Yleinen Kysymys-topic

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 05.05.2013 16:43

Doragon kirjoitti:Veli on kertonut, että on olemassa laite joka tietokoneeseen kiinnittäessä luo langattoman nettiyhteyden. Voisiko joku vähän valaista asiaa?

Hän tarkoittaa kai WLAN-korttia(WLAN-sovitinta), joka on laitettu Access Point -tilaan, jolloin se luo langattoman lähiverkon. Windows 7:ssa tuo onnistuu WLAN-sovittimen merkistä ja mallista riippuen jopa ilman erillistä softaa: http://www.itgeekdiary.com/windows-7-as ... ess-point/

Hero kirjoitti:Miksi haluat muuttaa edes langallisen yhteyden langattomaksi?

Jos käytössä on mokkula ja läppäri, niin läppärin WLAN-sovittimen laittaminen Access Point-tilaan on helpoin ja edullisin ratkaisu päästä esim. 3DS:llä Wi-Fiin.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Doragon » 06.05.2013 14:38

Mewtwolover kirjoitti:
Doragon kirjoitti:Veli on kertonut, että on olemassa laite joka tietokoneeseen kiinnittäessä luo langattoman nettiyhteyden. Voisiko joku vähän valaista asiaa?

Hän tarkoittaa kai WLAN-korttia(WLAN-sovitinta), joka on laitettu Access Point -tilaan, jolloin se luo langattoman lähiverkon. Windows 7:ssa tuo onnistuu WLAN-sovittimen merkistä ja mallista riippuen jopa ilman erillistä softaa: http://www.itgeekdiary.com/windows-7-as ... ess-point/

Kuvaus tuntuu vastaavan sitä mistä velipoika kertoikin. Mutta toimiiko se Ubuntussa?
Mewtwolover kirjoitti:
Hero kirjoitti:Miksi haluat muuttaa edes langallisen yhteyden langattomaksi?

Jos käytössä on mokkula ja läppäri, niin läppärin WLAN-sovittimen laittaminen Access Point-tilaan on helpoin ja edullisin ratkaisu päästä esim. 3DS:llä Wi-Fiin.

Niin, syynä tähän onkin että haluan päästä 3DS:llä nettiin.
Ääripositiivi Pokémonfriikki höpöttämässä kuinka tämä rakastaa kaikkea.
Avatarin on piirtänyt meikä.
Avatar
Doragon
 
Viestit: 899
Liittynyt: 04.11.2010 16:20
(: Minne kiire

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 06.05.2013 16:02

Doragon kirjoitti:
Mewtwolover kirjoitti:
Doragon kirjoitti:Veli on kertonut, että on olemassa laite joka tietokoneeseen kiinnittäessä luo langattoman nettiyhteyden. Voisiko joku vähän valaista asiaa?

Hän tarkoittaa kai WLAN-korttia(WLAN-sovitinta), joka on laitettu Access Point -tilaan, jolloin se luo langattoman lähiverkon. Windows 7:ssa tuo onnistuu WLAN-sovittimen merkistä ja mallista riippuen jopa ilman erillistä softaa: http://www.itgeekdiary.com/windows-7-as ... ess-point/

Kuvaus tuntuu vastaavan sitä mistä velipoika kertoikin. Mutta toimiiko se Ubuntussa?

Kyllä toimii, kts. tämä. Tuon pitäisi toimia läppärien integroitujen WLAN-sovittimienkin kanssa, mutta jos se ei toimi, niin joudut tekemään lisäsäätöjä, kts. tämä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Doragon » 06.05.2013 17:56

Mewtwolover kirjoitti:Kyllä toimii, kts. tämä

Eihän tuosta tajua hölkkäsen pöläystä kukaan joka ei ole nörtti.
Ääripositiivi Pokémonfriikki höpöttämässä kuinka tämä rakastaa kaikkea.
Avatarin on piirtänyt meikä.
Avatar
Doragon
 
Viestit: 899
Liittynyt: 04.11.2010 16:20
(: Minne kiire

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Dark Ho-oH » 17.05.2013 01:14

Olen jo googlannut seuraavasta asiasta mutta päätin tulla tänne kuitenkin kyselemään jos jollain olisi muita ideiota. Elikkä homman nimi on tämä:

Viime viikolla havahduin siihen, kun pyötäkoneeni tuuletin alkoi yhtäkkiä ujeltaa. Säihkädin oikeen, koska se ei ole tehnyt sitä koskaan näiden vuosien aikana (kone on jo ainakin 6 vuotta vanha, tosin siihen on tehty joitain muutoksia). Normaaliahan se kuitenkin on enkä siitä piitannut sen enempää ja pian ujellus loppuikin. Kuitenkin tätä on jatkunut päivittäin, että jossain vaiheessa tuuletin alkaa puhaltaa kovaa. Välillä se on tapahtunut juuri silloin kun olen pelannut jotain koneella ja olen luullut sen olevan syy, kunnes viime päivinä olen huomannut sen alkavan ujeltaa vaikken tekisi koneella oikeastaan mitään. Joka kerta olen avannut resurssien hallinnan ja huomannut prosessorin käytön pyörivän jossain 80-100 välillä, ja yhtäkkiä sen tippuvan taas alas johonkin 20:een. Olen seuraillut tätä pari päivää ja en ole ottanut asiaa niin vakavasti. Sanottakoon myös se, että kone on joka kerta ollut monta tuntia päällä ennen kuin tuo on tapahtunut.

Tänään niin kävi taas. Auki oli tasan kaksi ohjelmaa: Chrome jossa auki kaksi välilehteä, plus musiikkisoitin AIMP. Ok, avasin resurssienhallinnan - taas. Prosessorin käyttö oli taas korkea, kunnes koko resurssienhallinta sekosi ja se näytti 100% suoritinkäyttöä aivan kokoajan. Sen sekoaminen alkoi hidastaa Chromea ja en pystynyt edes sammuttamaan sitä resurssienhallintaa. Tuuletin hurisi hur hur. Suljin Chromen ja AIMPIN. Hetken päästä resurssienhallintaan tuli jotain tolkkua, mutta luvut olivat taas epäuskottavia: suoritinkäyttö hyppi nollasta sataan. Kuitenkin, se tuuletin hurisi koko tämän ajan eikä lopettanut. Perus Windows-sekoilu jatkui ja pian resurssienhallinta näytti tältä:

Spoiler:
Kuva


En ole itse piilottanut noita osia jotka ovat mustalla tai jotka eivät näy, vaan noin vaan oikeasti kävi. Sammutin koneen ja menin läppärille ja aloitin googlaamisen.

Sen verran voin sanoa, ettei prosessorin suuri käyttö voi johtua ainakaan viruksesta tai muusta pöpöstä, eikä myöskään siitä, että liian monta ohjelmaa tai prosessia olisi käynnissä. Käynnistyksessäkin käynnistyy vain kaikki pakolliset. Putsaan koneen CCleanerillä säännöllisesti. Kaiken pitäisi olla ajan tasalla, joten mistään näistä Googlen ehdotuksista ei pitäisi olla kyse. Yksi syy voisi olla pöly, viimeisestä puhdistuksesta onkin varmaan suunnilleen vuosi. Kuitenkin pölyn luulisi vaikuttavan aika nopeasti, ottaen huomioon sen että prosessorin suuri käyttö alkaa tapahtua vasta silloin kun kone on ollut parikin tuntia (oikestaan tyyliin 4-5 tuntia putkeen) päällä. Pitää seurata tämän jatkumista, eihän se vielä ole mitään vakavaa mutten halua sen koituvan ongelmaksi. Koneesta on kyllä aikoinaan mennyt näytönohjain rikki enkä ihmettelisi vaikka iän myötä menisi jotain muutakin. Tilanne ei mitenkään ole vakava, mutta jotenkin tuo resurssienhallinnan sekoilu tänään pisti miettimän, tosin tuollaisten asioiden tapahtuminen Microsoftin tuotteiden kanssa tiedetään aika yleiseksi. Tietokoneen käyttö ei tuon tapahtumisen aikana ole muuten hidastunut, paitsi tänään ensimmäisen kerran.

Listalla siis pölyn tilanteen tarkistus, mutta voiko tähän olla vielä jotain muitakin syitä? Tuntuu jotenkin tyhmältä kysyä tätä vaikka itsekin asioista tiedän, mutta ei se nyt ihan ole ollut niin kuin pitäisi. Pistää heti merkille kun näin ei ole käynyt vuosiin. Huolehdin ehkä vähän liikaa, mutta haluaisin tietää varmuuden vuoksi.
Avatar
Dark Ho-oH
 
Viestit: 1002
Liittynyt: 01.11.2010 07:55
Paikkakunta: Salo

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 17.05.2013 11:00

Dark Ho-oH kirjoitti:Perus Windows-sekoilu jatkui ja pian resurssienhallinta näytti tältä:

Spoiler:
Kuva

Tuo on kylläkin tehtävienhallinta.

