Offtopic-palsta!

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Flyffel » 19.01.2012 22:17

Nyt kun tuli puhe omista peleistä, niin olen jo pidemmän aikaa ajatellut, että voisi tehdä Pokémon aiheisen visual novelin (kuvallinen peli/kirja fuusio, jossa voi vaikuttaa tarinaan tekemällä valintoja), mutta...
- Kuinka pitkä sen tulisi olla?
- Minkä tyylistä tarinaa?
- <insert random kysymys>
- Löytyykö pelaajia?

Voin myös ehkä testata tuota peliä, jos se on suht lyhyt. Mitään pitempää en nyt jaksa. =P
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Umbrespeon » 19.01.2012 22:28

A: Pitkä, ei mitään sähellystä. Ainakin 10-30h olisi paras. Näitä jumaloin.
B: Eikös sen saisi itse päättää, kouluttaja, koordinaattori ja kasvattaja esim.
C: Millons aloitat? Ja onko se "ladattava" koneelle. Ladattava parempi. (Vinkki riolullekkin)
D: Monet pitävät, minä ainakin.
Viimeksi muokannut Umbrespeon päivämäärä 19.01.2012 22:34, muokattu yhteensä 1 kerran
Avan tehnyt hilippa.

Rip in rip
Avatar
Umbrespeon
 
Viestit: 724
Liittynyt: 10.11.2010 00:15
Paikkakunta: Kuåpiå
(: If you know what I mean.

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 19.01.2012 22:31

Keltainen Rayquaza kirjoitti:Nyt kun tuli puhe omista peleistä, niin olen jo pidemmän aikaa ajatellut, että voisi tehdä Pokémon aiheisen visual novelin (kuvallinen peli/kirja fuusio, jossa voi vaikuttaa tarinaan tekemällä valintoja), mutta...

Tuo voisi olla mielenkiintoinen, jos se on tehty niin, että se toimii Linuxissakin. Kysymykseni kuuluukin: Millä tavalla ajattelit sen toteuttaa?
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja R0xu » 19.01.2012 22:45

Kun tuo Soppa keskustelu ollut täälä aktiivista, niin heitänpä tälläsen "historia" videon asiaa koskien

Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Riolucario » 19.01.2012 23:02

Keltainen Rayquaza kirjoitti:Nyt kun tuli puhe omista peleistä, niin olen jo pidemmän aikaa ajatellut, että voisi tehdä Pokémon aiheisen visual novelin (kuvallinen peli/kirja fuusio, jossa voi vaikuttaa tarinaan tekemällä valintoja), mutta...
- Kuinka pitkä sen tulisi olla?
- Minkä tyylistä tarinaa?
- <insert random kysymys>
- Löytyykö pelaajia?

Voin myös ehkä testata tuota peliä, jos se on suht lyhyt. Mitään pitempää en nyt jaksa. =P

Itse aion ainakin kokeilla, jos laitat sen ladattavaksi. Ja olen kaikesta samaa mieltä kuin Umbrespeon. :)

Muuten, suosittelen että teet tuo pelin Ren'py-ohjelmalla, sillä se on varsin helppokäyttöinen, sekä tukee ainakin Windowsia, Mac OS X:ää sekä Linuxia. :D
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Flyffel » 19.01.2012 23:03

Umbrespeon:
A) Ihan mahdotonta minulle venyttää se kymmeniin tunteihin, lähinnä arviolta tunnin mittainen - viisi tuntia olisi mahdollista. Jos kiinnostaa päästä kokeilemaan jotain lähiaikoina niin saatan tehdä jonkun todella lyhyen kokeellisen pelin. B) Tuossa tulisi ihan liikaa aivan täysin erilaisia tarinapolkuja joten se olisi ihan mahdotonta minulle. ^^ C) En tiedä vielä edes aloitanko ollenkaan, mutta jatkan asian pohtimista. Saa kommentoida lisää.
Mewtwolover: http://renpy.org/ Toimii myös Linuxilla. :)
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja miquel257 » 20.01.2012 08:02

:3
Avatar
miquel257
 
Viestit: 747
Liittynyt: 21.01.2011 23:09
(: Hallooo :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Riolucario » 20.01.2012 09:34

miquel257 kirjoitti:http://www.hs.fi/msn/ulkomaat/Suosittu+piraattisivusto+suljettiin+USAssa+Anonymous+kosti+heti/a1305553730516

Hyvä Anonymous

Tuo olikin erittäin suuri hyökkäys. Monta sivustoa kaadettiin. Mutta miksi Megaupload suljettiin? Ei se ollut mikään piraattisivusto, vaan pelkkä tiedostojenjakopalvelu. Mitään palvelua ei pysty pitämään täysin vapaana kaikesta laittomasta, ellei sitten jokaista tiedostoa tarkisteta etukäteen, ja mitä siitäkin tulisi, ainakaan noin suositulla sivustolla. :( Yleensä kannatan tekijänoikeuksia, mutta on täysin kohtuutonta, että sivustoja suljetaan tälläisissä tapauksissa. :(
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 20.01.2012 10:47

Riolucario kirjoitti:Mutta miksi Megaupload suljettiin? Ei se ollut mikään piraattisivusto, vaan pelkkä tiedostojenjakopalvelu. Mitään palvelua ei pysty pitämään täysin vapaana kaikesta laittomasta, ellei sitten jokaista tiedostoa tarkisteta etukäteen, ja mitä siitäkin tulisi, ainakaan noin suositulla sivustolla.

Se suljettiin, koska nyypät käyttivät sitä laittomien tiedostojen levittämiseen. Tuo jokaisen tiedoston tarkastaminenkaan ei estä laittomien tiedostojen jakoa, sillä pakatut tiedostot on mahdollista salata, jolloin palvelu ei pääse tutkimaan niiden sisältöä. IMO Megaupload ei ollut mikään hyvä palvelu.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Riolucario » 20.01.2012 11:38

Mewtwolover kirjoitti:
Riolucario kirjoitti:Mutta miksi Megaupload suljettiin? Ei se ollut mikään piraattisivusto, vaan pelkkä tiedostojenjakopalvelu. Mitään palvelua ei pysty pitämään täysin vapaana kaikesta laittomasta, ellei sitten jokaista tiedostoa tarkisteta etukäteen, ja mitä siitäkin tulisi, ainakaan noin suositulla sivustolla.

Se suljettiin, koska nyypät käyttivät sitä laittomien tiedostojen levittämiseen. Tuo jokaisen tiedoston tarkastaminenkaan ei estä laittomien tiedostojen jakoa, sillä pakatut tiedostot on mahdollista salata, jolloin palvelu ei pääse tutkimaan niiden sisältöä. IMO Megaupload ei ollut mikään hyvä palvelu.

Megaupload ei tosiaan ollut hyvä palvelu, mutta pointtihan tässä oli se, ettei siinä ollut mitään väärääkään.
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Blaziken » 20.01.2012 13:52

Riolucario, minäkin voisin testata.
Umbrespeon kirjoitti:Roarin viesti taisi olla vähän (PALJON) rölli.
Blaziken
 
Viestit: 564
Liittynyt: 18.03.2011 16:06
Paikkakunta: Espoo

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Hero » 20.01.2012 14:09

10 000. viesti get.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Colmio » 20.01.2012 14:11

Minä en ymmärrä. Jos nuo amerikkalaiset kerran niin kovasti haluavat lopettaa nettipiratismin, miksi piratebay on vieläkin auki?
Ja sitten, eikö helpoin keino rajoittaa nettipiratismia olisi sulkea kaikki torrent latausohjelmia antavat sivut?
Oi Suuri ja Mahtava Neuvostoliitto.
Avatar
Colmio
 
Viestit: 465
Liittynyt: 03.12.2010 23:05
Paikkakunta: Kokkola

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Flyffel » 20.01.2012 14:39

RIP Megaupload & Megavideo.

Edit: Oho, en edes huomannut että täällä on puhuttu jo Megauploadista. Megaupload oli ihan ok, oli se nopeampi kuin jotkut muut vastaavat.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja kassu » 20.01.2012 15:22

Keltainen Rayquaza kirjoitti:Nyt kun tuli puhe omista peleistä, niin olen jo pidemmän aikaa ajatellut, että voisi tehdä Pokémon aiheisen visual novelin (kuvallinen peli/kirja fuusio, jossa voi vaikuttaa tarinaan tekemällä valintoja), mutta...
- Kuinka pitkä sen tulisi olla?
- Minkä tyylistä tarinaa?
- <insert random kysymys>
- Löytyykö pelaajia?

Voin myös ehkä testata tuota peliä, jos se on suht lyhyt. Mitään pitempää en nyt jaksa. =P

minäkin voisin testata tuota peliä :) ja noihin kysymyksiin olen aika samaa mieltä umbrespeonin kanssa.
"Kill a man, One is a murderer;
Kill a million, a conqueror;
Kill them all, a God."
Avatar
kassu
 
Viestit: 261
Liittynyt: 07.05.2011 13:00

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja icewortex » 20.01.2012 15:26

Riolucario, me wants to test! Itsekkin olen tekemässä peliä, game makerillä koska osaan käyttää sitä soveltamalla vähäisiä java-taitojani melko hyvin. Peli on siis visuaalinen(ei tekstipeli) ja muuta en vielä osaa sanoakkaan Mutta game makerilla myös, koska kärsivällisyys ei riitä javaan, - eikä todellakaan - isompiin projekteihin kun johonkin 2min playtime tsydeemeihin. Ainiin, ja keltainen reiska, minä myös!

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Hikaru » 20.01.2012 15:36

Megaupload oli todella harmi menetys, sillä käytin sitä paljon. Kaipa ne sitten onnistuivat yhdessä asiassa, nimittäin vaikeuttamaan katsomasta muuten tavoittamatonta (laitonta) animea... Veikkaisin, että Megaupload oli yksi käytetyimpiä videohosteja. Xros Warsinkin katselu vaikeutuu, sillä käytin Megauploadia katselemiseen koneelleni sopivan nopeuden takia. Onko mitään toivoa että tuota saataisiin enää auki?
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Riolucario » 20.01.2012 15:42

Hikaru kirjoitti:Megaupload oli todella harmi menetys, sillä käytin sitä paljon. Kaipa ne sitten onnistuivat yhdessä asiassa, nimittäin vaikeuttamaan katsomasta muuten tavoittamatonta (laitonta) animea... Veikkaisin, että Megaupload oli yksi käytetyimpiä videohosteja. Xros Warsinkin katselu vaikeutuu, sillä käytin Megauploadia katselemiseen koneelleni sopivan nopeuden takia. Onko mitään toivoa että tuota saataisiin enää auki?

Tuskin saadaan enää auki. :(
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Flyffel » 20.01.2012 15:45

kassu kirjoitti:minäkin voisin testata tuota peliä ja noihin kysymyksiin olen aika samaa mieltä umbrespeonin kanssa.

Kuten olen jo sanonut niin umbrespeonin toiveet ovat minulle mahdottomia, ja keskustelu aiheesta jatkuu >täällä<. Ai niin, ja jos teen jotain pidempää niin se on sitten todennäköisesti englanniksi. Ja lähikuukausien aikana on ainakin turha odottaa mitään. ^^
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja SnappiX » 20.01.2012 15:54

colmio kirjoitti:Minä en ymmärrä. Jos nuo amerikkalaiset kerran niin kovasti haluavat lopettaa nettipiratismin, miksi piratebay on vieläkin auki?
Ja sitten, eikö helpoin keino rajoittaa nettipiratismia olisi sulkea kaikki torrent latausohjelmia antavat sivut?

Olisikohan siksi, että TPB:llä on servereitä ympäri maailmaa ja niissä kaikissa on samat torrentit. Eli aina kun kaadat yhden niin toinen servu menee päälle.
[22:29] <+keksik> snii snaa snappii
[22:29] <+keksik> snappi snappi sanp
Avatar
SnappiX
 
Viestit: 202
Liittynyt: 01.11.2010 11:56
(: Derpping :)

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 54 vierailijaa

cron