Nintendo 3DS

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja Jite » 27.04.2012 17:19

Kannattaa!!! TWEWY on paras ds-rope, jonka muistan Tin Pin Slammer nettipelinä tai onlineominaisuuksia muutenkin ois jees temppu! Ja sit animegrafiikat siihen lisukkeeksi 3d-mallinnuksen sijaan, siksi eka osa olikin hauska xP tahdon kyl vaan nähdä, miten 3d-ominaisuutta saa käytettyy, jos tappelusysteemi on kuin ekassa.
Viimeksi muokannut Jite päivämäärä 27.04.2012 17:24, muokattu yhteensä 1 kerran
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja Flyffel » 27.04.2012 17:23

Joitakin "pakattuja" 3DS pelejä voi tulevaisuudessa ostaa myös e-shopista. (Mm. New Super Mario Bros. 2 3DS:lle.)
Itse en tykkää ollenkaan siitä mihin suuntaan tämä on menossa. Haluan kunnon pelini pelikasetteina ja pakkaukset mukaan. Haluan jotain, mitä voi koskettaa. Fyysisiä pelejä voi myös myydä eteenpäin jos haluaa, tai ostaa käytettynä tai tarjouksessa. Tämä ei ole mahdollista digitaalisesti julkaistulla materiaalilla. Epäilen myös, että Nintendo aikoo pitää tarjouspäiviä kuten esim. Steamissa. Kunhan ei jossain vaiheessa siirrytä pelkästään digitaaliseen muotoon.
Ärsyttää.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja Jontukka » 28.04.2012 22:36

Keltainen Rayquaza kirjoitti:Joitakin "pakattuja" 3DS pelejä voi tulevaisuudessa ostaa myös e-shopista. (Mm. New Super Mario Bros. 2 3DS:lle.)
Itse en tykkää ollenkaan siitä mihin suuntaan tämä on menossa. Haluan kunnon pelini pelikasetteina ja pakkaukset mukaan. Haluan jotain, mitä voi koskettaa. Fyysisiä pelejä voi myös myydä eteenpäin jos haluaa, tai ostaa käytettynä tai tarjouksessa. Tämä ei ole mahdollista digitaalisesti julkaistulla materiaalilla. Epäilen myös, että Nintendo aikoo pitää tarjouspäiviä kuten esim. Steamissa. Kunhan ei jossain vaiheessa siirrytä pelkästään digitaaliseen muotoon.
Ärsyttää.



Olen täysin samaa mieltä kanssasi. Haluan jotain minkä pistää hyllylle muiden pelien kanssa antamaan iloa silmällle.
Ja jos tiedot katoavat jostain syystä laitteesta niin ainakin on vielä pelit talella siellä hylyllä.
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja Riolucario » 29.04.2012 11:41

En omista 3DS:ää, mutta mielestäni on kuitenkin todella hyvä asia, että pelit voi ostaa halutessaan digitaalisestikin. Digitaalisena versiona pelit ovat yleensä halvempia, kulkevat helpommin mukana kaikkialle ja oikeastaan säilyvätkin paremmin. Fyysiset pelit voivat hajota, ja silloin et saa niitä enää takaisin. Digitaalisen kopion voit kuitenkin ladata uudelleen jos olet sen jo kerran ostanut. Joten vaikka 3DS:n muisti sattuisikin sekoamaan, voit ladata pelin uudelleen. Ja koska "oikeiden" pelien myyntiä ei ole lopetettu, eihän tässä ole mitään vikaa. Vain hyvä asia, että saa valita haluaako pelinsä fyysisessä vai digitaalisessa muodossa. :)
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja Mewstor » 29.04.2012 19:20

Riolucario kirjoitti:En omista 3DS:ää, mutta mielestäni on kuitenkin todella hyvä asia, että pelit voi ostaa halutessaan digitaalisestikin. Digitaalisena versiona pelit ovat yleensä halvempia, kulkevat helpommin mukana kaikkialle ja oikeastaan säilyvätkin paremmin. Fyysiset pelit voivat hajota, ja silloin et saa niitä enää takaisin. Digitaalisen kopion voit kuitenkin ladata uudelleen jos olet sen jo kerran ostanut. Joten vaikka 3DS:n muisti sattuisikin sekoamaan, voit ladata pelin uudelleen. Ja koska "oikeiden" pelien myyntiä ei ole lopetettu, eihän tässä ole mitään vikaa. Vain hyvä asia, että saa valita haluaako pelinsä fyysisessä vai digitaalisessa muodossa.

Voiko nuo pelit muka oikeasti ladata useamman kerran? Jos DS-korttini hajoaa, voin vain laittaa sisään uuden ja ladata samat pelit uudelle kortille? Itse olen ollut huolissani juuri nimenomaan siitä mahdollisuudesta, että SD-kortti sekoaa ja menetän kaikki pelit kerralla. Ja mitä jos 3DS:äni hajoaa? Voinko siirtää SD-kortin uuteen 3DS:ään ja vain jatkaa pelaamista? Jos pelit ovat erillisillä omilla pelikaseteillaan, ei ole vaaraa menettää kaikkia kerralla (ellet heitä kaikki kasetteja kerralla vesiämpäriin). Tästä syystä en myöskään yleensä kanna mukanani kaikkia pelajäni kun minulla on konsoli mukana. Jos pelikasettien kotelo/koko konsolilaukku katoaa, en menetä ihan kaikkia pelejäni.

En pidä pelien digitalisoitumisesta, varsinkaan käsikonsoleilla. Steam on vielä ihan toimiva ratkaisu, mutta niin kauan kuin Nintendolla ei ole omaa henkilökohtaisilla (ei konekohtaisilla) tunnuksilla toimivaa systeemiä, ovat riskit liian suuret. Ja taas toisaalta, olen alkanut tulla hyvin vainoharhaiseksi kaikkien henkilökohtaisten tunnuksien kanssa, kun ottaa huomioon miten usein tunnuksia erinäisiltä sivustoilta veidään murtautumalla järjestelmään. Edes suurimmat yhtiöt eivät ole tältä välttyneet.

Jos homma saadaan toimivaksi (voi ladata koska vain uudelleen) ja turvalliseksi (ei pelkoa tilin varastamisesta), olen kyllä digitalisoitumisen puolesta tietyn tyyppisten pelien kohdalla.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja Timantti » 29.04.2012 20:07

DSi:lla tuo meni niin, että samalle konsolille pystyi aina lataamaan pelin uudestaan ja uudestaan, vaikka poistikin sen konsolin muistista. SD-kortilta ei kuitenkaan voinut kopioida toiselle konsolille pelejä. Vosin olettaa, että suunnilleen niin se menee tässäkin.

Itse olen kyllä digitaalisten pelien kannalla, jos systeemi on toimiva. Ikäväähän se tietysti olisi jos sinulla olisi monen sadan euron arvosta pelejä konsolilla --> konsoli hajoaa --> menetät kaiken. :p
[15:30] <X-Pertti> Linux on niin surkee, ettei se tue edes viiruksia
Spoiler:
Black FC: 2065 3314 7808 (Paum)
Soul Silver FC: 2408 2255 0057 (Fred)
3DS FC: 5069-4361-4421
Wi-Fi -vaihtola
Lé Turinat (käy katsomassa!)
Avatar
Timantti
 
Viestit: 544
Liittynyt: 01.11.2010 10:19
Paikkakunta: Espoo
(: Hävisit pelin

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja OshaFan » 29.04.2012 20:15

Minua taas eniten huolestuttaa se, että miten noita pelejä sitten ostaisin.
Taas jotenkin GameStopista eShop-kortteja? Se olisi minulla se ainoa mahdollisuus. Eikä se kyllä onnistunut edes sen Colorsin kanssa...
Toivotaan, että mitään 'pakkohankintoja' ei tuollai tule ostettavaksi, vaan voisi ihan normaalisti, kuten tähän mennessä on pelit ostettu, ostaa.
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja Flyffel » 29.04.2012 20:34

OshaFan kirjoitti:Minua taas eniten huolestuttaa se, että miten noita pelejä sitten ostaisin.
Taas jotenkin GameStopista eShop-kortteja? Se olisi minulla se ainoa mahdollisuus. Eikä se kyllä onnistunut edes sen Colorsin kanssa...
Toivotaan, että mitään 'pakkohankintoja' ei tuollai tule ostettavaksi, vaan voisi ihan normaalisti, kuten tähän mennessä on pelit ostettu, ostaa.

Artikkelissa sanottiin, että pelit voi ostaa myös GameStopista digitaalisessa muodossa. Tällöin henkilökunta lataa pelin sinulle paikan päällä GameStopissa. Ei tarvitse itse Wi-Fiä / korttia.

Ja juu, jos poistaa pelin konsolilta, sen voi ladata uudestaan. Mutta jos konsoli menee rikki tai katoaa, niin se on voivoi.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja OshaFan » 29.04.2012 20:53

Mutta silti lienee pakko mennä juuri GameStopille?
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja Flyffel » 29.04.2012 21:57

Vissiin juu.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja Hansu » 30.04.2012 13:33

Noi kansiot on kyl jänniä jokka tuli päivitykses Ja mikä digitaalinen lataus homma? (Mutta kuulostaa jännältä :3)
Twitter @AmuseChimp: You are logical, focused, mechanical, people don't understand you & you don't understand people, strong and courageous. INTJ women are really rare.
[spoiler]3DS FC: 1590 - 4956 - 7513
Wii FC: 4137 - 6257 - 4608 - 2691
Avatar
Hansu
 
Viestit: 233
Liittynyt: 14.05.2011 14:13
Paikkakunta: Parkano, Finland
(: Hype

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja Jite » 30.04.2012 14:01

Fiksu idea, jonka toteutus on surkea. Toimisi tosiaan paremmin, jos eShopissa olisi tunnukset.
"Well, let's raise a ruckus."
Avatar
Jite
 
Viestit: 1357
Liittynyt: 01.11.2010 12:55
Paikkakunta: Turku
(: also known as Scrupture

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja Timantti » 30.04.2012 14:47

Taitaa Nintendo pelätä, että joku lataisi itselleen ja myös kaikille kavereille jonkun pelin kaikkien konsoleihin, mutta maksaisi vain kerran. :p Siis että joku kirjautuisi muidenkin konsoleille omilla tunnuksillaan ja lataisi myös näihin pelit.
Tuon voisi tietysti estää, mutta aika vaikeasti. Ainakin imo olisi huono juttu, jos joka kerta pitäisi yhdistää nettiin tarkistaakseen, ettei peliä ole ladattu muihin konsoleihin, ennen kuin pelin voisi käynnistää.
Tietenkin konkreettisia pelikaseteita voi pelata muillakin konsoleilla, mutta ei samanaikaisesti. Kuitenkin se olisi ihan kiva, jos vaikka kaikkiin saman perheen konsoleihin saisi ladata pelin yhdellä maksulla - Näinhän se käytännössä toimii konkreettisissa peleissäkin. Mutta mihin nintendo sitten vetää viivan?

Olen kyllä itsekin henkilökohtaisten tunnuksien puolella, mutta todennäköisesti se ei tule sujumaan täysin ongelmitta. Jos kuitenkin Nintendo onnistuu kiertämään kaikki ongelmat, niin hienoa!
[15:30] <X-Pertti> Linux on niin surkee, ettei se tue edes viiruksia
Spoiler:
Black FC: 2065 3314 7808 (Paum)
Soul Silver FC: 2408 2255 0057 (Fred)
3DS FC: 5069-4361-4421
Wi-Fi -vaihtola
Lé Turinat (käy katsomassa!)
Avatar
Timantti
 
Viestit: 544
Liittynyt: 01.11.2010 10:19
Paikkakunta: Espoo
(: Hävisit pelin

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 30.04.2012 19:41

Timantti kirjoitti:Ainakin imo olisi huono juttu, jos joka kerta pitäisi yhdistää nettiin tarkistaakseen, ettei peliä ole ladattu muihin konsoleihin, ennen kuin pelin voisi käynnistää.

Komppaan, tuo tarkastus on siitäkin huono, että silloin et voi pelata pelejä ilman nettiyhteyttä, jolloin osa käsikonsolin eduista menetetään.

Jite kirjoitti:Fiksu idea, jonka toteutus on surkea.

Tuo nyt ei ole mitään uutta Nintendon kohdalla. Wi-Fi oli pitkään tuollainen, mutta sen osalta tilanne alkaa olla jo OK. Laskisin Global Linkinkin tuohon kategoriaan, koska viikottaiset huoltoseisokit(näitä ei enää 2010-luvulla pitäisi olla viikottain).
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja Flyffel » 02.05.2012 21:05

Tänään oli minulle todellinen 3DS onnenpäivä. :D Ensinnäkin löysin kirjastosta kaksi 3DS peliä, ei nyt mitäään loistopelejä (Pacman Party 3D ja joku tosi random), mutta lainasinpahan huvin vuoksi. Kun avasin 3DS:ni metrossa kotimatkalla, niin huomasin että olin StreetPassannut kokonaiset VIISI ihmistä. Yleensä StreetPassaan yhden, joskus kaksi ihmistä kun käyn kaupungilla (vappuna tosin SP:sin neljä). Sain kolme punaista palapelinpalaa ja yhden tavallisen. Sitten bussissa kun menin mäkkärin ohi (aika kaukaa), niin tuli ilmoitus, että olen tullut Nintendo Zone alueelle, ja kone latasi minulle Nintendo Zone appin (se on tosi kivan näköinen :3). Valitettavasti bussi ajoi siitä sen verran nopeasti ohi, ettei siihen ehtinyt latautua mitään sisältöä. Täytyy käydä huomenna latauduttamassa, niin näkee mitä siihen oikein on tarjolla~.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja OshaFan » 02.05.2012 21:58

Haluaisin joskus Streetpassata. Ypäjä on niin köyhä näiden 3DS:sien suhteen, että taidan olla ainoa, jolla se on.
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja Flyffel » 02.05.2012 22:12

Todella mielenkiintoisia uutisia! E-shopiin tulee "Bird Mania 3D"-peli (joku taitaa yrittää ratsastaa Angry Birdsejen suosiolla!), joka maksaa vain 2€!

Mikä tässä on niin mielenkiintoista? No, se on ensimmäinen 3DS:n (DSi:lle on jo pari) appimainen, oikeasti halpa (e-shopin mittapuulla) peli. Toivoisin näkeväni näitä enemmän tulevaisuudessa, ja mielellään myös eurolla!

Dragon Quest Monsters: Terrys Wonderlandille tulee ilmainen monsterinsiirtoappi e-shoppiin, jonka avulla voi siirtää vanhasta Dragon Quest Monsters: Joker 2 DS pelistä omia monstereita tähän uuteen (tai no se on remake kuten FR/LG) 3DS peliin. Siirto onnistuu siis yhdellä 3DS:llä (Jokerista => appiin => Wonderlandiin). Mitä tämä tarkoittaa Pokémonin kannalta? Pokémon voisi hyödyntää samaa tekniikkaa migratemiseen! Esimerkiksi Black 2 White 2:lle voitaisiin tehdä ilmainen pokésiirtoappin, jonka avulla voisi siirtää Pokémoneja Gen 4 peleistä B2W2:teen vain yhdellä 3DS:llä. Tai sitten sitä voisi käyttää kuudennessa generaatiossa hyväksi! Toivottavasti GameFreak ottaa tästä kätevästä tavasta noottia!

Ja vielä:

Eräs hieno Level 5:den tekemä PSP peli siirretään hieman päivitettynä 3DS:lle!
Artikkeli
Screenshotteja
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja JayEm » 03.05.2012 12:37

Jyväskylä on usein ihanteellinen paikka StreetPassille, sillä Gamestopin lisäksi kaupungissa käydessäni SPtä tulee vähintään 2, jopa 5. Vaaleanpunaisia paloja tulee enää harvoin, mutta muuten saa mukavasti palapelejä kasaan ja SP Questiin hahmoja. Kannanhan 3DSääni myös koululla, jossa jopa 2 ihmistä voi tulla StreetPassiin.

Pokémon voisi tosiaan hyödyntää tuota DQ Monstersin keksimää trikkiä, joko nyt tai myöhemmin.

PSP-remakeista tuli mieleen, milloinkahan tulisi yhdestä Disgaea-pelisarjan PSP-remakeista 3DS-remake. Esim. uusin Remake PSP Vitalle (Disgaea 3: Absence of Detention)? Olisi hienoa nähdä tätä pelisarjaa 3DSllä... kolmedeenä.
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja Timantti » 03.05.2012 13:58

Quaza, missä päin maailmaa tuo mäkkäri on? :3 On kyllä kattonu netistä niitä Nintendo Zonejen paikkoja, mutta se ei oikein halua näyttää.

Omasta mielestä tuo Bird Mania näyttää aika tylsältä, tuskimpa tulen hankkimaan. Mutta toi siistosysteemi on kyllä jotain, mistä Game Frakin pitäisi ottaa mallia.
[15:30] <X-Pertti> Linux on niin surkee, ettei se tue edes viiruksia
Spoiler:
Black FC: 2065 3314 7808 (Paum)
Soul Silver FC: 2408 2255 0057 (Fred)
3DS FC: 5069-4361-4421
Wi-Fi -vaihtola
Lé Turinat (käy katsomassa!)
Avatar
Timantti
 
Viestit: 544
Liittynyt: 01.11.2010 10:19
Paikkakunta: Espoo
(: Hävisit pelin

Re: Nintendo 3DS

ViestiKirjoittaja Flyffel » 03.05.2012 17:11

Timantti kirjoitti:Quaza, missä päin maailmaa tuo mäkkäri on? On kyllä kattonu netistä niitä Nintendo Zonejen paikkoja, mutta se ei oikein halua näyttää.

Herttoniemessä suht lähellä metroasemaa.

Pacman Party 3D on muuten niin umpihuono, että sen pelaamisesta pitäisi melkeinpä maksaa minulle. Siis huh huh. Huonointa sitten Rayman Raving Rabbits TV Partyn (DS), josta minulla on kauheat kymmenen minuutin itsekidutustraumat.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa

cron