TurkuTukholma Uskolliset Lohikäärmeeni ja siilit

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

TurkuTukholma Uskolliset Lohikäärmeeni ja siilit

ViestiKirjoittaja Mint Nature » 13.12.2011 17:46

Kuten otsikosta voi huomata että pelasin turku-tukholma turnaus viikonlopussa tupla Reshityppistä. Rapsa on myöhässä kiiresen viikon ja viikonlopun takia vähäsen, mutta on se parempi myöhään kun ei milloinkaan...

No ennen turnausta olevalla viikolla en paljoa pelaillut pokemonia, mutta sain varmistuksen että pääsen leon ja timon kanssa samaan hyttiin. Se meinasi sitä että pääsen Tukholmaan. Aloitin valmistautumisen rakentamalla miljoona eri reshityppis listaa Drifblim,RDL,Potion techeistä perus listojen variaatiohin ja rakentelin listaani ihan innoissani ja sit menin the deckouttin ja huomasin että himpskatti listassa on 59 korttia eri no ei haittaa. Loppu viikko meni katsoessa kaikki My Litle Pony Friendship is Magic jaksot... (Friendship is Magic part 1 s1e1-Mysterius Mare Do well s2e8). Ja poneilta opitulla englannilla sain ensimmäisen kiitettävän englannin sanakokeesta!!! (Matkalla olijat näkivät aikamoista hc ruotsi-englanti tilaustaitojani...) Minulla oli myös TET(työharjoittelu) Tuomalan ala-asteella, jossa riikka kävikin koulunsa kanssa tutustumaan tähän suomen mielenkiintoisimpaan ala-asteeseen...

Viikon jälkeen perjantaina lisäsin vielä Black Beltin listaani kun em löytänyt 4 karkkia mistään no totesin että kolme saa riittää, tein sitten ihan perus turnausta edeltävän illan jutut. Eli tein dekkilistan, pakkasin söin ja menint suihkuun. Menin myös naurettavan aikaisin nukkumaan, koska minulla oli ollut rankka 2 viikkoinen tetissä ja Söpöt ponit olivat tetin lisäksi ihan liikaa niin totesin että ei ole väärin mennä 21.30 nukkumaan.

Launtai 3.4.2011
Heräsin aamulla normaalisti ja isäni heitti minut aamupalan jälkeen malkeille, koska he olivat lupautuneet viemään minut turkuun. (Anteeksi kun yleistän, mutta en jaksa aina kirjoittaa leo ja timo). Malkeilla olimme vähän liian aikaisin mutta onneksi äiti oli pakannut minulle villa sukat ja hupparin niin ei tullut kylmä odotellessa. Kohta puolin sitten malkit tulivatkin ja matkaan lähdimme heidän uljaalla metallihevosella joka oli ristitty ooppeliksi. Matkan aikan puheen aiheet vaihtelivat Floridast, Kaliforniasta, Hawajista ja muista USA osavaltiosta, Jääkiekosta, Angry Birdsistä ja Pokemonista koko ajan. Eli saatoimme aloittaa lauseen pokemonilla ja päättää sen Espoon Bluessiin. Pohdimme myös että jos espoon Bluessista tulisikin Angry Birds...

Kun saavuimme turkuun menimme syömään väliaamupalaa hesburgeriin ja söimme jotain aamias wrappejä ja rankalaisia. En jaksanut ihan syödä kaikkia ranskalaisia ilman rättiksengrillimaustetta joten annoin ne leolle.
Turnaus paikalla ihmettelin että esa oli löytänyt tiensä linkin... eiku siis zeldan luota turkuun. Esan väsymyksestä huolimatta ihmiset ärsyttivät häntä puhumalla hänelle ja en voi nimetä ketään muita kuin itseni. Kumis ihmetteli että miksi pitäisi merkata 1 Cleffa CL ja 1 Cleffa GS, kun gamella oli ollut zekromeita monia erinlaisia... Tästä ongelmasta huolimatta pääsi turnaus ajallaan käyntiin. Eli pakkanani toimi

4-3-4 Typloshion
4 Reshiram
1 Cleffa

4 Collector
4 Juniper
2 Sage
1 Bianca
1 N
1 Pont
1 Black Belt

4 Junk Arm
3 Pokemon communication
1 Pokeger
3 Pokemon Catcher
1 Switch
3 Candy
2 PP
1 Super rod

10 Fire
2 Rescu

Kuten huomaatte pakkani tulvii luovuutta ja yksillöllisyyttä... No pienen stallailailun jälkeen paringsit tulivat...

Round 1 VS Ville V. jolla oli pakkana zekrom
Okei eli peli alkoi hyvin molemmat käyttivät 3/4 Nostosupoistaan että saisi setupin kasaan ja ville aloittaa prise traden ja se on normaalia ohko,ohko,ohko.... taistelua, mutta koska minulla on oli black belt niin catcheröin täys helasen zekromin eteen ja ohkosin sen ville sitten tappoi minun reshin ja tulin "käsienuilla" ladatulla typpiksellä tappamaan zekron. Eli villeltä oli mennyt kaikki zekromit ja nyt hän tarttisi 2 plussaa voittaakseen koska priset olivat 1-1 no ei löytynyt. Penkiti Reshin ja tulin tappamaan sillä tornaduksen, koska sain 3 Typppikselläni ladattua kyseisen reshin.
1-0

Olimme toisia tai kolmansia jotka lopettivat no menimme "seurusteluhuoneeseen" ja puhuimme sitten porukan kanssa söpöistä ponoista such as flutterguy... Ja siinä ponikeskustelumme keskeyiti kun paringsit tulivat.

Round 2 Jani-Matti M. jolla oli pakkana Yanmega/Magnazone
Peli alkoi mukavasti molemmat set uppaa kaiken peliin ja lähdimme mätöämään prisejä. Sitten kun Jay em aloitti prize mätkinnän niin säästin kädessäni 2 Plussaa ja black belttiä että saisin 2 Zonea putkeen alas. Ja tein tämän kikan sitten ja prisejen ollessa 1-1 Jay emillä oli vain Yanmegoja pelissä joille sanoin kops Reshirammilläni
2-0

Round 3 Ponipoika jouni jolla oli pakkana Boomgoes Dynamite/poro/jäädigimon (ilman elekidiä)
Noniin tämä oli taas tämän formaatin peli eli keskimääräistä kivempaa. Dynamiitit paukkuu ja saan prisejä. Jäädigimonit käyvät rankaisemassa reshejeni ja minä tapan penkiltä catcherillä alkuun tulleita poroja. Tapan sitten black beltillä Kyeremin ja priset olivat 1-1. Jouni lähtee etsimään elekidiä pakasta joka olisi voittanut hänelle pelin, mutta ei ole.
3-0

Harmitti voittaa jouni tuuriin (eka dynamiitti diskii kaikki ännät ja catcherit), mutta voitto mikä voitto. Kysyin pelin jälkeen jounilta että haittasiko asia ja jouni vastasi jotain "ei kyllä haittaa, mutta mä luulin että täällä oli se elekid". Pystyin vaan olemaan onnellinen että jounia ei harmittanut. nopeiden poni keskusteluiden ja Ruokatauon jälkeen paringsit tulivatkin jo... Repeilimme myös sille että minä ja tapsa oltiin molemmat 3-0 Samoilla opponents winningeillä ja opponents opponents winnigeillä mutta tapsa oli 1.

Round 4 Tapsa Mirrori
Päivän eka mirrori. No se oli taas niin mirroreiden mirrori tapsa aloittaa prise tradin, mutta koitin yllättää tapsan Black Beltillä mutta tapsan Blue Flare 2 Plussaa ja Catcher typiikseeni pilasi unelmani.
3-1

Peli oli tympeästä sisällöstään vienyt ihan tolkuttomasti aikaa joten en ehtinyt kuin vähäsen syödä jotain ja siirtyä seuraavaan peliin...

Round 5 Iiris "mirrori"
Aloitamme pelin ja iris miettii minuutin energian laittoa ja passaa... No itse haen collectorilla läjän cyndia ja retreattaan cleffaan. Saan typpiksiä peliin mutta se cleffa nukkuu edessä ja iiris tulee sietten aloittamaan prise tradin plussa outrage... Jatkoimme sitä taas ihan normaalisti 2-1 tilanteeseen. Iris tulee ottamaan prisen tornaudkella ja enu Zekromille (joka oli hänen vika). Haen sen vaan eteen catcherillä ja tapoin tässä vaiheessa aika huudettiin ja Iris koittaa nostaa super rodia juniperillä, mutta pakassa olikin revive... no voitin tuohon misplayyn
4-1
Tästäkin pelistä jäi pahamaku suuhun, koska ensinäkin voitin tuuriin ja toiseksi hopottelin iristä koko ajan niin anteeksi pyynnöt sinne...

Round 6 MMMS Mailman mestari miska saari ja kuusi kulmaa
Saan t2 3 typpistä ja reshin. Miska scuuppaa
5-1

Peli oliu aika mielen kiintoinen... No pääsin top cuttien swissien ykkösenä ja vastaani asettui tatti jonka kanssa naureskeltiin että kauden ekat söpöt ponit tulivat tilille, mutta sitten toppi peleihin.

Top 8 Peli 1
Saan aika kura alun ja raahailen kaikke jolla ei ole energiaa niin eteen että saisin stallattua aikaa set uppiini ja niinhän saankin. Ja 3-3 Linhan Carcher Junk Armeja käyttäneenä Aloitin prise tradin jee voitin...
1-0

Peli 2
Sama kaava kun peli yks eli raahan kaikkea eteen ja aloitan prise tradin jee voitto...

Top neljässä asettui esa vastaan ja totesin että voitto on mahdollinen ja minulla ei ollut missään vaiheessa mitään en voi voittaa esaa fiilistä kuten esa mainistsi

Top 4 Peli 1
Göö esa aloittaa ja alkuni on reshiman, Junk arm 3 Rescue energiia ja loput tulta koitan topdekkailla peliä kasaan ja saankin kuin saankin 3 Typpistä pyörimään, mutta jirachi tulee ottamaan niistä 3 Vikaa priseä
0-1

Saan taas göö startin ja sitten kun esa sai 3 prisen etu matkan ja minun kaikki loput reshit olivat priseissä niin lähdin vain trollailemaan
0-2

Tästäkin pelistä jäi paha maku suuhun kun sain esalle sellaisen vaikutelman että olisin lähtenyt huonoissa fiiliksissä peliin, mutta minulta vaan petti pakka, joka oli harmi. Koska olisin halunnut pelata esaa vastaan kunnon otteluita.
Turnauksen jälkeen lähdimme Amarilloon täynnä, joku muu mesta täynnä, Juulian 23 euron pihvi ravintola onneksi täynnä.... Ja päädyimme heseen ja ajattelin nyt kyllä ei jaksa ainakaan mega-ateriaa no päädyinkin siis ostamaan mega-aterian.
Ruokaulussa näin kuinka Tonu veti 2-3 kolme pussia ranskalaisia rättiksengrillimausteella terästettynä ja niitä sitten päätyikin ainakin minun ranskalaisiinikin. Ruokailun jälkeen lähdimme bussi-asemalle jonne ehdimme ennen bussin lähtöä ja kekkonen maksoi minut, koska minulla pienin raha oli 50 e seteli. Olen unohtanut maksaa noi kekkoselle, mutta onhan kekkonenkin unohtanut antaa takaisin 3 Eelektrikkiäni joten olemme tasoissa. Kekkonen voisi sitten ensi turnauksen jälkeen paulautella niitä minulle. Laivaa taas venailimme ja sitten jonossa venailimme kun Mauri Viikki ja jouni saisivat hoidettua sen hytti hässäkän. Pienen odotelun jälkeen pääsimme sitten toiselle puolelle odottamaan laivaa ja sitten menimmekin rushilla sinne sisään...

