Yleinen Kysymys-topic

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 29.06.2012 14:06

Mewer kirjoitti:Minulla sama. Netti toimii 3DS:llä, mutta ei PSP:llä tai DS:llä. Olen kokeillut vaihtaa suojauksen vanhempiin versioihin, tai ottaa kokonaan pois, mutta ei sekään auta. Vekottimet ei vaan löydä sitä nettiä.
Life kirjoitti:Minulla on ongelmia DS ja 3DS kanssa... Saan molemmat laitteet yhdistettyä meidän langattomaan verkkoon, mutta kun yritän esim. Pokemonia pelata ja mennä nettiin niin se ei toimi. Olen yrittänyt katsoa kaikki asetukset ja kun menen pokemon pelin omiin asetuksiin, niin se ei suostu yhdistämään kyseiseen modeemiin. Olen yrittänyt asentaa nettin manuaalisesti, mutta en tiedä mikä on WEP Key? Ja netti siis toimii aivan hyvin, kun esim 3DS latasin juuri äskön päivityksen, mutta näiden pelien kanssa, se ei suostu mennä nettiin...

WEP key on salausavain(lue: salasana), jota käytetään yhdistettäessä laite WEP-salattuun WLANiin. Jos netin asetukset ovat vanhempiesi säätämät, voit kysyä heiltä tuota WEP-avainta. Muuten sen näkee reitittimen asetuksista jos et ole ottanut sitä ylös. Tuo voi olla IP-ongelma, suosittelen määrittämään reitittimen asetuksista molemmille konsoleille omat IP:t, jotka ovat 100 numeroa isommat kuin muilla verkossa olevilla laitteilla, esim. jos muiden laitteiden IP:t ovat väliltä 192.168.1.2 - 192.168.1.10, niin konsolien IP-osoitteiksi tulee laittaa osoitteet väliltä 192.168.1.102 - 192.168.1.110.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja icewortex » 30.06.2012 17:44

Onkohan läppärini akku rikki tjv.? Se on virtajohdolla seinässä kiinni ja kaikki on kohdallaan, mutta ennen päällä ollut valo - joka osoitti että se lataa - ei ole päällä. Sitten kun johdon ottaa pois, valo kyllä alkaa vilkkumaan koska on vähän akkua jäljellä. Se on ollut nyt koko päivän 6,3% vaikka on seinässä kiinni. :/ Tämän siis huomasin tänään, ainoa muutos koneeseen viikon sisään on käyttöjärjestelmän vaihto. (ubuntu 10.04 -> linux mint 13 )

EDIT: Ja siis itse konehan on sitten Halpaa Pas- kakkaa.. HP Compaq 6720s

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Jontukka » 30.06.2012 17:55

Itselläni olisi tällainen pulma koskien tietokonettani.
Koneelleni tehtiin täysi puhdistus "roskista" sekä tiedostot järjestettiin.
Nyt sitten on käynyt niin että kaikki muu toimii paitsi kun yritän avata Kuvat kansion jossa on toinen kansio. kansio ei aukea eikä edes näytä lataamisen merkkejä. Kyseinen tiedosto kuitenkin on vielä talella. Mitä ihmettä on käynyt?

Sitten, samassa tapauksessa ilmeni se, etten voi enään katsoa youtube videoita. Koko internetsivusto tilttaa samantien kun pistää videon pyörimään. Äänet kyllä kuuluu mutta kuva ei sekä että nettisivusto on jumittunut/tiltannut. Missä vika?
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja noviisi » 30.06.2012 20:03

tiettekst sen ekan pokeleffan mewtwo strikes back niin siinä alussa pikachu tekee dichargen luulisin niin se knock outtaa sillä golemin vaik eiks golem oo ground tyyppiä?
Avatar
noviisi
 
Viestit: 23
Liittynyt: 02.07.2011 22:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Jontukka » 30.06.2012 20:46

noviisi kirjoitti:tiettekst sen ekan pokeleffan mewtwo strikes back niin siinä alussa pikachu tekee dichargen luulisin niin se knock outtaa sillä golemin vaik eiks golem oo ground tyyppiä?



Jjep. Elokuva nyt oli vähän mitä oli.
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Life » 01.07.2012 08:00

Nyt on tullut taisteltua noita nettiä ja koneita vastaan ja täytyy myöntää tappio. Ainut asia mikä saattaisi pelastaa minut, on se, että 3DS Mari Kart toimii aivan loistavasti tällä netillä ja asetuksilla, joten täytyy toivoa että seuraava Pokemon peli tukisi 3DS nettiä samalla tavalla. Koska kun kokeilin omaa Whitea niin se käskee koko ajan mennä tarkistamaan asetukset 3DS/DS:stä. Onko kenelläkään tietoa, kuinka Black ja White 2 toimii 3DS tai millainen se netti on siinä?
Elämä on elämää, taistele sen puolesta.
~Äiti Teresa
Avatar
Life
 
Viestit: 66
Liittynyt: 25.09.2011 08:56
Paikkakunta: Jämijärvi

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewstor » 01.07.2012 12:32

Life kirjoitti:Nyt on tullut taisteltua noita nettiä ja koneita vastaan ja täytyy myöntää tappio. Ainut asia mikä saattaisi pelastaa minut, on se, että 3DS Mari Kart toimii aivan loistavasti tällä netillä ja asetuksilla, joten täytyy toivoa että seuraava Pokemon peli tukisi 3DS nettiä samalla tavalla. Koska kun kokeilin omaa Whitea niin se käskee koko ajan mennä tarkistamaan asetukset 3DS/DS:stä. Onko kenelläkään tietoa, kuinka Black ja White 2 toimii 3DS tai millainen se netti on siinä?

Oletko oikeasti käynyt säätämässä White/Black pelisi nettiasetukset alkuvalikon Nintendo WFC Settings osiosta (muistaakseni pitää sieltä säätää)? Kuulostaa todella oudolta jos et saa BW-peliäsi yhdistettyä nettiin jos kerran 3DS-konsolisi tekee niin ihan hyvin. Tee tuo testi 3DS:llä ja palaa asiaan.
Jos taas kokeilet 4genenpeleillä, niitä et saa nettiin ilman, että säädät modeemisi suojauksen alemmaksi.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Life » 01.07.2012 12:56

Juuri tuota olen yrittänyt säätää ja se kone aina herjaa että SSID ja WEP-Key eivät ole oikein, vaikka kaikki olen monta kertaa katsonut ja samat numerot yms. laittanut 3DS omiin nettiasetuksiin.... (pääsin noihin Wifi asetuksiin 3DS netti asetuksien kautta, kun otin Nintendo DS Connections)
Elämä on elämää, taistele sen puolesta.
~Äiti Teresa
Avatar
Life
 
Viestit: 66
Liittynyt: 25.09.2011 08:56
Paikkakunta: Jämijärvi

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja icewortex » 01.07.2012 13:11

icewortex kirjoitti:Onkohan läppärini akku rikki tjv.? Se on virtajohdolla seinässä kiinni ja kaikki on kohdallaan, mutta ennen päällä ollut valo - joka osoitti että se lataa - ei ole päällä. Sitten kun johdon ottaa pois, valo kyllä alkaa vilkkumaan koska on vähän akkua jäljellä. Se on ollut nyt koko päivän 6,3% vaikka on seinässä kiinni. :/ Tämän siis huomasin tänään, ainoa muutos koneeseen viikon sisään on käyttöjärjestelmän vaihto. (ubuntu 10.04 -> linux mint 13 )

EDIT: Ja siis itse konehan on sitten Halpaa Pas- kakkaa.. HP Compaq 6720s

Voisiko joku auttaa tässä? Siis, jos joku tietäisi tästä mitään, koska se on ollut koko yön latauksessa, ja se on laskenut 5,1%:iin. D: Kohta tässä ei ole akkua joten apua, menetän koneen juuri kun saan sen toimimaan T__T

EDIT: Noniin, hommat on fixattu ja kaikki on k. Irroitin akun ja pistin uudelleen -> fix'd.

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja August » 01.07.2012 15:30

Life kirjoitti:Juuri tuota olen yrittänyt säätää ja se kone aina herjaa että SSID ja WEP-Key eivät ole oikein, vaikka kaikki olen monta kertaa katsonut ja samat numerot yms. laittanut 3DS omiin nettiasetuksiin.... (pääsin noihin Wifi asetuksiin 3DS netti asetuksien kautta, kun otin Nintendo DS Connections)


Varmista, että painat jotain confirm- tai OK-nappulaa niiden tunnuksien näppäilemisen jälkeen. Itsellä meni kerran varmaan kokonainen päivä elämästäni hukkaan, kun en hoksannut hyväksyä tekemiäni muutoksia. Sitten joku tulee huomauttamaan, että "tosta pitäis vissiin painaa vielä lopuks"...

Tämä siis DS Litellä, mutta vilase nyt silti.
1. §: Johtaja on aina oikeassa.
2. §: Jos näin ei syystä tai toisesta ole, sovelletaan tilanteeseen pykälää yksi.
Vaihtolista YouTube Wi-Fi Friend Code
Avatar
August
 
Viestit: 14
Liittynyt: 01.11.2010 01:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Jontukka » 01.07.2012 16:29

Pistänpä tämän uudestaan koska tarvitsen vastauksia.

Itselläni olisi tällainen pulma koskien tietokonettani.
Koneelleni tehtiin täysi puhdistus "roskista" sekä tiedostot järjestettiin.
Nyt sitten on käynyt niin että kaikki muu toimii paitsi kun yritän avata Kuvat kansion jossa on toinen kansio. kansio ei aukea eikä edes näytä lataamisen merkkejä. Kyseinen tiedosto kuitenkin on vielä talella. Mitä ihmettä on käynyt?

Sitten, samassa tapauksessa ilmeni se, etten voi enään katsoa youtube videoita. Koko internetsivusto tilttaa samantien kun pistää videon pyörimään. Äänet kyllä kuuluu mutta kuva ei sekä että nettisivusto on jumittunut/tiltannut. Missä vika?
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewstor » 01.07.2012 17:24

Life kirjoitti:Juuri tuota olen yrittänyt säätää ja se kone aina herjaa että SSID ja WEP-Key eivät ole oikein, vaikka kaikki olen monta kertaa katsonut ja samat numerot yms. laittanut 3DS omiin nettiasetuksiin.... (pääsin noihin Wifi asetuksiin 3DS netti asetuksien kautta, kun otin Nintendo DS Connections)

Millä Pokemon pelillä yrität päästä nettiin?
Älä koske 3DS:n omiin asetuksiin (jos se kerran pystyy jo menemään itse nettiin ja esim. lataamaan 3DS:n päivityksiä. Ongelma ei ole siellä.) vaan avaa Pokemon peli, alkuvalikosta valitset alhaalta Nintendo WFC setting? Kerro mitä siellä lukee.

Jontukka kirjoitti:Pistänpä tämän uudestaan koska tarvitsen vastauksia.

Itselläni olisi tällainen pulma koskien tietokonettani.
Koneelleni tehtiin täysi puhdistus "roskista" sekä tiedostot järjestettiin.
Nyt sitten on käynyt niin että kaikki muu toimii paitsi kun yritän avata Kuvat kansion jossa on toinen kansio. kansio ei aukea eikä edes näytä lataamisen merkkejä. Kyseinen tiedosto kuitenkin on vielä talella. Mitä ihmettä on käynyt?

Sitten, samassa tapauksessa ilmeni se, etten voi enään katsoa youtube videoita. Koko internetsivusto tilttaa samantien kun pistää videon pyörimään. Äänet kyllä kuuluu mutta kuva ei sekä että nettisivusto on jumittunut/tiltannut. Missä vika?

Todella vaikea lähteä arvailemaan näkemättä konetta itseään ja siellä näkyviä asetuksia. Milla selaimella koitat katsoa videoita? Jos Firefoxilla, sinulla saattaa olla sama ongelma kuin minulla oli, eli Foxin FlashPlayer on liian uutta mallia (uusimmassa on joku bugi joka aiheuttaa monelle ongelmia tuubin kanssa). Vaihda yhtä versiota vanhempaa. Poista FireFoxin FlashPlayer plugin tietokoneesi ohjauspaneelin kautta -> lataa ja asenna tämä versio Windows 7:lle. Asennuksen lopuksi, valitse valikosta se vaihtoehto joka käskee kysymään sinulta ennen uuden version asennusta haluatko asentaa uuden version. Älä asenna uutta ennen kuin tiedetään, että ongelma on korjattu.

Bugaavasta kansiostasi en tiedä :/
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mov » 01.07.2012 17:39

Tyhmä kysymys mutta: Miten Pokemonissa voi streamata, ja mitä se streamaaminen oikein on?
Myyn Duel Masters-kortteja, jos olet kiinnostunut, katso ihmeessä! ;) http://p1.foorumi.info/duelmasters/viewtopic.php?t=535
Avatar
Mov
 
Viestit: 622
Liittynyt: 13.11.2011 13:55
Paikkakunta: StaDin Kaupunki
(: Black 2:ssa Dexiä täyttämässä. Yli 600 popea nähty!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewstor » 01.07.2012 17:51

Mov kirjoitti:Tyhmä kysymys mutta: Miten Pokemonissa voi streamata, ja mitä se streamaaminen oikein on?

Streamaaminen on sitä kun pelaat ja tallennat peliä videolle samaan aikaan, jonka lisäksi tallenne latautuu livenä streamaamiseen tarkoitetulle nettisivulle, jolloin videota seuraavat voivat seurata pelaamistasi livenä.

(En keksi mitä muuta voisit tarkoittaa)

Edit: Super yksinkertaisesti. Porukka katsoo netistä livenä kun pelaat.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mov » 01.07.2012 20:46

Okei, kiitos paljon Mewstor! ^^
Myyn Duel Masters-kortteja, jos olet kiinnostunut, katso ihmeessä! ;) http://p1.foorumi.info/duelmasters/viewtopic.php?t=535
Avatar
Mov
 
Viestit: 622
Liittynyt: 13.11.2011 13:55
Paikkakunta: StaDin Kaupunki
(: Black 2:ssa Dexiä täyttämässä. Yli 600 popea nähty!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja icewortex » 02.07.2012 08:24

Okei, tuo akkuongelma alkaa jo vähän ärsyttämään. Kun sain sen fixattua niin jee, mutta se olikin vain fixattu eilisen päivän. Tänään ei taaskaan suostu tekemään mitään. *_* Jos jollain siis on ollut vastaavaa ja/tai osaa fixata tämän, niin kiitos.

"Ulos sieltä, stalkkeri!" - Luminoso
"Do, or do not. There is no try." - Yoda
Avatar
icewortex
 
Viestit: 777
Liittynyt: 01.11.2010 09:31
(: Mhm.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Life » 02.07.2012 09:26

Mewstor:
Siellä lukee seuraavaa: Please configure your connection settings under the Internet option in the System Settings. For help, visit support.nintendo.com. ja peli tosiaan White ja 3DS yritän tätä saada toimimaan.

EDIT: Sain sen toimimaan!! xD Tai siis se toimi kai koko ajan, mutta minä tyhmä en tajunut sitä, että minun EI tarvitse säätää niitä WFC asetuksia siitä Black ja Whiten alkuvalikosta. Se siis riitti että 3DS meni nettiin, niin se meni niillä samoilla asetuksilla, eikä minun tarvinut/tarvitse säättää niiden toisten asetusten kanssa. Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin ja olen nyt niin happy kun netti toimii!! : DDDD Anteeksi kun kyselin tälläisiä ja vaivasin, kiitoksia todella paljon avusta ja ehkä joku muukin oppi tästä jotain :,D (mutta siis Heartgold ei mene nettin, mutta se ei haittaa, koska pystyn vaihtamaan pokemoneja toisista peleistä siihen yms. Ainoastaan toi White oli pakollinen saada toimiin niin pystyy pelaan sillä netissä yms. :P)

Kiitos vielä! *Nyt pelaan Pokemonia ja EV kouluttaan Magbya.*
Elämä on elämää, taistele sen puolesta.
~Äiti Teresa
Avatar
Life
 
Viestit: 66
Liittynyt: 25.09.2011 08:56
Paikkakunta: Jämijärvi

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Hero » 02.07.2012 09:51

Tän takia Nintendon kalustoa ei käytetä Internet-asioissa, kun ne ovat roskaa.
Muilla alustoilla riittää vaan että on Internet-yhteys (ei tarvitse vemppaa WEP-asetuksiksi yms.) ja menoksi..
Tietty riittää vain yksi tunnus, että pääsee nettiin pelaa. Nintendo - NOPE.jpg.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewstor » 02.07.2012 10:39

Life kirjoitti:Mewstor:
Siellä lukee seuraavaa: Please configure your connection settings under the Internet option in the System Settings. For help, visit support.nintendo.com. ja peli tosiaan White ja 3DS yritän tätä saada toimimaan.

EDIT: Sain sen toimimaan!! xD Tai siis se toimi kai koko ajan, mutta minä tyhmä en tajunut sitä, että minun EI tarvitse säätää niitä WFC asetuksia siitä Black ja Whiten alkuvalikosta. Se siis riitti että 3DS meni nettiin, niin se meni niillä samoilla asetuksilla, eikä minun tarvinut/tarvitse säättää niiden toisten asetusten kanssa. Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitin ja olen nyt niin happy kun netti toimii!! : DDDD Anteeksi kun kyselin tälläisiä ja vaivasin, kiitoksia todella paljon avusta ja ehkä joku muukin oppi tästä jotain :,D (mutta siis Heartgold ei mene nettin, mutta se ei haittaa, koska pystyn vaihtamaan pokemoneja toisista peleistä siihen yms. Ainoastaan toi White oli pakollinen saada toimiin niin pystyy pelaan sillä netissä yms. )

Kiitos vielä! *Nyt pelaan Pokemonia ja EV kouluttaan Magbya.*

Noniin, loistavaa :D Ihmettelinkin miksi se ei muka toimi jos 3DS kerran menee nettiin ja itselläni ei ole ollut mitään ongelmia Black ja White pelieni kanssa.

Itsekin koitin säätää ikuisuuden vanhempien DS pelien kanssa, mutta luovutin kun tajusin, että pitää vaihtaa salausta enkä muistanut tunnuksiani sivulle josta sen voi vaihtaa. Ei jaksa. Riittää, että BW-pelini toimivat netissä :)
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja X-Pertti » 06.07.2012 19:13

Miksi selaimeni (Koitin Chromea ja IEtä) lataa todella hitaasti, mutta Steam lataa todella nopeasti?
Avatar
X-Pertti
 
Viestit: 692
Liittynyt: 29.11.2010 23:00
(: :(

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa

cron