Yleinen Hehkutus-palsta!

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja Flyffel » 28.08.2013 21:13

Hikaru kirjoitti:Mulla on nyt WLAN omassa huoneessa! : D Yaay. Modeemi on olohuoneessa, joten tänne kantautuu vain 3/4 palkeista, mutta yhteys on sen verran nopea ettei haittaa. Nintendo WFC:eenkin yhdistäminen toimii, joten Poksulataukset ja sen sellaiset voi jatkossa hoitaa kodista käsin.

Voisin hehkuttaa aika lailla samaa. Nyt saan kaiken Animal Crossingista irti ja voin käyttää vaivatta e-shopia. Niin siistiä. 8)
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja Shadow Lugia » 29.08.2013 20:34

Kävin viikko sitten hommaamassa 4G yhteyden, eipä enää ainakaan jää nopeudesta kiinni!
So, I Herd U Liek Mudkipzz?
Waihtola
Regigigas ;______; <3
Avatar
Shadow Lugia
 
Viestit: 559
Liittynyt: 01.11.2010 15:43
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja Colmio » 29.08.2013 21:12

Shadow Lugia kirjoitti:Kävin viikko sitten hommaamassa 4G yhteyden, eipä enää ainakaan jää nopeudesta kiinni!

4g = hitaus, ainakin omalla netilläni
Oi Suuri ja Mahtava Neuvostoliitto.
Avatar
Colmio
 
Viestit: 465
Liittynyt: 03.12.2010 23:05
Paikkakunta: Kokkola

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja Bad Wolf » 29.08.2013 21:33

Ymmärtääkseni Suomessa 4G toimii vain hyvin rajallisella alueella. Voisin vielä lisätä, että itselleni ei ole netin nopeus peruskähtössä ollit koskaan ongelma (konr kiini seinässä nopealla piihalla ja mobiililaitteilla netin käyttö on miin kevyttä, että 3g tai 2g ei tee suurta eroa.
Bad Wolf
 
Viestit: 33
Liittynyt: 12.08.2013 20:31

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja Shadow Lugia » 29.08.2013 21:42

Onhan se aika rajattua, mutta kun 4G yhteyden saa samaan hintaan kuin 3G yhteyden niin why not. Ja asun muutenkin atm ihan Tampereen keskustassa, niin täällähän se kuuluu paremmin kuin hyvin.
So, I Herd U Liek Mudkipzz?
Waihtola
Regigigas ;______; <3
Avatar
Shadow Lugia
 
Viestit: 559
Liittynyt: 01.11.2010 15:43
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja OshaFan » 02.09.2013 22:46

Matematiikka <3
Ostin tässä koulun pitkään matematiikkaan laskimen, joka on aivan mahtava! Sillä voi laskea kaikkea 1+1/2+1/4+1/8...=2, 0!=1 ja θ^3^n=alkuluku(vaikka thetaa se ei tunnista, jos sitä ei laita 1.306377883863...:ksi...) :D
Viimeinkin minäkin tajuan jotakin näistä laskuista xD
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja LefaLefa » 03.09.2013 19:25

OshaFan kirjoitti:Matematiikka <3
Ostin tässä koulun pitkään matematiikkaan laskimen, joka on aivan mahtava! Sillä voi laskea kaikkea 1+1/2+1/4+1/8...=2, 0!=1 ja θ^3^n=alkuluku(vaikka thetaa se ei tunnista, jos sitä ei laita 1.306377883863...:ksi...) :D
Viimeinkin minäkin tajuan jotakin näistä laskuista xD

Viimeisen laskun selityksestä löytyy ristiriita. Se, että joudut itse määrittämään \theta :n arvon, tarkoittaa, ettei sillä ole mitään valmista arvoa, kuten esim. \pi :llä, vaan sen voisi aivan hyvin korvata vaikka B:llä.

Toivon lisäksi, että oikeasti ymmärrät, miksi mikäkin lasku toimii kuten se toimii. Sain nimittäin kuvan, että olet saanut vain uuden lelun, jonka manuaalista on sattunut löytymään hauskan näköisiä esimerkkejä. Nykyään laskinten pystyessä tekemään laskut oppilaan puolesta, niin todellinen osaaminen mitataan asioiden ymmärtämisessä, mikä ei edes näy päälle.

Kiitokset dAcktorille, kun kaivoi mulle selityksen Millsin vakiolle. <3
Avatar
LefaLefa
 
Viestit: 652
Liittynyt: 01.11.2010 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja OshaFan » 03.09.2013 22:14

Juu, kyllä minä ymmärrän, miten nämä laskut toimivat. :D
Ja theta on toki trigonometriassa tuntematon kulma, eikä sitä ole määritetty, kuten pi on, 3,141592... . On se silti helpompaa laskimeen laittaa θ^3^n, kuin ~1,3063778^3^n. Ja voi theta olla myös vaikka b, mutta sitten on aika erilaista yrittää selvittää b laskimella esim. laskussa (2b)^-3, kun b on se ~1,31.
Minulla on vasta ensimmäinen pitkän matematiikan kurssi menossa, joten integraaleista sun muista en tiedä vielä kauheasti :D
Matematiikka vaan on niin loogista ja luovaa! Siksi tykkään siitä ja lasken sitä innolla.

(Kyllä minä nyt jotakin matematiikasta varmaan tiedän, jos tähän mennessä on numero ollut aina kymppi ja sain 9a-luokaltamme parhaimman matematiikan valtakunnallisesta... Tai sitten opettajat valehtelevat päin naamaa, jotta luulisin osaavani ja kaikki onkin yhtä salaliittoa DDDx (Kaikessa vakavuudessa siis: kyllä minä nämä laskut ymmärrän. (0!=1 voi myös ajatella filosofisesti! Jos on 0 jotakin asiaa, sen voi järjestää vain yhdellä tavalla, samalla lailla kuin 3!=6, eli esimerkkinä voi ajatella, että 3 esinettä voi järjestää kuudella tavalla (ja miksi minä edes kirjoitan näitä...))) Matematiikkaa voi laskea eri tavoilla ja sitä voi selittää enemmällä matematiikalla :D)
(En ole edes avannut tämän laskimen manuaaleja, tuossa ne makaa lattialla koskemattomina xDD)
Hehkutus vaan ennemminkin oli siinä, että tämä laskin pystyy laskemaan laskuja, joita aiempi laskimeni ei, ja auttaa sillä todella paljon.

Ja jes! Millsin vakio!
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja LefaLefa » 04.09.2013 00:37

OshaFan kirjoitti:Ja theta on toki trigonometriassa tuntematon kulma

Miten hitossa \theta :sta tuli yhtäkkiä kulma? Ensin se oli määrittelemätön merkki, sitten siitä tulikin määritelty vakio ja nyt se muuttui kulmaksi. Onko kyseessä asteet vai radiaanit?


OshaFan kirjoitti:On se silti helpompaa laskimeen laittaa θ^3^n, kuin ~1,3063778^3^n.

Tietenkin se on, jos käytät samaa rimpsua useampaan kertaan, jouduthan tällöin syöttämään luvun vain kerran laskimeen ja jälkemmäisillä kerroilla voit käyttää mitä tahansa merkkiä, minkä oletkaan määrittänyt kyseiseksi luvuksi. Jos taas lasket roskan vain kerran, niin on helpompaa syöttää luku suoraan.


OshaFan kirjoitti:Ja voi theta olla myös vaikka b, mutta sitten on aika erilaista yrittää selvittää b laskimella esim. laskussa (2b)^-3, kun b on se ~1,31.

Millä tavalla b:n selvittäminen eroaa \theta :n selvittämisestä? Molemmat ovat vain symboleja. Ja mistä hitosta toi (2b)^(-3) oikein tuli? Eihän siinä ole mitään muuta tehtävää kuin laskea roska vain auki...


OshaFan kirjoitti:Minulla on vasta ensimmäinen pitkän matematiikan kurssi menossa, joten integraaleista sun muista en tiedä vielä kauheasti :D

Ja integraalit ovatkin matematiikan suurin haaste.


OshaFan kirjoitti:Matematiikka vaan on niin loogista ja luovaa! Siksi tykkään siitä ja lasken sitä innolla.

Loogista kyllä, luovaa... asiantuntijan mielipide eroaa.
[3.9.2013 23:54:03] dAcktor: "Matematiikka vaan on niin loogista ja luovaa!"
[3.9.2013 23:54:12] dAcktor: Suurin osa matikan tutkimuksesta ei ole luovaa.



OshaFan kirjoitti:(Kyllä minä nyt jotakin matematiikasta varmaan tiedän, jos tähän mennessä on numero ollut aina kymppi ja sain 9a-luokaltamme parhaimman matematiikan valtakunnallisesta...

"Koska sain yläasteella vain kymppejä, niin minun täytyy olla mestari matematiikassa." Tietenkin, yläasteen matematiikkahan vaatii äärimmäisen paljon!


OshaFan kirjoitti:!=1 voi myös ajatella filosofisesti! Jos on 0 jotakin asiaa, sen voi järjestää vain yhdellä tavalla, samalla lailla kuin 3!=6, eli esimerkkinä voi ajatella, että 3 esinettä voi järjestää kuudella tavalla

Niin mitä filosofista tässä oli?


OshaFan kirjoitti:Juu, kyllä minä ymmärrän, miten nämä laskut toimivat. :D

Epäilen asiaa nyt entistä enemmän.
Avatar
LefaLefa
 
Viestit: 652
Liittynyt: 01.11.2010 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja OshaFan » 04.09.2013 07:42

Kappas vain! Sanoin uskovani tietäväni jotakin matematiikasta ja yhtäkkiä väitänkin itseäni mestariksi. Kiitos, kun laitat sanoja suuhuni.
En todellakaan ole mestari matematiikassa enkä kertaakaan väittänyt olevani. Osaan vain sen, mikä on opetettu ja minulle se on tarpeeksi hyvä :D
Integraalit nyt olivat yksi esimerkki, koska en oikein ole kauhesti tutustunut muihin asioihin, joita ei koulussa vielä ole käyty läpi.
Tietenkin minä teen virheitä, kuin varmasti sinäkin, mutta olen vielä oppimassa :D
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 04.09.2013 08:26

Herranjestas jättäkää OshaFan nyt rauhaan... Noinko paljon teitä muka häiritsee, jos/kun hän on ylpeä ja iloinen taidoistaan, ja pitää matikasta? :P

Anyways, Pokemo BW tyttökouluttaja-cosplay on VIIMEIN valmis! ^^ <3 (Pukeudun siihen 12 Lokakuuta kun menwn ostamaan X:n!) Kaveri pukeutuu B2W2:n tytöksi. Minulla ei tosin ole peruukkia (toisin kuin hänellä... :P), mutta hällä väliä! (tosin olen blondi ja minulla on lasit... :D)
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja Regimeta » 04.09.2013 14:22

Kuten yleensä, menin GameStopiin tuhlaamaan koulun jälkeen aikaa bussia odotellessa. Tänään näin tosin minua hieman vanhemman pojan latailemassa Shiny Dialgaa ja ajattelin käydä juttelemassa, kun kerran toisen Pokémonfanin löysin. Pokémonfaneja kun ei normaalisti tunnista ulkoapäin. Juttelin hänen kanssaan hetken aikaa Pokémoneista, kunnes kuulin että hän käy samaa koulua ja on minua vuoden vanhempi eli toista vuotta lukiossa. Juttelin hieman lisää ja kerroin Turun Pokémon-liigasta ja kertoessani liigasta tarkemmin, selvisi että hänkin pitää lautapeleistä, erityisesti 7 Wondersista joka on minunkin lempipelini. Tässä vaiheessa hänen kiinnostus liigaan alkoi lämmetä ja sain hyvinkin potentiaalisesti uuden liigassa kävijän mainostamalla. Hän ei tiennyt että virallista Pokémon-toimintaa järjestetään Suomessa ja yllättyi kuinka aktiivista Pokémonin peluu Suomessa oikeasti on. Vaihdoimme puhelinnumerot ja kerroin ajan ja osoitteen Turun liigaan. Näyttää siis siltä että sain mainostettua Turun liigaan yhden uuden kävijän ja samalla sain itselleni ystävän, joka pitää samoista asioista. :D Näin jälkikäteen olen tyytyväinen itselleni että kehtasin mennä juttelemaan, koulussa kun en ole hyvin tutustuvaista tyyppiä.

