XY IV-breedausopas

Yleistä keskustelua Pokémon-videopeleistä, sekä Pokemon peleistä jotka eivät kuulu pääsarjan peleihin.

Valvoja: pikanoob

Alueen säännöt
• Keskustelu Pokémon-pelien romhackeistä ja emulaatiosta on sallittua vain tällä alueella.
• Ei linkkejä pelien ROM-tiedostoihin, ei edes valmiiksi pätsättyihin (pre-patched) ROM-tiedostoihin.
• Romhackien (IPS- ja XDELTA-tiedostot) latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Emulaattorien latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Romhackien teossa ja käyttöönotossa käytettävien työkalujen latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Suosittelemme käyttämään latauslinkkejä, jotka vievät suoraan lataukseen.

Re: XY IV-breedausopas

ViestiKirjoittaja LudvigBorga » 08.02.2014 20:30

Voltorb kirjoitti:Taas täällä kyselemässä breedaus apua :P Haluaisin siis frillishin joka osaa recoverin, joten täytyykö minun vain ensiksi breedata esim isänä frillish ja äitinä solosis niin sitten se osaa recoverin ja sen jälkeen se periytyy automaattisesti vaikka breedaisin vaikka ditolla? Tarvitseeko sen solosiksen osata recoveria?

Munista kuoriutuvat pokemonit määräytyvät äidin mukaan, joten Frillishin pitää olla äitinä että saisit recoverin omaavan Frillishin. Sen jälkeen kun Frillishillä on recovery voit breedata sitä muiden pokemonien kanssa, mutta muista että sen täytyy olla tyttö, jos et käytä dittoa.
FC: 3625-8241-6785
Avatar
LudvigBorga
 
Viestit: 44
Liittynyt: 15.02.2013 14:25

Re: XY IV-breedausopas

ViestiKirjoittaja Voltorb » 14.02.2014 23:05

Oisko kellään neuvoa miten breedaisin kun haluaisin shinyn drilburin masuda methodilla, mulla siis on 5IV drilbur. Se on jolly mutta haluaisin mielummin adamantin.
Avatar
Voltorb
 
Viestit: 136
Liittynyt: 03.11.2012 15:31
(: »«

Re: XY IV-breedausopas

ViestiKirjoittaja Uran » 15.02.2014 14:16

Voltorb kirjoitti:Oisko kellään neuvoa miten breedaisin kun haluaisin shinyn drilburin masuda methodilla, mulla siis on 5IV drilbur. Se on jolly mutta haluaisin mielummin adamantin.

Riippuu onko tyttö, jos on niin voit breedata sitä jonkun toisen pokemonin kanssa joka on samasta egg group:sta, sillä on adamant nature ja everstone. Tai vain breedaat kunnes saat oikean naturen ja sitten annat sille adamantille everstonen.

Edit: Minulla olisi 3iv jap adamant Swinub♂ jos haluat.
3DS FC: 5343-9487-0411
Friend Safari: Psychic: Munna, Sigilyph, ?
Uran
 
Viestit: 5
Liittynyt: 10.01.2014 14:01

Re: XY IV-breedausopas

ViestiKirjoittaja Voltorb » 15.02.2014 17:44

Mitä jos se on poika, ja yritän siis saada 5IV:tä
Avatar
Voltorb
 
Viestit: 136
Liittynyt: 03.11.2012 15:31
(: »«

Re: XY IV-breedausopas

ViestiKirjoittaja Uran » 15.02.2014 18:16

Onko se sinun drilburisi ulkomaalainen? Jos on, niin breedaa se vaikka diton kanssa. Sitten kun sinulla on tyttö drilbur, voit breedata sen minun adamant swinubin kanssa. Sen jälkeen kun olet saannut adamant drilburin, niin voit breedata sen sinun 5iv:sen dilburin kansa. Sen jälkeen kun olet breedannut paremman tyttö drilburin, niin voit jatkaa breedaamista sillä. Toista tätä kunnes saat 5iv:sen drilburin jolla on adamant nature. Mutta jos sinulla ei ole ulkomaalaista, niin yritä etsiä sitä tuolta gts:stä.
3DS FC: 5343-9487-0411
Friend Safari: Psychic: Munna, Sigilyph, ?
Uran
 
Viestit: 5
Liittynyt: 10.01.2014 14:01

Re: XY IV-breedausopas

ViestiKirjoittaja Voltorb » 15.02.2014 21:49

Joo drilbur on jpn
Avatar
Voltorb
 
Viestit: 136
Liittynyt: 03.11.2012 15:31
(: »«

Re: XY IV-breedausopas

ViestiKirjoittaja Illusions » 07.05.2014 18:37

Olen huomannut paljon spekulointia siitä, vaikuttaako Destiny Knot tietyllä vanhemmalla IVeiden periytymiseen. Esim. tapauksessa, jossa breedataan naaras Eevee (4 IV:tä) ja uros Eevee (2 IV:tä) ja Destiny Knot on naaraalla, naaraan IV:t periytyvät todennäköisemmin kuin uroksen. Olen huomannut ilmiön itse breedatessani, ja juuri tällaisissa huomattavammissa IV-eroissa (ei siis esim. 2*5 IV vanhempaa) suurimmalla osalla poikasista olisi äidin IV:t. Tämä tapahtuu siis lähes aina vastaavassa tilanteessa, en oikein siksi usko pelkkään sattumaan, mutta osaako kukaan sanoa asiasta varmasti?
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: XY IV-breedausopas

ViestiKirjoittaja Mewstor » 08.05.2014 16:54

Illusions kirjoitti:Olen huomannut paljon spekulointia siitä, vaikuttaako Destiny Knot tietyllä vanhemmalla IVeiden periytymiseen. Esim. tapauksessa, jossa breedataan naaras Eevee (4 IV:tä) ja uros Eevee (2 IV:tä) ja Destiny Knot on naaraalla, naaraan IV:t periytyvät todennäköisemmin kuin uroksen. Olen huomannut ilmiön itse breedatessani, ja juuri tällaisissa huomattavammissa IV-eroissa (ei siis esim. 2*5 IV vanhempaa) suurimmalla osalla poikasista olisi äidin IV:t. Tämä tapahtuu siis lähes aina vastaavassa tilanteessa, en oikein siksi usko pelkkään sattumaan, mutta osaako kukaan sanoa asiasta varmasti?

Ööö... En nyt ole ihan varma ymmärsinkö oikein, mutta Destiny Knothan on XY-generaatioiden tarkein breerausta auttava itemi. Destiny Knot siirtää todennäköisemmin IV:t siltä vanhemmalta jolla se on kiinni. Everstone taas siirtää naturen.

Itse breedaan nimenomaan niin, että vaihtelemalla Destiy Knottia ja Everstonea vanhemmalta toiselle haluttujen IV:iden ja naturen mukaan ja breedaamalla sitten hyviä jälkeläisiä keskenään.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: XY IV-breedausopas

ViestiKirjoittaja Illusions » 08.05.2014 22:45

^ Juu, tosiaan halusinkin vain tietää suosiiko se vanhemman IVeitä, jolla se on. Muilla foorumeilla asia kiellettiin, mutta eihän se niin voinut olla oman kokemukseni perusteella. Anyway, kiitos!
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: XY IV-breedausopas

ViestiKirjoittaja SandyArticuno » 04.06.2014 21:20

Minulla sujuu hyvin tuo breeddaaminen. Varsinkin Meganiumin kanssa. Se tekee Chikoritoja ja jaan niitä tyyppien kanssa. :' D
Haluan enemmän kavereita Friend Safariin! Yksäriä vain tulemaan, jos kiinnostaa. ;3
========================================================================
Aloituspokemonien breeding toimii minulla. Yksää jos kiinnostaa. ;)
========================================================================
Vaihdan Virizionia. Yksää vain tulemaan. :D
Avatar
SandyArticuno
 
Viestit: 26
Liittynyt: 04.06.2014 20:03

Re: XY IV-breedausopas

ViestiKirjoittaja TiggerShark » 01.01.2015 19:03

Minkäköhän lainen lopputulos tulee jos on kaksi 6IV pokemonia, molemmat todennäköisesti kloonattuja, joista toinen on ditto ja toinen eri laji /(Sylveon), ja kumpikin shiny ja eri trainer ID:t.. Aavistuksia?

En ole breedannut lainkaan >_>

(Ja pahoittelut jos tulee tuplana viesti, sivu söi ensimmäisen)
Avatar
TiggerShark
 
Viestit: 6
Liittynyt: 07.12.2014 19:04

Re: XY IV-breedausopas

ViestiKirjoittaja Flyffel » 01.01.2015 19:08

TiggerShark kirjoitti:Minkäköhän lainen lopputulos tulee jos on kaksi 6IV pokemonia, molemmat todennäköisesti kloonattuja, joista toinen on ditto ja toinen eri laji /(Sylveon), ja kumpikin shiny ja eri trainer ID:t.. Aavistuksia?

Destiny Knot toiselle holdiin, ja jos toisella on luonne jonka haluat jälkeläisille, niin sille Everstone holdiin. Näin saat joka kerta Pokémonin jolla on vähintään 5 täydellistä IV:tä (epätäydellinen vaihtelee), ja luonne periytyy siltä, millä on Everstone.

Vanhempien shinydellä ei ole mitään väliä breedauksessa. Jos ne ovat kuitenkin erikielisistä peleistä, niin mahdollisuus että jälkeläisestä tulee shiny on kuitenkin suurempi (siis vain kielellä on väliä, ei vanhempien shinydellä).

Sillä että ne ovat kloonattuja ei tietenkään ole mitään väliä.
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: XY IV-breedausopas

ViestiKirjoittaja TiggerShark » 01.01.2015 19:29

Flyffel kirjoitti:
TiggerShark kirjoitti:Minkäköhän lainen lopputulos tulee jos on kaksi 6IV pokemonia, molemmat todennäköisesti kloonattuja, joista toinen on ditto ja toinen eri laji /(Sylveon), ja kumpikin shiny ja eri trainer ID:t.. Aavistuksia?

Destiny Knot toiselle holdiin, ja jos toisella on luonne jonka haluat jälkeläisille, niin sille Everstone holdiin. Näin saat joka kerta Pokémonin jolla on vähintään 5 täydellistä IV:tä (epätäydellinen vaihtelee), ja luonne periytyy siltä, millä on Everstone.

Vanhempien shinydellä ei ole mitään väliä breedauksessa. Jos ne ovat kuitenkin erikielisistä peleistä, niin mahdollisuus että jälkeläisestä tulee shiny on kuitenkin suurempi (siis vain kielellä on väliä, ei vanhempien shinydellä).

Sillä että ne ovat kloonattuja ei tietenkään ole mitään väliä.


Kiitos! Tuli vastaus kaikkiin pohdintoihin xD
Avatar
TiggerShark
 
Viestit: 6
Liittynyt: 07.12.2014 19:04

Edellinen

Paluu Muut Pokémon-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron