Offtopic-palsta!

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Wombat » 05.10.2011 21:24

En koputa nokkaani, mutta miksei niiden tähtien tilalla voi käyttää jotain julkaisukelpoista ilmausta? Sehän ajaa asian ihan yhtä hyvin kuin tähtirivistö, ellei jopa paremmin. Omasta mielestäni se ainakin antaa paremman ja fiksumman kuvan kuin tähtirivistö. Mutta kuten sanoitkin, niin kauan kuin säännöt eivät asiaa mitenkään kiellä, niin ei se ainakaan minua mitenkään haittaakaan.

Just my two cents.
Wombat
 
Viestit: 6
Liittynyt: 25.09.2011 23:34

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Hero » 05.10.2011 21:34

En tiedä missä kohtaan viestini meni ohitse..
En kuitenkaan väittänyt vastaan, etteikö tähdittäminen olisi kiellettyä.
En itse osaa oikein pitää kiroiluani kurissa yleisissä sosiaalisissatapahtumissa, tai puheissani. Ymmärtäisin jos olisit kuitenkin alaikäinen räkänokka, joka ei osaa pitää emättimiä ja peniksiä kurissa omassa mielessä. Odottaisin että aikuisena pystyisit kuitenkin ilmaisemaa itseäsi paremmin tai hienovaraisemmin. Kuinka miesseurassa oletkin, en usko että sitä käyttäytymistä pitäisi viljellä yleiselle lastenpalstalle. Tähdittäminen on tietenkin sallittua, koska ei riko mitään sääntöjä. Kuka sen nyt tietäisi, sensuroinko nyt sanan poron vai jonkun muun hupsun sanan.

Ensimmäisen viestini tarkoitus oli vain kehoittaa sinua siivoamaan viestejäsi. En näe mitään syytä, miksi jaksaisit tähdittää oikein tiettyjä kirosanoja. Sana, kuin sana? Eikös niin? Mikset voi tällä kommentilla jättää niitä pois. Minun mielestäni (ja muidekin) tuo näyttää vaan tyhmältä. Vaikka kuinka olisit seksikäs dominoiva catwoman, en jaksa uskoa että tähditetyt kirosanat pönkittäisivät egoasi sen eteenpäin missä se on nyt. Tulee vain paha mieli, kun et mukamas pystyisi ilmaisemaa itseäsi ilman voimasanoja tai siis kristittyjen sanoja. Onhan tuo totta, ettei kirosanat ole kirosanoja vaan normaaleja sanoja. En kuitenkaan jaksaisi alkaa vänkää tuota asiaa, koska yleisesti on sopimatonta käyttää näitä voimasanoja. Tyhmyyttä on alkaa vänkää, ettei nämä sanat ole kirosanoja, joten käytän niitä.. Muista kuitenkin että olemme lasten foorumilla, emmekä sovinististen miesten keskuudessa.

Jos alistuminen 'muiden tasolle ahdistaa', suosittelen miettimään uudelleen miksi käyt lasten pokémon-foorumilla? Tähditetyt kirosanat voivat vaikuttaa, että olet erikoisoikeutettu, kun olet saanut päätä hakkaamalla ne läpi. Oletko kuin SiaBBo tai Argatni? Pakko vääntää oma mielipide muiden päihin, koska "olet oikeassa," mutta niin väärässä.

Miettisit vielä kerran, kun käytät tähditettyjä kirosanoja.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Mewstor » 05.10.2011 21:53

Hemmetti sentään ja saakeli soikoon kun ei voida vain päästää irti kiroilusta puhumisesta. Noh, kaipa se sitten vaan yhä jaksaa kiinnostaa ja on hyvä puheenaihe. Jatkakaa.

(Koittakaa olla provosoimatta ja provosoitumatta liikaa ettei lähde keneltäkään taas mopo käsistä :) Sen verran hyvä aihe.)

Ja vielä... itse kiroilen nykyään ihan liikaa IRL. Pitäisi koittaa rajoittaa vähän lisää X(
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Faith » 05.10.2011 22:01

Itse aloin kiroilla joskus ala-asteella, enkä oikeastaan tiedä miksi. Ehkä siksi kun muutkin kiroilivat ja ajattelin sen olevan jotenkin siisti juttu ja kirosanat vain tarttuivat sitten omaan päähäni ja niitä piti syytää ulos? Nykyään kun mietin että jo silloin kiroilin ja kuuntelen ala-asteikäisiä, jopa eskari-ikäisiä, jotka syytävät kaikkein rumimpia ja väkevimpiä kirosanoja suustaan, se kuulostaa rumalta, älyttömältä ja tyhmältä, hävettää ajatella että itse kirosin joskus samanikäisenä. Onneksi olen suht hyvin päässyt omasta kiroilemisestani eroon, tajuttuani että se on ruman ja älyttömän kuuloista. Nykyään lentää silloin tällöin muutama kirosana ilmoille, jos esimerkiksi täysi maitopurkki lipeää käsistä ja leviää lattialla (niin kuin tänään, köh), tai kolautan vaikka varpaani johonkin terävään kulmaan. En tiedä miksi mutta näissä tilanteissa se kiroaminen jotenkin helpottaa itseäni, kuulostaa ehkä vähän tyhmältä, mutta kuitenkin.

Julkisilla paikoilla ja tapaamisessa sen sijaan en kiroile, en ole kiroillut enää pitkiin aikoihin. En sen takia, että haluan miellyttää muita, vaan ihan jo sen takia että mietin millaisen kuvan annan itsestäni muille. No, eiväthän kaikki tykkää sinusta vaikka et kiroilisikaan, mutta ihan sama, sellainen puhe ainakin kuulostaa idiootilta, kun joka lauseessa on vähintäänkin se yksi tai kaksi kirosanaa, varsinkin jos ovat sitä alapään osastoa.

Eipä muuta, tuli vain mieleen...
Löydä Faith!
Twitter | Blogger | deviantART | tumblr

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley
"Nyt ei auta kuin pitää hymy huulilla ja puuteri poskilla!" -Harley

avatarista kiitos Herolle ♥
Avatar
Faith
 
Viestit: 382
Liittynyt: 23.03.2011 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja NekoHennuli » 05.10.2011 22:34

Wombat kirjoitti:En koputa nokkaani,

Joo, en minä ketään tiettyä tarkoittanutkaan. ^^' Ihmettelin vain tosiaan, miksi yleensä asia otettiin TAAS esille, kun sääntöjä ei rikota, asiasta on keskusteltu jo kyllästymiseen asti, kuten Mewstor loistavasti tuossa ilmaisi (Repesin ääneen. :D), ja kun loppupeleissä asiaa piiiiiiiiiiiitemmälle katsomaan, MINÄHÄN tässä itsestäni pellen ja naurunalaisen teen, kun käytän "epäkypsää" ja "typerän näköistä" kirjoitustyyliä. =P Että, miksi se, että omin tahdoin haluan "nolata" itseni, on niin äärimmäisen kamalaa? :D

Hero kirjoitti:Ymmärtäisin jos olisit kuitenkin alaikäinen räkänokka, joka ei osaa pitää emättimiä ja peniksiä kurissa omassa mielessä. Odottaisin että aikuisena pystyisit kuitenkin ilmaisemaa itseäsi paremmin tai hienovaraisemmin.

Kuka sen nyt tietäisi, sensuroinko nyt sanan poron vai jonkun muun hupsun sanan.

en jaksa uskoa että tähditetyt kirosanat pönkittäisivät egoasi sen eteenpäin missä se on nyt. Tulee vain paha mieli, kun et mukamas pystyisi ilmaisemaa itseäsi ilman voimasanoja tai siis kristittyjen sanoja.

Jos alistuminen 'muiden tasolle ahdistaa', suosittelen miettimään uudelleen miksi käyt lasten pokémon-foorumilla?

Hehe, osuit aika oikeaan tuossa ekassa. Psykologini on arvioutunut henkiseksi iäkseni 10 vuotta. :D Plus voisin tuohon mainita, kun kerta "syvemmälle" mennään, että minulla on henkisellä ja fyysisellä tasolla ongelmia kyseisen aihepiirin kanssa, kenties siinä on vastaus ihmettelyysi. Who knows? =P (Käyn kallonkutistajalla, siellä oppii välillä jänniä juttuja itsestään.)

