Pokémon Manga (Adventures Ym.)

Yleistä Pokémon-keskustelua (suosikit, anime, manga, oheistuottet, ...)

Re: Pokémon Manga (Adventures Ym.)

ViestiKirjoittaja Hikaru » 23.01.2013 17:49

Ygh. VIZ vaihtoi 15. osan kansikuvaa. Sen jotenkin ymmärtää, koska onhan siinä alkuperäisessä kasa hahmoja, joilla ei ole sen yhden luvun siirron takia mitään tekemistä tämän osan kanssa. Se on kuitenkin vain kansi, joten itseäni ei tämä haittaa niin paljon, vaikka ei se ole kovin nättikään. Tämä on muuten kolmas kerta kun VIZ vaihtaa Adventuresin kansikuvaa, kaksi edellistä olivat osat 1 ja 4, koska samoja kansikuvia käytettiin vastikään julkaistuissa ja vielä levityksessä olleissa Best-Of-kirjoissa. Tässä on uusi kansikuva:
Spoiler:
Kuva

Siinä kyllä on Yamamoton omaa ja vielä itse väritettyä kuvaa, mutta se koostuu täysin erillisistä sellaisista. Ja tuo kuva on joko muuten vain haalea, tai sitten värikin on muuttunut paljon huonommaksi. Toisaalta on kiva, että Sapphirekin on siinä, sillä tytöt eivät kauheasti kansissa loista. Takakannessa on varmaan alkuperäisen kannen Ruby, koska alun perin siinä oli Pryce.
Tässä on myös extrana Keldeo-mangan kansi:
Spoiler:
Kuva
15. osa on myös tullut Fantsun sivuille, mutta siellä on vielä vanha kansi. Kummaa myös, että osan hinta on sama kuin edellisissäkin osissa, vaikka Amazonissa ja VIZin sivuilla hinta on korkeampi. Olisi kivaa, jos tuo pysyisi tuolla lailla, mutta tuskinpa se jää.


Olisi muuten korkea aika varmaan esitellä Pokémon Adventuresin japaninkieliset kotisivut, jotka kulkevat nimellä Netkun:
http://family.shogakukan.co.jp/kids/netkun/pokemon/official/.

Lue ensin alta minkä nappien takana on spoilereita ennen kuin lähdet navigoimaan sivuja!

Sivut päivittyvät aina lähellä kuukauden ensimmäistä päivää. Ensimmäisestä napista vasemmalla ylemmältä riviltä pääsee yleisiin uutisiin. Siellä on nyt esimerkiksi 15. vuosipäivän ohjelmasta, Kusakan ja Yamamoton matkasta Ranskaan, 43. osan kansikuva, ja hahmoäänestyksen tulokset. Toisesta napista vasemmalta pääsee tutkailemaan uusimpia lukuja ja pysymään jotenkuten ajan tasalla vaikkei lehtiä ostaisikaan tai edes osaisi japania. Älkää siis painako sitä, jos ette tahdo erittäin isoja spoilereita! Kolmannesta napista taas voi lukea kuukausittain mangan tekijöiden tervehdykset. Oikeimmalla olevasta napista pääsee taas Q&A-osioon, sekin päivittyy lähes joka kuukausi.
Toisen rivin ensimmäinen vasen nappi taas johtaa galleriaan, joka ei ole päivittynyt moneen vuoteen. Muut osiot eivät oikein ole niin informatiivisia. En ole ihan tajunnut alemman rivin toinen nappi oikealta tarkoitusta, mutta siellä esitellään sarjassa esiintyneitä Pokémoneja joten siellä voi törmätä pieniin spoilereihin.

Tässä voisi samalla myös laittaa Yamamoton ja Kusakan twitterit, ainakin *Jirachi*:lle niistä olisi varmaan iloa (ellet sitten jo tiennyt niitä).
Satoshi Yamamoto: http://twitter.com/satoshi_swalot
Hidenori Kusaka: http://twitter.com/k_hidenori_

Yamamoto laittaa toisinaan kuvia töistään, esimerkiksi hahmojen synttäreinä.

Muilla Pokémon-mangoilla ei tietääkseni ole kotisivuja, enkä valitettavasti tiedä muiden tekijöiden twittereitä. : / RéBURST:in piirtäjän tili minulla oli vähän aikaa sitten muistissa, mutta se on hukkunut jonnekin.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Pokémon Manga (Adventures Ym.)

ViestiKirjoittaja Haganeproductio » 25.01.2013 17:39

Onkos tuo Keldeo-manga tullut jo myyntiin, jostain kumman syystä kun nettini vammailee enkä pääse Fantsun sivuille tarkistamaan asiaa :C Ja maksaako se 10e niin kuin esim. Victini & Zekrom? Muistaakseni Zoroark-manga maksoi aikoinaan kyllä 8e....
準備OK! 目指すは勝利!出発進行!
Pokerus the coastal town -roolipeli
Spoiler:
3DS= 3754-7208-7808 Hagsu
Black= 3396-3012-2790 MARY
White 2= 0047-0699-8469 Hp
Avatar
Haganeproductio
 
Viestit: 188
Liittynyt: 19.11.2012 15:35
Paikkakunta: Tampere
(: みなさんスマイル!

Re: Pokémon Manga (Adventures Ym.)

ViestiKirjoittaja Hikaru » 25.01.2013 21:25

Haganeproductio kirjoitti:Onkos tuo Keldeo-manga tullut jo myyntiin, jostain kumman syystä kun nettini vammailee enkä pääse Fantsun sivuille tarkistamaan asiaa :C Ja maksaako se 10e niin kuin esim. Victini & Zekrom? Muistaakseni Zoroark-manga maksoi aikoinaan kyllä 8e....

Aloitusviestissä on kaikkien mangojen julkaisuajat, päivitän sitä siinä toivossa että joku katsoisi sitä. Keldeo-mangan pitäisi tulla maaliskuun alussa, mutta Fantsun sivuilla lukee sen tulevan sinne vasta huhtikuussa niin kuin myös osan 15. Victini & Zekrom maksoi kyllä 8 €, mutta nämä uudemmat tulevat maksamaan kympin. Tieto ei tosin ainakaan vielä ole saavuttanut Fantasiapelejä, joten en tiedä mitä ne tulevat siellä loppupeleissä maksamaan.

Unohtui muuten edellisestä viestistä, että mikäli kuuluu siihen valtaväestöön Suomesta joka ei osaa japania, voi Netkunin sekä esim. twiittien uusimpia käännöksiä löytää tästä blogista: Honyakukonyaku.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Avatar
Hikaru
 
Viestit: 763
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Helsinki
(: Fabulous! :)

Re: Pokémon Manga (Adventures Ym.)

ViestiKirjoittaja Dray » 31.05.2013 21:55

Olen nyt jonkin aikaa ostellut tuota Pokémon Adventuresia ja voin sanoa, että on loistavaa luettavaa! Olen nyt ostanut vain DP kaudelta kirjat 1-4, 1 generaatiota olen lukenut vain parin kirjan verran. Lisäksi omistan kirjat 1-5 Blackista ja Whitesta. Valitettavasti ne ovat vaan aika kalliita >:
Katso ihmeessä tarinani ;) Redin seikkailut - Osa 2

Korttivaihtis : Plasma Freeze!
Dray
 
Viestit: 48
Liittynyt: 13.04.2013 21:35

Re: Pokémon Manga (Adventures Ym.)

ViestiKirjoittaja Haruka » 23.06.2013 19:01

Musta pokemon on mangana paljon parempi ku anime. Mangaversio on tarkoitettu vähän vanhemmille kun taas anime on suunnattu enemmänkin lapsille. Omasta mielestäni Ruby/Sapphire kausi on paras <3
Avatar
Haruka
 
Viestit: 56
Liittynyt: 23.06.2013 18:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pokémon Manga (Adventures Ym.)

ViestiKirjoittaja *Jirachi* » 24.06.2013 12:54

Haruka kirjoitti:Musta pokemon on mangana paljon parempi ku anime. Mangaversio on tarkoitettu vähän vanhemmille kun taas anime on suunnattu enemmänkin lapsille. Omasta mielestäni Ruby/Sapphire kausi on paras <3

Se että mangassa käsitellään välillä synkkiäkin aiheita ja muuta ei tee siitä automaattisesti vanhemmille tarkoitettua. Adventures on käänteistään huolimatta puhdasta lastenmangaa. [Sitä julkaistaan lehdissä jotka on suunnattu 1-4.luokkalaisille.] Japanissa ja länsimaissa on hieman erilainen käsitys vain siitä, minkälaisia aiheita myös lapset voivat käsitellä.
Jirachi's Wish
~> [Sivusto, historia] Make a Wish ~10 years ago~
Avatar
*Jirachi*
 
Viestit: 240
Liittynyt: 01.11.2010 19:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pokémon Manga (Adventures Ym.)