Lisäksi koulupäivä meni muutenkin hyvin, tunneilla oli suhteellisen kiinnostavat keskustelut ja sain juteltua parin kivan tyypin kanssa. :D
Avatar
Regimeta
 
Viestit: 347
Liittynyt: 01.11.2010 19:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja Bad Wolf » 04.09.2013 17:28

Nyt taidan kuulostaa "hivenen" ylimieliseltä, mutta löysin uskonnontunnilta vertaiseni -ellei jopa viisaamman- mielen, mitä ei tapahdu turhan usein.
Bad Wolf
 
Viestit: 33
Liittynyt: 12.08.2013 20:31

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja Tonu » 05.09.2013 14:38

Blizzard senkun lähettää rahaa. Jottei tarttisi laskea, tossa yht 283,77€. :3

Edit: koska myytyä tavaraa pelissä.
Viimeksi muokannut Tonu päivämäärä 06.09.2013 08:33, muokattu yhteensä 1 kerran
Turnauskausi 2010-2011:
68-43 [111 peliä] (61,26% W)
Pelatut turnaukset: 18 (4 BR, 8 CC, 5 STP, 1 SM)
Top-Cuttaukset: 5/18
[päivitetty 8.5.2011]
Avatar
Tonu
Helsingin keskustan liigavastaava
 
Viestit: 542
Liittynyt: 31.10.2010 15:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja PRaGiGaM » 05.09.2013 18:50

<3 :3 Lettujaaa :3 <3
Entinen nimimerkki: victini
Vaihtikseni osoite viewtopic.php?f=26&t=3268
Avatar
PRaGiGaM
 
Viestit: 471
Liittynyt: 10.12.2012 20:03
(: Avatar Made in Taiderun.. Tasin taidetöpö

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja OshaFan » 05.09.2013 19:49

victini kirjoitti:<3 :3 Lettujaaa :3 <3


Onnea :D
Itse olen lettujen suursyömäri ja äiti teki juuri tässä pari päivää sitten niitä :D
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja Staryu » 06.09.2013 08:01

Tonu kirjoitti:Blizzard senkun lähettää rahaa. Jottei tarttisi laskea, tossa yht 283,77€. :3

Miksi???? xD
Avatar
Staryu
 
Viestit: 519
Liittynyt: 17.08.2012 17:40
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja Doragon » 08.09.2013 11:50

Kiitos Kela kun sysäät rahaa meikälle kuin roskaa, tilasinpa tässä huvikseni Pokemon X:n sekä Y:n koska olen vain rikas. :D
Ääripositiivi Pokémonfriikki höpöttämässä kuinka tämä rakastaa kaikkea.
Avatarin on piirtänyt meikä.
Avatar
Doragon
 
Viestit: 899
Liittynyt: 04.11.2010 16:20
(: Minne kiire

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja PRaGiGaM » 14.09.2013 11:37

Pokemon TCG Onlinessa Pooka kamuna *awesome*
Entinen nimimerkki: victini
Vaihtikseni osoite viewtopic.php?f=26&t=3268
Avatar
PRaGiGaM
 
Viestit: 471
Liittynyt: 10.12.2012 20:03
(: Avatar Made in Taiderun.. Tasin taidetöpö

Re: Yleinen Hehkutus-palsta!

ViestiKirjoittaja Bad Wolf » 19.09.2013 20:45

Noh... Nyt on kallis laskin hankittu, vaik' en oikein ymmärrä mitä tuola tekee, kun ainakin viimevuoden pitkän matikan YO koe meni ihan perus funktiolaskimella :S
Bad Wolf
 
Viestit: 33
Liittynyt: 12.08.2013 20:31

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa

cron