Pokemonin SM-kisat 14.6.

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja JayEm » 16.06.2014 13:03

En ole käynyt foorumeilla paljoa, en pelaa TCGtä nykyään enkä paljon muutenkaan ole osallistunut toimintaan viimeiseen vuoteen, pariin, mutta SMien kaiun kiiriessä korvieni ohi, ajattelin vilkaista jälkimainingit. Ja tällaisesta saa sitten lukea.

Ensinnäkin, komppaan täysin Mewtwoloveria ja Heroa, jos säännöissä selkeästi seisoo että Zamin ja Malkin menettelytavat turnauksessa ovat vähintäänkin kyseenalaisia, niin tähän täytyy olla tosi pätevä selitys, että se on oikeutettua (mitä se ei tässä tapauksessa ole).

Lisäksi, hyvä Zami, tuollainen kommentti jolla väitetään, että ei ole oikeutta sanoa yhtään mitään asiasta koska ei ehkä ole tarpeeksi mukana skenessä, on huono ja viittaa melkein syrjintään, näin kärjistääkseni rajusti. Itsekin olen saanut esim. JKLn liigan Facebook-sivulla tällaista arvostelua osakseni jonkinasteisen kritisoivan kommentin takia. Epäurheilijamainen käytös on asia, johon täytyy puuttua lajissa kuin lajissa, kyllähän kansa älämölön nostaa jos jääkiekossakin tuomarit typerehtii, vaikkei kansasta suurin osa pelaisi ollenkaan jääkiekkoa tai edes katso sitä.

Koska kyseessä olevaan/oleviin kisojen sarjojen tuloksiin (en ollut paikalla, en siis tiedä tilanteen laajuutta) on selkeästi jollain tavalla vaikutettu, minun mielestäni pitäisi ottaa raju ote, mitätöidä kyseiset tulokset ja pelata uusiksi mielelllään puolueettomien ja osaavien tuomareiden läsnäollessa. Mutta, se on minun mielipiteeni, eikä siitä välttämättä tarvitse välittää.

Ja palatakseni näihin kahteen tuomariin, mikäli tällaista toimintaa ei pystytä selittämään järkevästi ja/tai heidän toiminnastaan on jo aikaisemminkin huomauteltu (en tiedä, saa valaista vaikka sähköpostilla tai vastaavalla, kun en foorumeita kummemmin selaile nykyään), pitäisi tässäkin tapauksessa ottaa se tuttu raju ote ja ripustaa judgetakit vähintään väliaikaisesti naulaan.

Joo ei mulla tämän kummempaa, katotaan taas vuoden päästä jos tänne tekstiä rustaan.
Avatar
JayEm
 
Viestit: 851
Liittynyt: 05.10.2010 10:14
Paikkakunta: Jyväskylä
(: I used to be a league leader, but then I forgot how

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja Hero » 16.06.2014 19:55

Arvostan että Zami vielä myöntää, että on antanut Malkin tehdä omiaan oman lapsensa pelissä korjaamalla kortteja ja yms.
Eikö se ole tuomarin tehtävä?
En kyllä nyt arvosta yhtään - ja vielä viedään henkilökohtaiselle tasolle.

Jos katsot master-listaa, niin 1/3 on saanut pakan samana aamuna käteen.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja Luffy McAnkka » 16.06.2014 20:58

Koska pelasin turnauksessa enkä katsonut juuri juniorsenior pöytään päin turnauksessa, en voi oikein kommentoida näitä Zamin tuomarointeja. Paluumatkan keskusteluistakaan en paljoa muista, koska olin siinä vaiheessa jo aika väsynyt.

JayEm kirjoitti:Lisäksi, hyvä Zami, tuollainen kommentti jolla väitetään, että ei ole oikeutta sanoa yhtään mitään asiasta koska ei ehkä ole tarpeeksi mukana skenessä, on huono ja viittaa melkein syrjintään, näin kärjistääkseni rajusti. Itsekin olen saanut esim. JKLn liigan Facebook-sivulla tällaista arvostelua osakseni jonkinasteisen kritisoivan kommentin takia.

Opi kestämään arvostelua.

