Lemmikkieläimet

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja Regimeta » 20.12.2010 22:10

Tällainen aihe puuttuu, asia pitää korjata. :)

Onko sinulla lemmikki, josta haluaisit kertoa? Voit kirjoittaa vapaasti omista lemmikeistäsi, minua ainakin kiinnostaa toisten eläimet. :)

Itse omistan Juwelin noin 70 litraisen akvaarion, jossa elelee neljä pientä, noin kolmen sentin pituista kääpiökynsisammakkoa. Kaksi sammakkoa ovat hieman isompia, kaksi vähän pienempiä. Sammakoilla ei ole varsinaista nimiä, lukuunottamatta pienintä samppia Veijaria. Kutsumme niitä perheeni kanssa vähän väliä eri nimillä. :P Sammakkoni ovat hyvin rauhallisia, uteliaita ja aktiivisia. Ne tulevat kädestä syömään ja elelevät sovussa keskenään, mitä nyt välillä ruokaillessa näykkivät toisiaan.
Olen omistanut sammakot noin neljä kuukautta ja hyvin ovat sopeutuneet. Eilen sain seurata isompien sammakoiden parittelua. :3 Tämähän voi merkitä vain lisää sammakkoja. *awesome* Urossammakko kurnutti koko eilisen illan etsiessään naarasta pariutumaan. xP Sen kurnutus kuulosti aivan porakoneen ääneltä. :] Hauskinta tässä on se, että olin koko ajan luullut molempien suurimpien sammakoiden olevan naaraita. Taitaakin olla niin, että pienemmät kaksi ovatkin eri poikueesta kuin suurimmat.
Sammakoiden hoitaminen on minusta tosi helppoa ja hauskaa. Niitä on kiva syöttää kädestä ja akvaarion puhtaana pitäminen on todella helppoa, kiitos suodattimen. Ruokin sampit kerran päivässä ja käytän noin tunnin kahdessa viikossa akvaarion siivoamiseen. Siivoamiseen käytän lappoa, jolla saan helposti liat pohjalta.
Voin pistää näistä myöhemmin kuvia.

Perheellämme on ollut myös kolme hamsteria, mutta kaikki ovat kuolleet. Hamstereiden nimet olivat Turo, Nappi ja Lumi. Isosiskoni hoivasi näitä.
Avatar
Regimeta
 
Viestit: 347
Liittynyt: 01.11.2010 19:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja KoReaNMaG » 20.12.2010 22:28

mulla on semmone kissan ja rotan hybridi jonka nimi on roope , mutta en mie sitä siksi kutsu , yleensä tulee huudettua ROTTA *^¤*&^* !! jne.....
eli kysees semmonen´musta "kissa" jossa on valkosii kohtii , eläin on jo aika vanha ja kärsii skitsofreniasta joten se saattaa hyväll tuuril hyökätä kimppuun. mutta onneksi minulle ei ole käynyt näin.
mutta onneksi veljelleni on käynyt näin.

-Matti 8v.
:B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B :B
Avatar
KoReaNMaG
 
Viestit: 309
Liittynyt: 01.11.2010 17:06

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja Riolu-fang » 21.12.2010 15:35

meillä on 11 kk. vanha kääpiösnautseri nimeltä Jekku. Kyllä vain, se on uros. Väri on suola & pippuri, toisinsanoen harmaa. Se on saanut jo about 50 lempinimeä että näin... Haettiin Klaukkalasta viime talvena ja hyvin on käyttäytynyt. Kauhean rauhallinen. Jeksutottelee käskyjä: Istu, tassu, paikka ja maahan. Jekku on kuitenkin sen pari senttiä yli hyväksytyn säkäkorkeuden joten näyttelyissä sitä ei välttämättä hyväksytä. Riippuu tuomarista.
I will be your Guardian Angel
"There are bad ways to win - and good ways to lose. What's interesting and troubling is that it's not always clear which is which. A flipped coin doesn't always land heads or tails. Sometimes it may never land at all..." ~ Grimsley
DeviantArt Tumblr
Avatar
Riolu-fang
 
