Valituspalsta

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Ginka » 05.06.2012 13:34

Ei se pointti ollut se valopöytä vaan se itse pöytä. Mulla ei oo tässä kämpässä mitään paikkaa missä tehdä kunnolla traditionaalista taidetta. Taiteilija ilman työtilaa on aika surullista.
Avatar
Ginka
 
Viestit: 189
Liittynyt: 01.11.2010 17:35

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Registeel » 05.06.2012 20:16

Huono E3 Nintendolta. Toivon mukaan 3DS tapahtuma huomenna on hyvä.
Registeel
 
Viestit: 705
Liittynyt: 01.11.2010 18:34
Paikkakunta: Lieto

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Chiru » 05.06.2012 23:14

Registeel kirjoitti:
Keltainen Rayquaza kirjoitti:
OshaFan kirjoitti:Tässä maailmassa on rikos olla taiteilija.

Mitä hittoa.

Ihan sama reaktio. Oshafan on monesti sanonut tuon ja joka kerta reaktioni on wtf.


Itse ainakin olen ymmärtänyt aina OshaFanin tuon lausuessa, ettei hän koe pääsevänsä toteuttamaan itseään ja taidettaan, vaikka haluaisi ja vertaa nyt esimerkiksi tätä siihen luuloon, että (ainakin joidenkin) ihmisten mielestä on rikos olla taiteilija tai luova, koska he rajoittavat OshaFanin (ja ilmeisesti tässä tilanteessa) muidenkin luovuutta.

Voisin tässä valittaa sitä, etten osaa selitää mitään ymmärrettävästi ja kukaan tuskin sai edes selkoa tuosta äskeisestä analyysistäni. Kakkaa pystyn puhumaan vailla minkäänlaista päätä tai häntää, mutta minkäänlaisen ymmärrettävyyden tuominen lausahduksiini onkin sitten vaikeampaa.
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Avatar
Chiru
 
Viestit: 424
Liittynyt: 08.12.2010 20:21
(: Pastaaa~!

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Mewstor » 06.06.2012 00:25

Ginka kirjoitti:Ei se pointti ollut se valopöytä vaan se itse pöytä. Mulla ei oo tässä kämpässä mitään paikkaa missä tehdä kunnolla traditionaalista taidetta. Taiteilija ilman työtilaa on aika surullista.

Älä ymmärrä väärin. En halua arvostella tarvettasi saada kunnon työtilat. Kerron vain omasta kokemuksestani "taiteilijana" tähän päivään asti. Minullakaan ei ole koskaan ollut muuta työtilaa kuin lapsena pieni kirjoituspöytä ja nykyään huoneeni lattialla itse tehty matala pöytä. Suurin osa piirroksistani on tehty sohvalla istuen piirustuslehtiö sylissä. Himoitsin myös joskus kunnon valopöytää, mutta köyhä saa unelmoida ja kun unelmat eivät toteudu pitää olla luova (joka onneksi luonnistuu taiteilijalta :p) Olen piirtänyt tuntitolkulla istuen lattialla, nojaten milloin mihinkin, plexilasi sylissä ja pöytä/akvaariolamppu jalkojen välissä. Kuten kauneudesta, luovuudestakin saa näköjään kärsiä, mutta luovuudella koen saavuttavani enemmän lopussa kun vaivannäkö palkitaan.

En toisaalta ymmärrä Oshafanin väitettä, että taiteilijana oleminen olisi rikos vain koska ei saa haluamiaan välineitä. Onko rikos olla köyhä? Onko rikos joutua nuorena elämään vanhempien ehdoilla ja aikuistuttuaan oman kukkaronsa ehdoilla? Jos näin on, saisi minut heittää vankilaan tästä rikoksesta samantien. En tähän ikään mennessäkään ole sitä valopöytää hankkinut. Wacomin ostin säästettyäni ensin ikuisuuden, mutta silti piirsin sillä käyttäen antiikkista PhotoShop 5.0:aa!!! Miksi? Koska uusimmat PhotoShopit maksavat maltaita. (Ja ennen kuin kukaan tulee ehdottelemaan Gimppeja sun muita vastaavia ilmaisia ohjelmia, katsokaa alin kappale jonka kirjoitin + silloin kun aloitin ei ollut mitään Gimppiä vielä.)

Älkää lopettako piirtämistä vaikka ei olisi kunnon työtiloja tai välineitä! Se ei ole syy olla olematta luova. Ette voi pantata luovuutta sen takia ettei ole saanut sitä valopöytää tai piirustusohjelmaa laitteelle X.

Varsinkin Oshafan. Toivon todellakin ettet vain käy täällä vinkumassa miten et voi saa sellaisia välineitä piirtämiseen kuin haluaisit ja sitten jätät piirtämättä sen vuoksi kokonaan. Ei maailma kaadu siihen ettet saa yhtä peliä. Se peli ei takuulla kehitä piirustustaitojasi yhtään sen enempää kuin jos ottaisit kynän ja paperia ja alat vain raapustaa. Äläkä syytä vanhempiasi siitä. Minäkään en saanut mitä halusin, mutta se ei estänyt piirtämästä. Myöhemmin voi sitten itse hankia haluamiaan välineitä jos ei niitä sitä ennen saanut, mutta taitoja on pidettävä yllä siihen asti. Mitä jos nyt odotat vuosia jotta saat ne välineet joita haluat ja alat piirtää vasta sitten? Tuleeko siitä mitään? Voin sanoa että ei tule. Joudut harjoittelemaan uudelleen lähes alusta asti.
Ja ihan vain vinkkinä vielä. Jos piirrät nyt paljon ja kehityt siinä, näytä tekeleitäsi vanhemmillesi ja he toivottavasti huomaavat miten tärkeää piirtäminen ja luovuus on sinulle. Sillä tavalla sain äitini ostamaan minulle edes hieman parempia kyniä ja maalaustarvikkeita vaikka eivät kalleinta mallia olleetkaan. En koskaan saanut sitä parasta, mutta välinevalikoimani parani huomattavasti ajan myötä kun äitini huomasi, että harrastustani kannattaa oikeasti tukea. Ei taiteilijoillekaan myönnetä apurahoja parin hassun raapustuksen perusteella. Pitää oikeasti tuottaa niitä töitä ja tuoda itseään esille. Olet taiteilija joka hakee sitä apurahaa vanhemmiltaan. Näytä, että sille on oikeasti tarvetta.

Ja oma valitus tähän loppuun. En itse piirrä enää nykyään. Tai jos piirrän niin hyvin satunnaisesti helppoja lyijykynätöitä. Se harmittaa minua suuresti, mutta en vain jostain syystä saa itseäni enää piirtämään. Taidotkin ovat ruostuneet niin paljon etten vain pidä mistään mitä saan aikaiseksi. Olen luopunut toivosta, että taitoni enää paranisivat tästä. Älkää lakatko olemasta luovia! Se harmittaa jälkeenpäin. Takaan sen.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja theNazze » 06.06.2012 00:35

Anteeksi kun keskeytän rakentavan taiteilijakeskustelunne, mutta halusin vain kertoa, että vaarini kuoli hetki sitten. ;___;
Kiitos kun sain jakaa tämän kanssanne.
Tampereen keilakerho 2010 -jäsen
Tampereen ei-enään-niin-keilakerho 2011 -jäsen

"Hiiri pissii pumpuliin nurkassa."
Avatar
theNazze
 
Viestit: 143
Liittynyt: 01.11.2010 12:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Moi, oon Nasse, mut en asu enää maan alla :)

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja inulove » 06.06.2012 07:25

Aa voi ei theNazze ;__; hurjasti voimia sinne! Muuta en oikein osaa sanoa ;_;

