Yleinen Kysymys-topic

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mov » 18.11.2012 15:16

OshaFan kirjoitti:
Mov kirjoitti:Muistaako kukaan sitä OshaFanin hehkuttamaa biisiä, joka sai ajatukset pois ikävistä asioista? Sille olisi käyttöä vielä tänä iltana.


Minkälainen biisi?



No se joku "Haikala" tai joku vastaava.
Myyn Duel Masters-kortteja, jos olet kiinnostunut, katso ihmeessä! ;) http://p1.foorumi.info/duelmasters/viewtopic.php?t=535
Avatar
Mov
 
Viestit: 622
Liittynyt: 13.11.2011 13:55
Paikkakunta: StaDin Kaupunki
(: Black 2:ssa Dexiä täyttämässä. Yli 600 popea nähty!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja OshaFan » 18.11.2012 15:26

Tämäkö?


Haavisto & Haikala Small Band. Siinä ainakin on Haikala.
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Illusions » 18.11.2012 17:49

Tietääkö kukaan onko tällainen ihan normaalia? Minulla on uusi W8 läppäri, ja nyt eilisestä lähtien on pitänyt joka välissä käynnistää kone uudelleen (joka kerta kun avaa koneen niin jossain välissä pyytää uudelleenkäynnistystä), kun on päättänyt päivittää itsensä kesken kaiken ilman varoitusta. Taitaa olla joka kerta vieläpä samat päivitykset, ja joskus peräkkäinkin kun on juuri käynnistänyt uudelleen niin ei kerkeä kuin jonnekin kirjautua sisään ja pitää jo painaa ok.

E: Ja taashan se tuli, kyseessä on joku OS improvement -päivitys.
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Hero » 18.11.2012 18:08

Palauta se takaisin kauppaan.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mov » 18.11.2012 21:31

Saako mistään päin Suomea vanhoja boostereita? Tarkoitan Base settiä jne.
Myyn Duel Masters-kortteja, jos olet kiinnostunut, katso ihmeessä! ;) http://p1.foorumi.info/duelmasters/viewtopic.php?t=535
Avatar
Mov
 
Viestit: 622
Liittynyt: 13.11.2011 13:55
Paikkakunta: StaDin Kaupunki
(: Black 2:ssa Dexiä täyttämässä. Yli 600 popea nähty!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewer » 18.11.2012 23:33

Mov kirjoitti:Saako mistään päin Suomea vanhoja boostereita? Tarkoitan Base settiä jne.

Ei saa, vaikka etsisit koko maailmasta... Paitsi hel..kkarin kovaan hintaan tuurilla ehkä joskus kenties mahdollisesti joltain keräilijältä
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Maggara » 18.11.2012 23:38

Mov kirjoitti:Saako mistään päin Suomea vanhoja boostereita? Tarkoitan Base settiä jne.


Ebaysta saa, mutta normaalit base setin boosterit menevät about 15$/kpl. Fossilit ja Junglet ovat tosin selvästi halvempia ja niitä saa alle 10$/kpl
Maggara
 
Viestit: 79
Liittynyt: 14.11.2010 00:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja -M3- » 19.11.2012 17:57

Tietäisikö joku minkä takia Windows valittaa, että tarvitsee ottaa varmuuskopioinnin. Yhdesti aikaisemmin meinasin ottaa, mutta keskeytin tämän. Siitä asti on vähän väliä valittanut, että pitäisi tehdä varmuuskopiointi loppuun. No, yhdesti sitten tämän teinkin ja tallensin DVD-levylle. Nyt sitten taas on tietokoneen viesteissä (tärkeä): Aseta siirreettävä tietoväline, ja sitten kun sitä painaa, niin yrittää varmuuskopioida ja se tulee, että se epäonnistui. Olen asetuksista yrittänyt löytää miten saisin tajuamaan, että minulla on jo varmuuskopiointi.

Jos joku tuosta soperruksestani tajusi jotain, niin olisiko mitään neuvoja?
RNG > Pokémon
-M3-
 
Viestit: 194
Liittynyt: 15.08.2011 18:51

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Umbrespeon » 19.11.2012 21:18

Varmuuskopioit ja poistat, mutta aina on hyvä olla useampia.
Avan tehnyt hilippa.

Rip in rip
Avatar
Umbrespeon
 
Viestit: 724
Liittynyt: 10.11.2010 00:15
Paikkakunta: Kuåpiå
(: If you know what I mean.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja -M3- » 20.11.2012 18:39

Umbrespeon kirjoitti:Varmuuskopioit ja poistat, mutta aina on hyvä olla useampia.


Siis otin jo kerran sen varmuuskopioin, eikä se auttanut.
RNG > Pokémon
-M3-
 
Viestit: 194
Liittynyt: 15.08.2011 18:51

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Umbrespeon » 21.11.2012 09:10

Ota uusi, niitä ei voi millonkaan olla liikaa.
Avan tehnyt hilippa.

Rip in rip
Avatar
Umbrespeon
 
Viestit: 724
Liittynyt: 10.11.2010 00:15
Paikkakunta: Kuåpiå
(: If you know what I mean.

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewstor » 21.11.2012 11:44

Umbrespeon kirjoitti:Ota uusi, niitä ei voi millonkaan olla liikaa.

No tuo nyt ei ole kovin järkevää, sillä nuo varmuuskopiot kasvavat aivan järkyttävän suuriksi. Itse en ole koskaan varmuuskopioinut koko konettani, koska en koe sille olevan mitään tarvetta. Minulla on ulkoinen kovalevy jolle talennan tärkeitä tiedostoja sitä mukaa kun niitä tulee (tietyin väliajoin). Ei koneelta tarvitse säilyttää muuta kuin tärkeät kuvat, videot, tekstitiedostot, selainlinkit, pelien tallennukset (ne jotka oikeasti kiinnostavat) jne. Miksi tehdä useita kopioita samoista asioista? Jos kone kärähtää, en kuitenkaan menetä mitään erityisen tärkeää.

Oma Win7:ani valittaa myös, että pitäisi varmuuskopioida, mutta enpä tee niin. "Ratkaise tietokoneen ongelmia"-listalla on nytkin 4 viestiä jotka ignoraan, sillä pari niistä on vain infoa ja yksi on raportoimattomat ongelmat (joihin Windows ei kuitenkaan koskaan löydä sitä hemmetin ratkaisua). Niin kauan kuin ei heittele mitään pop up-ikkunoita ruudulle niin olkoot.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 21.11.2012 12:54

Mewstor kirjoitti:
Umbrespeon kirjoitti:Ota uusi, niitä ei voi millonkaan olla liikaa.

No tuo nyt ei ole kovin järkevää, sillä nuo varmuuskopiot kasvavat aivan järkyttävän suuriksi. Itse en ole koskaan varmuuskopioinut koko konettani, koska en koe sille olevan mitään tarvetta. Minulla on ulkoinen kovalevy jolle talennan tärkeitä tiedostoja sitä mukaa kun niitä tulee (tietyin väliajoin). Ei koneelta tarvitse säilyttää muuta kuin tärkeät kuvat, videot, tekstitiedostot, selainlinkit, pelien tallennukset (ne jotka oikeasti kiinnostavat) jne. Miksi tehdä useita kopioita samoista asioista? Jos kone kärähtää, en kuitenkaan menetä mitään erityisen tärkeää.

Oma Win7:ani valittaa myös, että pitäisi varmuuskopioida, mutta enpä tee niin. "Ratkaise tietokoneen ongelmia"-listalla on nytkin 4 viestiä jotka ignoraan, sillä pari niistä on vain infoa ja yksi on raportoimattomat ongelmat (joihin Windows ei kuitenkaan koskaan löydä sitä hemmetin ratkaisua). Niin kauan kuin ei heittele mitään pop up-ikkunoita ruudulle niin olkoot.

Eivät kasva jos varmuuskopioinnin tekee oikein. Sääntö on, että uusi varmuuskopio korvaa aina edellisen, joten sen koko säilyy melkolailla muuttumattomana. Tuon varmuuskopiointi-ilmoituksen saa pois päältä näin.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewstor » 21.11.2012 13:49

Mewtwolover kirjoitti:
Mewstor kirjoitti:
Umbrespeon kirjoitti:Ota uusi, niitä ei voi millonkaan olla liikaa.