Laivalla aika kuluikin siinä että menin ostamaa tax freestä tuliaset, vaihdon sleevit, tein dekkilistan ja menin nukkumaan... (minusta laivalla hilluminen yömyöhään on yliarvostettua). Koska olin mennyt keskimäärin 3-6 Tuntia muita aikaisemmin nukkumaan niin heräsin pirteänä hytisttä. Perillä taistelimme itsemme ulos laivasta. Laivast ulos pääsyn jälkeen droppasimme kamamme (reppuja lukuunottamatta) sataman säilytys komeroihin, joinne olisi varmaan mummokin mahtunut... Sitten aloitimme kävelyn Ruotsin ruokailu/uimahallia eli mäkkäriä kohti. Malkit jäivät hitaimpien joukkoon kun itse seurasin tiiviisti kekkosta joka kiltisti kuunteli tarinaa kolmipöyrillä kahdella pöyrällä ajamisen mailmanmestaruuksista vuodelta -76. Kiitkset kekkoselle että jaksois kuunnella vähän väliä aika random juttuja ja oli muutenkin hyvää juttu seuraa... Olimmekin nopeasti perillä mäkkärillä ja näimme veden paisumuksen ja se siivoja osoitti minne minun pitäisi mennä ja sitten tietysti heitti kaiken veden jaloilleni kun olin juuri siihen siirtynyt... Jonossa minlle tuli paniikki niin en osannut puhua ollenkaan ruotsia tai englantia. Englantia osasin, mutta pelkäsin että se ei riittäsi joten tapsan jag skulle ville haa hc ruotsin jälkeen käytin häntä tulkkina ja sain tilattua miskan suosittelemia mac muffineita... Mac muffineiden syöminen oli lopulta aikamooista pakkopullaa, mutta tiesin että jos en söisi niin tulisi nälkä päivä aikana... Sitten kaikki rushi paikan päälle ja me malkkien kanssa menimme metrolla, joka säästöi jalkoja.

Paikan päällä sitten kävin kaupassa ja ostin pahoja kolmioleipiä ja limua ruooaksi. Ja sitten menimme siihen ovien eteen odottomaan. Lopulta 30 min myöhässä ovet avattiin. Ja seniorisankari heitti jotain läppää että "suomessa kaikki on ajoissa, paitsi vr". Ja myös kumis ja aono aloittivat legendaksi muodostuneensa A-Z batle kumpi muistaa enemmän pokemoneja ulkoja. Harmi vain että olin huono katsoja kun en osannut pitää turpaani kiinni... Sisällä lisää odotusta aargh... No menin sitten vapaa ehtoisena kantelemaan pöytiä ja tuoleja. Ja maksoin sisään pääsy maksu buusterin malkin rahoilla joita en ole btw vieläkään palauttanut eli se oli se 40 kruunua eli 4 euroa. Ala kerrassa sitten pelasin Zenjan kanssa paras kolmesta testipelin, jonka olin pelannut Gamen kanssa turun svissejä ennen. (olen huomannut että gamen kanssa paras kolmesta ennen swissessejä tuo hyvää onne lol... xD) No pienen odottelun jälkeen pääsimme aloittomaan... Melkein tuli ikävä VR:än aikataluja kun vertasi ruotsi kaikkiin aikatauluihin... No sittenhän ne svissit alkoivat.

Peli yksi Mauri Viikki Mirrori
Mauri aloitti prise traden se voitti
0-1

Erittäin muisto täytteisen pelin jälkeen menin taas siihen muiden luokse ja kuvasimme kun samppa pwnasi ruotsalaisen pelkällä spinarakilla...

Peli kaksi Random Turkulaine
Voitan priset 6-1
1-1

Peleissä ei oo ollu vieläkään täällä tukholmassa mitään hienoa joka oli osittain masentavaa... Miskan droppaamimen oli aik buuu buuu buuu. Eli miskan kukistaa vain nälkä ja naiset nykyään...