Pitänee vielä jakaa omia kurjia asioita... Kuten se, että menee viimeisetkin hermot koulun kanssa D': Kesälomaa vain kaksi viikkoa. Palkatonta duunia mm kasvihuoneella ja pellolla kitkemässä = not so fun. Ja tietysti se, että paikka on kymmenen kilometrin päässä kotoa ja bussit eivät kulje kesällä, eikä laiska ja väsynyt inu jaksaisi joka aamu alkaa vetämään potkulaudalla kyseistä matkaa... Toinen vaihtoehto hommata pyörään uudet kumit, mutta mistä rahat... Jos ette ole varmoja että jaksatte palkatonta orjahommaa kesällä, niin älkää aloittako puutarhurina opiskelua peruskoulupohjalta :I Ensimmäinen top jakso koululla = orjatyötä. Kiitos.
Avatar
inulove
 
Viestit: 29
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Hero » 06.06.2012 08:06

Mewstor kirjoitti:
Ginka kirjoitti:Ei se pointti ollut se valopöytä vaan se itse pöytä. Mulla ei oo tässä kämpässä mitään paikkaa missä tehdä kunnolla traditionaalista taidetta. Taiteilija ilman työtilaa on aika surullista.

Älä ymmärrä väärin. En halua arvostella tarvettasi saada kunnon työtilat. Kerron vain omasta kokemuksestani "taiteilijana" tähän päivään asti. Minullakaan ei ole koskaan ollut muuta työtilaa kuin lapsena pieni kirjoituspöytä ja nykyään huoneeni lattialla itse tehty matala pöytä. Suurin osa piirroksistani on tehty sohvalla istuen piirustuslehtiö sylissä. Himoitsin myös joskus kunnon valopöytää, mutta köyhä saa unelmoida ja kun unelmat eivät toteudu pitää olla luova (joka onneksi luonnistuu taiteilijalta :p) Olen piirtänyt tuntitolkulla istuen lattialla, nojaten milloin mihinkin, plexilasi sylissä ja pöytä/akvaariolamppu jalkojen välissä. Kuten kauneudesta, luovuudestakin saa näköjään kärsiä, mutta luovuudella koen saavuttavani enemmän lopussa kun vaivannäkö palkitaan.

En toisaalta ymmärrä Oshafanin väitettä, että taiteilijana oleminen olisi rikos vain koska ei saa haluamiaan välineitä. Onko rikos olla köyhä? Onko rikos joutua nuorena elämään vanhempien ehdoilla ja aikuistuttuaan oman kukkaronsa ehdoilla? Jos näin on, saisi minut heittää vankilaan tästä rikoksesta samantien. En tähän ikään mennessäkään ole sitä valopöytää hankkinut. Wacomin ostin säästettyäni ensin ikuisuuden, mutta silti piirsin sillä käyttäen antiikkista PhotoShop 5.0:aa!!! Miksi? Koska uusimmat PhotoShopit maksavat maltaita. (Ja ennen kuin kukaan tulee ehdottelemaan Gimppeja sun muita vastaavia ilmaisia ohjelmia, katsokaa alin kappale jonka kirjoitin + silloin kun aloitin ei ollut mitään Gimppiä vielä.)

Älkää lopettako piirtämistä vaikka ei olisi kunnon työtiloja tai välineitä! Se ei ole syy olla olematta luova. Ette voi pantata luovuutta sen takia ettei ole saanut sitä valopöytää tai piirustusohjelmaa laitteelle X.

