Offtopic-palsta!

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Mewstor » 20.02.2012 22:38

Nyt on pakko osallistua maitokeskusteluun.

Olen itse laktovammainen, enkä saisi käyttää edes hyla-tuotteita. Harmi vain, että satun pitämään jugurtista ja kahviini haluan maitoa. Muutoin sillä ei ole erityisemmin väliä, vaikka kaakao onkin yksi lempijuomistani.
Käytän hylaa vaikka saan siitäkin oireita. Syy tähän on yksinkertainen. Hinta. Laktoosittoman maidon hinta on vuosien aikana noussut aivan törkeisiin lukuihin. Mitkä tahansa laktoosittomat tuotteet jugurteista ja muista maitotuotteista aina valmisruokiin, tuntuvat olevan vähintään 30% kalliimpia kuin normaalit tai edes hyla tuotteet, minkä päälle esim. laktoosittomat jugurtit tulevat pienemmissä purkeissa kuin muut. Rakastan jugurttia, mutta valikoimani rajoittuukin täten vain kahteen eri laatuun, vaniljaan ja metsämansikkaan. Ne ovat ainoita joista pidän hylavalikoimassa. En juo maitoa sellaisenaan esim. ruokajuomana koska hyla on kamalaa sellaisenaan, ja saisin siitä liikaa oireita.

Kesä on yhtä tuskaa kun alkaa olla lämmin ja joka puolella ihmiset vetelevät ihania kermajäätelöitä napaansa. Ja mitä minulle on tarjolla? Tofu? Hyi saakeli. Mehujäät? Juon mehuni ilman ylimääräistä sokeria ja lisäaineita kiitos. Laktoosittomat? ...ööö joo, muuten kiva mutta kun valikoima rajoittuu lähinnä joko normipuikkoon/tuuttiin jossa on vain tummaa suklaata lisukkeena, ei oikein jaksa innostaa. Oisko ollu magnumin puikot joiden joukossa on se laktoositon tummasuklaa/kinuski. Niitä söin muistaakseni viime kesänä kun olivat tarjouksessa. Ilman tarjousta hinta on aikas hirvittävä verrattuna siihen ettei maku ole sen arvoinen. Hylavaihtoehdoista muistan vain valion kuningatartuutin, joka alkaa käydä nopeasti tylsäksi ja olen sitten mieluummin ilman sitä jäätelöä.

Ja btw, en nyt muista milloin tarkalleen maito rantautui Japaniin (ei ole pitkä aika), mutta se kansahan on elänyt aikojen alusta asti ilman maitoa. Kalsium on saatu lähes pelkästään kalasta. Juuri tänään luin (taas kerran), miten suomalaiset syövät liian vähän kalaa. Voi saakeli kun tykkäisin syödä kalaa sen 2-3 kertaa viikossa, mutta millä rahalla? Tänään ostin pienen savustetun lohisiivun hintaan 3,jotain€ Hinta oli yllättävän edullinen kun vertasi vieressä nököttäneisiin tuoreisiin versioihin jotka maksoivatkin sitten jo vähintään 4,50€/siivu, ja se siivu oli minun silmääni aivan järkyttävän pieni.

Noniin, valitus saa riittää. Onko täällä lisää laktovammaisia?

Edit: Huomatkaa aloitusviestiin lisätyt ohjeet tähän ketjuun liittyen.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Hero » 20.02.2012 23:09

Itse olen myös maitovammainen, ja laktoosituotteet maksavat pirusti. Soijamaito on kiva.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Hikaru » 20.02.2012 23:11

Isosiskollani on laktoosi-intoleranssi, ja sen esilletulo oli muistaakseni hänelle aika kova paikka kun maidosta piti. Siksi hän käyttää sellaisia laktoosipillereitä ennen kuin nauttii maitotuotteita ja ne oikeasti kuulemma auttavat. Oletteko kokeilleet niitä? Saa aika isoissakin pakkauksissa, muistaakseni apteekista. Niitä on kätevä pitää mukana ja nappasta yksi kun haluaa vaikka jätskiä.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Jite » 20.02.2012 23:15

Ilmoittaudun. Hylatuotteet on ok. En kyl varmaan ota kauheen vakavasti koko vammaa, kun napsin paljon suklaata ja sipsejä xP

Hikaru: Laktoosipillerit ei ole jatkuva vaihtoehto. Koko ajan käytössä ollessaan ne voivat aiheuttaa maitoallergian.
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Hikaru » 20.02.2012 23:19

Jite kirjoitti:Hikaru: Laktoosipillerit ei ole jatkuva vaihtoehto. Koko ajan käytössä ollessaan ne voivat aiheuttaa maitoallergian.

Niin joo. Mutta luulisin että esimerkiksi yht'äkkiseen jäätelönhimoon on omiaan. Nyt minä suljen suuni tästä asiasta, koska en oikeastaan tiedä tästä paljoa.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Hero » 20.02.2012 23:23

LIKE A BOSS.
Jäätelöä huiviin maitovammaisena.
Ben & Jerrystä en luovu.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Jite » 20.02.2012 23:26

Noh, varmaan yks tabletti silloin tällöin ei haittaa (itsellä ei kokemusta sen yhteydessä, koska kermasta tehdyt tuotteet ei aiheuta lainkaan vaivoja osalla, laktoosipitoisuus on alhaisempi.)
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Maggara » 20.02.2012 23:26

Täältäkin löytyy laktoosivammainen. Hylavalmisteet käyvät, mutta maitoa en ole juonut 5,5 vuoteen kuin kerran. Serkut nimittäin pakottivat uutena vuotena juomaan laktoositonta maitoa, koska kuulivat etten ollut juonut +5 vuoteen maitoa

Jogurttia tosiaan menee päivittäin ja juustoa myös. Omasta mielestäni ei tämä mikään kamala sairaus ole. Jäätelöä menee joskus liikaakin ja seurauksilta en yleensä välty, mikä on vain hyvä asia, sillä silloin ainakin tietää mitä tuli tehtyä.
Maggara
 
Viestit: 79
Liittynyt: 14.11.2010 00:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja X-Pertti » 20.02.2012 23:39

Minä juon maitoa yleensä 2-3 lasia päivässä, ja aina rasvatonta, koska en ennen pitänyt rasvallisen maidon mausta (vaikkei kovin suuri ero olekaan), mutta nykyään osaan juoda muitakin maitoja. Rasvaton maito on siis nykyään vain tapa. Ja meille ostetaankin enää vain rasvatonta. Joskus on kevytmaitoa, mutta sitä käytetään yleensä, jos tehdään maitokiisseliä tai jotain, joka voi palaa helposti pohjaan.
Avatar
X-Pertti
 
Viestit: 692
Liittynyt: 29.11.2010 23:00
(: :(

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja victini98 » 20.02.2012 23:46

En juo maitoa, koska se on pahaa. Taisin juoda maitoa viimeks joskus viime vuoden alussa...
Sori jos kirjotan jtn tyhmää...
Mun tarina luku 2:

White friend code: 2322 8485 9547
mun wi-fi vaihtola:
Avatar
victini98
 
Viestit: 283
Liittynyt: 28.04.2011 22:26
Paikkakunta: sieni
(: ES pärisee, jonnet tärisee (;

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Jite » 20.02.2012 23:47

Maitopohjaisten ruokien valmistukseen paras maito on kyl imo täysmaito. Antaa täyteläisemmän maun. Varsinkin riisipuurossa.
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Umbrespeon » 21.02.2012 01:15

Niin, tai jopa kerma.

Maito, joku random keksintö, jota ihmiset rupesivat juomaan. Tuon teille uuden näkökulman: ihmisestäkin tulee maitoa/sen tapaista ainetta (?). Hyla lievästi olen, mutta en voi sille mitään, koska Magnum, Ben & Jerry ja kunnon suklaa vievät näköjään aina voiton. Rasvatonta laktoositonta maitoahan meillä nykyään juodaan, sillä melkeimpä kaikilla on "sairaus", ei kovin paha kuitenkaan. Rasvaton on se ainoa, jota voin suoraan juoda, muut maistuvat yksinkertaisesti pahalta mielestäni ja ruokajuomana pidän maitoa. Kivat "kaasukohtaukset" aina tulee, kun ollaan aina välillä mummini luona syömässä ja maitopohjaista ruokaa.