Peli kolme Aono
Aono oli 0-2 ja heti kun kling klang oli tappanu ainoian cyndani niin aono scuuppasi thnks aono
2-1
Oli vaan niin hämmentynyt että aono scuuppasi niin en osannut varmaan sanoa muuta kuin kiitos aonolle. Saimme sitten ne meidän sisäänpääsy buusterit. No siinäkin sitten jotain stallimme kun emme parempaakaan keksineet... (on se hienoa kirjoittaa turnaus raporttia kun pelit kestivät yhteensä noin 1h 20 min tukholmassa)

Peli 4 Matius hurskainen
Aloitamme prise tradin ja mätkimme tilaneeseen 2-1 Matiuksen hyväksi ja tulen sitten freshi muuvi Typpis Black Belt plussalla tappaan vikan matiksen reshin ja samalla diskien rescue energian... Priset oliva 1-1 ja molempien ainoa mahdollisuus oli cleffa stalli so thats what we gonna do ja minun vuoron alkaessa molemmat heitti headsin ja sit tapoin cleffan typpiksellä
3-1

Peli 5 Ville välimäki
No ville aloitta prise tradin hc tyylilillä catcher 2 plussaa ja tynamo tappaa kelffan tuun kostaan reshin ja sitten prise tradi jatkuu normaalina ja Random seniori voitti 0-1 jee
3-2

Hieno, hienoa, hieno.... Turnauksen peleistä vain matiuksen kanssa pelattu oli hyvä... Ja sekin ratkesi cleffa flippeihin...
No jäin katsomaan muiden kanssa esan ja zenjan välistä finaalia ja salaa toivoin että team kekkonen saisi ekan voiton. Peli ratkesi lopulta mulligan korttiin... No sitten lähdimme etsimään ravintolaa esan johdolla, mutta es johdattaa meidät mäkkäriin missä kaikki on silleen "en mä tilaa mitään" esa käy tilaamassa ja sitten kekkonen ja sitten zenja ja sitten loput... Liian hyvin syötynä lähdimme satamaa kohti ja matkalla meinasi tulla se bic macci tulla suun kautta ulos, mutta jarkon vetolaukun aiheuttamasta häirinnästä johtumatta pääsimme satamaan. Satamassa venattiin chek inniä ja sitten laivaa. Laivaa venatessa kumis ja aono pelasi legendapeliä ja minä menin munamaan kun sekotin pansearin ja pansagen. Joten scoutin vahingossa pansagen... Minä ja minun iso suuni... Laivalla taaskaan en jaksanut yliarvostettua hillumista... Matkan ensimmäinen miinus oli kumis ja matkalla olleet varmaan tietää mikä.... Ja sitten meninkin nukkumaan sopivin aikoihin . Aamulla heräsin taas pirteenä ja varmistin että kaikki oli kunnossa ja sitten lähdimme yläs odottamaan että päästäisi pois laivasta ja siellä vakio keskustelu kumppani kekkonen jo oli ja haastoimme juttua ja hyvin nukkuneena juttua löytyi, mutta onneksi huomasin kekkosen väsymyksen niin en sittten tappanu häntä minun jutuillani. Laivasta päästyä lähdimme malkkien ooppelilla espoota kohti ja jututu olivat taas samaa rataa kuin viimeksi. Espoossa isukki olikin jo ja vei minut tuusulaan. Tuuslassa sitten heitin kamat pöydälle ja aloitin kun nyt alkaisi viikonloppu, koska itsenäisyyspäivänjohdosta meillä oli ylimääräiset 2 päivää viikonlopussa...

+ ja -

+Kekkonen
+Aono
+Malkit
+ Esa oli löytänyt tiensä linkin.. eiku Zeldan luota tännekkin
+Jouni ja söpöt ponit
+Turun pelit
+Hyvä seura ylipäätänsä
+lamput
+pääsin tukholmaan
+"suomessa kaikki on aina ajallaan paitsi vr"
+ Mega-ateria
+ Jaksoin tehdä rapsan

- Kekkonen on aina kakkonen
- Ruotsin aikataulut
- Jäi ikävä VR:än ankeita myöhästymisiä
- Ruotsalaiset kolmileivät ovat pahoja
- Mega-ateria
- Kaks kertaa mäkkärissä saman päivän aikan never gonna do again
- Rapsa myöhässä
Valloitamme Mailman Kahvi kupilla.xp
Spoiler:
ökääh
Avatar
Mint Nature
Järvenpään Liiga-Leader
 
Viestit: 219
Liittynyt: 01.11.2010 16:23

Re: TurkuTukholma Uskolliset Lohikäärmeeni ja siilit

ViestiKirjoittaja R0xu » 13.12.2011 18:43

cool

kostin turun br taistelumme ;o
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: TurkuTukholma Uskolliset Lohikäärmeeni ja siilit

ViestiKirjoittaja Innokas pelaaja » 16.12.2011 17:24

Mint Nature kirjoitti:Olimmekin nopeasti perillä mäkkärillä ja näimme veden paisumuksen ja se siivoja osoitti minne minun pitäisi mennä ja sitten tietysti heitti kaiken veden jaloilleni kun olin juuri siihen siirtynyt...


Aina kun on kyse Tukholma-rapsoista, odotan kaikkein suurimmalla mielenkiinnolla, mitä pelaajat kertovat Mäkkärin legendaarisesta lattianpesusta. Tämä kuvaus oli ökämäisen viihdyttävä! Enemmänkin juttua lattianpesusta lukisin mielelläni.
Innokas pelaaja
 
Viestit: 126
Liittynyt: 01.11.2010 17:02

Re: TurkuTukholma Uskolliset Lohikäärmeeni ja siilit

ViestiKirjoittaja Waker » 18.12.2011 00:07

Minua häiritsi kovasti sinun englantisi >:D se ei ole 'prise tradi' vaan 'prize trade'. En tiedä onko tuossa ollut sarkasmia mutta ihan näin fyi. Hienosti kuitenkin mennyt, perus typpis vaan on vähän tylsä :L
Veri jo päällemme pauhaa,
soitamme Garbodorin rauhaa,
Garbodorin kunnia olkoon,
Örvelön ihanuus tulkoon.
Avatar
Waker
 
Viestit: 480
Liittynyt: 01.11.2010 10:35

Re: TurkuTukholma Uskolliset Lohikäärmeeni ja siilit

ViestiKirjoittaja Registeel » 18.12.2011 10:25

Waker kirjoitti:Minua häiritsi kovasti sinun englantisi >:D se ei ole 'prise tradi' vaan 'prize trade'. En tiedä onko tuossa ollut sarkasmia mutta ihan näin fyi. Hienosti kuitenkin mennyt, perus typpis vaan on vähän tylsä :L

Se oli tarkoituksella ''prise tradi'', koska se on hienompi sanoo noin.
Registeel
 
Viestit: 705
Liittynyt: 01.11.2010 18:34
Paikkakunta: Lieto

Re: TurkuTukholma Uskolliset Lohikäärmeeni ja siilit

ViestiKirjoittaja Waker » 18.12.2011 15:49

Registeel kirjoitti:
Waker kirjoitti:Minua häiritsi kovasti sinun englantisi >:D se ei ole 'prise tradi' vaan 'prize trade'. En tiedä onko tuossa ollut sarkasmia mutta ihan näin fyi. Hienosti kuitenkin mennyt, perus typpis vaan on vähän tylsä :L

Se oli tarkoituksella ''prise tradi'', koska se on hienompi sanoo noin.

ok, kunhan varmistin. Otin huomioon mahdollisen sarkasmin juuri tästä syystä lol. No harm done'd
Veri jo päällemme pauhaa,
soitamme Garbodorin rauhaa,
Garbodorin kunnia olkoon,
Örvelön ihanuus tulkoon.
Avatar
Waker
 
Viestit: 480
Liittynyt: 01.11.2010 10:35


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa

cron