Varsinkin Oshafan. Toivon todellakin ettet vain käy täällä vinkumassa miten et voi saa sellaisia välineitä piirtämiseen kuin haluaisit ja sitten jätät piirtämättä sen vuoksi kokonaan. Ei maailma kaadu siihen ettet saa yhtä peliä. Se peli ei takuulla kehitä piirustustaitojasi yhtään sen enempää kuin jos ottaisit kynän ja paperia ja alat vain raapustaa. Äläkä syytä vanhempiasi siitä. Minäkään en saanut mitä halusin, mutta se ei estänyt piirtämästä. Myöhemmin voi sitten itse hankia haluamiaan välineitä jos ei niitä sitä ennen saanut, mutta taitoja on pidettävä yllä siihen asti. Mitä jos nyt odotat vuosia jotta saat ne välineet joita haluat ja alat piirtää vasta sitten? Tuleeko siitä mitään? Voin sanoa että ei tule. Joudut harjoittelemaan uudelleen lähes alusta asti.
Ja ihan vain vinkkinä vielä. Jos piirrät nyt paljon ja kehityt siinä, näytä tekeleitäsi vanhemmillesi ja he toivottavasti huomaavat miten tärkeää piirtäminen ja luovuus on sinulle. Sillä tavalla sain äitini ostamaan minulle edes hieman parempia kyniä ja maalaustarvikkeita vaikka eivät kalleinta mallia olleetkaan. En koskaan saanut sitä parasta, mutta välinevalikoimani parani huomattavasti ajan myötä kun äitini huomasi, että harrastustani kannattaa oikeasti tukea. Ei taiteilijoillekaan myönnetä apurahoja parin hassun raapustuksen perusteella. Pitää oikeasti tuottaa niitä töitä ja tuoda itseään esille. Olet taiteilija joka hakee sitä apurahaa vanhemmiltaan. Näytä, että sille on oikeasti tarvetta.

Ja oma valitus tähän loppuun. En itse piirrä enää nykyään. Tai jos piirrän niin hyvin satunnaisesti helppoja lyijykynätöitä. Se harmittaa minua suuresti, mutta en vain jostain syystä saa itseäni enää piirtämään. Taidotkin ovat ruostuneet niin paljon etten vain pidä mistään mitä saan aikaiseksi. Olen luopunut toivosta, että taitoni enää paranisivat tästä. Älkää lakatko olemasta luovia! Se harmittaa jälkeenpäin. Takaan sen.


Kuva
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja OshaFan » 06.06.2012 09:26

Mewstor kirjoitti:
En toisaalta ymmärrä Oshafanin väitettä, että taiteilijana oleminen olisi rikos vain koska ei saa haluamiaan välineitä. Onko rikos olla köyhä? Onko rikos joutua nuorena elämään vanhempien ehdoilla ja aikuistuttuaan oman kukkaronsa ehdoilla? Jos näin on, saisi minut heittää vankilaan tästä rikoksesta samantien. En tähän ikään mennessäkään ole sitä valopöytää hankkinut. Wacomin ostin säästettyäni ensin ikuisuuden, mutta silti piirsin sillä käyttäen antiikkista PhotoShop 5.0:aa!!! Miksi? Koska uusimmat PhotoShopit maksavat maltaita. (Ja ennen kuin kukaan tulee ehdottelemaan Gimppeja sun muita vastaavia ilmaisia ohjelmia, katsokaa alin kappale jonka kirjoitin + silloin kun aloitin ei ollut mitään Gimppiä vielä.)

Älkää lopettako piirtämistä vaikka ei olisi kunnon työtiloja tai välineitä! Se ei ole syy olla olematta luova. Ette voi pantata luovuutta sen takia ettei ole saanut sitä valopöytää tai piirustusohjelmaa laitteelle X.

Varsinkin Oshafan. Toivon todellakin ettet vain käy täällä vinkumassa miten et voi saa sellaisia välineitä piirtämiseen kuin haluaisit ja sitten jätät piirtämättä sen vuoksi kokonaan. Ei maailma kaadu siihen ettet saa yhtä peliä. Se peli ei takuulla kehitä piirustustaitojasi yhtään sen enempää kuin jos ottaisit kynän ja paperia ja alat vain raapustaa. Äläkä syytä vanhempiasi siitä. Minäkään en saanut mitä halusin, mutta se ei estänyt piirtämästä. Myöhemmin voi sitten itse hankia haluamiaan välineitä jos ei niitä sitä ennen saanut, mutta taitoja on pidettävä yllä siihen asti. Mitä jos nyt odotat vuosia jotta saat ne välineet joita haluat ja alat piirtää vasta sitten? Tuleeko siitä mitään? Voin sanoa että ei tule. Joudut harjoittelemaan uudelleen lähes alusta asti.
Ja ihan vain vinkkinä vielä. Jos piirrät nyt paljon ja kehityt siinä, näytä tekeleitäsi vanhemmillesi ja he toivottavasti huomaavat miten tärkeää piirtäminen ja luovuus on sinulle. Sillä tavalla sain äitini ostamaan minulle edes hieman parempia kyniä ja maalaustarvikkeita vaikka eivät kalleinta mallia olleetkaan. En koskaan saanut sitä parasta, mutta välinevalikoimani parani huomattavasti ajan myötä kun äitini huomasi, että harrastustani kannattaa oikeasti tukea. Ei taiteilijoillekaan myönnetä apurahoja parin hassun raapustuksen perusteella. Pitää oikeasti tuottaa niitä töitä ja tuoda itseään esille. Olet taiteilija joka hakee sitä apurahaa vanhemmiltaan. Näytä, että sille on oikeasti tarvetta.