ViestiKirjoittaja Nastiina » 03.05.2014 20:51

Minulla on Adventures sarjaa osat 1-7. Sen lisäksi minulta löytyy B & W sarjan osat 1-4 ja ensimmäinen osa The Electric Tale of Pikachu-sarjaa, joka lienee aika harvinainen.

Pidän Adventures-sarjasta ja ainakin minä tykkään Maton piirtotyylistä. On myös kiinnostavaa lukea pelien tapahtumista sarjakuvamuodossa. Red on hahmona mielenkiintoinen ja Yellow myös. Mangan huonona puolena on minun mielestäni sen nopeatempoisuus. Sarjassa edetään välillä niin nopeaa tahtia, ettei perässä meinää pysyä. Olen vielä kahden vaiheilla jatkanko sarjan lukemista vai lopetanko osaan 7. Periaatteessa kiinnostaisi lukea Gold & Silver sekä Ruby & Sapphire-pelien tapahtumat mangaversiona, mutta siitä edes päin ei ehkä niinkään.

Black & White-sarja on mielestäni tylsä. En tykkää hahmoista enkä piirtojäljestä. Lisäksi ärsyttää, että pokkareista on tehty tyyliin Roope Setien paksuisia. Muutenkin B & W tapahtumat ja Poksut eivät jaksa kiinnostaa. :P

The Electric Tale of Pikachu-sarja vaikuttaa mielenkiintoiselta. Siinä on hyvin persoonallinen tyyli ja mielenkiintoista lukea Ashin ja Pikachun seikkailuita hieman erilaisesta näkökulmasta. Ikävä kyllä pokkarit lienevät aika harvinaisia? Näin joskus huuto.netissä koko sarjan myytävänä jollain 200 e :S
Image
Avatar
Nastiina
 
Viestit: 37
Liittynyt: 18.04.2014 22:12
Paikkakunta: Tampere

Re: Pokémon Manga (Adventures Ym.)

ViestiKirjoittaja Hunajasieni » 18.06.2015 03:16

Itse olen lukenut Pokemon Adventures -mangaa nyt suomeksi ja olen kyllä tykännyt. Minä olen samaa mieltä tosin siinä Nastiinan kanssa että välillä todellakin tempo on liian kova. En sitä aiemmin hoksannut, mutta juuri niinhän se on. Tykkäsin käännöksestä ja ajattelin kyllä ostaa kaikki tulevatkin suomennetut versiot. Omistan kaikki 4 tähän mennessä ilmestynyttä.

Olen lukenut myös BW:tä englanniksi, sekin on ollut ihan hyvä, mutta joku siinä tökkii pikkuisen. Mutta ihan mukava sitä on ollut lukea, loppu häämöttää. (Ja voishan se vessalukeminen olla jotain huonompaakin! :D) Näistä mulla pitäis olla koko sarja. Mulla kans aluksi tökki pokkarin koko (tai ohuus pikemminkin) mutta ei se ole hirveästi häirinnyt nyt lukiessa kuitenkaan. Hinta toki voi kismittää jos on paksumman pokkarin kanssa sama tai korkeampi. Itse en noita ostanut, joten se ei itselläni vaikuta.

Spoiler:
Itseäni tökkii se Blackin taito nähdä kun munna tyhjentää siltä pään ja muutamat juonelliset yksityiskohdat. En ole myöskään koskaan oikeen pitänyt erityiskohtelusta jota saa ilman syytä että muut saavat, kuten saamalla mahdollisuuden hankkia viimeinen tarvittava merkki varttia ennen ilmoittamista... ._. Näitähän tapahtuu useammankin kerran muistaakseni.


Muita pokemon mangoja en ole toistaiseksi lukenut muutamaa satunnaista sivua/pätkää lukuunottamatta.
Avatar
Hunajasieni
 
Viestit: 4
Liittynyt: 18.09.2012 04:24
Paikkakunta: Oulu

Edellinen

Paluu Yleinen Pokémon-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron