"Rapsas nähdään!"

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

"Rapsas nähdään!"

ViestiKirjoittaja Hero » 23.02.2013 23:56

Terve,

Minä kävin Poron turnauksessa.

Eiköhän ollut katastrofin ainekset kasassa, kun turnausta siirrettiin lyhyellä varoitusajalla eikä edes Malk tiennyt siitä. Torstaina kyselin tulisiko sinne kukaan. Odotukset olisivat Espoon turnauksen tasoa missä ei ollut kuin kymmenen pelaajaa? En pääsisi kohtaamaan Roxua. Olin Hyvinkään turnauksessa ilkeästi feidannut hänet, kun nukuin pommiin. Hyi minua!

Turnaus alkoi hyvin. Tonu lähetteli 10.40 tekstiviestiä, että turnaus alkaisi pian. Foorumin mukaan 11.00, joten oli hieman ”mitäs hittoa?”-olo. Turnaushan alkoi reippaasti yli puoli tuntia myöhässä..

Mitä muuta? Olin ennen turnausta saanut mukaan Rai-chanin. Pelasimme vielä kortilleen samaa pakkaa, joka oli ihan hauskaa. Rai-chan pelasi vielä saman tuloksen kuin minä! Uuh i-hana somelainen nainen.

Noh, mitä sitten pelasin? Olin itkenyt jonkun pakan Tonulta ja Jaxilta. Jaxin mukaan ei saisi vuotaa pakkalistaa, koska joku sen saattaisi kopioida! Noin kymmenen pelaajan turnauksen myötä en kyllä tiedä kuka sen kopioisi.

[22:32:23] Jaxi: niin eli
[22:32:46] Jaxi: en halua, että postaat sen listan, koska harkitsen pelaavani kortilleen samaa listaa sm-kisoissa


Kierros 1 – Pokegamer – Sähködigimon / Mewtwo / Sähkölonkero

Pyörittelin muutamaa korttia kädessä, ja pohdin elämän ihmeitä. Minua vastassa ei olisi tässä turnauksessa suuria kihoja, jotka saattaisivat aiheuttaa minulle ongelmia. Katselin Rayquazan kiillettä ja kääntelin sitä Poromagian kattovalon loisteen alla. Vilkuilin ympärille ja kuumottelin varastaisiko SP tällä kertaan puolet vai kaksi kolmasosan korteista mitä saisimme Pottujen yhteiskassaan.

Kynsikkäät olivat hieman purkaantuneet etusormen kohdalta. Musta kiehkura lanka makasi pakkani päällä. Pakassani oli tällä kertaan vihreän väriset suojat. Minulla on aina vaaleanpunaiset suojat, koska vaaleanpunainen väri viittaa usein Roosa-nauhaan. Ainakin Amerikassa tämä käytäntö on toiminut, mutta me suomalaiset olemme enemmän homoseksuaalisempia ja vaaleanpunaiset suojat ovat jo tapa meille.

Olin varastanut pienen vihreän kuusitahkoisen läpinäkyvän nopan. Nopan oli tarkoitus symboloida formaatin huonoutta, jossa ottelut olisivat ohi muutamassa vuorossa. Etenkin pakassani oli keltaisia pieniä kaloja, jotka kuolisivat erään maatyypin pokémonin hyökkäykseen. Puolen vuoden pelaamattomuuden jälkeen olin saanut käsityksen, ettei taistelutyypin heikkous ollut mitenkään suosiollinen.

Noppa lentää ja kierii pöydällä muutaman kerran ympäri – ottelu alkaa. Minun ilmojen herra Rayquaza kääntyy ympäri Pokegamerin uljasta mustaa ja uhkeaa Zekromia vastaan. Kumpikin meistä hamstraa pieniä keltaisia kaloja penkeille. Oletin Pokegamerin pelaavan kasan sähkötyypin pokémoneja. Lähinnä minua vastaan tuli Zekromeita. Zekromeissa oli se pieni haittapuoli, että niistä sai vain yhden palkintokortin. Minun Rayquazat olivat turhia, koska aktivoivat Outragen. Keskityin räiskimään Rayquaza-exällä takoo turpaan.

Hieman nolotti, kun minun piti erikseen kysyä turnauksen jälkeen mitä pakkaa Pokegamer pelasi. Hieman surullista, että ottelut menivät kiskoilla. Niin kiskoilla, etten edes muistanut mitä vastaan pelasin. Kaikki vastustajani olivat lähinnä kasvottomia pelaajia sattumanvaraisilla pakoillaan. Plöh.

Nostin ottelussa kuitenkin sen kuusi palkintokorttia ja voitin. ”Jes.”

1-0


Kierros 2 – DR4GiK4RP – Darkrai / Pieni Poni / Sableye

Olin viime ottelun aikana huhuillut wingmanille Dragille, ettei voi hävitä ottelua. Hän voitti onneksi jonkun Articuno-ex –virityksen. Nostin palkintokorteista fullart Articuno-exän – ja enkä tiedä miten siitä saa edes pakan kasaan. Autoparan saisi pois Switchillä tai Pienellä Ponilla. En kyllä tiedä puoliakaan formaatissa olevia kortteja.

Aloitamme Dragin kanssa ottelun hieman heikosti. Itse yritän saada tavaraa peliin, jotta pystyisin kierrättämään sähköenergioita ympäri Rayquazoille. Dragi aloitti Ponilla, ja tuskailee kuinka saisi sen edestä pois. Tunnollisena pokémon-pelaajana en kerro totuutta, että Darkrailla saisi sen pois ilmaiseksi. Dragi latailee energiaa Ponille ja laittaa Sableyen peliin.

Itse pääsen tykittämään muutaman vuoron jälkeen Rayquazalla Ponia nassuun. Valitettavasti Max tai Gold Potion parantelee vammoja mitä yritän tehdä. Dragilta tulee hieman jälkijunassa Darkrai riehumaan. Ottelu voi oikeasti alkaa. Otamme toisiltamme tasaisesti alas pokémoneja, ja nostelemme haluttuja palkintokortteja. Tässä ottelussa oli ihan sama mitä vastaan pelaisin, kun Rayquaza ottaa alas yhdellä hyökkäyksellä.

Ottelun aikana paikalle tuli Lefa. Meillä oli jatkosuunnitelmana lähteä dAcktorille katsomaan elokuvaa ja syömään ruokaa. Onneksi en värvännyt Lefaa minun Porotiimiini, koska hän ei olisi pärjännyt hyvin! Hän vielä ehdotteli että maksaisin hänet turnaukseen sisään – fyi!

Hauskinta oli, että minua oli hoputettu tulemaan reippaasti aikaisemmin turnauspaikalle, jotta voisimme aloittaa turnauksen. Loppujen lopuksi turnaushan oli hirveästi myöhässä. Lefa luuli että pelasimme jo kolmatta tai neljättä kierrosta. Toisaalta, onneksi turnaus oli myöhässä, koska Dragi ja Rai-chan kerkesivät turnauksen rientoihin mukaan.

Hauskoja faktoja pöydässä lauottiin. Ponytan kaviot ovat timanttia kovempaa tavaraa. Nyt tiedät senkin faktan. Pohdiskelin pelin aikana valmistaisinko ruuaksi makaronilaatikkoa vai lohipadan huomenna. Mielestäni makaronilaatikossa on liikaa hiilihydraatteja, että sitä viitsisi syödä. Huhujen mukaan possun jauhelihassa saattaisi olla hevosta eikä possua! En itse laittaisi hevosta suuhun lainkaan. Kunnon lohipata olisi hevosen lihasta vapaa, ja ihmisen täytyisi syödä kerran viikossa kalaa. Ehkäpä tekisin lohipataa ruuaksi?

Nostin kuudennen palkintokortin ja voitin.

2-0


Kierros 3 – Mint Nature – Taisteluporo / Darkrai / Kilingkoling / emt

Turnauksen alussa olin toputellut Ökää pelaamaan niin hyvin, että kohtaisimme finaalissa. Heittämällä noppaa pääsisimme joskus pois Porosta. Hieman ikävää oli, kun turnausta oli siirretty alle viikon varoitusajalla. Samassa tilassa oli vielä aseksuaalisia Magicin pelaajia (huom: ei se kondomimerkki.)

Rehellisesti en tunnista Metalliporoja toisistaan, kun niitä on sata erilaista. En kyllä tunnistanut tai muista loppuja Ökän pakan pokémoneja. Mutterikasoja oli pelissä enemmän kuin laki sallii!

Hei! Ei se mitään! Tarvitsisiko minun edes tunnistaa Ökän jokaista pokémonia. Katsoin fiilispohjalla HP määrät, ja lähdin kuin juna kiskoilla tappamaan Ökän pokémoneja. Johonkin väliin peliin tulee Team Plasman hypetetty Kilingkaling. Sehän suojaa kaikkia metallityypin pokémoneja! Rayquaza-ex vaihtoon normaaliin Rayquazaan.

Pyörittelin tahdikkaasti muutamaa korttia kädessä ja katselin kuinka Ökän imperiumi mureni edessäni. Uskoin aina nuorimpiin. Tiesin ettei Samppa123 tai Miska olisi murennut missään vaiheessa. Samppa123 olisi ottanut psykologiset aseensa käyttöön ja repinyt housunsa korviin jotta minun keskittymiseni olisi herpaantunut. Miskan tuima ja kylmä katse olisi pelkästään kuristanut Rayquazani.

Ökän presidentin linna vain kaatui. Kumpikaan ei oikeastaan nostanut pelissä mitään. Itsellä pyöri viimeiset kortit kädessä ja tuskailin kuinka saisin Darkrain alas. Ökällä oli kaikki muut pokémonit suojattuna. Itse luojan kiitos sain kikkailtua tämän vuoron. Neljällä kortilla! Computer Search avitti hurjasti ja Switch. Muutama Dynamotor ja Gustilla Darkrai eteen. Kiitos. Ainoa momentti koko turnauksessa, jolloin piti edes tehdä jotain! Sitten sanotaan että Shuppet ja Uxie olisivat olleet automaattipakkoja.

3-0


Kierros 4 – Jaxi – Metalliporo / Metalliporo-ex / Registeel / Kilingkaling

Nonii, itse piru vastassa. Ottelussa oli lähinnä itkuparkua kuinka voittaisin, ja miten matsi olisi minulle autowin. Lohdutin Jaxia sanomalla ”Tom Rooskin sanoi muinoin ”Tää matsi on sulle autowin.”
”No arvaa mitä sitten tapahtu?”
”Noh?”
”Mä voitin sen.”

Ottelu menee ihan poskelleen heti kahdessa vuorossa. Rayquaza-ex onnistuu roskaamaan kolme lonkeroa, ja neljäs oli palkintokorttien seassa. Se oli sitten aika hyvin siinä. Seuraavaan 25 minuuttiin ei kirjaimellisesti tapahtunut mitään. Itse olin jo suhteellisen luovuttanut voittamisen suhteen, kun Super Rodei ei näkynyt eikä Rayquazat lataudu kirveelläkään itse.

Lonkeroiden tullessa peliin minulla oli yksi normaali Rayquaza palkinnoissa, toinen roskissa ja kolmas puolikuolleena pelissä. Oli lähinnä yksi ja sama mitä tekisin ottelussa. Jaxin Metalliporo-ex kävi jo koputtelemassa ovea.

Ottelun mennessä aikaan ottelu oli aika hyvin paketoitu. Vuorot jakaantuisivat minun suosiokseni, mutta mitä minä niillä, kun ei ole iskuvoimaa. Jaxin Metalliporo-ex seisoi edessä, ja oli juuri ottanut palkinnon itselleen. Minun piti saada tasoittava palkintokortti, jotta pääsisimme jatkamaan vuoropelleilyä. Tasoittavan jälkeen häviäisin silti ottelun.