No sori -.-

Alkaa vain pikkuhiljaa ärsyttää se, kuinka aina luvataan kaikkea, mutta mitään ei toteuteta. Olen niin monesti pettynyt tähän perheeseen.
He eivät taida pitää minusta tällaisena. Veljestä tulee palomies, kuka äiti nyt ei siitä olisi ylpeä? Mutta sitten minulla, kun olin ajatellut media-assistentiksi tulla, äiti haukkui sen ammatin heti pystyyn. Eivät he olisi ylpeitä minusta, jos jatkan näin.

Mutta en minä piirtämistä lopettaisi! Älä laita sanoja suuhuni. Haluaisin vain tehdä niitä digitaalisia töitä.
Ja katsokaa elokuva Oma Taivas, niin ymmärtäisitte lauseeni paremmin. Se 'rikollisuus' ei ole kiinni köyhyydestä minulla, vaan siitä, kuinka minua estetään tulemasta miksi haluan ja olemasta mikä olen, jopa omassa perheessä. Tämä on vapaa maa D :<

EDIT: Se on aika jännää, että aina näyttäessäni ihmisille jonkin 'hienon' työn, he kysyvät heti, että piirsinkö sen mallista. Jos kukaan muu ei usko 'taitoihini', alkaa omakin uskoni hiipumaan...

Äh, mitä minä täällä valitan(valituspalstalla)? Täytyy taas yrittää piristyä.
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 06.06.2012 10:49

OshaFan kirjoitti:Alkaa vain pikkuhiljaa ärsyttää se, kuinka aina luvataan kaikkea, mutta mitään ei toteuteta.

Sitten otetaan itseä niskasta kiinni ja toteutetaan luvattu asia itse, jos se on mahdollista. Piirustusvälineiden kohdalla se on mahdollista.

OshaFan kirjoitti:Mutta sitten minulla, kun olin ajatellut media-assistentiksi tulla, äiti haukkui sen ammatin heti pystyyn. Eivät he olisi ylpeitä minusta, jos jatkan näin.

Älä välitä vaan jatka sama rataa, jos kerran media-assistentiksi haluat tulla.

OshaFan kirjoitti:Se 'rikollisuus' ei ole kiinni köyhyydestä minulla, vaan siitä, kuinka minua estetään tulemasta miksi haluan ja olemasta mikä olen, jopa omassa perheessä.

Muista aina, että loppupeleissä perheesi ei voi estää sinua tulemasta miksi haluat ja olemasta mikä olet.

OshaFan kirjoitti:Se on aika jännää, että aina näyttäessäni ihmisille jonkin 'hienon' työn, he kysyvät heti, että piirsinkö sen mallista. Jos kukaan muu ei usko 'taitoihini', alkaa omakin uskoni hiipumaan...

Valitse tarkkaan, kenelle näytät työsi, älä ainakaan enää noille kyselijöille. Kannattaa mieluummin postata esim. Deviantarttiin tmv. taidesivustoille, niillä ei kukaan kysele tuota.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja OshaFan » 06.06.2012 11:04

Aina olen dA:iin laittanut. Siellä niitä ei kyseenalaisteta.