Dark Ho-oH kirjoitti:Listalla siis pölyn tilanteen tarkistus, mutta voiko tähän olla vielä jotain muitakin syitä? Tuntuu jotenkin tyhmältä kysyä tätä vaikka itsekin asioista tiedän, mutta ei se nyt ihan ole ollut niin kuin pitäisi. Pistää heti merkille kun näin ei ole käynyt vuosiin. Huolehdin ehkä vähän liikaa, mutta haluaisin tietää varmuuden vuoksi.

Kannattaa seurata koneen lämpöjä SpeedFanilla, sillä voi myös säätää tuulettimen nopeutta. Lisäksi tarkista tehtävienhallinnasta, miten suorittimen käyttö jakautuu prosessien kesken tuossa tilanteessa, jos jonkin muun kuin järjestelmän vapaaprosessin suoritinkäyttö huitelee poikkeuksellisen korkealla, googlaa "*prosessin nimi* high CPU usage".
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewer » 26.05.2013 20:57

Eli Toopelta olisi kysymys :3

Ajattelin tilata brittien Amazonista erään pelin, koska sitä ei Suomesta edullisesti löydy. Ongelmaksi muodostuu sitten se, että Britannialla on eri valuutta. Pitääkö siis vaihtaa euroja punniksi, laittaa ne tilille ja sitten vasta tilata, jos sieltä haluan ko. pelin ostaa?
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Hikaru » 26.05.2013 20:59

Mewer kirjoitti:Eli Toopelta olisi kysymys

Ajattelin tilata brittien Amazonista erään pelin, koska sitä ei Suomesta edullisesti löydy. Ongelmaksi muodostuu sitten se, että Britannialla on eri valuutta. Pitääkö siis vaihtaa euroja punniksi, laittaa ne tilille ja sitten vasta tilata, jos sieltä haluan ko. pelin ostaa?

Ei. Valuutat hoituu automaattisesti.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Flyffel » 26.05.2013 21:01

Tee tilaus ja loppuvaiheessa näet paljon sinun pitää maksaa euroina.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewer » 26.05.2013 21:21

Kiitos ^^ Tilaan tuon pelin sitten =)
"Lainaus, tuo älyn oiva vastike"
- Jari Tervo
Avatar
Mewer
 
Viestit: 1059
Liittynyt: 01.11.2010 17:34
(: Valitin tästä ensimmäisenä =)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Jontukka » 29.05.2013 22:48

Olen tehnyt kaiken mahdollisen, olen kokeillut kaikkia ohjeita joita netissä on....mutta silti en saa search.us.comia pois koneeltani. Spyhunterkin vaatii maksua että sen saisi poistettua. Mitä ihmettä voin tehdä...? olisiko mitään ilmaista konstia jota en vielä tiedä?

Olen kokeillut jo, jos jonkinmoista ohjelmaa mutta spyhunter on ainoa joka sen löytää. What do i have to do?
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Staryu » 29.05.2013 22:54

Jontukka kirjoitti:Olen tehnyt kaiken mahdollisen, olen kokeillut kaikkia ohjeita joita netissä on....mutta silti en saa search.us.comia pois koneeltani. Spyhunterkin vaatii maksua että sen saisi poistettua. Mitä ihmettä voin tehdä...? olisiko mitään ilmaista konstia jota en vielä tiedä?

Olen kokeillut jo, jos jonkinmoista ohjelmaa mutta spyhunter on ainoa joka sen löytää. What do i have to do?

Mikä järjestelmä?
Avatar
Staryu
 
Viestit: 519
Liittynyt: 17.08.2012 17:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja R0xu » 29.05.2013 23:05

Kuva
Avatar
R0xu
 
Viestit: 1078
Liittynyt: 01.11.2010 01:01

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Jontukka » 30.05.2013 15:10

Staryu kirjoitti:
Jontukka kirjoitti:Olen tehnyt kaiken mahdollisen, olen kokeillut kaikkia ohjeita joita netissä on....mutta silti en saa search.us.comia pois koneeltani. Spyhunterkin vaatii maksua että sen saisi poistettua. Mitä ihmettä voin tehdä...? olisiko mitään ilmaista konstia jota en vielä tiedä?

Olen kokeillut jo, jos jonkinmoista ohjelmaa mutta spyhunter on ainoa joka sen löytää. What do i have to do?

Mikä järjestelmä?


windows 7

R0xu kirjoitti:http://malwaretips.com/blogs/search-us-com-virus/


Kuten sanoin olen kokeillut jos jonkinmoista. Eikä tuo ohjelma löytänyt sitä. spyhunter tuntuu olevan ainoa. : x
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Staryu » 30.05.2013 18:32

Jontukka kirjoitti:
Staryu kirjoitti:
Jontukka kirjoitti:Olen tehnyt kaiken mahdollisen, olen kokeillut kaikkia ohjeita joita netissä on....mutta silti en saa search.us.comia pois koneeltani. Spyhunterkin vaatii maksua että sen saisi poistettua. Mitä ihmettä voin tehdä...? olisiko mitään ilmaista konstia jota en vielä tiedä?

Olen kokeillut jo, jos jonkinmoista ohjelmaa mutta spyhunter on ainoa joka sen löytää. What do i have to do?

Mikä järjestelmä?


windows 7

R0xu kirjoitti:http://malwaretips.com/blogs/search-us-com-virus/


Kuten sanoin olen kokeillut jos jonkinmoista. Eikä tuo ohjelma löytänyt sitä. spyhunter tuntuu olevan ainoa. : x

No käytä sitä sitten xD
Avatar
Staryu
 
Viestit: 519
Liittynyt: 17.08.2012 17:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja hitmonlanttu » 30.05.2013 18:51

Kokemuskia Wii U:sta kellään? Hyviä tai huonoja. Mietin sen ostoa.
Durant, Durant, Durant, eating eating, eating...
Avatar
hitmonlanttu
 
Viestit: 270
Liittynyt: 23.03.2011 17:25
Paikkakunta: jossain Suomi-neidon vyötärön paikkeilla
(: oon soundcloudräppäri nykyään, voitteko uskoa

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja LefaLefa » 30.05.2013 19:28

hitmonlanttu kirjoitti:Kokemuskia Wii U:sta kellään? Hyviä tai huonoja. Mietin sen ostoa.

Tällä hetkellä aivan turha ostaa, kun konsolille ei ole tarjolla pelejä. Ennemmin odottaa, että sille julkaistaan pelejä ja samalla hintakin tulee mitä luultavimmin tippumaan.
Avatar
LefaLefa
 
Viestit: 652
Liittynyt: 01.11.2010 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Jontukka » 31.05.2013 22:49

Staryu kirjoitti:
Jontukka kirjoitti:
Staryu kirjoitti:
Jontukka kirjoitti:Olen tehnyt kaiken mahdollisen, olen kokeillut kaikkia ohjeita joita netissä on....mutta silti en saa search.us.comia pois koneeltani. Spyhunterkin vaatii maksua että sen saisi poistettua. Mitä ihmettä voin tehdä...? olisiko mitään ilmaista konstia jota en vielä tiedä?

Olen kokeillut jo, jos jonkinmoista ohjelmaa mutta spyhunter on ainoa joka sen löytää. What do i have to do?

Mikä järjestelmä?


windows 7

R0xu kirjoitti:http://malwaretips.com/blogs/search-us-com-virus/


Kuten sanoin olen kokeillut jos jonkinmoista. Eikä tuo ohjelma löytänyt sitä. spyhunter tuntuu olevan ainoa. : x

No käytä sitä sitten xD



kuten sanoin, se maksaa. eikä ole luottokorttia. : P
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Avatar
Jontukka
 
Viestit: 539
Liittynyt: 01.11.2010 01:17
Paikkakunta: ISS avaruusasema
(: Somebody stop ME!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Staryu » 01.06.2013 01:21

Jontukka kirjoitti:kuten sanoin, se maksaa. eikä ole luottokorttia. : P

No kokeilitko Microsoft Security Essentialsia?
Avatar
Staryu
 
Viestit: 519
Liittynyt: 17.08.2012 17:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Hero » 01.06.2013 02:40

Must tuntuu ettei Jontukka osaa.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 64 vierailijaa

cron