Hero kirjoitti:En kyllä tiedä mikä ihmisiä vaivaa, kun ei pystytä pitämään näppei erossa otteluista tai auttamatta toista. Varmaan hienoa muistella millä tavalla voitto on tullut. Toiset pyrkii judgeilla saamaan game/prizelossia toiselle, toiset osottelee otteluihin ja toiset sitten neuvoo. Onko kyseessä pelitaitojen riittämättömyys? *sigh*

Tähän ei olekaan mitään lisättävää. Älkää judget neuvoko pelaajia, vaan antakaa niiden pelata ja mahdollisesti myös hävitä omiin virheisiinsä, sitä kautta oppii pelaamaan jos ei muuten.
Viimeksi muokannut Luffy McAnkka päivämäärä 16.06.2014 21:07, muokattu yhteensä 1 kerran
Tasoloikkaa suoneen.
Avatar
Luffy McAnkka
 
Viestit: 260
Liittynyt: 01.11.2010 12:08
Paikkakunta: Ankkalinna

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja Dragonite3500 » 16.06.2014 21:00

Itselläni ei masterina ole ensimmäisen käden tietoa juniorien ja seniorien tapahtumista, mutta seniorien finaalin hävinnyt ja millaakin vastaan pelannut pikkuveli kiistää minkäänlaista neuvomista tapahtuneen Zamin tai Malkin toimesta. Minusta on outoa, että täällä on lähdetty syyttelemään toisia neuvomisesta, vaikka namä syytökset perustuvat todennäköisesti pelkkiin kuulopuheisiin. Hirveästi ei Heroa juniorien ja seniorien pelejä seuraamassa näkynyt.
Dragonite3500
Vantaan Liiga-Leader
 
Viestit: 52
Liittynyt: 28.08.2012 15:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja Sponkkari » 16.06.2014 21:18

Ihan koko turnaukseen osallistumatta saatika mistään mitään tietämättä niin sellainen huomio että palaute, tai jos jokin asia pelitilanteessa (pätee myös mihin tahansa tilanteeseen elämässä) on jäänyt askarruttamaan, niin parhaan lopputuloksen saavuttaa puuttumalla asiaan välittömästi asian havaittuaan. Tässä tapauksessa näin: "hei mites tuo kun Malk istuu tuolla...Vähän jäin miettimään kun tuo Zami tuolla..."

Asioiden jälkeenpäin selvittely (varsinkin julkisilla kanavilla) saa usein kummallisia käänteitä, ja lopulta ei välttämättä olla edes lähelläkään asian alkulähteitä.
Avatar
Sponkkari
 
Viestit: 56
Liittynyt: 03.02.2014 18:44
Paikkakunta: Loimaa

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja Malkmagius » 16.06.2014 21:41

Olin turnauksen järjestäjä, en siis varsinaisesti tuomari. Kisoihin oli tullut ihan uusia pelaajia jotka eivät kaikkia rutiineja vielä tunteneet. Ihan hyvässä hengessä pelaajien kanssa korjattiin virheitä mitä huomattiin.

Kaikkia pelivirheitä en huomannut sen tiedän.
Mitään rangaistuksia ei käsittääkseni jaettu jr/sr peleissä.

Palaute on tervetullutta.
Avatar
Malkmagius
TCG-turnausjärjestäjä
 
Viestit: 104
Liittynyt: 01.11.2010 10:55

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja PRaGiGaM » 16.06.2014 21:55

Itse seniorina en ole huomannut Zamin tai Malkin neuvoneen pelaajia
Entinen nimimerkki: victini
Vaihtikseni osoite viewtopic.php?f=26&t=3268
Avatar
PRaGiGaM
 
Viestit: 471
Liittynyt: 10.12.2012 20:03
(: Avatar Made in Taiderun.. Tasin taidetöpö

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja FinQLloyd » 16.06.2014 22:02

Sponkkari kirjoitti:Asioiden jälkeenpäin selvittely (varsinkin julkisilla kanavilla) saa usein kummallisia käänteitä, ja lopulta ei välttämättä olla edes lähelläkään asian alkulähteitä.

Komppaan!

victini kirjoitti:Itse seniorina en ole huomannut Zamin tai Malkin neuvoneen pelaajia

En minäkään... Ja turha kai siitä nyt täällä on enää keskustella juuri tuon Sponkkarin kirjoittaman jutun takia! ;)
Always be yourself.
Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn.
Avatar
FinQLloyd
 
Viestit: 242
Liittynyt: 28.09.2013 18:45
Paikkakunta: Lohja

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja Hero » 16.06.2014 22:09

Luulin että Rai-chan oli turnausjärjestäjä, kun pyöri läppärin takana..
Aika usein Suomessa on ollut pääjudge sama kuin turnausjärjestäjä vai onks tääl nykyään niin formalia touhua?

En tajua vieläkään miten on ulkopuolinen ihminen pystynyt sorttaa matsei ja muita, jos sitä varten on judgei.
Luulisi samalla että Malkin tyttärellä olisi ihan tarpeeksi pelikokemusta omasta takaa ilman neuvomista/sorkkimista hänen matseihin.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja mega magikarp » 16.06.2014 22:25

Itekin senioreissa (ja finaalissa) pelasin eikä ainakaan minua tai vastustajaa autettu kertaakaan.(pelasin myös millaa vastaan eikä kukaan kyllä sitä neuvonut)
Avatar
mega magikarp
 
Viestit: 166
Liittynyt: 18.11.2013 21:08
Paikkakunta: helsinki
(: !

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja Mewstor » 16.06.2014 22:41

Hyvä saada tietoa pelaajiltakin eikä vain välikäden kautta.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja Zami » 17.06.2014 00:49

Sitähän minäkin yritin kertoa, mutta jostain syystä minua on AINA pidetty judgen roolissa "pellenä", joka ei osaa edes sääntöjä (voi oikaista väitteen, jos oletan väärin!). Että jos syrjinnästä lähetään puhumaan... :/ Mutta en ole sen enempää siitä välittänyt, vaan hoitanut hommani parhaan mukaan ja mielipiteitä pyytänyt muilta judgeilta, jos tarve.

Herosta kun puhuin, niin itse olen ainakin kuullut sinun olevan täällä foorumilla "trollina" lähinnä. xP Mutta, jos koitte sen syrjinnäksi, niin pyydän anteeksi.
Avatar
Zami
JKL:n 2. Liiga-Leader
 
Viestit: 521
Liittynyt: 15.10.2010 10:21
Paikkakunta: Haapaniemi, Jyväskylä

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja Flyffel » 17.06.2014 07:40

Vaikuttaa siltä että Malk ennemminkin oikaisi laittomia vetoja / unohdettuja faktoja ja tarkisti damaget sen sijaan että neuvoi pelaajia mitä tulisi tehdä...
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja Zami » 17.06.2014 10:22

Keltainen Rayquaza kirjoitti:Vaikuttaa siltä että Malk ennemminkin oikaisi laittomia vetoja / unohdettuja faktoja ja tarkisti damaget sen sijaan että neuvoi pelaajia mitä tulisi tehdä...

True story! ;)
Avatar
Zami
JKL:n 2. Liiga-Leader
 
Viestit: 521
Liittynyt: 15.10.2010 10:21
Paikkakunta: Haapaniemi, Jyväskylä

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 17.06.2014 12:36

Zami kirjoitti:
Keltainen Rayquaza kirjoitti:Vaikuttaa siltä että Malk ennemminkin oikaisi laittomia vetoja / unohdettuja faktoja ja tarkisti damaget sen sijaan että neuvoi pelaajia mitä tulisi tehdä...

True story! ;)

Jooh komppaan, voin sanoa että en itsekkään nähnyt mitään Heron väittämää sääntörikkomusta kun sillontällöin vilkaisin miten Staryu:lla meni senioreissa hänen pöydässään.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja mr.Panda » 17.06.2014 14:29

Saako judge keskustella pelaajien kanssa kesken pelin jos asia ei koske sääntöjä, virheitä tai mitään peliin littyvää?
"Jumala antoi ihmiselle yhden pelimerkin nimeltä elämä" - Seto Kaiba

Pandan TCG Vaihtoluola -> viewtopic.php?f=26&t=211
Avatar
mr.Panda
Jyväskylän Liiga-Leader
 
Viestit: 235
Liittynyt: 01.11.2010 11:29
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja PetuEX » 17.06.2014 14:41

Hei, yksi seniori pelaajista tässä!

Itselleni olivat nämä ensimmäiset SM-kisat, ja kiitos kaikille positiivisestä kokemuksesta.
Itse en Millaa vastaan päässyt pelaamaan, mutta olin kuitenkin periaatteessa koko ajan noin 3 metrin päässä kaikista Senior/Junior matseista.
En kertaakan huomannut, että nuorempia pelaajia olisi autettu/neuvottu.
Kaikki matsit menivät hyvässä meiningissä, paitsi Oskaria vastaan tuli itselleni hieman huono olo, kun voitettuani huomasin pari kyyneleen alkua vastustajani silmissä.

Kiitos siis kaikille tästä hienosta Pokemon-kokemuksesta :)

~Perttu
Avatar
PetuEX
 
Viestit: 29
Liittynyt: 07.05.2014 17:57
Paikkakunta: Espoo
(: ☐ rekt ☐ not rekt ☑ Tyrannosaurus rekt

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja alvardurr » 17.06.2014 15:04

Puutun nyt itsekkin tähän kun katsoin seniorifinaalin ja olin junioripelien viereisessä pöydässä melkein koko ajan.

Finaalissa ei kyllä kumpaakaan puolta kukaan auttanut. Pientä rauhattomuutta pelissä oli mutta kumpikaan osapuoli ei siitä näyttänyt häiriintyneen.

Malk oli tyttärensä peleissä mukana mutta minkään sortin auttamista en havainnut. Jos on paljon aloittelioita peleissä ja kaikki eivät kaikkia sääntöjä osaa (pikkusiskoni on tästä erittäin hyvä esimerkki), niin eikö heille saa sääntöjä hieman selittää?
Avatar
alvardurr
 
Viestit: 23
Liittynyt: 09.05.2014 20:20
Paikkakunta: Helsinki
(: viewtopic.php?f=26&t=2986

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja mega magikarp » 17.06.2014 15:14

alvadurr kirjoitti------- Pientä rauhattomuutta

juu *pientä*vaan *lala*
Avatar
mega magikarp
 
Viestit: 166
Liittynyt: 18.11.2013 21:08
Paikkakunta: helsinki
(: !

Re: Pokemonin SM-kisat 14.6.

ViestiKirjoittaja Zami » 17.06.2014 16:33

alvardurr kirjoitti:Puutun nyt itsekkin tähän kun katsoin seniorifinaalin ja olin junioripelien viereisessä pöydässä melkein koko ajan.

Finaalissa ei kyllä kumpaakaan puolta kukaan auttanut. Pientä rauhattomuutta pelissä oli mutta kumpikaan osapuoli ei siitä näyttänyt häiriintyneen.

Malk oli tyttärensä peleissä mukana mutta minkään sortin auttamista en havainnut. Jos on paljon aloittelioita peleissä ja kaikki eivät kaikkia sääntöjä osaa (pikkusiskoni on tästä erittäin hyvä esimerkki), niin eikö heille saa sääntöjä hieman selittää?

Tässä ikäluokassa se on luonnollisesti ihan ymmärrettävää, että kaikki ei voi osata kaikkea turnauksissakaan, joten minun mielestä kyllä saa, jotta he voivat tästä siten oppia. Siinä mielessä Malk oli hyvin avuksi ainakin yhdessä pelipöydässä. xD Enhän minäkään voi yhden "epävarman" pelaajan takia istua sen pöydän ääressä vahtimassa 24/7, kun pitäisi muitakin tarkkailla mahdollisten pelivirheiden estämiseksi.

Ja sen finaalipelin rupattelun vetoan tylsyyden+hapen puutteen ja nälän tunteen piikkiin. xP My bad, mutta siitä ei tosiaan kukaan häiriintynyt, vaan pelasivat ihan asiallisesti rennolla fiiliksellä (eihän pokemon nyt LIIAN serious businesia saa olla!).
Avatar
Zami
JKL:n 2. Liiga-Leader
 
Viestit: 521
Liittynyt: 15.10.2010 10:21
Paikkakunta: Haapaniemi, Jyväskylä

EdellinenSeuraava

Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron