Valituspalsta

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 15.11.2010 10:36

Hikaru kirjoitti:Ärsyttää, kun lähikirjastostani lainaa mangoja, ne ovat ärsyttävän usein suhrittuja. Tänäänkin luin Bleachia, jossa suurimmassa osassa kuvista Ichigon hiukset oli väritetty kirkkaan oransseiksi ja silmät punaisiksi, ja Byakuyalle oli laitettu violettia luomiväriä. Toisessa osassa joku oli tussilla vahvistanut todella rumiksi Hitsugayan silmiä lähikuvissa, mikä harmittaa koska kyseisellä hahmolla on mielestäni nätit silmät. Aikaisemmin luin yhtä toista sarjaa, jossa melkein kaikille hahmoille oli piirretty vampyyrinhampaat. Sitä oli vielä ärsyttävämpää lukea.

Joku on kai luullut niitä värityskirjoiksi tai sitten kyseessä on puhdas ilkivalta, itse veikkaan jälkimmäistä. Kannattaa mainita asiasta kirjastonhoitajalle, niin ehkä he alkavat tarkastamaan mangoja palautusten yhteydessä, jolloin mahdolliset töhrijät paljastuvat. Repesin kyllä hieman ajatukselle punasilmäisestä ja oranssitukkaisesta Ichigosta muuten harmaasävyisessä mangassa. :D
Viimeksi muokannut Mewtwolover päivämäärä 15.11.2010 14:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Korjaus
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Hikaru » 15.11.2010 14:44

Mewtwolover kirjoitti:
Hikaru kirjoitti:Ärsyttää, kun lähikirjastostani lainaa mangoja, ne ovat ärsyttävän usein suhrittuja. Tänäänkin luin Bleachia, jossa suurimmassa osassa kuvista Ichigon hiukset oli väritetty kirkkaan oransseiksi ja silmät punaisiksi, ja Byakuyalle oli laitettu violettia luomiväriä. Toisessa osassa joku oli tussilla vahvistanut todella rumiksi Hitsugayan silmiä lähikuvissa, mikä harmittaa koska kyseisellä hahmolla on mielestäni nätit silmät. Aikaisemmin luin yhtä toista sarjaa, jossa melkein kaikille hahmoille oli piirretty vampyyrinhampaat. Sitä oli vielä ärsyttävämpää lukea.

Joku on kai luullut niitä värityskirjoiksi tai sitten kyseessä on puhdas ilkivalta, itse veikkaan jälkimmäistä. Kannattaa mainita asiasta kirjastonhoitajalle, niin ehkä he alkavat tarkastamaan mangoja palautusten yhteydessä, jolloin mahdolliset töhrijät paljastuvat. Repesin kyllä hieman ajatukselle punasilmäisestä ja oranssitukkaisesta Ichigosta, sillä jos kyseessä on Tokyo Mew Mewin Ichigo, niin eipä tuo "suhrija" ole häntä väreissä nähnyt. *electrode*

Jos tuhrijat haluttaisiin erotella, kirjoja olisi pitänyt tarkastaa jo alusta alkaen, sillä ei se nyt enää onnistu. Jos he yhtäkkiä alkavat tarkastaa mangoja, niin ne uudet lainaajat vain saavat syyt niskoilleen, vaikka ne ovat niitä vanhoja töhrijöitä ties kuinka monen vuoden takaa. Taktiikka saattaisi tosin toimia uusien opusten kanssa. Mutta tuskinpa he jaksavat jokaista kirjaa yksitellen käydä läpi.

Ja kyseessä EI kyllä todellakaan ollut Tokyo Mew Mew, vaan Bleach niin kuin viestissäni selkeästi lukee... Bleachin Ichigon (joka on muuten mies) kuontalo on nimittäin juuri noinkin kirkas, silmien väriä en nyt muista.
Viimeksi muokannut Hikaru päivämäärä 15.11.2010 15:08, muokattu yhteensä 2 kertaa
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 15.11.2010 14:53

Hikaru kirjoitti:Taktiikka saattaisi tosin toimia uusien opusten kanssa. Mutta tuskinpa he jaksavat jokaista kirjaa yksitellen käydä läpi.

Ja kyseessä EI kyllä todellakaan ollut Tokyo Mew Mew, vaan Bleach niin kuin viestissäni selkeästi lukee... Bleachin Ichigon (joka on muuten mies) kuontalo on nimittäin juuri noinkin kirkas, silmien väriä en nyt muista.

Uusien opusten kanssa tuo melko todennäköisesti toimisi, mutta se on kyllä totta, että tuskin he jaksavat jokaista kirjaa käydä yksitellen läpi, sehän on melko työlästäkin mikäli niitä mangoja on paljonkin.

No niinpä lukeekin, korjasin aiempaa viestiäni. :P
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Luca » 15.11.2010 18:56

Nyt ottaa päähän kun olen tyhmyyksissäni jättänyt liikaa läksyjä tälle päivälle ja tietysti myös väsyttää, kun nukuin viime yönä liian vähän :S
*örvelö*
Friend codeja
Spoiler:
Diamond Friend Code 5071 1708 9544
SS FC 1033 9524 7555
Black FC 4341 1671 3747
Avatar
Luca
 
Viestit: 257
Liittynyt: 05.11.2010 20:48

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Mewer » 15.11.2010 19:01

Luca kirjoitti:Nyt ottaa päähän kun olen tyhmyyksissäni jättänyt liikaa läksyjä tälle päivälle ja tietysti myös väsyttää, kun nukuin viime yönä liian vähän :S

Asiaa varmaan auttaisi jos olisit tekemässä niitä läksyjä sen sijaan että valittelisit täällä?
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Luca » 15.11.2010 19:05

Mewer kirjoitti:
Luca kirjoitti:Nyt ottaa päähän kun olen tyhmyyksissäni jättänyt liikaa läksyjä tälle päivälle ja tietysti myös väsyttää, kun nukuin viime yönä liian vähän :S

Asiaa varmaan auttaisi jos olisit tekemässä niitä läksyjä sen sijaan että valittelisit täällä?


Toki toki :D
*örvelö*
Friend codeja
Spoiler:
Diamond Friend Code 5071 1708 9544
SS FC 1033 9524 7555
Black FC 4341 1671 3747
Avatar
Luca
 
Viestit: 257
Liittynyt: 05.11.2010 20:48

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Suetic » 16.11.2010 01:17

Päivän rasitus. Olen koko päivän ollut flunssassa ja oli pakko olla koulussa, koska meille tehtiin noin hölmöt systeemit sääntöihin tänä vuonna:

1. Viidestä poissaolosta tippuu kurssista
2. Samat kurssit voi käydä vaan seuraavana vuonna uudestaan

Ihan siis hyvä syy ei riitä opettajille, kun sanoo niille, että on flunssassa. Siitäkin tulee kuitenkin tuo "selvittämätön poissaolo". Tänään tuli kokopäivän nenäsuihketta nenään laitettua ja imeskeltyä kurkkupastilleja. Sairasta... Tosi sairasta...
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Tas » 16.11.2010 01:27

Tänään (eilen) pitkään ja uskollisesti palvellut Orcini napsahti poikki! Surin kokemaani menetystä koko loppu harjoitusten ajan, eikä tuon murheeni vuoksi peli meinannut luistaa enää millään (en ollut tottunut varamailaani, koska se oli aivan erilainen). Oikeasti se katkennut maila ei ollut tuo kuvassa näkyvä, vaan vanhempi versio tuosta, mutten jaksanut etsiä oikeaa kuvaa.
[21:51:11] <+Caccis> ota nyt realismi vastaan, suurin osa jotka harrastaa tätä on failureita irl
Avatar
Tas
 
Viestit: 844
Liittynyt: 03.09.2010 18:55

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Inku » 16.11.2010 09:34

Argatni kirjoitti:1. Viidestä poissaolosta tippuu kurssista
2. Samat kurssit voi käydä vaan seuraavana vuonna uudestaan

Tuohan on... ihan naurettavaa. Ok, ymmärrän kyllä siinä mielessä, että opettajilla on saattanut mennä hermo lintsaajiin, mutta jos on oikeasti kipeänä niin parempi olisi kaikkien kannalta jäädä kotiin. Jos kipeänä menee kouluun, tauti menee hitaammin ohi kun ei voi levätä, jos huono säkä käy niin se saattaa jopa pahentua, ja lisäksi kipeänä koulussa pyörimällä levittää pöpöä vielä eteenpäinkin. Eikö lääkärintodistuskaan kelpaa näytille jotta ei tulisi noita selittämättömiä poissaoloja? :0
And in the darkest night, I won't give up the fight
I won't be losing hope, I hold on to what is true

Kotisivuni ~ DA-galleriani ~ Piirroksiani foorumilla
Avatar
Inku
 
Viestit: 92
Liittynyt: 01.11.2010 20:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Suetic » 17.11.2010 02:39

Inku kirjoitti:
Argatni kirjoitti:1. Viidestä poissaolosta tippuu kurssista
2. Samat kurssit voi käydä vaan seuraavana vuonna uudestaan

Tuohan on... ihan naurettavaa. Ok, ymmärrän kyllä siinä mielessä, että opettajilla on saattanut mennä hermo lintsaajiin, mutta jos on oikeasti kipeänä niin parempi olisi kaikkien kannalta jäädä kotiin. Jos kipeänä menee kouluun, tauti menee hitaammin ohi kun ei voi levätä, jos huono säkä käy niin se saattaa jopa pahentua, ja lisäksi kipeänä koulussa pyörimällä levittää pöpöä vielä eteenpäinkin. Eikö lääkärintodistuskaan kelpaa näytille jotta ei tulisi noita selittämättömiä poissaoloja? :0

Ei takuutta koko viikoksi sen kanssa ole. Silti niitä poissaoloja tuleekin, vaikka olisikin yhdenkin päivän poissa ja näyttänyt tuon todistuksenkin. Oikeasti kun katsoo meidän koulun tilannetta, niin suurin osa väkisin kipeänäkin koulussa. Kaikki haluaa päästä kyseisistä kursseista läpi. ._. Viime vuonna olin possunuhassa kaksi viikkoa ja heti tiputettiin ._. matematiikan kurssilta alas.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Jontukka » 17.11.2010 16:39

Argatni kirjoitti:
Inku kirjoitti:
Argatni kirjoitti:1. Viidestä poissaolosta tippuu kurssista
2. Samat kurssit voi käydä vaan seuraavana vuonna uudestaan

Tuohan on... ihan naurettavaa. Ok, ymmärrän kyllä siinä mielessä, että opettajilla on saattanut mennä hermo lintsaajiin, mutta jos on oikeasti kipeänä niin parempi olisi kaikkien kannalta jäädä kotiin. Jos kipeänä menee kouluun, tauti menee hitaammin ohi kun ei voi levätä, jos huono säkä käy niin se saattaa jopa pahentua, ja lisäksi kipeänä koulussa pyörimällä levittää pöpöä vielä eteenpäinkin. Eikö lääkärintodistuskaan kelpaa näytille jotta ei tulisi noita selittämättömiä poissaoloja? :0

Ei takuutta koko viikoksi sen kanssa ole. Silti niitä poissaoloja tuleekin, vaikka olisikin yhdenkin päivän poissa ja näyttänyt tuon todistuksenkin. Oikeasti kun katsoo meidän koulun tilannetta, niin suurin osa väkisin kipeänäkin koulussa. Kaikki haluaa päästä kyseisistä kursseista läpi. ._. Viime vuonna olin possunuhassa kaksi viikkoa ja heti tiputettiin ._. matematiikan kurssilta alas.



Pitää olla todella hyvä vastustus kyky jos ei halua sairastua tarhassa/koulussa tai töissä (riippuu mitä töitä tekee)

Joten en tiedä mitä mieltä olen tuosta koulu jutusta. Toisaalta hyvä juttu toisaalta ei tuon flunssailun takia. Lääkärintodistus sitten jos ei muuta, olkoon mielummin poissa ne päivät milloin on kaikkein hirvein olo ja menee sitten takaisin kurssille kun tuntuu siltä että nyt pystyy edes vähän opiskella. : /
Kyllähän siinä melkein väkisin tulee kipeäksi kun pistää kymmeniä oppilaita samaan tilaan. Riittää että joku on kipeä niin sen jälkeen on moni muukin.
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Noir » 17.11.2010 17:56

Ärsyttää, että piirrustuspaperi loppuu liian usein. Ja lisäksi minulla on nuha ja pientä päänsärkyä, jonka piti tänään tietysti iskeä kesken äidinkielen kokeen. Lisäksi harmittaa se, että Kaitaa on liian kaukana :<
Avatar
Noir
 
Viestit: 39
Liittynyt: 02.11.2010 19:50
Paikkakunta: Espoo

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Lakzu » 17.11.2010 18:24

Noir kirjoitti:Ärsyttää, että piirrustuspaperi loppuu liian usein. Ja lisäksi minulla on nuha ja pientä päänsärkyä, jonka piti tänään tietysti iskeä kesken äidinkielen kokeen. Lisäksi harmittaa se, että Kaitaa on liian kaukana :<

Mulla on sama juttu, mutta mulla on nyt vihkoja ja paperia semmonen mukava nippu.
Ärsyttävää, sain hissan kokeesta 8puolen, mä olen niin pettynyt kun en saanut 9+. Ja sitten on tulossa vielä ruotsin koe huomenna, sitten fyssa, mantsa, bilsa, enkku jne. Että siinä on kaikki seiskan loppu kokeet ja tulee ihan sika iso alue. Arvelen vähän että mun pää hajoaa lopullisesti noiden kokeiden jälkeen. No ehkei nyt ihan kummiskaan, mutta aivoihin sattuu sen jälkeen. Ja myös ärsyttää sekin kun en ole nukkunut viimeseen 2viikkoon kunnolla, nyt viime yön valvoin koko yön, muuten olen nukkunut vain 2-3 tuntii, joskus jopa vähemmänkin. Kun on nukkumis ongelmia, niin nyt saan siihen lääkkeet.
Avatar
Lakzu
 
Viestit: 92
Liittynyt: 04.11.2010 20:42
Paikkakunta: Vantaa

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Riolucario » 17.11.2010 20:09

Rasittaa kun juuri nyt on ensimmäistä kertaa tänään vapaa-aikaa. Tein aamulla töitä, menin kouluun, tulin koulusta, jatkoin töiden tekemistä. Nyt pitäisi taas jatkaa töiden tekemistä, sillä ne on pakko saada valmiiksi mahdollisimman pian. Ja on pakko tehdä töitä, sillä olen velkaa tietokoneestani ja velat on saatava maksettua. No, tiedänpähän ainakin että en enää osta mitään velaksi... -.-'
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Riolu-fang » 18.11.2010 18:31

Potuttaa se, kun pitäis kohta tehdä valinnat valinnaiskursseista, ja pitkät kurssit on niin hanurista; kieliä, kaikkea muuta turhaa, plaa plaa plaa. Ja sitten vielä se että ensi vuonna koulumme tyttöjen liikunnanopettaja jää eläkkeelle. Nyyh, hän oli niin mukava ja osasi opettaa hyvin. Ja pari päivää sitten jouduin pyöräkolariin, tuloksena lommo pyörässä >:O
I will be your Guardian Angel
"There are bad ways to win - and good ways to lose. What's interesting and troubling is that it's not always clear which is which. A flipped coin doesn't always land heads or tails. Sometimes it may never land at all..." ~ Grimsley
DeviantArt Tumblr
Avatar
Riolu-fang
 
Viestit: 376
Liittynyt: 01.11.2010 19:59
Paikkakunta: Rovaniemi
(: :)

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Dark Ho-oH » 20.11.2010 00:43