Viestit: 376
Liittynyt: 01.11.2010 19:59
Paikkakunta: Rovaniemi
(: :)

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja Riolucario » 21.12.2010 15:42

Meillä on neljävuotias Virosta hankittu sekarotuinen löytökoira jonka kuva on avatarissani. Sen nimi on Lövi, ei jaksettu opettaa sille uutta nimeä. Lövi (Itse asiassa Lõvi) tarkoittaa Viroksi kuuleman mukaan leijonaa. :P Hyväkäytöksinen koira yleensä, mutta käyttäytyy melkeinpä niin huonosti kuin koira vain pystyy, kun sille päälle sattuu. Mutta yleensä siis ystävällinen koira.

Minulla oli myös oma sammakko, paroni Froggestein, mutta se kuoli johonkin tautiin kun olin Hyvinkäällä HeartGold & SoulSilver-sarjan prelikassa. Oli ikävä yllätys kun tulin kotiin turnauksesta, että paroni Froggestein oli kuollut. Tosin ei se mikään kovin suuri yllätys ollut, sillä paroni Froggestein oli jo noin parin viikon ajan vain istuskellut terraariossaan tekemättä mitään. Se ei enää ollut sama vanha iloinen paroni Froggestein joka ujona sammakkona meni aina piiloon vieraita, kiipeili kasvissa joka oli hänen terraariossaan ja pakotti minut hakemaan hänelle ruokaa vaikka olisin ollut kuinka väsynyt tahansa. R.I.P. Paroni Froggestein. Ehti olla minulla muutaman vuoden, eikä koskaan päässyt tapaamaan toista sammakkoa jota ajattelimme hankkia paronin kaveriksi. Eikä sitä ole minulla vieläkään. :P Että sellaista.
Avatar
Riolucario
 
Viestit: 855
Liittynyt: 01.11.2010 03:02
Paikkakunta: 127.0.0.1
(: U mad? :) Tiedän että olet. :3

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja Miku » 21.12.2010 20:16

Meillä on täällä kotosalla 9-vuotias Uffe-niminen mopsi. Kuva viime kesältä. Nukkuu varmaan 18 tuntia päivässä (yön yli tietty, ja sillä välin kun muut on töissä/koulussa) ja on muutenkin aika laiska, mutta todella kiltti, rauhallinen ja seuranhaluinen. (Pyytelee syliin jatkuvasti ja ei ole yksinään hetkeäkään, ellei ole nukkumassa.) Viime toukokuun lopulla eläinlääkäri onneksi huomasi sillä kasvaimen kiveksissä (ei ollut kerennyt leviämään tai mitään), ja sitten vietiin mahdollisimman pian eläinklinikalle leikkaukseen ja onnistuneestihan se leikkaus sujui.
Black FC: 0175 2211 6355
SoulSilver FC: 2278 9061 9206
Platinum FC: 5027 1549 2797
Avatar
Miku
 
Viestit: 113
Liittynyt: 01.11.2010 01:09
Paikkakunta: Battle Frontier

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja hilippa » 22.12.2010 03:10