Tuo on itseasiassa tosi hyvä pointti, jota olen itsekin pohtinut monta kertaa, mutten koskaan saanut fiksusti ulos. Mistä sitä loppupeleissä tietää, mitä porukka sensuroi? Ehkä jotkut pistävät tähtiä vain huvikseen, jotta saisivat tekstiinsä juurikin lisää potkua, ehkä jotkut keräävät huomiota. Tai ehkä jotkut ovat vain kuten minä, että kiroilevat, koska se on omassa luonnossa, mutta eivät halua rikkoa sääntöjä. Mistä näistä koskaan tietää. =P

Puhutaanko nyt eettisestä egoismistä vai psykologisesta egoismistä, vaiko egoismistä ollenkaan? Jos viitsit/haluan selventää, voin fiksummin asiaa kommentoida.
Ja pahoittelen syvästi, kerta olen aiheuttanut mielipahaa.
Meow!
Avatar
NekoHennuli
 
Viestit: 283
Liittynyt: 22.03.2011 19:55
Paikkakunta: Ljusdal

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Hero » 05.10.2011 22:52

Itse ainakin puhuin vain yleisestä egon pönkityksestä. En tiedä termejä joita psykologisi on viljellyt sinulle, valitan etten voi tarkentaa.
Ainakin tähtikiroilusi on antanut kuvan, että olet vain vänkännyt tarpeeksi kauan ylläpitäjille "oikeaa" vastausta, koska olet mukamas oikeassa. Ihan varmasti oletkin, mutta olet oikeasti niin väärässä. Näiden tappeluiden jälkeen, saat luvan tähtikiroilla, koska sitä ei voi oikein kieltää. En tiedä ymmärrätkö edes sitä mitä ajan tässä takaa. Kannattaisi varmasti miettiä muutamaan kertaan mitä sitä oikein kirjoittaa, tällöin ei tarvitsisi viljellä tähtikirosanoja ollenkaan..

Mielestäni kirosanat oikeassa kohdissa saattaa antaa lisäpotkua, mutta aggressiivinen tähtikiroilu näyttää vain tyhmältä ja typerältä. Olit sitten henkisesti 10v tai aikuisten oikeasti 21v. En vieläkään oikein tiedä miksi edes haluat harrastaa tuota. Jopa lapset katsovat tähtikiroilua pahana. Se on ihan ymmärrettävää, koska se on vain tyhmää..

Olen pahoillani puolestasi, jos et pysty pitämään itseäsi kurissa täällä.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja NekoHennuli » 05.10.2011 23:07

Hero kirjoitti:Ainakin tähtikiroilusi on antanut kuvan, että olet vain vänkännyt tarpeeksi kauan ylläpitäjille "oikeaa" vastausta, koska olet mukamas oikeassa.

Um.. En ollut minä?
Ja tosiaan, en missään vaiheessa ole yrittänyt/yritä esittää olevani oikeassa. Jos tosiaan sellaisen kuvan olet saanut, niin ihmettelen vain edelleen, miksi niin hirveä itkuvinku asiasta. Edelleenkin, MINÄHÄN se tässä itseni nolaan, ja tiedän sen. :D
Puhetyylini ja asenteeni tekee minusta minut, ja jos se saa minut näyttämään typerältä muiden ihmisten silmissä, ei se minua haittaa. Ongelma on silloin heissä, ei minussa. <3
Viimeksi muokannut NekoHennuli päivämäärä 05.10.2011 23:12, muokattu yhteensä 1 kerran
Meow!
Avatar
NekoHennuli
 
Viestit: 283
Liittynyt: 22.03.2011 19:55
Paikkakunta: Ljusdal

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Hero » 05.10.2011 23:11

En tiedä. Se ei ollut viestieni pointti.. Yritä ymmärtää.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja NekoHennuli » 05.10.2011 23:21

Hero kirjoitti:Yritä ymmärtää.

Harkitsen asiaa, kunhan tästä lenssusta pääsen. XP
Seuraavaksi voisi nauttia lääke-cocktailin ja katsella jakson Sons of Anarchya ennen nukkumaan menoa. <3
Meow!
Avatar
NekoHennuli
 
Viestit: 283
Liittynyt: 22.03.2011 19:55
Paikkakunta: Ljusdal

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Hero » 05.10.2011 23:29

NekoHennuli kirjoitti:
Hero kirjoitti:Ainakin tähtikiroilusi on antanut kuvan, että olet vain vänkännyt tarpeeksi kauan ylläpitäjille "oikeaa" vastausta, koska olet mukamas oikeassa.

Um.. En ollut minä?
Ja tosiaan, en missään vaiheessa ole yrittänyt/yritä esittää olevani oikeassa. Jos tosiaan sellaisen kuvan olet saanut, niin ihmettelen vain edelleen, miksi niin hirveä itkuvinku asiasta. Edelleenkin, MINÄHÄN se tässä itseni nolaan, ja tiedän sen. :D
Puhetyylini ja asenteeni tekee minusta minut, ja jos se saa minut näyttämään typerältä muiden ihmisten silmissä, ei se minua haittaa. Ongelma on silloin heissä, ei minussa. <3


Itken ja vingun sitä, että voisin haluta sinulta keskimääräistä parempia viestejä, mitä yleensä postailet. Ensimmäisenä ajatuksena "Viimeisin viesti: Nekohennuli." Ei tiedä ikinä mitään hyvää. Toivoisin että sinulta voisi löytyä jotain sosiaalisia taitoja, tai ymmärrystä elää yhteisössä. Se että olet vahingossa tällännyt parisuhteen, pitäisi antaa jo jotain merkkejä, että osaisit olla kunnolla. Tämä ettei sinua voi bannia ulos on vain harmillista. Tai sitten ylläpitö ei viitsi poistaa viestejäsi, koska NekoHennuli. En edes tiedä, miksi olet koko foorumilla? Et pelaa videopelei, etkä pahvei. En edes näe mitään mitä voisit tarjota yhteisölle. Muuta kuin verenpaineen nostatusta viesteilläsi, koska olet kiusattu, psykologin hoiveissa, päässä viiraa jne. Hurraa?

Jos vika on meissä, ettet pysty käyttäytymään oikein, silloin vika on kyllä sinussa. Meissä on vika, ettei meidän 'kirjoitamattomat' säännöt sovellu sinulle. Vika on sinussa, kun et pysty muokkautumaan meidän säännöille, koska olet henkisesti 10-vuotias. Edes fyysisesti 10-vuotiaat eivät tee noin. Vika on meissä, kun emme jaksa katsoa "Uusin viesti: NekoHennuli" - mitähän se nyt itkee ja vonkuu. Viestisi eivät tarjoa videopeleille, eikä pahvilapuille mitään. Vika on sinussa, ettet voi tai halua käyttäytyä. Mitä edes haluat täältä? Suurinosa näistäkin pelaajista ja postaajista ovat oikeassa elämässä samanlaisia failureita kuin sinä. Ovat koulukiusattuja, masentuneita, eivätkä onnistu missään. Sitten ollaan voittajia pokémon-foorumilla, kun pystyy olemaan oma itsensä. Eli hyvin rasittava persoona, jonka postauksissa ei ole mitään järkeä. Pyritään pullistelemaan toiset koulukiusatut alas. Buhuu, jos olet elämäsi sankari. Se ei ole selitys sille, mikset voisi olla mieliksi meille. Vika on meissä, kun toivomme sinulta jotain. Vika on sinussa, kun et muokkaudu tähän pyyntöön.

Vaikka kuinka pyrkisit nolaamaan itseäsi olan takaa, silti haluaisin sinulta oikeita viestejä joita voisi olla kiva lukea. Avatarisi antaa boostia, mutta kun viestien sisällöt ovat ihan tyhjän kanssa. Tyhjää johon potkitaan kirosanoja boostaakseen sanomaa. Sanoma jossa ei ole edes mitään oikeaa viestiä. Postaisit edes yhden kunnon viestin, aiheellisen. Wall of text -vuodatukset, eivät ole oikeita viestejä. Tyhjää pätemistä.

Heitän pallon sinulle. Tyydytä tarpeeni. Tyydytän tarpeesi, jos teet ensimmäisenä aloitteen. Herrasmiehenä minun pitäisi tarjota lounas, mutta luulen että sinussa on miestä viedä minua.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja X-Pertti » 06.10.2011 15:54

Ja sitten iloisempiin aiheisiin kuten vaikka Chandelure!
Kuva
Ja kuva ja jätti-AR Marker on minun omiani. Tietenkin Pokedex 3D:llä ja 3DS:llä otettu.
Avatar
X-Pertti
 
Viestit: 692
Liittynyt: 29.11.2010 23:00
(: :(

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja ZerppeZ » 06.10.2011 17:07

Ja jalat ovat sitten minun.
ZerppeZ
 
Viestit: 1
Liittynyt: 29.05.2011 18:20

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Mewer » 06.10.2011 18:00

ZerppeZ kirjoitti:Ja jalat ovat sitten minun.

"On tekijänoikeuslakien vastaista käyttää näitä jalkoja ilman kirjallista lupaa"
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Riolucario » 06.10.2011 20:53

Olisikos jollakin koko vanha foorumi tai ainakin suurin osa siitä tallennettuna koneelle? Jos vaikkapa olisi, niin voisiko sen pistää ladattavaksi johonkin ja laittaa linkin tänne? Olisin todella kiitollinen. :)
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 06.10.2011 21:06

Riolucario kirjoitti:Olisikos jollakin koko vanha foorumi tai ainakin suurin osa siitä tallennettuna koneelle? Jos vaikkapa olisi, niin voisiko sen pistää ladattavaksi johonkin ja laittaa linkin tänne? Olisin todella kiitollinen.

Minulla on vanha foorumi edelleenkin tallennettuna koneelleni arkistoinnin yhteydessä, se on tosin niin iso(muistaakseni yli gigan), ettei sitä voi kokonaisena laittaa ladattavaksi minnekään. Vanhan foorumin parhaat palathan löydät täältä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Hero » 06.10.2011 21:15

Click!
Eräs hyvä kuvakaappaus.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 06.10.2011 21:54

Kun kukaan muu ei ole tästä vielä tänne kirjoittanut, niin minäpä kirjoitan: R.I.P. Steve Jobs
Applen perustaja on siis poissa. Vaikken mikään Mac-mies olekaan, niin silti on nostettava hattua hänen nerokkuudelleen. Jobs oli se mies, joka teki Applesta sen, mitä se tänä päivänä on, itseasiassa ilman häntä koko IT-ala ei olisi sitä mitä se nykyään. Onkin jännä nähdä, miten Applen nyt käy kun Steve-setä ei sitä enään karsimallaan kannattele.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Waker » 06.10.2011 21:57

Mielestäni Counter my kuva-topic kaipaa tiukempia sääntöjä. Nyt kaikki vain postaavat samaan aihealueeseen liittyviä kuvia....
Veri jo päällemme pauhaa,
soitamme Garbodorin rauhaa,
Garbodorin kunnia olkoon,
Örvelön ihanuus tulkoon.
Avatar
Waker
 
Viestit: 480
Liittynyt: 01.11.2010 10:35

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja icewortex » 06.10.2011 22:09

Riolucario kirjoitti:Olisikos jollakin koko vanha foorumi tai ainakin suurin osa siitä tallennettuna koneelle? Jos vaikkapa olisi, niin voisiko sen pistää ladattavaksi johonkin ja laittaa linkin tänne? Olisin todella kiitollinen.

http://www.archive.org/web/web.php Pistät tonne siihen take me back nappulan viereen sen entisen foorumin osoitteen. :)

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Riolucario » 06.10.2011 22:23

Mewtwolover kirjoitti:Kun kukaan muu ei ole tästä vielä tänne kirjoittanut, niin minäpä kirjoitan: R.I.P. Steve Jobs
Applen perustaja on siis poissa. Vaikken mikään Mac-mies olekaan, niin silti on nostettava hattua hänen nerokkuudelleen. Jobs oli se mies, joka teki Applessa sen, mitä se tänä päivänä on, itseasiassa ilman häntä koko IT-ala ei olisi sitä mitä se nykyään. Onkin jännä nähdä, miten Applen nyt käy kun Steve-setä ei sitä enään karsimallaan kannattele.

Harmi että kuoli. :( Joutui ensin lopettamaan työnsä, ja sitten poistui täältä. R.I.P. Steve Jobs...
:<
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 51 vierailijaa

cron