Apua! Olen kadottanut kukkaroni. Tai siis kun tulin kotiin työssäoppimasta niin jo matkalla kotiin mietin että otinko kukkaron mukaan. Ajattelin ensin että se jäi töihin vaatekaappiin, kun mulla on tapana kauppareissun jälkeen vaan heittää se sinne kaappiin... Mutta sitten aloin miettiä tarkemmin. Kun käytiin Lidlissä, niin kun olin ostanut ruokani, menin kamojen kanssa siihen sivupöydälle. Jätin ostamani pitsat, energiajuoman ja kukkaron siihen ja laitoin hanskat käteen. Sitten otin kaikki tavarat ja lähdin. Tässä vaiheessa mulla ei ole mitään muistikuvaa siitä että otinko kukkaroni, muistan ajatelleeni että muista ottaa kukkaro mutta en muista että otinko. Tuo on siis viimeinen asia mitä muistan kukkarostani. Töissä yleensä siis heitän sen kukkaron vaatekaapin pohjalle ja laitan kassiin vasta kun lähden kotiin. Mutta tänään kun lähdin, unohdin katsoa sinne kaappiin. Eli se kukkaro voi ihan hyvin olla siellä kaapissa, mutta ongelma onkin nimenomaan se kun en muista yhtään mitään tuon kauppareissun jälkeen että onko mulla ollut se kukkaro kädessä ja olenko vienyt sen sinne kaappiin. Jos se jäi kauppaan niin voin sanoa hei hei. Sinne meni rahat, Visa Electron, verkkopankkitunnukset, kaikki kortit, henkilökortti, ihan kaikki! Olen paineissa koska tämä selviää vasta huomenna että jäikö kukkaro sinne töihin vai ei.. rukoilen että se jäi sinne, ja kiroan niin surkeaa muistiani! Muistan että vein ne kaupasta ostamani ruoat jääkaappiin ja menin viemään takin yms. pukukoppiin mutta kukkaro on tässä kuviossa ihan kysymysmerkki, en vaan muista. Apuaaaaa!
Avatar
Dark Ho-oH
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 01.11.2010 07:55
Paikkakunta: Salo

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Riolu-fang » 20.11.2010 17:02

Dark Ho-oH, jos lompsaa ei löydy, niin kannattaa kuolettaa ne kortit. Eivät joutuisi vääriin käsiin.
I will be your Guardian Angel
"There are bad ways to win - and good ways to lose. What's interesting and troubling is that it's not always clear which is which. A flipped coin doesn't always land heads or tails. Sometimes it may never land at all..." ~ Grimsley
DeviantArt Tumblr
Avatar
Riolu-fang
 
Viestit: 376
Liittynyt: 01.11.2010 19:59
Paikkakunta: Rovaniemi
(: :)

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Tas » 20.11.2010 17:49

Minut nakitettiin tänään kuskin hommiin tämän kuun viimeisenä päivänä. Kello 5:30. Tykkään ihan törkeästi kaikista aamuista, niin tämä maistuu oikein paljon. Herätys joskus viiden aikoihin on niitä asioita, jotka suorastaan saavat minut hyppimään ilosta. Iloani ei hälvennä edes ihan perusteltu syy tuolle minun kuskiksi laittamiselle: papalta leikataan polvi, eikä kukaan muu lähisukulainen pääse tuolloin ajelemaan autoa, koska kaikilla muilla on jotain turhia menoja, kuten töitä. Ihanuusastetta tuossa reissussa nostaa myös kyseisen sairaalan etäisyys kodistani. Menee varmaan ainakin pari tuntia tuossa reissussa. Odotan innolla.
[21:51:11] <+Caccis> ota nyt realismi vastaan, suurin osa jotka harrastaa tätä on failureita irl
Avatar
Tas
 
Viestit: 844
Liittynyt: 03.09.2010 18:55

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 20.11.2010 17:54

Dark Ho-oH kirjoitti:verkkopankkitunnukset

*facepalm* Juuri tuon hukkaamis- ja taskuvarkausriskin takia verkkopankkitunnuksia ei kannata säilyttää lompakossa ilman hyvää syytä. Auta armias jos avainlukulistasikin oli lompsassa ja lompsa on päätynyt teille tietymättömille, silloin tilisi voi olla jopa tyhjennetty. Toivottavasti lompsasi kuitenkin löytyy ja selviät pelkällä säikähdyksellä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Dark Ho-oH » 20.11.2010 19:05

Joo, ei mitään hätää tässä. Se lompakko oli siellä töissä xD
Avatar
Dark Ho-oH
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 01.11.2010 07:55
Paikkakunta: Salo

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa

cron