Minulla on tällä hetkellä yksi koira, Valdo, rodultaan bichon frisé. Emme sen pentuaikoina tajunneet juurikaan opettaa sille miten käyttäytyä, joten nyt kymmenvuotiaana sille on juurtuneet tietyt, joskus ärsyttävät tavat, joita on vaikea kouluttaa pois. Tiedän silti, että perheemme rakastaa lemmikkiämme, vaikka saamme hävetä sen räksytystä tai toisien koirien kimppuun sinkoilua. Varsin tyypillistä pikkukoiramaisuutta...
Valdon nimi on jonkinlainen muunnos Baltosta. En ollut oikein ikinä katsonut Balto-elokuvaa kunnolla, mutta silti halusin jotenkin nimetä koirani sen mukaan. Toinen nimivaihtoehto oli Chiko, mutta en valinnut sitä, koska pennun nimen olisi pitänyt alkaa v-kirjaimella. Nyttemmin olen tajunnut, ettei tämä ollutkaan välttämättömyys, sillä pentueen kasvattinimet alkoivat v-kirjaimella. Seuraava koira, jonka tulen joskus vielä tulevaisuudessa, saa nimensä kasvattajan määräyksistä piittaamatta.
Koiramme on itsepäinen tapaus. Viime aikoina se on oppinut kerjäämään, varsinkin äidiltä. Aina se (koiramme) ei syö kuivamuonaansa, jos sille ei laiteta jotain herkkuboostia murojen sekaan. Jos tähän tahtoon ei taivuta, koira etsii jostain sukan jolla se voi riehua. Ennen se varasteli myös kengänpohjia, mutta tämä pentumainen tapa on tippunut vuosien varrella pois. Valdo haluaa hurjasti huomiota, onhan se seurakoira. Se muunmuassa pyytää rapsutusta urisemalla tietyllä tavalla. Jos tämä ei auta, rapsuttaa koira sinua itse. Tämänkin jälkeen saattavat sukat lennellä pitkin poikin huoneita, kun kukaan ei taivu sen tahtoon.
Valdo osaa muutamia perustemppuja, kuten tassun antamisen, istumisen, kyljelleen kellahtamisen, kierimisen, hyppäämisen, ym. Ja viime kuussa sille opetettiin kulkemaan koukistettujen jalkojen alta. (Ihminen siis istuu lattialla, jalat koukussa.) Tahtoisin opettaa sille lisää temppuja! Olen saanut internetistä muutamia inspiraatioita tähän, ja uusia ideoita saa toki ehdottaa!
Lempileikkeihin kuuluu veto-nouto-leikki. Paras lelu on kangaspallo, joka on täytetty vanulla. Ne vain tuppaavat hajoamaan nopeasti Valdon rajussa käsittelyssä, joten niitä saa aina välillä ostaa uusia. Joskus laitan sille makupaloja sokkelopallon sisään. Tätä palloa Valdo jaksaa seurata maailman ääriin asti, kunhan sieltä vain putoaa makupaloja.
Valdo käyttää hajuaistiaan aika paljon, mutta silti sillä ei ole lainkaan metsästysviettiä. Makupalat se etsii tyynyjen alta ihan innoissaan, mutta tuoreet jäniksen jäljet eivät kiinnosta yhtään. Joskus kerran se on saattanut höristää korviaan lähellä käppäilevälle varikselle, mutta muuten linnut saavat olla rauhassa.

Äh, en taaskaan keksi sulavaa lopetusta viestilleni, ja kirjoitusinto katkesi. Tämä viesti taitaapi olla sitten tässä.

Edit// Valdo nukkui pois 6.6.2012. Sydänvaiva vei hengen.
Viimeksi muokannut hilippa päivämäärä 04.09.2012 13:04, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
hilippa
 
Viestit: 59
Liittynyt: 22.12.2010 00:23
Paikkakunta: Turku

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja Winter » 23.12.2010 19:51

Minulla on noin kaksivuotias kissa,nimeltänsä Choco :3 Se on harmaavalkoinen ja omistaa ruskeat silmät. Choco pitää siitä,kun sitä rapsuttaa mahasta tahi korvan takaa. Mietin todella kauan,minkä nimen antaisin sille :P Päätös oli vaikea,mutta olen tyytyväinen siihen. Choco vierastaa vieraita ihmisiä ihmisiä,joita se ei ole ikinä tavannut. Imuriakin pitää päästä pakoon sohvan taakse c: Choco pitää myös ulkoilusta (kesällä ofc :p) Kaiken kaikkiaan Choco on ihana,mukava kissa,jonka kanssa on kiva temmeltää.

Kuva
http://pkmn.foorumi.eu/viewtopic.php?f=33&t=255&p=14056#p14056 <- Winterin walokuvagalleria! Käy kurkkaamassa ja anna palautetta n_n


._________.
Avatar
Winter
 
Viestit: 54
Liittynyt: 01.11.2010 19:12
Paikkakunta: Siellä missä sinäkin

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja Chiru » 24.12.2010 18:51

Itse omistan 2 kylkkäriä siis kylkiluuvesiliskoa. Nimet ovat Lily ja Leo. Useimpien mielstä ovat kamalia, mutta ovat oikeasti erittäinkin sosiaalisia. Ovat hyvin aktiivisia ja tulevatkin heti katsomaan, jos joku kulkee akvaarion ohi ^^ Ovat jo jotain 4 tai 5 vuotta vanhoja. (Elävät siis suunnilleen 8-vuotiaiksi.) Tulveat syömään 'kädestä' siis pinseteistä. Syövät hyttysen toukkia, jotka eivät ole kovin hyvän hajuisia tai kivan näköisiä, mutta kyllä niihin olen tottunut. Omistin ennen 2 salamanteria, mutta olivat valmiiksi sairaita ja kuolivat vuodne iässä. Näistä liskoista on tullut minulle hyvin tärkeitä. Tärkeämpiä kuin uskottekaan. Jotkut teistä ajattelevat, että nehän on vaan kalantapaisia elukoita, joita ei voi rakastaa kten esim. koiraansa, mutta niin se vain on. Olen verrannut liskojani pienenä koiranpentuihin :) Liskot olivat pienenä jotain 7 cm pituisia, mutta nykyään jtn. 20 cm.
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Avatar
Chiru
 
Viestit: 424
Liittynyt: 08.12.2010 20:21
(: Pastaaa~!

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja NekoHennuli » 23.03.2011 23:43

Kuva
Lilith "Lilli" Grizabella. Kohta 4-vuotias narttu, joka ei enää valitettavasti ole yhtä timmissä kunnossa, kuin tässä kuvassa, kiitos anopin hyvän hoidon ja hirvenlihan. Kutsumme häntä nykyään jalkapalloksi, sillä yhdennäköisyys amerikkalaiseen jalkapalloon on selvempi, kuin kissaan. XD

Kuva
Kaneli-Pulla. 3 ja puoli vuotta vanha narttu hänkin. Saimme hänet häälahjana lankomieheltäni. Oli muuten ainoa ja paras lahja, nyt kun rupesin asiaa tarkemmin miettimään. Lempipuuhana katilla on varastaa lempipaikkani sohvalta, tosin aina se päätyy äidin voittoon, jonka jälkeen tullaan "loukkaantuneena" nukkumaan jalkojeni päälle. XP
Meow!
Avatar
NekoHennuli
 
Viestit: 283
Liittynyt: 22.03.2011 19:55
Paikkakunta: Ljusdal

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja Heiccu » 24.03.2011 15:24

Omistamme kaksi koiraa, joista toinen tosin on pikkusiskon oma ja hän viekin sen toisinaan kämpilleen. Oma koiramme on 7-vuotias pitkäkarvainen collieuros, Roni. Se koira on semmonen arkajalka ja pelkuri että se aina haukkuu ja ärisee vastaantulijoille. Lisäksi se pelkää kuollakseen ukkosta ja muita kovia pamahduksia, mutta se on oikein mukava ja hauska kaveri. Toinen koira, joka saapui perheeseemme kesän lopulla, on japaninpystykorvauros Shiro, parin kuukauden päästä vuoden ikäinen. Se veijari on semmonen ikiliikkuja että kun se vauhtiin pääsee vilahtaa vain valkoinen viiva. Se on onneksi niin älyttömän perso ruualle ettei mitään rajaa. Hyvin ovat koirat tulleet keskenään toimeen. Usein ne leikkivät keskenään, mutta joskus niillä on jonkinlaista pientä kärhämää, koska pentu ihan tahallaan ärsyttää ja kiusaa meidän vanhempaa koiraa.