No tuo nyt ei ole kovin järkevää, sillä nuo varmuuskopiot kasvavat aivan järkyttävän suuriksi. Itse en ole koskaan varmuuskopioinut koko konettani, koska en koe sille olevan mitään tarvetta. Minulla on ulkoinen kovalevy jolle talennan tärkeitä tiedostoja sitä mukaa kun niitä tulee (tietyin väliajoin). Ei koneelta tarvitse säilyttää muuta kuin tärkeät kuvat, videot, tekstitiedostot, selainlinkit, pelien tallennukset (ne jotka oikeasti kiinnostavat) jne. Miksi tehdä useita kopioita samoista asioista? Jos kone kärähtää, en kuitenkaan menetä mitään erityisen tärkeää.

Oma Win7:ani valittaa myös, että pitäisi varmuuskopioida, mutta enpä tee niin. "Ratkaise tietokoneen ongelmia"-listalla on nytkin 4 viestiä jotka ignoraan, sillä pari niistä on vain infoa ja yksi on raportoimattomat ongelmat (joihin Windows ei kuitenkaan koskaan löydä sitä hemmetin ratkaisua). Niin kauan kuin ei heittele mitään pop up-ikkunoita ruudulle niin olkoot.

Eivät kasva jos varmuuskopioinnin tekee oikein. Sääntö on, että uusi varmuuskopio korvaa aina edellisen, joten sen koko säilyy melkolailla muuttumattomana. Tuon varmuuskopiointi-ilmoituksen saa pois päältä näin.

Korvaaminen toimii kunnolla vain jos käyttää tallennusvälinettä jonka päälle voi kirjoittaa uudelleen. Itselläni menisi (viimeksi kun katsoin) 7 DVD:tä varmuuskopiointiin. Tuon jälkeen sisältöä on tullut vielä paljon lisää. Muistelisin ettei sisältö olisi mahtunut edes ulkoiselle kovolleni viimeksi. Jos tämän tekee joka kerta uudelleen, tulee homma ehkä hieman turhan kalliiksi :/

Onko tietokoneen itse suorittama varmuuskopio jotenkin erilainen verrattuna itse tehtyihin varmuuskopioihin (vain itselle tärkeät tiedostot)? Voiko koko järjestelmän palauttaa varmuuskopiolta jos käyttis korruptoituu? Jos ei, on aivan sama asentaako koko käyttiksen uudelleen puhtaalle alustalle vai varmuuskopiosta jos tärkeät tiedostot ovat kuitenkin tallessa, eikä mukaan tule järjestelmään mahdollisesti jääneitä roskia.

Myönnän suoraan etten tiedä tietokoneista käytännössä yhtään mitään, mutta tällä tavalla olen tämän järkeillyt itse. Minua saa ehdottomasti valaista näissä asioissa, jotta tietäisin sitten jatkossa edes jotain.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 21.11.2012 22:15

Mewstor kirjoitti:Onko tietokoneen itse suorittama varmuuskopio jotenkin erilainen verrattuna itse tehtyihin varmuuskopioihin (vain itselle tärkeät tiedostot)? Voiko koko järjestelmän palauttaa varmuuskopiolta jos käyttis korruptoituu? Jos ei, on aivan sama asentaako koko käyttiksen uudelleen puhtaalle alustalle vai varmuuskopiosta jos tärkeät tiedostot ovat kuitenkin tallessa, eikä mukaan tule järjestelmään mahdollisesti jääneitä roskia.

Tietokoneen itse suorittaman varmuuskopio on erilainen kuin itse tehty, kts. tämä, tosin varmuuskopiointiin kannattaa käyttää Windowsin oman toiminnon sijaan kunnollista levykuvasoftaa kuten esim. Norton Ghostia. Koko järjestelmän voi palauttaa varmuuskopiosta jos käyttis korruptoituu, juuri senhän takia levykuva on paras tapa varmuuskopiointiin.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewstor » 21.11.2012 22:37

Mewtwolover kirjoitti:
Mewstor kirjoitti:Onko tietokoneen itse suorittama varmuuskopio jotenkin erilainen verrattuna itse tehtyihin varmuuskopioihin (vain itselle tärkeät tiedostot)? Voiko koko järjestelmän palauttaa varmuuskopiolta jos käyttis korruptoituu? Jos ei, on aivan sama asentaako koko käyttiksen uudelleen puhtaalle alustalle vai varmuuskopiosta jos tärkeät tiedostot ovat kuitenkin tallessa, eikä mukaan tule järjestelmään mahdollisesti jääneitä roskia.

Tietokoneen itse suorittaman varmuuskopio on erilainen kuin itse tehty, kts. tämä, tosin varmuuskopiointiin kannattaa käyttää Windowsin oman toiminnon sijaan kunnollista levykuvasoftaa kuten esim. Norton Ghostia. Koko järjestelmän voi palauttaa varmuuskopiosta jos käyttis korruptoituu, juuri senhän takia levykuva on paras tapa varmuuskopiointiin.

Okei no siinä tapauksessa se on ihan järkevä. Harmi vain ettei omani mahdu minnekään ellen hanki uutta kovoa :/ En käsitä miten se voi viedä niin paljon tilaa...
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Ironblock » 01.12.2012 11:25

Minulla ois tälläinen onglema, että ip-osoitteeni näyttää kadonneen. Tämä johtuu todennäköisesti surkeasta yrityksestäni tehdä bukkit serveri minecraftissa :). Oli niin monimutkainen, että jätin kesken. Myöhemmin kun loin hamachilla verkon, ja pelailin Terrariaa, niin kun tein serverin, suurin osa ip-osoitteesta oli muuttunut nolliksi. Tässä ip-osoitteeni: 127.0.0.1 ja olisiko täällä joku guru tällasen asian kanssa? Mulla on kannettava HP:n tietokone ja Vista Business.
Avatar
Ironblock
 
Viestit: 5
Liittynyt: 07.11.2012 22:11

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 01.12.2012 19:00

Ironblock kirjoitti:Minulla ois tälläinen onglema, että ip-osoitteeni näyttää kadonneen. Tämä johtuu todennäköisesti surkeasta yrityksestäni tehdä bukkit serveri minecraftissa . Oli niin monimutkainen, että jätin kesken. Myöhemmin kun loin hamachilla verkon, ja pelailin Terrariaa, niin kun tein serverin, suurin osa ip-osoitteesta oli muuttunut nolliksi. Tässä ip-osoitteeni: 127.0.0.1 ja olisiko täällä joku guru tällasen asian kanssa? Mulla on kannettava HP:n tietokone ja Vista Business.
Voit tarkistaa IP:si näin:
1. Paina Windows-näppäin+R avataksesi Suorita-ikkunan.
2. Kirjoita kenttään cmd ja paina enter avataksesi komentorivin.
3. Kirjoita komentoriville ipconfig nähdäksesi IP-osoitteesi.

Hamachi näyttää IP-osoitteeksesi 127.0.0.1, koska se on ns. loopback-osoite, siihen lähetetyt tiedot palaavat bumerangina takaisin lähettäjälle eli ts. 127.0.0.1 = sinä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja OshaFan » 01.12.2012 22:01

Mikä tämä on tällainen akamaihd.net?
En pysty nykyään Facebookissa olemaan, ellei se ole sallittu ja jos se on sallittu, se laittaa joitakin ihmeen mainoksia joka sanaan... Olisiko mitenkään mahdollista estää se kokonaan, mutta silti pystyä käymään Facebookissa?
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Illusions » 27.12.2012 18:42

Haluaisin "myydä" joitakin vanhoja konsolipelejäni esim. GameStoppiin. Voiko sinne vain lampsia ja sanoa myyvänsä? Katsoin GameStopin sivulta tietoa mutta missään ei mainittu myymisestä, pelkästään pelien vaihdosta. Tietääkö kukaan arviolta kuinka paljon melko uudesta pelistä saisi tällä tavalla tienattua?
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa

cron