitää vetäytyä Pokémonpiireistä.. Tapa jolla monet minua kohtelevat on helppo luokitella kiusaamiseksi. Viime päivinä olen kokenut itseni äärimmäisen loukatuksi moneen otteeseen foorumin kautta. Toisaalta koska Pokémonfoorumi olisikaan ollut suvaitsevainen ja hyvin käyttäytyvä......
Avatar
Ginka
 
Viestit: 189
Liittynyt: 01.11.2010 17:35

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Supersankari » 14.09.2011 12:18

Ginka kirjoitti:Alkaa tuntua että pitää vetäytyä Pokémonpiireistä.. Tapa jolla monet minua kohtelevat on helppo luokitella kiusaamiseksi. Viime päivinä olen kokenut itseni äärimmäisen loukatuksi moneen otteeseen foorumin kautta. Toisaalta koska Pokémonfoorumi olisikaan ollut suvaitsevainen ja hyvin käyttäytyvä......


En suoraan sanottuna postaile minnekkään muualle kuin vaihtolaan ja oman kaupungin liigatriidiin ja tossa on Ginka aika hyvin kiteyttäny miksi näin =P
Avatar
Supersankari
 
Viestit: 126
Liittynyt: 07.11.2010 10:36
Paikkakunta: Joensuu
(: Villit on skillit

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Ginka » 14.09.2011 12:21

Raportoin lähes päivittäin aiheettomista ja loukkaavista viesteistä. Asialle monesti tehdään jotain, mutta asia jää siihen ja käytös saa jatkua. Miksei huonosti käyttäytyville anneta väliaikaisia banneja tai pysyvää porttikieltoa toisten kiusaamisesta?? Millaisen kuvan tämä antaa meidän yhteisöstä? Niin moni meistä on kokenut kiusaamista, joten miksi emme nouse niitä vastaan, jotka foorumilla kehtaavat muita kiusata/loukata tahallaan tai tietämättäänkin?
Avatar
Ginka
 
Viestit: 189
Liittynyt: 01.11.2010 17:35

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 14.09.2011 15:06

Ginka kirjoitti:Raportoin lähes päivittäin aiheettomista ja loukkaavista viesteistä. Asialle monesti tehdään jotain, mutta asia jää siihen ja käytös saa jatkua. Miksei huonosti käyttäytyville anneta väliaikaisia banneja tai pysyvää porttikieltoa toisten kiusaamisesta?? Millaisen kuvan tämä antaa meidän yhteisöstä? Niin moni meistä on kokenut kiusaamista, joten miksi emme nouse niitä vastaan, jotka foorumilla kehtaavat muita kiusata/loukata tahallaan tai tietämättäänkin?

Koska ilman näitä ''kiusaajia'' foorumi olisi todella tylsä paikka.
Ja vielä lisäksi mietipä vaikka pakkapajaa. Mitä jos sinne tulee joku pikapika postaamaan pa(s)kan jossa ei ole mitään ideaa ja kukaan ei sanoisi mitään koska yrittää olla vain kohtelias? Se on paljon helpompaa jos joku SiaBBo/Xeanrot/Registeel tai kuka tahansa joka asiasta tietää vähänkin enemmän tulee kommentoimaan että pakka on ihan surkea ja neuvoo tekemään jotain muuta.
Ja yleensähän porukkaa trollataan trollattavan tyhmyydestä johtuen, hyvä esimerkki on justice_scopez joka saikin bänniä viestiensä ansiosta, ja voi sitä trollauksen määrää jonka hän sai kokea :3
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 14.09.2011 15:52

Trolleja löytyy kaikkialta internetistä, pitää vain yrittää olla välittämättä jos huomaat että joku trollaa.(Itse kyllä tykkään välillä vähän alkaa keskustelee niitten kaa vaikka tiedän että trollaavat.) Tiedän paikan josta löytyy enemmän ja paljon taitavempia trolleja kuin täällä. Ja mitä Kysyjän pakkapaja juttuun liittyen... Kyllä kokeilemalla voi hyvinkin saada jotain aikaan kunhan se traikku/suppo määrä on järkevä ja pokemonit edes hitusen pelattavia.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Ginka » 14.09.2011 16:10

Joten väitätte että koska ihmiset vain yrittävät trollata, niin sitä ei lasketa kiusaamiseksi, vaikka kohdehenkilö sen kiusaamiseksi tuntee ja siitä mielensä pahoittaa? Eikö pelkkä trollaaminenkin pitäisi pystyä kitkemään kuitenkin tälläiseltä foorumilta, josta ihmiset haluavat tulla hakemaan apua omaan pelaamiseensa ja tietoa esim. tulevista turnauksista? Minua hävettää niiden ihmisten puolesta joiden mielestä tälläinen trollaaminen on hauskaa. Toivottavasti joku joskus laittaa pystyyn asiallisemman Pokémonfoorumin, jolta saisin kuitenkin kaiken tarvitsemani tiedon ilman turhanpäistä toisten sättimistä.
Avatar
Ginka
 
Viestit: 189
Liittynyt: 01.11.2010 17:35

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 14.09.2011 16:52

Ginka kirjoitti:Eikö pelkkä trollaaminenkin pitäisi pystyä kitkemään kuitenkin tälläiseltä foorumilta, josta ihmiset haluavat tulla hakemaan apua omaan pelaamiseensa ja tietoa esim. tulevista turnauksista?

Kyllä pitäisi pystyä, mutta se vaatisi järeitä toimenpiteitä.

Kysyjä kirjoitti:Koska ilman näitä ''kiusaajia'' foorumi olisi todella tylsä paikka.

Ei olisi, IMO foorumi olisi paljon parempi ilman noita "kiusaajia".

Kysyjä kirjoitti:Mitä jos sinne tulee joku pikapika postaamaan pa(s)kan jossa ei ole mitään ideaa ja kukaan ei sanoisi mitään koska yrittää olla vain kohtelias? Se on paljon helpompaa jos joku SiaBBo/Xeanrot/Registeel tai kuka tahansa joka asiasta tietää vähänkin enemmän tulee kommentoimaan että pakka on ihan surkea ja neuvoo tekemään jotain muuta.

Neuvominen on taitolaji. On täysin mahdollista neuvoa kohteliaasti eli ts. antaa rakentavaa kritiikkiä, mutta tuo on aika haastava taito oppia.

Ginka kirjoitti:Miksei huonosti käyttäytyville anneta väliaikaisia banneja tai pysyvää porttikieltoa toisten kiusaamisesta??

5 varoituksen jälkeen tulee 2 viikon bannit. Permabanneja ei anneta kuin pahimmille tapauksille.

Ginka kirjoitti:Millaisen kuvan tämä antaa meidän yhteisöstä?

Ei se kovin mairittelevaa kuvaa anna jos trolleja ei saada mitenkään kuriin.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Ginka » 14.09.2011 16:55

Mielestäni varoituksien määrä saisi laskea jopa kahteen. On se vain kamalaa jos joku saa vapaasti tuottaa toisille mielipahaa >:( Hienoa että meillä kuitenkin on ylläpitäjä, joka ymmärtää asian laidan. Enää vaadittaisiin vain toimenpiteitä. En keksi mitään niin radikaalia, etteikö sitä voisi toteuttaa trollaajien kaitsemiseksi.
Avatar
Ginka
 
Viestit: 189
Liittynyt: 01.11.2010 17:35

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 14.09.2011 17:12

Ginka kirjoitti:En keksi mitään niin radikaalia, etteikö sitä voisi toteuttaa trollaajien kaitsemiseksi.

Jos sinulla on ideoita, niin laita ne YV:llä Mewstorille. Voit tietysti laittaa ne minullekin jos välttämättä haluat, niin vien asiaa eteenpäin.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Faith » 14.09.2011 17:15

Mahtavaa tekstiä Mewtwoloverilta ja osui täysin yksiin omien mielipiteitteni kanssa. Niin ikään itse olen sitä mieltä, että neuvomisen voi suorittaa täysin asiallisesti ja kohteliaasti, ei siihen tarvita voimasanoja ja voimakkaita ilmaisuja. Ja muutenkin, onko ihan totta joittenkin mielestä kokematon on sama asia kuin tyhmä? Muistakaahan ystävät kalliit, että olette itsekin joskus olleet aloittelijoita ja tietämättömiä asioista. Jos ihmisillä ei riitä kärsivällisyyttä ilmaisemaan asiaansa asialliseen sävyyn, niin saa kyllä jättää sanomattakin. Ja jos sille haukkumiselle on ihan sietämätön tarve niin jutelkaa siitä vaikka sitten muitten samaa mieltä asiasta olevien kanssa yksityisviestillä. Omastakin mielestäni foorumilla olisi huomattavasti parempi ilmapiiri jos näitä "kiusaajia" ei olisi.

Kiitti oon puhunut, mulla kiehuu veri niin kuumana tällä hetkellä että huh.
Löydä Faith!
Twitter | Blogger | deviantART | tumblr

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley
"Nyt ei auta kuin pitää hymy huulilla ja puuteri poskilla!" -Harley

avatarista kiitos Herolle ♥
Avatar
Faith
 
Viestit: 382
Liittynyt: 23.03.2011 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Ginka » 14.09.2011 17:26

Yksinkertaisintahan olisi antaa ne bannit ehdoitta jos ylläpitäjät näkevät toisen kiusaavan >:(
Avatar
Ginka
 
Viestit: 189
Liittynyt: 01.11.2010 17:35

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Pokenikke » 14.09.2011 17:38

Jos olen "kiusannut sinua" laittamalla ton viestin sun bänniturnaukseen, pyydän anteeksi. Ja nuohan oli roxun ehdotuksia, ei sun, joten =D
"Älä maksa vedestä, pelaa Pokémonia."

"tosi hyvä sanoo tyhmäks, kun oon nuorempi. hommaa muija" Justice scopez 15.9.11
Avatar
Pokenikke
 
Viestit: 600
Liittynyt: 27.11.2010 11:39
Paikkakunta: Kokkola

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Wemps » 14.09.2011 17:43

Ihan sidenotena, haluaisiko joku pistää vaikka quoten tällaisesta kiusaamisesta?
Itse kun en lappupuolella käy (tai oikestaan muualla kuin muussa keskustelussa), ja itse en ole tällaiseen törmännyt. Trollaaminen toki ihan eri asia, mutta aika herkkänahkainen saa olla jos sen tuntee kiusaamiseksi, itse näen lähinnä kaverillisena kiusoitteluna, joka vain kertoo että sinusta "välitetään". Tietysti jos pahoja ylilyöntejä tulee niin ymmärrän muttah..

Spoiler:
Kuva
Viimeksi muokannut Wemps päivämäärä 14.09.2011 17:51, muokattu yhteensä 1 kerran
"Jos ei tiedä mitä eläytyminen tarkoittaa niin pitää ainakin väännellä naamaansa ja huitoa käsiä niin tulee hiukan taiteellista vaikutelmaa" - Rölli
Avatar
Wemps
 
Viestit: 679
Liittynyt: 01.11.2010 01:02
(: Kohti uusia tuulia.

Re: Kiusaaminen

ViestiKirjoittaja Kysyjä » 14.09.2011 17:47

Kuva
Meinasin kirjottaa jotain hienoa mutta laitan vain kuvan. Siis oikeasti, tämä on internet? Ette siis vain pysty kitkemään kaikkia ''trolleja'' pois, sillä yleensähän nämä trollit on ne jotka asioista oikeasti tietää. Hyvänä esimerkkinä on itse pääpahis Richter joka tässäkin quotessa (idolisi foorumilla -ketjusta) selvästi kiusaa/trollaa Colmiota, Argatnia ja Zhaitukia erittäin ilkeämielisen sarkastisesti!
Richter kirjoitti:Tähän on helppo nimetä ykkönen:
Seppo - mies on parasta a-ryhmään joka tilanteessa.
Muita maininna arvoisia ovat mielestäni Argentiina, Zawa=Zhaituki ja pakkapajan ylpeys kolmio-solmio-colmio.

Sori että quotesin sinua Isto mutta tämä kiusaaminen on saatava loppuun!
Ei niin aktiivinen
Avatar
Kysyjä
 
Viestit: 595
Liittynyt: 01.11.2010 16:06

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa

cron