Meiltä löytyy myös muutamia pieneläimiä, ne kaikki siskon. Kaikkein hauskin ja mukavin on Wiljami-marsu, joka on meikän suosikki. Se on lyhytkarvainen ja väriltään kermanvaalea ja niiin söpö. Sen vinkumista ja ääntelyä on aina kiva kuunnella. Wiljamilla on kaiken huipuksi loistava ja helposti muistettava syntymäpäivä; se on syntynyt 9.9.09 :D Siskolla oli neljä hiirtä, joista yksi lopetettiin kasvaimen takia. Kolme vielä elossaolevaa hiirtä ovat kuitenkin jo niin vanhoja että on vain ajan kysymys milloin aika nöistä kolmesta muusta hiirulaisesta jättää.
Avatar
Heiccu
 
Viestit: 126
Liittynyt: 12.12.2010 15:47
Paikkakunta: Aurinkokunta

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja Bulbasaur100 » 20.04.2011 18:03

Mulla on ''Viljis'' eli viljakäärme. Sen tai siis Hänen nimensä on Vippi. Lempinimi on Vippis. tässä linkki: http://img684.imageshack.us/i/picture10hh.jpg/
Viimeksi muokannut Bulbasaur100 päivämäärä 21.04.2011 07:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Wild Magikarp apperaed!
Go! Bulbasaur! What should Bulbasaur do?
Bulbasaur used leer!
Wild Magikarp used Apocalypse!
Bulbasaur fainted! Trainer fainted!
Avatar
Bulbasaur100
 
Viestit: 127
Liittynyt: 02.11.2010 17:19
Paikkakunta: Enpä kerro...
(: Sohvaperuna <3

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 20.04.2011 18:21

Bulbasaur100 kirjoitti:voin myöhemmin lisätä kuvan siitä jos modeille sopii.

Sopiihan tuo, en näe sille mitään estettä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja Mov » 07.08.2012 23:54

Bulbasaur100 kirjoitti:Mulla on ''Viljis'' eli viljakäärme. Sen tai siis Hänen nimensä on Vippi. Lempinimi on Vippis. tässä linkki: http://img684.imageshack.us/i/picture10hh.jpg/


Mietin itse käärmeen hommaamista lemmikiksi, mutten nyt kuulemani tarinan jälkeen viitsi:
Spoiler:
Kaverini väitti että lehdessä oli joskus tällainen juttu:
Eräällä miehellä oli lemmikkinään ei-myrkkykäärme. Se oli ollut hänellä monta vuotta. Eräänä aamuna, kun mies heräsi, käärme oli kietoutunut tämän ympärille. Mies soitti johonkin paikkaan josta sanottiin, että miehen pitäisi mennä äkkiä ulos kodistaan, ja lukita ovet, koska se kyseinen käärme saalisti sillä tavalla. Tuo soitti säästi hänen henkensä....
Myyn Duel Masters-kortteja, jos olet kiinnostunut, katso ihmeessä! ;) http://p1.foorumi.info/duelmasters/viewtopic.php?t=535
Avatar
Mov
 
Viestit: 622
Liittynyt: 13.11.2011 13:55
Paikkakunta: StaDin Kaupunki
(: Black 2:ssa Dexiä täyttämässä. Yli 600 popea nähty!

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja Flyffel » 08.08.2012 00:07

Jos oikeasti hankkii käärmeen niin eiköhän ensin pitäisi selvittää kaikki hoito-ohjeet jne. ja sitten pidetä sitä käärmettä terraariossa aina kun sitä ei vahdi. ;P
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja Mov » 08.08.2012 00:11

Niinpä. Taisi olla vhän nauttinut alkoholia edellisenä iltana.
Myyn Duel Masters-kortteja, jos olet kiinnostunut, katso ihmeessä! ;) http://p1.foorumi.info/duelmasters/viewtopic.php?t=535
Avatar
Mov
 
Viestit: 622
Liittynyt: 13.11.2011 13:55
Paikkakunta: StaDin Kaupunki
(: Black 2:ssa Dexiä täyttämässä. Yli 600 popea nähty!

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja SiaBBo » 08.08.2012 02:28

Mov kirjoitti:
Mietin itse käärmeen hommaamista lemmikiksi, mutten nyt kuulemani tarinan jälkeen viitsi:
Spoiler:
Kaverini väitti että lehdessä oli joskus tällainen juttu:
Eräällä miehellä oli lemmikkinään ei-myrkkykäärme. Se oli ollut hänellä monta vuotta. Eräänä aamuna, kun mies heräsi, käärme oli kietoutunut tämän ympärille. Mies soitti johonkin paikkaan josta sanottiin, että miehen pitäisi mennä äkkiä ulos kodistaan, ja lukita ovet, koska se kyseinen käärme saalisti sillä tavalla. Tuo soitti säästi hänen henkensä....


