Ripari

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Ripari

ViestiKirjoittaja mäg » 23.06.2012 23:46

Tuossa ihmissuhde ketjussa tuli jonkinverran juttua riparista, niin sehän on yksi elämän suurimmista vaiheista, kun saa naimaluvan jne.

Eli keskustelua riparista, miten oma riparisi meni, jos olet jo ollut? Oletko menossa tänä kesänä? Odotatko riparia, jos se on vuosien päästä? yms. mitä nyt tulee riparista mieleen.

Itse en mitenkään hirveästi odota, kun en sieltä ketään oikein tunne. Puolituttuja suurin osa ja oon aika huono tutustautumaan/saamaan kavereita, joista pitäisin. Eniten mua varmaan rippijuhlat kiinnostaa, koska saan skootterin ja toivottavasti jonkin verran rahaa (ostossa olis nintendo 3d, jotain pelei sille, mopokypärä, hopeanuoli mangaa 1-18) ja sit varmaan sellasen rippikorun :p Puvun kävin juuri ostaa, sellanen musta liituraita ihan normi. Joku päivä käyn hakees kengät pukuun. Vieraita ei paljoa tule HUH vihaan olla sellasten puolituttujen sukulaisten seurassa.
mäg
 
Viestit: 54
Liittynyt: 23.06.2012 19:28

Re: Ripari

ViestiKirjoittaja P!#¤%&/=K » 24.06.2012 02:37

Kävin, opin, oli rektumista.
Hae nyt äkkiä jollekin muulle leirille jolta tuntisit edes pari ihmistä. On kuule hirmuista tuskaa olla viikko tuntemattomien ihmisten kanssa, ellet ole sosiaalisesti lahjakas, kuten itsekkin luulin aikoinani itsestäni. Toisin kävi. Ruksin rastitin leirille jolle ei varmasti olisi menossa ketään tuttua, sillä uskoin olevani kykenevä tutustumaan uusiin henkilöihin. 6 tunnin bussimatka + 40min tauko huoltamolla. Kannatti ottaa mukaan PSP.
Itse leirillä tutustuin kahteen huonetoveriini, mutta yhtään syvempää ystävyyttä ei kummankaan, tai kenenkään kanssa koko leirillä sitten muodostunut. Meseosoitteet vaihdettiin ja galleriatunnuksia kertoiltiin, mutta siihen se sitten jäikin. Miähet selkeänä vähemmistönä muodostivat suhteellisen tiukan kokonaisuuden, erästä Ecchi-Harem protagonistia lukuunottamatta joka pyöritti useasta tissieläimestä koostuvaa laumaa koko leirin ajan. Itse olin pääasiassa menossa mukana taustalla pyörimässä ja välillä kommentoin porukan yleistä keskustelua tai voitin satunnaisen käden pokerissa. Leirin nätimpää sukupuolta edustavat olennot sen sijaan muodostivat useita pienempiä laumoja. Tiedä häntä, tunsivatko näiden laumojen edustajat toisensa ennestään, vai olivatko he huonetovereita jotka muodostivat suht vahvan sidoksen keskenään jo leirin alkuvaiheilla. Leirin aikana ei mitään kummoisempaa tapahtunut. Kerran yritimme yöllä ikkunasta ulos jotta pääsisimme ulos tekemään ei mitään. Kukaan ei oikeastaan edes ajatellut miksi halusimme ulos. Menimme kuitenkin, tai ainakin yritimme. Ensimmäinen kun pääsi viereisestä huoneesta pois, oli yövahti jo tullut ovelle. Lukkojahan ei tietenkään ollut ja aamulla pappi uhkaili lähettää kotiin. Mitään kovempia seurauksia ei siitäkään tullut. Protip: Kannattaa ottaa ristipää ruuvimeisseli mukaan. Ruokailuveitsellä ruuvien pyörittely on hankalaa.

