Offtopic-palsta!

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Darrell » 02.04.2012 08:38

X-Pertti kirjoitti:Monella mljoonalla on sama syntymäpäivä kuin sinulla.

Mutta harvat ovat suomalaisia jotka istuvat juuri tällä foorumilla.
Avatar
Darrell
 
Viestit: 1165
Liittynyt: 01.11.2010 08:37
(: Wannabe-Pro

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Flyffel » 02.04.2012 11:53

Olen syntynyt -93 ja kävin Suomessa koulua -92 syntyneiden kanssa seiskasta lähtien. Ilmeeni kun ainoa toinen -93 syntynyt luokkalaiseni oli syntynyt samana päivänä kuiin minä. ;P
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja OshaFan » 04.04.2012 10:27

Lumi se vain jatkaa tulemistaan. Nyt on Ypäjällä enemmän lunta kuin koko joulukuussa. Outo takatalvi.
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja D4rk3r » 04.04.2012 20:55

Toisinsanoen kesä siintää horisontissa.(= horisontti on kuvitteellinen raja joka loittonee sitä mukaa kun sitä lähestyy.)
guys this is teh urn

3DS FC: 3282 - 1957 - 8960

Avatarin tuhersin itse
Avatar
D4rk3r
 
Viestit: 388
Liittynyt: 07.02.2011 16:34
Paikkakunta: Nykyään Kitee.
(: Yo.

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Chiru » 05.04.2012 14:38

Pääsiäinen :3 Saan muutaman päivän vapaata. Jes, Jes, JES!!
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Avatar
Chiru
 
Viestit: 424
Liittynyt: 08.12.2010 20:21
(: Pastaaa~!

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Umbrespeon » 05.04.2012 14:59

Pääsiäinen! Mennään Tahkolle ja lataan linuxin.
Avan tehnyt hilippa.

Rip in rip
Avatar
Umbrespeon
 
Viestit: 724
Liittynyt: 10.11.2010 00:15
Paikkakunta: Kuåpiå
(: If you know what I mean.

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja D4rk3r » 06.04.2012 09:33

Pääsiäinen!.. Mätän hevosenkakkaa karsinoista, siivoan ja istun koneella ._.
guys this is teh urn

3DS FC: 3282 - 1957 - 8960

Avatarin tuhersin itse
Avatar
D4rk3r
 
Viestit: 388
Liittynyt: 07.02.2011 16:34
Paikkakunta: Nykyään Kitee.
(: Yo.

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Mewer » 07.04.2012 00:39

Pääsiäinen! Minä ***** haluan nukkua!
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Mewstor » 07.04.2012 10:06

(Mäkin haluun :<)

Pääsiäinen! Ja koko seuraava viikko lomaa heti perään! Tätä on odotettukin. Työstressi alkoi jo käydä melko sietämättömäksi. Aion nukkua niin paljon kuin jaksan, katson leffoja, pelaan ja yritän siivota jos jaksan. Muutosta on jo monta kuukautta ja tavarat pyörivät vieläkin laatikoissa ympäri kämppää. Pitäisi oikeasti löytää pari harvinaista figua...
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja OshaFan » 07.04.2012 10:24

Jee, pääsiäinen. Saa nukkua pitkään. Ja muita valheita :P
Eilen taisin nukkua pisimpään pitkään aikaan. Oikein yhdeksään :D
Enpä pääse enää uusia banneja hankkimaan, kun tittelipeli on jo ohi.

Nukuin reilut kahdeksan tuntia mutta väsyttää hirveästi ja päätä särkee.
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Suetic » 07.04.2012 21:54

Itse nukuin 12 tuntia putkeen ja edelleenkin haluaa nukkua :'D Sellaista tekee koko pääsiäinen.
Kuva

Discord: SirSuetic#1411
Sankariruhtinas
Avatar
Suetic
 
Viestit: 805
Liittynyt: 07.11.2010 21:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Surrender your cheese! :)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 07.04.2012 22:15

Loma on juuri sitä aikaa minulle että en nuku hirveämmin, mutta sitten kun on koulu niin nukkuu niin sikeästi ettei aina edes herää kahteen huutavaan herätys kelloon. :)
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Darrell » 09.04.2012 00:31

Erittäin hyvää ja munarikasta pääsiäistä kaikille!
(Ja siis toi munarikas ei ollut minun keksimä. Ja sillä viitataan ihan pääsiäismuniin.)
Avatar
Darrell
 
Viestit: 1165
Liittynyt: 01.11.2010 08:37
(: Wannabe-Pro

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 09.04.2012 00:52

Darrell kirjoitti:Erittäin hyvää ja munarikasta pääsiäistä kaikille!
(Ja siis toi munarikas ei ollut minun keksimä. Ja sillä viitataan ihan pääsiäismuniin.)

Olen keräillyt munia wowissa ja tällä hetkellä 200 munaa. Eli voisin sanoa että aika "munarikas" pääsiäinen minun kannalta. :)
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Umbrespeon » 09.04.2012 15:17

Keräillyt runessa munia, 15kpl. 3h siihen menikin, enää en koske noihin pääsiäismuniin :<
Avan tehnyt hilippa.

Rip in rip
Avatar
Umbrespeon
 
Viestit: 724
Liittynyt: 10.11.2010 00:15
Paikkakunta: Kuåpiå
(: If you know what I mean.

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Chiru » 10.04.2012 15:52

Ajattelin tehdä ihan oman Mielipide-topicin tänne, jonne sitten postailtaisiin omia mielipiteitään ajankohtaisista/ajankohdattomista (Lol, mikä sana, jos se edes oikea sana on...) asioista. Kyselisin ensin täältä tulisiko tuolle kyseisellä topicille yhtään mitään käyttöä, vai meneekö nämä mielipiteet ihan täällä Offtopicissa kivasti.

Koska tuota kyseistä topicia mielipiteille ei ole, postaan nyt ajatukseni tänne:

En pidä siitä, että ala-asteella käsityö, musiikki, liikunta, kuvaamataito tms. ovat pakollisia. Oikeasti, kuka niitä edes tarvitsee? Joukossa on toki minunkin suosikkiaineitani, mutta... Omasta mielestäni nuo kyseiset aineet pitäisi tulla jo ala-asteella vapaavalintaisiksi ja käyttäisi sitten vaikka ajan ns. "tärkeisiin" aineiseen, kuten englanti, matematiikka jne.
Tätä vielä kestän, mutta minun mielestäni on väärin arvioida tuollaisten aineiden osaamista. Ei kaikista tule välttämättä huippu-urheilijoita tai ammattipiirtäjiä! Itseäni ainakin häiritsee, kun jotkut aineet ovat laskemassa keskiarvoani.
Jotkut sitten saattavat tässä välissä ajatella, ettei kaikki ole hyviä matematiikassa. No, tämä on totta, enkä voi kieltää sitä. Mutta matematiikkaa voisi harjoitella aivan kuten muitakin aineita: englantia, maantietoa, biologiaa... Kaikilla ei ole lahjoja esim. luoviin aineisiin tai liikuntaan. Voin sanoa suoraan, että minun mielestäni nuo aineet kuuluisivat vapaa-ajalle. Koulu on opiskelulle ja vapaa-aika asia erikseen! Tämä tosin saattaisi olla liian suuri päätös näin äkkiseltään, joten pysyn kannassani kyseenalaistaa liikunnan, musiikin, kuvaamataidon tms. tarpeellisuus pakollisina aineina.

PS. Kommentteja Mielipide-topicin tarpeellisuudesta, kiitos :3
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Avatar
Chiru
 
Viestit: 424
Liittynyt: 08.12.2010 20:21
(: Pastaaa~!

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Riolucario » 10.04.2012 16:49

Chiru kirjoitti:Ajattelin tehdä ihan oman Mielipide-topicin tänne, jonne sitten postailtaisiin omia mielipiteitään ajankohtaisista/ajankohdattomista (Lol, mikä sana, jos se edes oikea sana on...) asioista. Kyselisin ensin täältä tulisiko tuolle kyseisellä topicille yhtään mitään käyttöä, vai meneekö nämä mielipiteet ihan täällä Offtopicissa kivasti.

Koska tuota kyseistä topicia mielipiteille ei ole, postaan nyt ajatukseni tänne:

En pidä siitä, että ala-asteella käsityö, musiikki, liikunta, kuvaamataito tms. ovat pakollisia. Oikeasti, kuka niitä edes tarvitsee? Joukossa on toki minunkin suosikkiaineitani, mutta... Omasta mielestäni nuo kyseiset aineet pitäisi tulla jo ala-asteella vapaavalintaisiksi ja käyttäisi sitten vaikka ajan ns. "tärkeisiin" aineiseen, kuten englanti, matematiikka jne.
Tätä vielä kestän, mutta minun mielestäni on väärin arvioida tuollaisten aineiden osaamista. Ei kaikista tule välttämättä huippu-urheilijoita tai ammattipiirtäjiä! Itseäni ainakin häiritsee, kun jotkut aineet ovat laskemassa keskiarvoani.
Jotkut sitten saattavat tässä välissä ajatella, ettei kaikki ole hyviä matematiikassa. No, tämä on totta, enkä voi kieltää sitä. Mutta matematiikkaa voisi harjoitella aivan kuten muitakin aineita: englantia, maantietoa, biologiaa... Kaikilla ei ole lahjoja esim. luoviin aineisiin tai liikuntaan. Voin sanoa suoraan, että minun mielestäni nuo aineet kuuluisivat vapaa-ajalle. Koulu on opiskelulle ja vapaa-aika asia erikseen! Tämä tosin saattaisi olla liian suuri päätös näin äkkiseltään, joten pysyn kannassani kyseenalaistaa liikunnan, musiikin, kuvaamataidon tms. tarpeellisuus pakollisina aineina.

PS. Kommentteja Mielipide-topicin tarpeellisuudesta, kiitos

Mielipide-topic on hyvä idea. Minunkin mielestäni kyseisten aineiden pitäisi olla vaihtoehtoisia, mutta sitten olisi vaarana ettei melkein kukaan ottaisi kyseisiä aineita, ja mahdollisesti hankaloittaisivat tulevaisuuttaan, kun mieli muuttui vanhempana.
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Timantti » 10.04.2012 16:55

Ne taideaineet taitaa olla ihan vaan sen takia, ettei koulupäivistä tulisi liian rankkoja. Joku yks tunti musiikkia siellä välissä keventää mukavasti muuten raskasta päivää. :3
Käsittääkseni taideaineita ei edes lasketa keskiarvoon. Jos ne kitenkin lasketaan, voit laskea erikseen lukuaineiden keskiarvon ja sanoa sen kun ihmiset kysyy keskiarvoa. (Lukioon pyrkiessä niitä ei lasketa, amikseen pyrkiessä lasketaan. En sitten tiedä lasketaanko sitä mukaan yläasteelle pyrkiessä...) Ja kaikki niistä taideaineista, joita opetetaan ala-asteella ovat hyödyllisiä loppuelämän kannalta. Poikkeuksina musiikki ja ehkä kuvaamataito, joista ensin mainittu oli imo oikeasti hauskaa vaan soittaa ja laulaa. Kuviksessa olin aina huono mutta kyllä sekin meni :D
Nyt vaihtaisin kyllä mieluusti pitkän saksan vaikka köksään ja kässään, mutta kun ei niin ei. :<

Mielestäni taideaineita ei missään nimessä pitäisi vähentää. (Ja ihan vaan vertailuna: Mulla oli enemmän matikkaa viikossa kutosella ku nyt kasilla. :p)
Jaa mut ninjattiin. No ihansama :D
[15:30] <X-Pertti> Linux on niin surkee, ettei se tue edes viiruksia
Spoiler:
Black FC: 2065 3314 7808 (Paum)
Soul Silver FC: 2408 2255 0057 (Fred)
3DS FC: 5069-4361-4421
Wi-Fi -vaihtola
Lé Turinat (käy katsomassa!)
Avatar
Timantti
 
Viestit: 544
Liittynyt: 01.11.2010 10:19
Paikkakunta: Espoo
(: Hävisit pelin

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja Silver » 10.04.2012 16:58

Ala-asteen keskiarvolla ei ole mitään väliä ja lukiohaussa ei käytetät taideaineita eli turha valittaa rennoista aineista. Ihme hikkejä täällä, kun halutaan pelkkiä lukuaineita.
"We're in Phantasma little viscount, on Coney Island. World of fantasy, where illusion is emperor."
Avatar
Silver
 
Viestit: 471
Liittynyt: 01.11.2010 16:06
Paikkakunta: Vantaa
(: "Every fantasy set free, Sodoma rising by the sea"

Re: Offtopic-palsta!

ViestiKirjoittaja R0xu » 10.04.2012 17:01

Mitenkäs mahdollinen uusi "oma mielipide" topic eroaisi tästä nykyisestä offtopic-palstasta? ai ei mitenkään

Enkä kyllä ymmärrä miksi haluaisit nuo aineet valinnaiseksi ala-asteella. Ei se tarkoitus ole sielä kouluttaa alan huippuosaajaksi, vaan opettaa niiden perusasioita, joista kukin voi sitten päätellä tykkääkö asiasta vai ei. En tainut saada noista aineista 8 suurempaa "arvosanaa" peruskoulussa, mutta silti pidin niistä, paitsi musiikista.

Jos jokin on turha ja kuoleva aine koulussa se on Ruotsi
Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 44 vierailijaa

cron