No nyt on kyllä niin päästä keksittyä settiä, että huhuhuhuhu!
ざわ・・・ ざわ・・・ ざわ・・・
Avatar
SiaBBo
 
Viestit: 794
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 08.08.2012 02:41

SiaBBo kirjoitti:
No nyt on kyllä niin päästä keksittyä settiä, että huhuhuhuhu!

Kerrankin olen samaa mieltä kanssasi.

Käärme joko karkaa tai piiloutuu jos se pääsee terraariosta vapaaksi. Ne eivät kietoudu ihmisten ympärille ellei ne ole tosissaan nälissään vaikka siinä tapauksessa ne yleensä kuolevat.

Jos kietoutuisi niin kyseessä on käärme jota ei myydä lemmikkinä.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja Mov » 08.08.2012 09:59

Nii-in, kaveri huijaa, tai näin ainakin luulen.
Myyn Duel Masters-kortteja, jos olet kiinnostunut, katso ihmeessä! ;) http://p1.foorumi.info/duelmasters/viewtopic.php?t=535
Avatar
Mov
 
Viestit: 622
Liittynyt: 13.11.2011 13:55
Paikkakunta: StaDin Kaupunki
(: Black 2:ssa Dexiä täyttämässä. Yli 600 popea nähty!

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja Mewstor » 08.08.2012 10:45

Mov kirjoitti:Nii-in, kaveri huijaa, tai näin ainakin luulen.

Ei tarvi edes luulla. Takaan sinulle, että kaverisi puhui puhdasta palturia.

Ensinnäkin, käärmeen tulisi olla suureksi kasvavaa lajia, kuten pyton, boa tai anaconda, joista viimeistä ei Suomessa edes yleisesti nähdä lemmikkinä (en ole kuullut). Muutoin siitä ei ole mitään varaa täysikasvuiselle ihmiselle. Jos jokin pienempi laji kuten tavallinen viljakäärme pääsee terrastaan vapaaksi, se ei edes saa aikuista ihmistä hengiltä. Ja miksi haluaisikaan saada? Pieni käärme ei ole niin tyhmä, että yrittäisi syödä ihmisen edes nääntymisuhan edessä. Edes nuo suuremmat käärmeet eivät saisi aikuista syötyä vaikka saisivatkin ehkä kuristettua hengiltä.

Joskus kun otan oman käärmeni ulos terrasta, laitan sen kaulani ympärille roikkumaan siksi aikaa kun esim. siivoan terraa. Se tykkää välillä kietoutua kaulani ympärille koska kaulani on lämmin ja se koittaa siten lämmitellä itseään. Joskus se alkaa puristaa liikaa, mutta se ei todellakaan yritä silloin tahallaan saada minua hengiltä. Saan sen helposti irrotettua ottamalla hännästä/päästä kiinni ja vain kiepautamalla sen irti. Ei se mitään umpisolmua itsestään tee.

Kuristajakäärmeiden ainoa todellinen vaara on täysikasvuisen boan tai pytonin laittaminen pienen lapsen lähelle. Aikuisenkaan ei kannata yli viisimetristä käsitellä yksinään jos käärme on arvaamattomana tunnettu yksilö. Viljakäärmeestä tai muista myrkyttömistä kuristamalla tappavista käärmeistä ei kannata olla huolissaan. Ja lukko terraan niin ei pääse mato karkaamaan edes vahingossa :)
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Lemmikkieläimet

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 08.08.2012 11:15

Mewstor kirjoitti:Joskus kun otan oman käärmeni ulos terrasta, laitan sen kaulani ympärille roikkumaan siksi aikaa kun esim. siivoan terraa.


Joo elikkäs
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04

Seuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 50 vierailijaa

cron