Leirin päätyttyä juttelimme kerran pari messengerissä ja tuskaisen pitkän konfirmaation jälkeen käteen oli jäänyt kokonaista 300 euroa. Ihan ei mopoa niillä rahoilla ostettu. Viikon päästä oli sitten jatkot jossain, jonne huonetoverini yrittivät minua kovasti maanitella, vaan mies pysyi päätöksessään ja jäi kaverinsa kanssa pelleilemään AoE II Map Editorin kanssa. Mitä missasinkaan. En tiedä. Koskaan en kuullut keneltäkään tapahtuiko jatkoilla mitään kiinnostavaa.
Kaikin puolin siis melkoisen mitäänsanomaton leiri. Kyllähän aina löytyy näitä tarinoitsijoita liioitelluilla jutuillaan, kuinka A ei ollut hetkeäkään selvin päin tai kuinka B melkein päätyi isäksi, mutta loppujen lopuksi oma leirini oli jotakuinkin samaa tasoa, mitä voisit olettaa koulusi luokkaretkeltä. Ehkä jonkun muun perspektiivistä tapahtumat olivat erilaisia, tai en vain saanut niskaani taitettua PSPn ruudusta ylös ja missasin kaiken.
Lies!
Avatar
P!#¤%&/=K
 
Viestit: 47
Liittynyt: 30.11.2010 22:34

Re: Ripari

ViestiKirjoittaja Faith » 24.06.2012 12:39

Itse yritin ensin kovasti hangata vastaan kun tuli puheeksi ripari. Varmaan ihan sen takia että uskonto ei ole koskaan ollut minun juttuni, ja luulin tuolloin (vuonna -05), että riparilla ei melkein muuta tehdäkään kuin puhuta Raamatusta ja sen sisällöstä :'D loppujen lopuksi tämä oli aika virheellinen käsitys, ja minusta riparilla oli ihan mukavaa. Itse en siis käynyt rippileirillä, vaan rippikoulussa, mikä toisinsanoen tarkoitti sitä että olin päivisin läheisessä kappelissa ja illaksi ja yöksi tulin kotiin. Sekin on jo päässyt unohtumaan miksi päädyin tällaiseen ratkaisuun, mutta joka tapauksessa...

itselleni ei ole jäänyt mitään traumoja riparista, muttei sen puoleen mitään "elämäni paras viikko!" -muistojakaan. Ripari vaan tuli, oli ja meni. Meitä oli sellainen alle kymmenen hengen porukka jossa tutustuin muutamaan tyttöön silloisen anime ja manga -kiinnostukseni kautta, mutta sittemmin välit ovat viilenneet jo sen vuoksi etten ole ollut kiinnostunut animesta ja mangasta enää muutamaan vuoteen. Se riparista jäi myös mieleen, että meillä oli tosi mukavat isoset ja sain kunniamaininnan diakonia -rastitehtävästä, jossa tarkoitus oli auttaa isosten näyttelemiä, erilaisia ihmisiä ja opastaa heidät seurakunnan toiminnan pariin. Ruoka oli myös todella hyvää :3

En tiedä olisiko porukka tutustunut paremmin toisiinsa jos kyseessä olisi ollut leiri, mutta kyllä minä omaan kokemukseeni olin oikein tyytyväinen. Toivottavasti ketjun aloittaneelle tulee ikimuistoinen ripari~
Löydä Faith!
Twitter | Blogger | deviantART | tumblr

"Embrace your dreams. If you want to be a hero, you need to have dreams. And honour." -Angeal Hewley
"Nyt ei auta kuin pitää hymy huulilla ja puuteri poskilla!" -Harley

avatarista kiitos Herolle ♥
Avatar
Faith
 
Viestit: 382
Liittynyt: 23.03.2011 14:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Ripari

ViestiKirjoittaja Jenny » 24.06.2012 13:17

Eww kuten itsekin tuolla toisessa töpössä jo sanoin, niin oma riparini oli hirveää tuskaa (-04 kesä muistaakseni). Meitä oli sellainen 30 ihmisen poppoo ja kaikki samasta kaupungista.

Se viikko oli uskomattoman tylsä. Meillä oli tiukka aikataulu ja useita Raamattu-piirejä ja pappi oli sen luokan konservatiivi, että meinasi pää hajota niihin saarnoihin. Ainoa hauska uskonnollinen asia oli se, että pidettiin jouluun kuuluvat messut keskellä kesäkuuta. Pojat peseytyi saunassa ja tytöillä oli keskitysleirin happosuihkua muistuttava suihkuhuone papin huoneen vieressä. Vitsailtiin välillä, että pappi varmaan tiirailee tyttöjä joskus salaisesta pyhästä ovisilmästään. Aamulla meidät herätettiin kello 6:00 paukuttamalla lautasia, patoja ja kattiloita.

