Offtopic-palsta!

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja OshaFan » 22.09.2011 21:12

Sorry.
Kerro jokin aihe, josta voidaan keskustella.
Vaikka KH tai Facebook?

(Inhoan Facebookia...)
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Riolucario » 22.09.2011 21:27

OshaFan kirjoitti:Sorry.
Kerro jokin aihe, josta voidaan keskustella.
Vaikka KH tai Facebook?

(Inhoan Facebookia...)

Minäkin inhoan Facebookia. Joskus tyhmyydessäni menin rekisteröitymään sinne, ja osoittautui turhaksi koko sivusto. "Sosiaalinen media" on muutenkin mielestäni melko turhaa, eikä mitenkään erityisen sosiaalista. +Facebook tienaa ihmisten tiedoilla.
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja OshaFan » 22.09.2011 21:29

Kerranki jokin, kuka on samaa mieltä <3
No, olet toinen...
Minäkin menin sinne kerran, tyhmä kun olin.
Parhaita hetkiä oli jutella suosikkipiirtäjäni kanssa, ja juttelimme vain tunnin...
I hate FB.
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Maketsu » 22.09.2011 21:34

Facebookkia vihaan minäkin.
Hatter Gonna Hat
Avatar
Maketsu
 
Viestit: 313
Liittynyt: 01.11.2010 08:37
Paikkakunta: #pkmn.fi

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja icewortex » 22.09.2011 21:35

Vilsu kirjoitti:En saanut bänniä servulle... Sisko se vaa jaksaa Minecrfatia ja Terrariaa ja taas Minecraftia... Pelaa Metapadin ja Icewortexin (Aka Jeasonfire/Magepiraatti) Kanssa. Armotonta naurua kuului tuoltah... Meen checkkaan uunin -->.

*krhm* En ole magepiraatti vaan MEGApiraatti *krhm* Eiq joo, FB on turha, eikös ihmisillä ole skypeä? Hehee, kuka pelaa/on pelannut Quake Liveä, en osaa, jelppikää. :D

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Hikaru » 22.09.2011 21:46

Kaksi asiaa, joista yritän pysyä kaukana: päihteet ja facebook. Jälkimmäisen välttely on käynyt viime aikoina yhä hankalammaksi, mutta tähän mennessä olen sinnitellyt. Ei huvita levitellä omia tietojaan sellaiseen paikkaan missä ne ovat ikuisesti kaikkien nähtävillä ja niitä voidaan käyttää jotenkin hyödyksi. Lisäksi olen huomannut että monet ihmiset jäävät facebookiin koukkuun.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja NekoHennuli » 22.09.2011 22:21

Vaihdoin avatarin. Michelle Pfeiffer oli, ja tulee aina olemaan, paras Catwoman. Kauhulla odotan, miten ***** uusi Catwoman tulee olemaan.
Meow!
Avatar
NekoHennuli
 
Viestit: 283
Liittynyt: 22.03.2011 19:55
Paikkakunta: Ljusdal

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Mewer » 22.09.2011 22:33

OshaFan kirjoitti:Vaikka KH tai Facebook?

KH:lle on oma topic "muut videopelit" -osiossa (Mikäli tarkoitat Kingdom Heartsia) Mutta menenpä nyt tähän Naamakirja asiaan

Oon aina pitä FB:tä roskana, ja ihmetellyt, että mikä on sen pointti. 5m toisistaan olevat ihmiset chattailevat tietotekniikan luokassa tai sitten ravataan koneelle 5min välein "Mun on pakko käydä kattomassa, onko joku kommentoinu mua!" Noh, kokeilin kuitenkin, koska ei voi vihata mitään, jota ei ole kokeillut, paitsi jos tietää kokeilunkin olevan vaarallista (Kuten esim. päihteillä ja kalliolta alas hyppelyllä), mutta ei muuttunut mielipide, ei. Sitten pitkän aika tulvi roskapostiin viestejä että "Henkilö X, josta et ole edes koskaan kuullut haluaa olla kaverisi Facebookissa"
'Nuff said
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja OshaFan » 23.09.2011 10:35

Mewer kirjoitti:
OshaFan kirjoitti:Vaikka KH tai Facebook?

KH:lle on oma topic "muut videopelit" -osiossa (Mikäli tarkoitat Kingdom Heartsia) Mutta menenpä nyt tähän Naamakirja asiaan

Oon aina pitä FB:tä roskana, ja ihmetellyt, että mikä on sen pointti. 5m toisistaan olevat ihmiset chattailevat tietotekniikan luokassa tai sitten ravataan koneelle 5min välein "Mun on pakko käydä kattomassa, onko joku kommentoinu mua!" Noh, kokeilin kuitenkin, koska ei voi vihata mitään, jota ei ole kokeillut, paitsi jos tietää kokeilunkin olevan vaarallista (Kuten esim. päihteillä ja kalliolta alas hyppelyllä), mutta ei muuttunut mielipide, ei. Sitten pitkän aika tulvi roskapostiin viestejä että "Henkilö X, josta et ole edes koskaan kuullut haluaa olla kaverisi Facebookissa"
'Nuff said


Niin ajankohtaista <3
Olemme ATK-luokassa ja suurin osa ihmisistä on Facessa >:l
Minä olen mieluummin täällä :3
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Darkerhazy » 23.09.2011 18:23

Riolucario kirjoitti:Minäkin inhoan Facebookia. Joskus tyhmyydessäni menin rekisteröitymään sinne, ja osoittautui turhaksi koko sivusto. "Sosiaalinen media" on muutenkin mielestäni melko turhaa, eikä mitenkään erityisen sosiaalista. +Facebook tienaa ihmisten tiedoilla.

Hikaru kirjoitti:Kaksi asiaa, joista yritän pysyä kaukana: päihteet ja facebook. Jälkimmäisen välttely on käynyt viime aikoina yhä hankalammaksi, mutta tähän mennessä olen sinnitellyt. Ei huvita levitellä omia tietojaan sellaiseen paikkaan missä ne ovat ikuisesti kaikkien nähtävillä ja niitä voidaan käyttää jotenkin hyödyksi. Lisäksi olen huomannut että monet ihmiset jäävät facebookiin koukkuun.

Mewer kirjoitti:Oon aina pitä FB:tä roskana, ja ihmetellyt, että mikä on sen pointti. 5m toisistaan olevat ihmiset chattailevat tietotekniikan luokassa tai sitten ravataan koneelle 5min välein "Mun on pakko käydä kattomassa, onko joku kommentoinu mua!" Noh, kokeilin kuitenkin, koska ei voi vihata mitään, jota ei ole kokeillut, paitsi jos tietää kokeilunkin olevan vaarallista (Kuten esim. päihteillä ja kalliolta alas hyppelyllä), mutta ei muuttunut mielipide, ei. Sitten pitkän aika tulvi roskapostiin viestejä että "Henkilö X, josta et ole edes koskaan kuullut haluaa olla kaverisi Facebookissa"


Yhdyn tähän. :p
Facebook ON ja tulee olemaankin turha paikka.
Viimeksi muokannut Darkerhazy päivämäärä 23.09.2011 18:26, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
Darkerhazy
 
Viestit: 57
Liittynyt: 01.11.2010 16:28
Paikkakunta: ---

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja The Maziger » 23.09.2011 18:24

Tästä on pakko kuuluttaa kaikkialla koska sen verran eeppistä tämä on!

Valoa nopeampi hiukkanen ällistyttää tutkijoita.
~Käänteismaailman hallisija<3~
Avatar
The Maziger
 
Viestit: 265
Liittynyt: 01.11.2010 16:32
Paikkakunta: ~Ketsuekigatan~ tutkimuslabran valvonta tasanteelta valvomassa XeCrasin sekoiluja.
(: Aiheuttaa Hämmennystä väärin nautittuna.

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja NekoHennuli » 23.09.2011 18:45

The Maziger kirjoitti:Tästä on pakko kuuluttaa kaikkialla koska sen verran eeppistä tämä on!

Valoa nopeampi hiukkanen ällistyttää tutkijoita.

Ja eikös se suomalaistutkija jo pistänyt vedon viskipullosta, että tuo on hevonkukkua? :D
Meow!
Avatar
NekoHennuli
 
Viestit: 283
Liittynyt: 22.03.2011 19:55
Paikkakunta: Ljusdal

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Flyffel » 23.09.2011 23:07

Naurettavaa vihata Facebookia noin. Mukamas "coolia" ettei pidä siitä koska se on niin "mainstreamia". Mitä pahaa Facebook on tehnyt teille? Itse en käytä paljoakaan Facebookia, viimeisin oikea statuspäivitykseni on viime tammikuusta eli paljon tietoa en itsestäni siellä jakele. Sen sijaan kommentoin joskus muiden päivityksiä ja seuraan tiettyjen yritysten ja nettisivujen uutisia.
Facebookin paras puoli on kuitenkin se, että sen avulla voi pitää yhteyttä edes näennäisesti ihmisiin, joihin ei enää pystyisi muuten pitämään yhteyttä. Kuten moni täällä tietää, olen asunut suuren osan lapsuudestani Itävallassa. Minulla onkin monta sen ajan kaveria Facebook-kaverina. Ilman Facebookia yhteydet heihin olisivat katkenneet kokonaan. Sen sijaan voin nyt halutessani saada heidän nykyisistä voinneistaan yllättävän paljonkin tietoa jos vain haluan.

OshaFan kirjoitti:Parhaita hetkiä oli jutella suosikkipiirtäjäni kanssa, ja juttelimme vain tunnin...
I hate FB.

VAIN? Siis täh. Jos saisin jutella tunnin suosikkipiirtäjäni kanssa, olisin enemmän kuin ikionnellinen. Rekisteröityisin vaikka sadalle sivulle sitä varten.
Hikaru kirjoitti:Kaksi asiaa, joista yritän pysyä kaukana: päihteet ja facebook.

Tämä on kyllä minulle viikon vitsi. :'D Ei tuollaista voi mitenkään rinnastaa. Ei sitten mitenkään. Varsinkaan "niinä kahtena asiana".
Ei huvita levitellä omia tietojaan sellaiseen paikkaan missä ne ovat ikuisesti kaikkien nähtävillä ja niitä voidaan käyttää jotenkin hyödyksi.

Ei tarvitsekaan. En minäkään levitä kuin sitä mitä haluan. Eikä muuten ole kaikkien nähtävillä, ellet sitten ole tyhmä ja säädä asetuksiasi niin. Ja kenen luulet käyttävän "tietojasi" hyödyksi? Jos joku firma esimerkiksi saa hyöytyä siitä tiedosta, että tykkäät bädistä X, firma haluaa etsiä lisää bändin X kaltaisia bändejä leipiinsä, jolloin lopulta sinä mahdollisesti hyödyt, koska saat uuden lempibändin. Ei siitä ainakaan haittaa ole.
Mewer kirjoitti:Oon aina pitä FB:tä roskana, ja ihmetellyt, että mikä on sen pointti. 5m toisistaan olevat ihmiset chattailevat tietotekniikan luokassa tai sitten ravataan koneelle 5min välein "Mun on pakko käydä kattomassa, onko joku kommentoinu mua!"

Facebook on tosiaankin aivan erilainen väline eri ikäryhmille, eli ymmärrän kyllä, miksi olet saanut tuon käsityksen. Lapsilla on vain ne nykyiset kaverit jotka ovat muutenkin lähellä, jolloin FB on heille lähinnä tuollainen "pelleilyväline". Minullakin on pari nuorempaa "FB-kaveria", ja ole kyllä huomannut, että heidän seinänsä ovat kovin erilaiset kuin hieman vanhempien käyttäjien. Mutta luuletko oikasti, että suurin osa Facebookista on tuollaista? Ei onneksi.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Riolucario » 24.09.2011 08:11

Keltainen Rayquaza kirjoitti:Jos joku firma esimerkiksi saa hyöytyä siitä tiedosta, että tykkäät bädistä X, firma haluaa etsiä lisää bändin X kaltaisia bändejä leipiinsä, jolloin lopulta sinä mahdollisesti hyödyt, koska saat uuden lempibändin. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Ei ehkä haittaa, mutta silti ikävä ajatus, että jokin iso firma vakoilee ihmisiä ja myy tiedot mainostajille. :(
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 24.09.2011 11:27

Riolucario kirjoitti:
Keltainen Rayquaza kirjoitti:Jos joku firma esimerkiksi saa hyöytyä siitä tiedosta, että tykkäät bädistä X, firma haluaa etsiä lisää bändin X kaltaisia bändejä leipiinsä, jolloin lopulta sinä mahdollisesti hyödyt, koska saat uuden lempibändin. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Ei ehkä haittaa, mutta silti ikävä ajatus, että jokin iso firma vakoilee ihmisiä ja myy tiedot mainostajille.

Komppaan Riolucariota, tuollainen on ikävää, vielä kun siihen lisätään se, että Facebook luovuttaa(tarkemmin sanottuna joutuu luovuttamaan, koska USA:ssa yrityksillä on lakisääteinen velvollisuus luovuttaa tietoja viranomaisille) tietoja useille USA:n viranomaisille, kuten esim. CIA:lle. Sama tietojen luovutuspakko koskee siis luonnollisesti Googleakin, joten ei se Goolge+ ole yhtään sen parempi vaihtoehto.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Hero » 24.09.2011 12:03

Mewtwolover kirjoitti:
Riolucario kirjoitti:
Keltainen Rayquaza kirjoitti:Jos joku firma esimerkiksi saa hyöytyä siitä tiedosta, että tykkäät bädistä X, firma haluaa etsiä lisää bändin X kaltaisia bändejä leipiinsä, jolloin lopulta sinä mahdollisesti hyödyt, koska saat uuden lempibändin. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Ei ehkä haittaa, mutta silti ikävä ajatus, että jokin iso firma vakoilee ihmisiä ja myy tiedot mainostajille.

Komppaan Riolucariota, tuollainen on ikävää, vielä kun siihen lisätään se, että Facebook luovuttaa(tarkemmin sanottuna joutuu luovuttamaan, koska USA:ssa yrityksillä on lakisääteinen velvollisuus luovuttaa tietoja viranomaisille) tietoja useille USA:n viranomaisille, kuten esim. CIA:lle. Sama tietojen luovutuspakko koskee siis luonnollisesti Googleakin, joten ei se Goolge+ ole yhtään sen parempi vaihtoehto.


Kun mainokset pelottavat teitä noin paljon. Olisiko aika asentaa plugin omaan selaimeesi, joka siivoaa kaikki mainokset pois FB:n etusivulta..
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 24.09.2011 12:20

Hero kirjoitti:Kun mainokset pelottavat teitä noin paljon. Olisiko aika asentaa plugin omaan selaimeesi, joka siivoaa kaikki mainokset pois FB:n etusivulta..

Adblokkeri löytyy toki, mutta en edes käytä Facebookkia. Ei ne mainokset pelota, vaan kyse on ihan siitä, että Facebookin yksityisyydensuoja kusee pahasti.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja RoKe » 24.09.2011 12:26

Kun Faceen on otettu tuolla tavalla kantaa, niin mitä mieltä olette tuosta Google+ -nimisestä "Facebookin pahimmasta vastustajasta".

Naamakirja on edelleen maailman johtava yhteisöpalvelu, sanoo siihen Googleplussat mitä hyvänsä!
Shut up and enjoy the text

╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Avatar
RoKe
 
Viestit: 82
Liittynyt: 24.07.2011 21:01
Paikkakunta: Hämeenlinna
(: (:

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Hikaru » 24.09.2011 12:32

Keltainen Rayquaza kirjoitti:
Hikaru kirjoitti:Kaksi asiaa, joista yritän pysyä kaukana: päihteet ja facebook.

Tämä on kyllä minulle viikon vitsi. :'D Ei tuollaista voi mitenkään rinnastaa. Ei sitten mitenkään. Varsinkaan "niinä kahtena asiana".

Oma mielipiteeni. Ja tuo oli lähinnä kärjistetty vertaus, on toki paljon muitakin paljon facebookia pahempia asioita joista yritän vältellä. Joten parempi vaan jos otat vitsinä.
Keltainen Rayquaza kirjoitti:
Ei huvita levitellä omia tietojaan sellaiseen paikkaan missä ne ovat ikuisesti kaikkien nähtävillä ja niitä voidaan käyttää jotenkin hyödyksi.

Ei tarvitsekaan. En minäkään levitä kuin sitä mitä haluan. Eikä muuten ole kaikkien nähtävillä, ellet sitten ole tyhmä ja säädä asetuksiasi niin. Ja kenen luulet käyttävän "tietojasi" hyödyksi? Jos joku firma esimerkiksi saa hyöytyä siitä tiedosta, että tykkäät bädistä X, firma haluaa etsiä lisää bändin X kaltaisia bändejä leipiinsä, jolloin lopulta sinä mahdollisesti hyödyt, koska saat uuden lempibändin. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Syy tähän on suurin piirtein sama kuin mitä Mewtwolover kommentissaan sanoi. Tiedän facebookista sen verran, ettei kaikkia tietojaan tarvitse normaaleille ihmisille näyttää. Mutta facebook vaatii että puhut totta itsestäsi ja siltä osalta ne kaikki tiedot ovat siellä jossain ja viranomaiset voivat päästä niihin käsiksi. Ja olen kuullut, että poistettukin materiaali jää kuulemma sinne jonnekin kummittelemaan ja se voidaan tarvittaessa sieltä kaivaa esiin. Ei sillä että niistä kenellekään mitään hyötyä olisi, mutta ajatus vain yksinkertaisesti kammottaa. Ja kaikkein eniten häiritsisi kun kuka tahansa kirjautunut voisi löytää. On nimittäin paljon ihmisiä, jotka saattaisivat haluta olla jonkinnäköisissä tekemisissä minun kanssani, mutta minä en heidän kanssaan. Voiko asetuksista muka säätää niin, että vain tietty määrä ystäviä näkee omat tiedot? Tuskin. Mutta kerro toki jos pystyy.

Mutta hienoa kun olet itse löytänyt jotain hyötyä facebookista. Suurimmalle osalle ihmisistähän se voi olla tosi hieno ja tarpeellinen juttu, mutta minulla ei ole sille tarvetta, ainakaan vielä. Ja niin kuin sanoin, viime aikoina on ollut lähellä että olisin sinne liittynyt, koska eräs ryhmä jonka jäsenenä olen toimii paljon facebookissa ja kouluni asioita käsitellään siellä.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Riolucario » 24.09.2011 13:24

Niin. Facebookiin rekisteröityessähän pitää hyväksyä se sopimus, ja siinä lukee että Facebook saa käyttää tietoja vielä käyttäjän poiston jälkeenkin, minä sitten tiedä mihin.
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa

cron