Köyhä kun olen, en voi niitä luvattuja itse toteuttaa. Ja se mitä rahan saamiseen tulee... Luvataan taas mutta ei toteuteta :/

Toivottavasti 'kesätöistä' ja rippijutuista saan tarpeeksi rahaa. Voisin ostaa vihdoinkin paremman koneen, jolla voisi kunnolla ruveta koodaamaan, pelaamaan ja tekemään muita mukavia asioita...

Odota pahinta, toivo parasta.
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Mewstor » 06.06.2012 11:30

OshaFan kirjoitti:No sori -.-

Minulta ei tarvitse pyytää anteeksi. Tiedän tasan mistä puhut sillä olen kokenut sen itse.

OshaFan kirjoitti:Alkaa vain pikkuhiljaa ärsyttää se, kuinka aina luvataan kaikkea, mutta mitään ei toteuteta. Olen niin monesti pettynyt tähän perheeseen.
He eivät taida pitää minusta tällaisena. Veljestä tulee palomies, kuka äiti nyt ei siitä olisi ylpeä? Mutta sitten minulla, kun olin ajatellut media-assistentiksi tulla, äiti haukkui sen ammatin heti pystyyn. Eivät he olisi ylpeitä minusta, jos jatkan näin.

Minulla oli ja on yhä sama tunne vaikka en enää asukaan äidin kanssa. Tunne, että minua väheksytään sillä en ole saavuttanut elämässäni sitä mitä toinen siskoni on ja nuorin on tietenkin äidin silmäterä jota paapotaan vaikka mitä tekisi. Vanhimpana ei ole ollut helppo olla. Vanhimman on kesettävä kaikki vain koska on vanhin. Perhe ei ole demokratia. Ikävä kyllä, siihen asti kunnes täytät 18 vanhemmat ovat perheen pää ja perheyhteisö diktatuuri. Joskus perheestä löytyy se yksi tai muutama valtaa hakeva lapsi/nuori joka pompottaa vanhempiaan surutta, mutta sen ei kuuluisi mennä niin. Toisaalta ei yhden lapsen sortaminenkaan ole oikein. Ikävä kyllä kumpaakin silti tapahtuu. Elämä ei ole reilua.
Koulusta sen verran, että kuten jo sanottu, kukaan ei voi määrätä mikä sinusta tulee isona. Sinä päätät mihin kouluun menet ja sillä hyvä. Jos vanhempasi eivät valintaasi arvosta, arvosta sitä itse. Älä opiskele jotain mistä et pidä. Kadut sitä myöhemmin. Loppuelämäsi ei ole vanhempiesi hyväksynnästä kiinni. Näytä, että olet itsenäinen, omasta elämästäsi päättävä nuori ihminen, joka ei aio tuhlata elämäänsa vain miellyttääkseen vanhempiaan. Radikaaliksi ei silti tarvitse ryhtyä.

OshaFan kirjoitti:Mutta en minä piirtämistä lopettaisi! Älä laita sanoja suuhuni. Haluaisin vain tehdä niitä digitaalisia töitä.
Ja katsokaa elokuva Oma Taivas, niin ymmärtäisitte lauseeni paremmin. Se 'rikollisuus' ei ole kiinni köyhyydestä minulla, vaan siitä, kuinka minua estetään tulemasta miksi haluan ja olemasta mikä olen, jopa omassa perheessä. Tämä on vapaa maa D :<

Anteeksi, en haluaisi antaa kuvaa, että laitan sanoja suuhusi. Heitin olettamuksia lähinnä provosointimielessä ja oman kokemukseni pohjalta. Liitin ne omat kokemukset ilmeisesti väärään paikkaan. Mutta sain sinut selvästi ajattelemaan vai kuinka?
Taas kerran, kukaan ei voi estää sinua olemasta oma itsesi tai tulemasta siksi kuka lopulta olet. Ikävä kyllä voi olla, että vapaan maan käsite toteutuu kohdallasi vasta kun täytät 18. Silloin viimeistään saat vapaasti päättää tekemisistäsi, olemisistasi ja tulemisistasi. Se ei muuta sitä mitä sanoin. Vanhempien elätettävänä olet heidän apurahaansa hakemassa. Ne jotka saavat kaiken mitä haluavat vanhemmiltaa ovat monen mielestä hemmoteltuja kakaroita. Todista myös itsellesi, että olet parempien ja mielenkiintoisempien välineiden arvoinen. Toteuta itseäsi estoista huolimatta.

OshaFan kirjoitti:EDIT: Se on aika jännää, että aina näyttäessäni ihmisille jonkin 'hienon' työn, he kysyvät heti, että piirsinkö sen mallista. Jos kukaan muu ei usko 'taitoihini', alkaa omakin uskoni hiipumaan...

Tiesitkö, että jokainen aloittaa piirtämällä mallista ja kaikkien jopa pitäisi aloittaa sillä tavalla. Itse aloitin ihan suoraan piirtämällä läpi dinosaurusten kuvia dinokirjoista. Olin niistä niin ylpeä, että laitoin niitä seinille huoneeseeni Pikkuhiljaa jätin läpipiirtämisen pois ja piirsin mallista. Ne ovat kamalaa katseltavaa nykyään, mutta se kuului osana harjoitteluun. Kun mallista piirtäminen loppui ja aloin tehdä omia tuotoksia oli anatomia aivan pyllyllään vuosia, kunnes tajusin käydä hakemassa anatomiasta kertovia kirjoja kirjastosta. Koko tämän ajan tuotin niitä kamalia piirroksia läjäpäin! Hyllyt ja laatikot pursusivat piirroksia. Äiti huomasi tämän ja vaikka en vielä saanut parempia välineitä, äiti raahasi kotiin kasoittain paperia jotta sain jatkaa piirtämistä.
Töiden näyttäminen ihmisille voi olla hankalaa varsinkin jos ei itse ole tyytyväinen siihen mitä on saanut aikaiseksi. Mutta pitää muistaa ettei aloittelija voi tehdä mestariteoksia alusta asti. Kun näytät kuvan jollekin ja se on piirretty mallista, sano se rohkeasti! Tähän voit lisätä, että harrastat piirtämistä ja harjoittelet vasta. Tämän jälkeen voit itse osoittaa virheet kuvassa ja todeta, että näitä kohtia pitää vielä harjoitella. "On vaikeaa, mutta harjoittelen silti" "pahus kun en vielä osaa, mutta kyllä tämä tästä" Et tiedäkään kuinka paljon arvostusta tuollaisella asenteella saa! Sillä ei ole mitään väliä mitä muut ajattelevat. Et ole mikään mestari alusta asti. Piirustuksesi tulevat sukkaamaan pitkään. Deal with it! Älä luovuta!

OshaFan kirjoitti:Äh, mitä minä täällä valitan(valituspalstalla)? Täytyy taas yrittää piristyä.

Hei ihan oikeasti. Kerrankin saadaan tänne kunnon valitusta joka synnyttää keskustelua ja rohkaisua. Alkaa kyllästyttää noi "Löin varpaani hyllyn kulmaan" "Hammasharjani tippui vessanpönttöön" "Puhelimestani loppui akku kesken tärkeän puhelun". Sinun tapauksesi sai jopa minut innostumaan auttamaan

Edit:
OshaFan kirjoitti:Toivottavasti 'kesätöistä' ja rippijutuista saan tarpeeksi rahaa. Voisin ostaa vihdoinkin paremman koneen, jolla voisi kunnolla ruveta koodaamaan, pelaamaan ja tekemään muita mukavia asioita...

Noniin. Nyt kuulostaa hyvältä. Mieti tarkaan mihin rahat riittävät. Eivät ehkä riitä kaikkeen.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja OshaFan » 06.06.2012 11:44

Jos olen tyytyväinen työhön, jota en ole mallista tehnyt, ja ihmiset heti epäilevät sitä, ei tunnu kivalta. Myönnän, että piirrän usein mallista, mutta joskus yritän piirtää hyvin ilman mallia.

Repesin aika kovin tuolle viimeiselle viestillesi :D
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Mewstor » 06.06.2012 11:59

OshaFan kirjoitti:Jos olen tyytyväinen työhön, jota en ole mallista tehnyt, ja ihmiset heti epäilevät sitä, ei tunnu kivalta. Myönnän, että piirrän usein mallista, mutta joskus yritän piirtää hyvin ilman mallia.

Repesin aika kovin tuolle viimeiselle viestillesi

No ei tietenkään tunnu kivalta :( Heidän epäilynsä ei ole kuitenkaan sinun vikasi joten älä anna sen häiritä liikaa. Jos heidän mielestään on paheksuttavaa piirtää mallista, vika on heissä, ei sinussa.

Aijaa, kiitos XD
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja OshaFan » 06.06.2012 12:11

Veljen kummitäti, joka aina epäilee piirroksiani, väheksyy jopa pianonsoittotaitojani. Vaikka oppisin mitkä lie Rohanit ja Für Eliset, hän on vain "Näh, soita [random nimi]" :/

Yksi tyyppi sentään arvostaa minun töitäni n_n
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Vilsu » 06.06.2012 14:14

Go osha go..

Jaa ontopic, tuli nuquttua 12h, meni päivä taas kuorsatessa..
[20:52] (@JeasonFire) voisit sanoa ihan mit� vaan j�rjet�nt� forkil ja kaikki uskoo sua koska reputation
Avatar
Vilsu
 
Viestit: 386
Liittynyt: 01.11.2010 08:59
(: Allons-y!

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Ginka » 07.06.2012 09:09

Ei jaksa quotea mutta ilmeenne kun sohvalla, lattialla, seinää vasten piirtäminen on lähes mahdotonta minun fysiologiallani. Ja saahan sitä silti haluta kunnon työtilan kun kuitenkin puoliammattimaisesti tätä tekee ja jonossa sata tyyppiä jotka haluaa maksaa mulle hommasta. Eikä olis nyt rahastakaan kyse sitä unelmapöytää hankkia ellei sen valmistusta olisi lakkautettu.
Avatar
Ginka
 
Viestit: 189
Liittynyt: 01.11.2010 17:35

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Mewstor » 07.06.2012 10:59

Ginka kirjoitti:Ei jaksa quotea mutta ilmeenne kun sohvalla, lattialla, seinää vasten piirtäminen on lähes mahdotonta minun fysiologiallani. Ja saahan sitä silti haluta kunnon työtilan kun kuitenkin puoliammattimaisesti tätä tekee ja jonossa sata tyyppiä jotka haluaa maksaa mulle hommasta. Eikä olis nyt rahastakaan kyse sitä unelmapöytää hankkia ellei sen valmistusta olisi lakkautettu.

Itse lopetin tilaustöiden tekemisen jossain kohtaa ja sen jälkeen loppui piirtäminen kokonaan. Enää en rahaa kehtaisi noista tekeleistäni pyytääkään. Jos oikeasti tekee töitä ihan rahasta niin kyllä silloin saa haluta kunnon työtilatkin. Saahan noita valopöytiä muuten ihan ammattiliikkeistäkin. Ja löytyy ihan tavalliselle pöydälle lisättäviä valoalustoja.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja OshaFan » 08.06.2012 06:04

O.o

Nukuin ihan normaalisti ja heräsin siihen, kun ulkoa rupesi kuulumaan aivan kamalaa ääntä! Se oli niin outo ja voimakas, että kyllä tuli säikähdettyä.

Tästä jos vielä pääsisi takaisin nukkumaan...
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja Hero » 08.06.2012 06:32

Joo suosittelen nukkumista. Olen kans kohta menossa nukkumaan, eli yötä.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Valituspalsta

ViestiKirjoittaja OshaFan » 09.06.2012 13:32

Puhelimeni, joka niin kovasti ilmoittaa uusista viesteistä <3

En tiedä, mikä tällä puhelimella on. Tämä vain ei satu ilmoittamaan viesteistä. Kohtahan voi jäädä jokin vakava asia huomaamatta, kun en huomaa viestiä.
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa

cron