Toimintaa ei juuri ollut paria suopallo-kertaa lukuun ottamatta. Odotettiin aina vain ruokailua. Mukana oli muutama tuttu tyttö omalta luokalta, mutta en tuntenut heitä sen kummemmin joten oli vaikea kaveerata. Homma kärsjistyi siihen kun yritin kaveerata yhden tytön poikaystävän kanssa ja tämä tyttö luuli, että olin iskemässä hänen jätkäänsä... Loppu viikko meni sitten siinä kun tämä tyttö ja hänen kaverinsa suhtautuivat minuun jäätävän hiillostavasti. Onneksi olin sentään eri huoneessa kuin hän niin sain nukkua rauhassa. :p

Se oli elämäni tylsin ja piinallisin viikko tuon pienen väärinkäsityksen takia. Ainoa plussa oli se, että tutustuin paremmin luokkani tyttöihin eivätkä hekään pitäneet minua niin kummajaisena. Sain lahjaksi vain rippiristin, jonka hautasin syvälle tavaroitteni sekaan. En ole pitänyt juurikaan yhteyttä keneenkään rippi-leiriltä. Ainoa poikkeus on yksi tyttö (tai nainen jos parikymppisiä uskaltaa naisiksi vielä sanoa), jonka kanssa opiskelen nyt samassa koulussa sairaanhoitajaksi. Meistä on tullut hyvän päivän tuttuja ainakin.

// Edit

Aijoo yksi juttu vielä jäi sanomatta. Tylsyyden takia koitettiin koko porukka karata viimeisenä yönä rannalle kuutamouinnille. Joku jätkä oli kuitenkin kielinyt meidän suunnitelmista isosille ja nämä olivat pistänee telttaleirin meidän ikkunoiden alle. Jäätiin tietty heti kiinni kun ensimmäiset romahtivat isosten niskaan ja meidät kutsuttiin "vakavaan puhutteluun" konservatiivi-papin luokse. Meille pidettiin taas yksi saarna lihan himoista ja oli vaikea pitää pokka. Kun ei otettu tarpeeksi vakavasti niin meidän piti soittaa vanhemmille, joka oli ihan törkeää koska kello oli 3 aamuyöllä. : DD Faija vaan nauroi puhelimessa, mistä pappi ei ollut mielissään.
Wi-Fi Waihtolani/RNG-kokoelmani
RNG Abuse -opas B/W peleihin (suomeksi!)
<Pkmngeek> *sigh* I wish I was born in Japan sometimes. Everyone wishes that too right?
<Zelen> no I don't, I'd hate to live in society with so much pressure
<Voodoo> Well then I bet you're not an Ubers player : p
Avatar
Jenny
 
Viestit: 309
Liittynyt: 14.12.2010 12:59

Re: Ripari

ViestiKirjoittaja Hero » 24.06.2012 14:08

Ai ripari? Voii vitsit!

Itse kävin rippileirin. Turhaa siinä miettii uskooko Jumalaan vai eikö, kun kyseessä on lähinnä teinien sosiaalinen tapahtuma. Minulla ei ollut edes mielessä vaihtoehtoa, ettenkö menisi riparille tai rippikouluun. Meillä päin kaikki suunnistivat leireille, ja vähänkin keharit suuntasivat rippikouluun. Riihimäki on kuitenkin pieni kaupunki, niin jokainen tuntee toisensa ja leirillä tietty pojat heittelivät ylävitosia toisillensa.
Vielä tarkennan, että kävin talvella rippileirin, koska olen vähän vammainen kuumien kesien kanssa..

Olimme Kokan kanssa onnistuneet hyvällä tahdilla heittää mustaa huumoria, ja muutenkin nk. terrorisoinut joitakin hetkiä. Joten lopputuloksena oli, että minun ryhmälläni oli kuulemma nk. pahin isonen leiriltä. En oikeasti huomannut isosen pahuutta. Minun kanssani oli siis Koka, eräs evvk-asenteella oleva pikku mies ja neljänneksi tuli randomilla joku räppi-idiootti.

Mitäs me sitten keksittiin?
Ensitöiksi perustimme Kokan kanssa lahkon, jossa kuului uskoa Musti-koiraan. Se Musti koira oli syönyt kranaatin, ja sen pää oli räjähtänyt osiin. Loppu ruumista säilytettiin pakastimessa, ja Mustin sielu oli asettunut Kokan ruumiiseen. Pääsimme joskus kyseenalaistamaan Jumalan työtä, että Jumala oli yrittänyt pelastaa maapalloa, mutta Musti sen sijaa pelastaa galaxit ja muut. Muistan että jokainen miespuolinen kuului tähän. Tosin, viimeisenä päivänä riparipappi piti tuiman keskustelun. "Jos haluatte päästä riparilta ulos, ette voi uskoa toiseen Jumalaan?" (Huom. hän ei ollut mitenkään tosissaan.) Vastauksemme oli tasoa "Eli me ei saada rahaa?" "Ette." "JUU! Halleluujaa Jumala jne."