Btw, kokeilkaa laittaa perunamuussiin täysmaitoa, parhautta. Ja kaasua minulle. Edesautamme samalla kasvihuoneilmiötä.
Avan tehnyt hilippa.

Rip in rip
Avatar
Umbrespeon
 
Viestit: 724
Liittynyt: 10.11.2010 00:15
Paikkakunta: Kuåpiå
(: If you know what I mean.

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Faith » 21.02.2012 13:43

Olipas kämäset yöunet. Unta sain vasta kahdelta ja sittenkin nukuin vain kaksi tuntia ja heräsin siihen että oli kamala nälkä. Kymmeneltä heräsin sitten kunnolla, lievästi sanottuna pöhnäisenä ja pää täynnä räkää, eikä yskä ota hellittääkseen. Kuume on sentään laskenut sieltä yön 38 asteesta 37 asteen tienoille, mutta eipä tässä olossa siltikään ole kovin paljon kehumista. Kuumaa juomaa sitten vaan nassuun ja kai sitä pahaa yskänlääkettäkin täytyy jossain vaiheessa ottaa, yh.

Ja Darrell, että kirjoittaisin tässä kunnossa? Ei onnistu :'D Kerran kirjoitin yhdelle ficilleni jatkoa samanlaisessa kunnossa ja teksti oli jotain niin kammottavaa että melkein tuli paha olo jo sen takia. Ja maitoa kyllä juon, tosin sellaisena että siinä on kaakaojauhetta seassa :3
Löydä Faith!
Twitter | Blogger | deviantART | tumblr

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley
"Nyt ei auta kuin pitää hymy huulilla ja puuteri poskilla!" -Harley

avatarista kiitos Herolle ♥
Avatar
Faith
 
Viestit: 382
Liittynyt: 23.03.2011 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja victini98 » 21.02.2012 14:03

Minun luokan ja yhden toisen luokan liikkatunti. Muut on hiihtämässä. Mitä mä teen? Dataan ja kuuntelen musiikkia kotona...
Sori jos kirjotan jtn tyhmää...
Mun tarina luku 2:

White friend code: 2322 8485 9547
mun wi-fi vaihtola:
Avatar
victini98
 
Viestit: 283
Liittynyt: 28.04.2011 22:26
Paikkakunta: sieni
(: ES pärisee, jonnet tärisee (;

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 21.02.2012 14:54

victini98 kirjoitti:Minun luokan ja yhden toisen luokan liikkatunti. Muut on hiihtämässä. Mitä mä teen? Dataan ja kuuntelen musiikkia kotona...

Ei kannata lintsata, siitä ei hyvää seuraa. :)

Itselläni on hiihtoloma tää koko viikko lulz.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Chiru » 21.02.2012 17:24

Minun vuoroni puuttua tähän maitokeskusteluun, joka taisi jo loppuakin... No, anyways! Itse en juo ollenkaan maitoa, sillä en ole tottunut sen makuun. Tämä johtuu siitä, että olin allerginen elämäni ensimmäiset yhdeksän vuotta, jonka jälkeen allergia lieventyi ja siirryin hylatuotteisiin. Nykyään syön ruuan seassa välillä ihan tavallistakin maitoa, mutta yritetään silti perheen kanssa käyttää sitä hylamaitoa. Ihan vain varmuuden vuoksi. Sitten söin pienenä niitä tabletteja, jotka olivat ihan hirveitä. En siis juo edes hylamaitoa, joten päätän sekavan viestini tähän.

Btw, en millään haluaisi tän loman päättyvän, sillä en millään jaksaisi palata siihen kiireiseen arkeen, jossa minulla ei ole lähes yhtään vapaa-aika...
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Avatar
Chiru
 
Viestit: 424
Liittynyt: 08.12.2010 20:21
(: Pastaaa~!

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja victini98 » 21.02.2012 21:32

Zhaituki kirjoitti:
victini98 kirjoitti:Minun luokan ja yhden toisen luokan liikkatunti. Muut on hiihtämässä. Mitä mä teen? Dataan ja kuuntelen musiikkia kotona...

Ei kannata lintsata, siitä ei hyvää seuraa.

Itselläni on hiihtoloma tää koko viikko lulz.

En mä lintsannut. Mun hiihtoloma alkaa vasta perjantaina...
Sori jos kirjotan jtn tyhmää...
Mun tarina luku 2:

White friend code: 2322 8485 9547
mun wi-fi vaihtola:
Avatar
victini98
 
Viestit: 283
Liittynyt: 28.04.2011 22:26
Paikkakunta: sieni
(: ES pärisee, jonnet tärisee (;

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Faith » 23.02.2012 22:34

Meinasin tukehtua tänään *peukku*. Vetäisin vettä väärään kurkkuun ja siitä alkoi sellainen tuhoton yskimisen sarja, että ensin tuntui siltä että tukehdun ihan varmasti. No siitä vaiheesta onneksi pääsi sitten yli, mutta sen jälkeen yskin niin rajusti, että tuntui siltä että olisin voinut oksentaa minä hetkenä hyvänsä. Onneksi tältäkin kuitenkin vältyttiin ja hengissä ollaan.

Sairaus ei ota nujertuakseen, ei ainakaan tunnu siltä että ottaisi. Kuume on nyt kolmen päivän ajan noussut aina illalla lähemmäs 39 astetta ja tälläkin hetkellä tuntuu siltä että nousemaan päin on taas. Päivisin minulla ei siis ole kuumetta ollenkaan, mutta iltaa kohden se sitten aina nousee takaisin. Tällainen samanlainen aaltoileva kuume osui kohdalle myös parisen vuotta sitten ja se oli uskomattoman hanurista. Lisäksi yöt menee niillä kämäsillä muutaman tunnin unilla, koska uni ei vaan yksinkertaisesti tule kunnolla. En näe kuumepainajaisia, mutta armoton nälkä kyllä keskeyttää unet välillä - se vaan että sitten kun pitäisi syödä, ei tunnu ruoka maistuvan yhtään. Plääh. Nooo, eiköhän tämä tästä jossain vaiheessa.

Leivottiin muuten tyttöystävän kanssa pullia ♥
(= minä sirotan taikinalle sokeria ja kanelia, tyttöystävä hoitaa kaiken muun :'D)
Löydä Faith!
Twitter | Blogger | deviantART | tumblr

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley
"Nyt ei auta kuin pitää hymy huulilla ja puuteri poskilla!" -Harley

avatarista kiitos Herolle ♥
Avatar
Faith
 
Viestit: 382
Liittynyt: 23.03.2011 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja victini98 » 23.02.2012 23:12

Minulla on ollut tiistaista asti kuumetta. Huomenna pitää kuitenkin mennä kouluun, koska pitää hakea todistus ja tehdä karttakoe ja pari sanakoetta. Saa nähdä, että jaksanko olla koko päivää koulussa vai lähdenkö mantsan tunnin jälkeen kotiin...
Sori jos kirjotan jtn tyhmää...
Mun tarina luku 2:

White friend code: 2322 8485 9547
mun wi-fi vaihtola:
Avatar
victini98
 
Viestit: 283
Liittynyt: 28.04.2011 22:26
Paikkakunta: sieni
(: ES pärisee, jonnet tärisee (;

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Blaziken » 24.02.2012 00:45

Foorumi toimii taas :3
Umbrespeon kirjoitti:Roarin viesti taisi olla vähän (PALJON) rölli.
Blaziken
 
Viestit: 564
Liittynyt: 18.03.2011 16:06
Paikkakunta: Espoo

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 47 vierailijaa

cron