Viimeisellä vuorolla nippuun kamat ja kiitoos!

3-1


Juupa juu. Noin tunnin pörräämisen jälkeen Jaxin ja Tonun finaali päättyi. Sain palkinnoksi neljä pokémonkorttipussia. Nostin niistä kaksi Hyperpoisonmegabeamia (toinen uuh foil) ja fullart Articuno-ex. Loput olivat kirjaimellisesti kuraa. Oletin että olisin saanut poron krediittei, mutta ei sitten. Ostin kuitenkin Citadelsin lisäosalla. Dragi ihmetteli miksi ostin pienen Citadelsin kun olisin saanut suuremmankin! (Huomioi eng. Citadels on pienempi kuin suomalainen painos.) On ollut pitkään ostossa Citadels, ja huomasin Porossa painoksen jossa tulisi mukana lisäosa! Uuh.

Suuntasimme Tonun, Lefan, Rai-chanin, ja Dragin kanssa dAcktorille jatkoille. Myöhemmin seuraamme liittyi vielä Murre ja Alvis – jee.

Plussaa
+ Rai-chan
+ Dragi
+ Junkkarin Tatu
+ Poron valikoimassa on nykyään lasipullotetut limut uuuuuhh
+ Citadels
+ Jadgod
Viimeksi muokannut Hero päivämäärä 24.02.2013 01:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Rapsas nähdään!"

ViestiKirjoittaja Tonu » 24.02.2013 00:30

5/5
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: "Rapsas nähdään!"

ViestiKirjoittaja Luffy McAnkka » 24.02.2013 01:16

Tää turnausrapsa oli niin hyvä, että tämän lukemiseen jaksoi oikeasti käyttää aikaa. Huikeaa.

Luulin että Poroon olisi mennyt enemmän porukkaa, jopa näin lyhyellä varoitusajalla. Halusin tukea kuitenkin Jyväskylän ainoaa vuotuista turnausta, enkä jaksanut mennä Etelä-Suomeen poro-turnaukseen sitä edeltävänä päivänä. Olisin tullut Poron turnaukseen, jos se olisi pysynyt alkuperäisellä paikallaan, eikä hypännyt menneisyyteen.
Tasoloikkaa suoneen.
Avatar
Luffy McAnkka
 
Viestit: 260
Liittynyt: 01.11.2010 12:08
Paikkakunta: Ankkalinna

Re: "Rapsas nähdään!"

ViestiKirjoittaja Pokegamer » 24.02.2013 12:37

Olisit pystynyt ehkä donkkaamaan jos olisit DRV Reiskan ilman N:ää
Koska alkukäteni oli 4 enua + catcher ja pelissä 2 tynamoa, ja laitoit N:n ja pääsin peliin mukaan ja kerkesin saamaan sen 5 palkintokorttia
Avatar
Pokegamer
 
Viestit: 619
Liittynyt: 04.11.2010 17:03
Paikkakunta: Espoo

Re: "Rapsas nähdään!"

ViestiKirjoittaja Jaxi » 24.02.2013 18:30

iihana somelainen sonni
Jaxi
 
Viestit: 49
Liittynyt: 01.11.2010 10:57

Re: "Rapsas nähdään!"

ViestiKirjoittaja RingMaster » 24.02.2013 23:22

Hienosti kirjoitettu. Lisää näitä. (y)
Maailmanmestari on puhunut.
Avatar
RingMaster
 
Viestit: 82
Liittynyt: 01.11.2010 16:30

Re: "Rapsas nähdään!"

ViestiKirjoittaja Bloodbane » 25.02.2013 11:07

Articuno on paras.
Avatar
Bloodbane
 
Viestit: 885
Liittynyt: 01.11.2010 08:04


Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa

cron