Toinen kohokohtia oli mieletön pulkkamäki hurjalla hyppyrillä. Laskin mäkeä usein sen pienen miehen kanssa. Hän on about lähes 175cm mies, joka on äärettömän lihaksikas kaveri. Joten hänelle ei kannattanut suuta soittaa. Olin kuitenkin tuntenut hänet pitkältä ajalta. Laskimme kerran kaksi päällä pulkalla, ja menimme hyppyristä. Lopputulos oli se että sinkouduimme ilmakaaren kautta pulkalle ja räsähti kahteen osaan. Hyvät ilmeet molemmilla, kun pulkka kahdessa osassa ja molemmilla häntäluut sökönä.

Riparipappi keksi jakaa ryhmät uudelleen yhteen tehtävään. Tosiasia oli ettei hän halunnut minua ja Kokaa samaan ryhmään. Noh, jouduin muutaman hissukan kanssa samaan ryhmään, että he pitäisivät minua aisoissa. Samaan ryhmään tuli yksi minun suosikki-isosista ja itse riparipappi osallistui tähän vielä. Tehtävän ideana oli piirtää "Jumalan puutarha." En oikeasti tajunnut mitä siinä yritettiin hakea, mutta muut taidehörhöt alkoivat piirtää kukkia ja muuta sontaa. Tarkoituksena oli vissiin piirtää erilaista puutarhaa, missä jokaisella kukalla oli hyvä olla. Jumala suvaitsee jokaisen ihmisen oli minkälainen hyvänsä. Jes! Työtä sitten tekemään. Kolme hissukkaa eivät sanoneet mitään, vaikka useampaan kertaan kysyin mitä he haluaisivat tehdä.. No ei sitten!
Suosikki-isonen katsoi vain kieroo ja kyseli välillä "Mitä helv- sä teet?" "Odota nyt."
Piirsin siis neljä kukkaa joilla jokaisella oli pieniä ongelmia, koska Jumala suvaitsee jokaisen sellaisenaan.
Ensimmäinen kukka oli addiktoitunut työhönsä, joten hän joi kaksin käsin aina kahvia.
Toinen kukka sairasti bulimiaa, ja dokasi aina kolmannen kukan vedet.
Kolmas kukka kuoli siihen, että toinen kukka oli dokannut ne kaikki vedet.
Neljäs kukka viilteli aina lehdet auki, koska kukaan ei tykännyt hänestä.
Piirrustushan oli ihan hirveä, mutta esiintyminen ratkaisee!
Tämän jälkeen riparipappi ei hirveemmin yrittänyt sekoitella ryhmiä keskenään..

Yksi kommelluksista kuuluu, kun tämä pikku mies nukkui päiväuniaan. Tiedettiin jo koulusta ettei häntä saanut häiritä jos hän nukkuu päiväuniaan. Noh, meillä taisi olla tylsää tai jotain. Menimme hänen luokse huoneeseen, ja tökimme hiljaa pulloilla "Ooks sä hereil?" "HErääks sä." Ei kuulunut vastausta, niin aloimme mätkimään häntä hereille. The best idea ever. Seuraavaksi hän ottaa peittonsa ja nopealla ranneliikkeellä tekee piiskan millä kaappaa yhden leiriläisistä otteeseen. Hän oli vielä kaikkein lihavin, joten hän ei todellakaan päässyt karkuun pikku mieheltä. Lopputulos oli että pikku mies kuristaa viimeiseen asti läskiä, joka vaan tukehtuu. Meistä se oli harvinaisen hauskaa, joten kierimme ja nauroimme pyllymme irti.

Mitä vielä tulee ekoihin päiviin. Isosemme tuli joskus suihkusta, ja hänellä oli hilittömät raskausarvet. Noh, olimme kai Kokan kaa tylsistyneitä, kun pikku mies nukkui ja räppijätkästä tietoakaan. Kysyimme varovaisesti "Onko tuo pöydällä pieni pussukka, sun meikkipussis?" "Ei ole, mutta jos turpaanne haluatte niin jatkakaa vaan." Jonkun kolmen sekunnin hiljaisuuden jälkeen Koka kysyy "Oliko synnytys kova?" Seuraavaksi Koka heitetään kaappiin niskaperse-otteella, ja isonen pitää jalalla ovesta kiinni, kun kuristaa mua. Itse lähinnä nauroin sitä, kun Koka on väärinpäin kaapissa ja ulvoo epämääräisyyksiä.

Vielä "se" viimeinen ilta. Kaikki tietävät, että silloin mennään tyttöjen puolelle ja tehdään kaikkea tyhmää. Meidän arvostetuin isonen oli vielä jyrissyt, että joka karkaa huoneesta ei pääse riparilta. Noh, hirveästi estänyt. Olin heittänyt mun toisen GBA SP:n pikku miehelle, ja oli tarkoitus jäädä huoneeseen nauraa muille. Laulun ja muiden roskien jälkeen isoset menivät viimeiseen kokoukseen. Ja tämä arvostetuin isonen jäi käytävälle vahtii. Hetkeä myöhemmin kaikkien huoneiden ovet avutuu ja miehiä boxereissa juoksee isosen ympärille tekemään Jackassista tuttua strippi-tanssia. Eli pyörit ympärillä hölmösti. Tietäjät tietää. Tämän jälkeen jätkät juoksevat tyttöjen puolelle, jossa heitä odotti meidän rakastettu isonen. Hän ei ollut todellakaan mitenkään iloinen! Kirjaimellisesti hän roikottaa jätkiä boxereiden varassa, ja Koka lentää myös kunnon kaaressa sisään. Minä ja pikku mies vaan nauretaan, kun Kokalla on jostain syystä haaroväli hyvin kipeänä..
Ei se mitään, jätkät viskottu huoneisiin. Meidän isonen saa just peiton päälle, kun kysyn varovaisesti "Niin missä se räppimies on?"
"Kuka vit- räppimies?"
"Ööö, se joka nukkuu yleensä tässä mun alla. Meitä on niinku neljä täs huoneessa."
"Onks teit neljä?"
"Juu.."
Seuraavana isonen hyvin vihaisena heittää peiton, ovesta ulos. Kuuluu vaan ovien paukutteluja, kun isonen menee tyttöjen puolelle. Seuraavaksi tuleekin meidän rakastettu räppimies kunnon niskaperse otteella sisään. Ja isonen toivottaa "Hyvää yötä." :'D

Muitakin hienoja seikkailuja olisi, mutta riparistakin on jo niin kauan etten enää muista.. Jalkapallofudis oli kyllä kovassa käytössä, ja kämmenistä lähti vain ihoa irti.. Baw.
Hyvä kokemus, ei siinä mitään.~~
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ripari

ViestiKirjoittaja WeohNatai » 24.06.2012 18:33

Hööhööhhh, mulla se on heinäkuun puolessa välissä ja semmoista.

Ihan kivaltahan se kaikkien puheiden osalta kuulostaa, ja miksei olisikaan. Ihan lähipiiristä ei ole kokemuspohjaisia puheita kuulunut, kun broidi ikuisessa outsideriudessaan ei minnekään leirille mennyt ja kaupunkiriparinkin jätti kesken. Silti odotan ihan mielissäni leiriäni puolen vuoden tapaamisjakson jäljiltä, on näissä tapaamisissakin koettu muutaman immeisen kanssa oikein jänniä ja pitkiä naurukohtauksia keskellä muuten umpitylsiä aiheita. Kaikkien ennakkoaikataulujen mukaan kumminkin vaikuttaa siltä, että ihan liikaa Jeesustelua ei sillä leirillä tule olemaan, mikä passaa oikein hyvin kaltaiselleni "nykyajan kristitylle", eli kuuluu kirkkoon, mutta ei tee yhtään mitään minkään uskonnon eteen. Näkeepä siellä leirillä sitten enemmän ja vähemmän tärkeitä ihmisiä, omasta koulustani ei ketään idioottia ja toisaalta paljon jees porukkaa. Meillä oli hyvä tyyli riparipaikan haussa, sai laittaa yhden molemminpuoleisen kaveritoiveen, joka toteutuu varmasti. Sitä kautta myös nämä muut asiaihmiset omasta koulusta toivat mukanansa toisen asiaihmisen. Sille +1.

Muuten ei ole paljon mitään odotuksia, pääsee toivottavasti akustiselle jamittelukierrokselle, kun muutamia kitaraihmisiä sinne lisäkseni tulee. Soittamisen puolesta leiripaikkakin on tuttu, siellä kanneltiin viime joulukuussa kolme päivää rumpusettiä ulkona räntäsateessa ees taas : D Olisi kiva muutenkin soittohommien kannalta, että sitten hienosti kun olen kuuluisa, hämyinen progemuusikko, jotkut muistelevat, että toi tyyppi oli samalla riparilla kaverin koulun silloisten ysien kanssa!! Göö.

Jos kaltaiselleni typerykselle joku vielä lahjoja antaa rahana rippijuhlissa, menevätten nekin sitten yllätys yllätys rahastoon ameriikan ratokasteria varten : p Liian köyhä ihminen olen, kun sitten pitäilee venata seuraaviin, eli varmaan ylppäreihin, että kertyy rahaa kunnolliseen putkivahvariin, jos ei kesätöistä nappaa...

Muuten, tervetuloa yleiseen musiikistapuhumis(ripari)ketjuun.
YouTubeni
Mainostan turinoitani <-- Lukekaa, ihmiset!
Avatar
WeohNatai
 
Viestit: 434
Liittynyt: 01.11.2010 08:14
Paikkakunta: Lahti
(: Stüldt håjt! :)

Re: Ripari

ViestiKirjoittaja Umbrespeon » 26.06.2012 01:05

Kyllä, Hero on viettänyt juuri oikeanlaisen riparin, repesin parissa kohtaa.

Uskon koiraan.
Avan tehnyt hilippa.

Rip in rip
Avatar
Umbrespeon
 
Viestit: 724
Liittynyt: 10.11.2010 00:15
Paikkakunta: Kuåpiå
(: If you know what I mean.

Re: Ripari

ViestiKirjoittaja mäg » 25.07.2012 18:08

Vähän myöhäinen vastaus, mutta joo elikkä ripari on tullut nyt päätökseen. Olin riparilla siis heinäkuun ensimmäisellä viikolla, eli 3 viikkoa sitten. Konfirmaatio oli 2 viikko sitten. Riparistahan odotin, että se tulee olemaan ihan pepusta. Mutta leirin jälkeen olen nyt toisin ajatuksin. Siellä oli hyvä ryhmä ja hyvä päivärytmi, silloin tehtiin tuota ja silloin tuota. Ystävystyin monen hyvän tyypin kanssa siellä ja huoneseurassa ei ollut valittamista, vaikka ulkopuolelle jäin siitä yhdestä ryhmästä, joiden kanssa muuten liikuin siellä. Eniten pidin leiriolympilaisista ja iltaohjelmasta, sain hommattua joukkueellemme paljon pisteitä leiriolympilaisista ja olimme toisia. Iltaohjelmat aluksi vähän jännitti ja tuntuivat aika nololta, mutta kaikki muutkin tekivät niin eise sitten niin pahaa ollut.

Rippilahjaksi sain rahaa 540e ja rippiristin + vanhemmiltani saan jotain viellä, eivät ole asiasta vähän aikaan puhuneet, mutta kerran puhuivat ja silloin sovimme rannekorusta. Alunperin tarkoitus oli ostaa Nintendo 3ds ja siihen pelejä, mutta kun katson vaatevarastoani. Se on pakko uusia, joten noin 300 euroa menee vaatteisiin, joten tuon Nintendon 3ds ostos jää myöhemmäksi. Ajatellin myydä turhia tavaroita Huuto.Netissä ja niistä varmaan saisin sellaiset 100 euroa (dvd bokseja enimmäkseen).

Riparibileet olisivat ensi kuussa. En tiedä viellä menenkö sinne, koska luulen että vanhemmat eivät päästä, jos sanon meneväni riparibileisiin. Ajattelin sanoa niille, että olen siellä musiikkivastaava ja en aijo juoda, muut saavat juoda mutta itse en viinaan koskisi. Juominen on siis se pääjuttu siellä bileissä ja veikkaan, että vanhempani tietävät sen. Viellä pitää miettiä keksinkö jonkun paremman jutun, kun tuon musiikkivastaava jutun. Sinne paikalle olisi matkaa noin 20km ja pitää mennä pyörällä, jos ajattelen juoda siellä. Sinne saa jäädä yöksi, joten perjaatteessa voisin sanoa meneväni kaverille yöksi. En tiedä, se nähdään mitä teen, kun on sen aika.
mäg
 
Viestit: 54
Liittynyt: 23.06.2012 19:28

Re: Ripari

ViestiKirjoittaja JayEm » 27.07.2012 13:38

Olen kait tulossa wanhaksi kun en muista omasta riparista paljoakaan. Siis siitä josta itse päädyin konfirmoitavaksi. Paremmin muistan kaiken isos-toiminnan jota suoritin riparin jälkeiset kolmisen vuotta. Ensimmäisen kesäni isosena, taisi olla kesä 2007, olin päivärippikoulussa ainoana Jyväskylän Lehtisaaressa, oli mukava aina aloittaa aamu soutamalla järvellä kohti toimipistettä. Olin kyllä enemmän semmoinen "kaikkien kaveri" tuolla leirillä.
Seuraavat kaksi kesää olin isosena Vesalan leirikeskuksella rippileireillä, samalla alueella kävin oman rippikouluni. Ja voin sanoa täydellä varmuudella että Vesala on parhaimpia leirikeskuksia jotka tiedän. Suurin osa kaikista isoskoulutuksen leireistäkin on siellä käyty, ja aina on ollut hauskaa.
Kesällä 2010, kun pääsin ylioppilaaksi, toimenkuvani oli viikon ajan erilainen: olin yövahtina, eli täytyi varmistella että pikkuiset pysyvät huoneissaan ja nukkuvat. Yhden kerran taisin napata ihmisiä vaeltelemasta käytävillä, mutta muuten pikkuiset olivat sikeästi unessa. Ja tulihan käytyä sen viikon aikana päiväseltään noissa Pokémon TCGn SM-kisoissakin :D
Kauheasti minulla kyllä olisi kokemuksia yleisesti seurakunnan toiminnassa olemisesta, mutta siitähän tulisi täyspitkä romaani joka ei todellakaan koskisi välttämättä tämän ketjun asioita :S Joten jätänpä toiseen ajankohtaan...

Kaiken kaikkiaan riparit on jees juttu. Isoseksi ja jopa yövahdiksi jos löytyy kiinnostusta alkaa niin suosittelen lämpimästi. Ainakin Jyväskylässä tästä on alettu peräti palkkaa maksamaan, tai ainakin kesällä 2009 sain viikon hommista parisataa euroa ja ylöspidon. Yövahdin hommiinhan tarvitsee vähintään olla täysi-ikäinen, myös parin leirin isoskeikat lasketaan plussaksi.
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Ripari

ViestiKirjoittaja WeohNatai » 27.07.2012 20:57

Nyt on sen verran palauduttu, että voisi jotakin päivitellä koska ripari.

Tuossa sunnuntaina siis erottiin viimein rakkaista riparikavereista (ja parista ihka uudesta sukulaisesta, kuten myös ohimennen vierailupäivänä paljastui, että tietämättäni yksi tuttuni onkin setäni tässä sukupuussa) ja erittäin ontto olo oli sen jälkeen. Siis hyvässä mielessä, kaikesta yleensä kammoksumastani jeesustelusta huolimatta (ja siitä, ettei mikään kumminkaan voita mahtavia musiikkileirejä, joilla olen ollut) oli harvinaisen 5/5 leiri. Ihmiset olivat harvinaisen kivoja, harvinaisen mahtavaa oli ja harvinaisen monta insideläppää tuli kehiteltyä. Harvinaista kyllä, harvinaisuus ei ole yksi niistä. Sattumalta pääsin sitten kahden illan täysin toimettoman ja angstisen kotoutumisen jälkeen miittaamaan ihmisiä keskustaan, ja on sitäkin kautta ollut oikein mukavaa. Ahh isoseksikin olen jo päättänyt päätyä, vaikka en suoraan sanottuna vieläkään usko Jumalaan tai muuhunkaan. Päätettiin jo pastorin kanssa, että mikäs siinä opettaa ihmisiä uskomaan, vaikka ei itse usko. Konsistenssi oli kohdallaan koko leirillä, vaikka tämän tekstin dispositio on hyvin banaali. Epäkorrektius sikseen, hyvin sivistynyt ja kultivoitunut leiri oli. Etenkin sivistyssanoineen.

Ja muuten, yksi opettajistamme, eräs nuorisotyönohjaajaopiskelija kertoi olevansa cossaaja ja muutenkin sellaista porukkaa ja pokémoneista oikein kivasti tykkäilee, ei kyllä ole mitään hajua, onko täällä päin toiminnassa. Eli jos joku parikymppinen foorumilainen naishenkilö tunnistaa olleensa vastikään Siikaniemessä, ilmoitelkoon : D
YouTubeni
Mainostan turinoitani <-- Lukekaa, ihmiset!
Avatar
WeohNatai
 
Viestit: 434
Liittynyt: 01.11.2010 08:14
Paikkakunta: Lahti
(: Stüldt håjt! :)

Re: Ripari

ViestiKirjoittaja theNazze » 31.07.2012 19:04

Pääsin joskus puoli kahden aikaan (yöllä) takaisin kotiin. Haluan takaisin. ;___;
Joo, olin siis viikon Englannissa riparilla, ja siellä oli aivan mahtavaa. Kaikki olivat ystävällisiä ja halusivat tutustua kaikkiin. Pärjäsinkin englannin taidoillani erinomaisesti, vaikka Manchesterissa jotkut puhuivatkin "hassulla" murteella. Leirikeskuksen ruoka oli mahtavaa, eikä maisematkaan olleet hassummat. Oli ihana käydä seitsemän mailin kävelyllä maaseudulla lampaiden, lehmien ja pupujen keskellä. Ainiin, ihmiset oli kivoi. Viimeisenä päivänä kylläkin sain jalkapallossa maalipotkun suoraan naamaan -> turvonnut alahuuli ja kipeä nenä muutamaksi tunniksi. Kaiken lisäksi pappimme mukaan minun ja ystäväni "loppukokeen" vastaus oli mykistävä. :D

Swing low, sweet chariot, coming for to carry me home...
Tampereen keilakerho 2010 -jäsen
Tampereen ei-enään-niin-keilakerho 2011 -jäsen

"Hiiri pissii pumpuliin nurkassa."
Avatar
theNazze
 
Viestit: 143
Liittynyt: 01.11.2010 12:08
Paikkakunta: Helsinki
(: Moi, oon Nasse, mut en asu enää maan alla :)

Re: Ripari

ViestiKirjoittaja Riolu-fang » 04.08.2012 12:31

Tänään pääsin riparilta niin voisi kai omiakin kokemuksia kertoa :D
Siellä oli tosi mahtavaa. Kaikki ihmiset tunsin jo ennestään mutta näin paljon eri puolia heistä siellä ja muutenkin tulin toimeen varsin hyvin. Isoset ja muut ohjaajat oli ihan parhaita, kesäteologin kanssa käytiin hienoja keskusteluja Pokémonista ja muusta kivasta ja jeejee. Huonetoverit oli mukavia ja meille tultiin hieman huomauttelemaan kun ei osattu olla hiljaa.
Mutta joo, kaikki hyvä loppuu aikanaan.
Erityisen mukava oli kun saimme heittää isosen järveen, ja se kääntyi oikeastaan niin että leiriläiset möllöttivät vedessä samalla kun isonen heittää lapset sinne.

Pojat jossain vaiheessa keksivät mennä muutaman tytön huoneeseen piiloon, yksi sängyn alle, yksi peiton alle, yksi vessaan ja yksi kaappiin. Kolme tuli esiin alussa mutta muutaman minuutin päästä pojat koputti ovelle ja kysyivät löytyikö neljäs jätkä jo. Se kiljunta x3 Jossain vaiheessa kaverin kamera pöllittiin ja siellä oli sitten oikein hienoja kuvia, muunmuassa eräs poika makoilemassa sängyllä käsi housuissa ja näin poispäin. Ehdotimme että hän olisi pyyhkinyt kenties kätensä kaverin peittoon, joka johti suoraan peiton vaihtamiseen.

Oppitunnit oli vähän meh, kukaan ei jaksanut kuunnella kristillisen musiikin historiaa sitten ollenkaan, mutta esimerkiksi raamikset ja jumisvalmistelut meni kuin tanssi. Iltaohjelma oli kivaa :3 Kaikki sketsit, pelit, laulut ja leikit oli tosi kivoja, pääsin itsekin 'vapaaehtoiseksi' mukaan leikkimään psykiatria.

Oikein tapahtumarikas osa elämästäni, enkä jaksa enempää kirjoittaa. Mahtava kokemus ja nyt aion sitten isoskoulutukseen mennä :3
Ja sitten huomenna konfirmaatio.
I will be your Guardian Angel
"There are bad ways to win - and good ways to lose. What's interesting and troubling is that it's not always clear which is which. A flipped coin doesn't always land heads or tails. Sometimes it may never land at all..." ~ Grimsley
DeviantArt Tumblr
Avatar
Riolu-fang
 
Viestit: 376
Liittynyt: 01.11.2010 19:59
Paikkakunta: Rovaniemi
(: :)


Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa

cron