Yleinen Kysymys-topic

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja NauticaDS » 27.01.2014 15:41

Oiskohan tällä foorumilla ihmisiä jotka ovat lähettäneet arvokkaita korttejaan arvioitavaksi Psa:lle tms. ?

Kiinnostaisi kuulla kokemuksia miten vaikea/pitkä prosessi tuon on, suunnitelmissani on lähettää 10+ hyvää korttia kerralla.
Vaihtolani, etsin avaamattomia wotc/ex-series pakkauksia: viewtopic.php?f=26&t=3074
Myymäläni, paljon vanhoja kortteja kaupan: viewtopic.php?f=36&t=2895
Avatar
NauticaDS
 
Viestit: 80
Liittynyt: 28.10.2013 09:54

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Flyffel » 27.01.2014 23:45

Mewstor kirjoitti:
Keltainen Rayquaza kirjoitti:Suosittelen kuvan tulostamista, ja sitten skannaamista. Skannaajat skannaa niin suurella resoluutiolla, että uudelleenskannatun kuvan pitäisi olla suurempi kuin alkuperäisen ja silti hyvälaatuinen.

Millasia uuber-tulostimia sulla oikeen on? :D Melko älytön idea minusta.

Miten niin uuber-tulostin? Ihan normaalilla tulostimella tulostaa, ja normaalilla skannerilla skannaa. Tarkoitatko, että tulostettu kuva näyttäisi huonolta? Sitten tulostin on huono. Ei hyvään tulostusjälkeen tarvitse "uuber-tulostinta". :P
Avatar
Flyffel
 
Viestit: 4298
Liittynyt: 31.08.2010 23:41

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewstor » 28.01.2014 00:12

Keltainen Rayquaza kirjoitti:
Mewstor kirjoitti:
Keltainen Rayquaza kirjoitti:Suosittelen kuvan tulostamista, ja sitten skannaamista. Skannaajat skannaa niin suurella resoluutiolla, että uudelleenskannatun kuvan pitäisi olla suurempi kuin alkuperäisen ja silti hyvälaatuinen.

Millasia uuber-tulostimia sulla oikeen on? :D Melko älytön idea minusta.

Miten niin uuber-tulostin? Ihan normaalilla tulostimella tulostaa, ja normaalilla skannerilla skannaa. Tarkoitatko, että tulostettu kuva näyttäisi huonolta? Sitten tulostin on huono. Ei hyvään tulostusjälkeen tarvitse "uuber-tulostinta". :P

Sehän pitäisi tulostaa kunnon laser-tulostimella valokuvapaperille jotta uudelleen skannaamisessa olisi edes hieman järkeä. Meinasin alkaa selittämään siitä miten olen ollut töissä kopiointifirmassa, mutta en jaksakaan. Itse suurentaisin ihan kiltisti sillä PhotoShopilla, tai skannaa alkuperäisen kuvan(oletettavasti valokuvan) uudelleen parempilaatuisena (mutta se ei kai ole mahdollista).

NauticaDS kirjoitti:Oiskohan tällä foorumilla ihmisiä jotka ovat lähettäneet arvokkaita korttejaan arvioitavaksi Psa:lle tms. ?

Kiinnostaisi kuulla kokemuksia miten vaikea/pitkä prosessi tuon on, suunnitelmissani on lähettää 10+ hyvää korttia kerralla.

Itseäni ei kauheasti innosta lähettää kortteja minnekään jotta joku katsoo niitä suurennuslasilla ja antaa kunnosta arvosanan ja sitten maksaisin siitä. Mutta jos lähettäisin, lähettäisin vain oikeasti harvinaisia kortteja ja vain jos ne ovat oman arvioni mukaan ainakin 9:n arvoisia, sekä saisin niistä vähintään 100 dollaria/kpl myymällä. Niitä ei myöskään kannata lähettää ihan normaalilla postipalvelulla vaan ne pitää pakata kunnolla ja laittaa mielellään seurannalla menemään (vaikka Suomesta lähetettynä seuranta ei riitä vastaanottajalle asti ilman vastaanottajan allekirjoitusta. Ja pakkaaminen on hoidettava kunnolla.

Lisäksi, jos tuo arvosana on vain omaksi iloksi eikä sinulla ole mitään halua myydä korttia, on graden hankkiminen sille mielestäni melko turhaa. Tuolla minulla on arvokkaita kortteja todella hyvässä kunnossa, mutta ne riittävät minulle sellaisenaan. Tiedän, että minulla on ne, pidän niistä hyvää huolta ja ne eivät ole myynnissä.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja NauticaDS » 28.01.2014 11:46

Mewstor kirjoitti:Itseäni ei kauheasti innosta lähettää kortteja minnekään jotta joku katsoo niitä suurennuslasilla ja antaa kunnosta arvosanan ja sitten maksaisin siitä. Mutta jos lähettäisin, lähettäisin vain oikeasti harvinaisia kortteja ja vain jos ne ovat oman arvioni mukaan ainakin 9:n arvoisia, sekä saisin niistä vähintään 100 dollaria/kpl myymällä. Niitä ei myöskään kannata lähettää ihan normaalilla postipalvelulla vaan ne pitää pakata kunnolla ja laittaa mielellään seurannalla menemään (vaikka Suomesta lähetettynä seuranta ei riitä vastaanottajalle asti ilman vastaanottajan allekirjoitusta. Ja pakkaaminen on hoidettava kunnolla.

Lisäksi, jos tuo arvosana on vain omaksi iloksi eikä sinulla ole mitään halua myydä korttia, on graden hankkiminen sille mielestäni melko turhaa. Tuolla minulla on arvokkaita kortteja todella hyvässä kunnossa, mutta ne riittävät minulle sellaisenaan. Tiedän, että minulla on ne, pidän niistä hyvää huolta ja ne eivät ole myynnissä.

Joo ei ollu aikeissa lähettää mitää yleisimpiä holoja, englanninkielisiä crystal body / japanilaisia gold stareja pääasiassa.

Noita videoita korttien lähettämisestä/pakkaamisesta olen koittan tutkiskella parhaani mukaan. Lomakkeen täyttäminen näyttää vähintää mielenkiintoiselta, pari iltaa vois mennä oikeintarkistuksessa ettei tuu laatikko bumerangina takaisin Suomeen. *electrode*

Tietysti nuo kaikki kortit jäisi useammaksi vuodeksi omaan talteen, mutta en yhtään epäile etteikö joskus tulisi myytyä. Ei nuo edellämainitut kortit hyväkuntoisina tuu ainakaan halpenee vuosien mittaan, joten nyt tuntuisi hyvältä hetkeltä hankkia ne arvioituna. :)
Vaihtolani, etsin avaamattomia wotc/ex-series pakkauksia: viewtopic.php?f=26&t=3074
Myymäläni, paljon vanhoja kortteja kaupan: viewtopic.php?f=36&t=2895
Avatar
NauticaDS
 
Viestit: 80
Liittynyt: 28.10.2013 09:54

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Regimeta » 03.02.2014 19:52

Miten voin tulostimella skannata kuvia (ja muuttaa ne) PDF-tiedostoiksi? Pitäisikö minun avata jokin skannerin ohjelma tietokoneelta, laittaa skannattava paperi skanneriin ja skannata tietokoneen ohjelman kautta? HP:n tulostimessanikin on skannaa-painike, mutta se väittää ettei löydä tietokonetta. Olen ihan pihalla, skannannut ennen vain kuvia muistikortille :D
Avatar
Regimeta
 
Viestit: 347
Liittynyt: 01.11.2010 19:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 03.02.2014 21:23

Regimeta kirjoitti:Miten voin tulostimella skannata kuvia (ja muuttaa ne) PDF-tiedostoiksi? Pitäisikö minun avata jokin skannerin ohjelma tietokoneelta, laittaa skannattava paperi skanneriin ja skannata tietokoneen ohjelman kautta? HP:n tulostimessanikin on skannaa-painike, mutta se väittää ettei löydä tietokonetta. Olen ihan pihalla, skannannut ennen vain kuvia muistikortille :D

PDF-tiedostoksi skannaaminen hoituu kätevästi tällä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja OshaFan » 15.02.2014 20:36

Veljellä on tässä jonkin aikaa ollut ongelma YouTubessa. Kun hän katsoo jonkun tietyn kanavan videot-sivua, mitään videoita ei näy.
Esim. http://www.youtube.com/user/VaatiVidya/videos sivulla ei näy hänen koneellaan mitään mutta omallani näkyy kaikki videot olevan.
Tietäisikö kukaan, mikä on ongelmana?
OshaFan
 
Viestit: 1346
Liittynyt: 02.03.2011 20:45

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Toukkiis » 07.05.2014 15:40

Eli meikän about 4kk vanha tabletti ei lähtenyt käyntiin eilen ottaessani sitä latauksesta.. Koitin parikertaa uudestaan, mutta näyttö on vaan mustana. Se oli ollut yön ja koulupäivän verran latauksessa, ja oli ollut päällä laittaessani sen latinkiin. Tablettini on Huawei 27-601u. Tää on mun eka tabletti, eli mulla ei ole tällaisista asioista yhtään kokemusta.. Nyt joku auttamaan tätä häsläriä? :P
Luottamus ystäviin on ystävyyttä
Avatar
Toukkiis
 
Viestit: 51
Liittynyt: 08.10.2013 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 08.05.2014 00:02

Toukkiis kirjoitti:Eli meikän about 4kk vanha tabletti ei lähtenyt käyntiin eilen ottaessani sitä latauksesta.. Koitin parikertaa uudestaan, mutta näyttö on vaan mustana. Se oli ollut yön ja koulupäivän verran latauksessa, ja oli ollut päällä laittaessani sen latinkiin. Tablettini on Huawei 27-601u. Tää on mun eka tabletti, eli mulla ei ole tällaisista asioista yhtään kokemusta.. Nyt joku auttamaan tätä häsläriä? :P

Siinä pitäisi olla vielä takuu voimassa, joten vie se siihen liikkeeseen, mistä sen ostit, tuollainen vika on takuun piirissä.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Toukkiis » 18.06.2014 19:06

Mhh, sain iskän vanhan koneen käyttööni. Tietokone on HP Elitebook 2560p, ja en tiedä syytä mutta en pysty paussaamaan/säätämään volyymia/laittamaan fullscreenille youtubessa.. Koitin Firefoxin safe-modessa, mutta sama ongelma :/ Mikä neuvoksi? Flash on viimeisimmässä päivityksessä tällä koneella.
Luottamus ystäviin on ystävyyttä
Avatar
Toukkiis
 
Viestit: 51
Liittynyt: 08.10.2013 18:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja FinQLloyd » 18.06.2014 19:40

Onks muiden foorumi normaali? :o Mulla on tämmönen ihmeellinen mis ei oo kuvii... Kuuluuks sen olla nyt tämmönen?

Edit: Kertokaa mitä äsken tapahtu?!?! *?*
Always be yourself.
Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn.
Avatar
FinQLloyd
 
Viestit: 242
Liittynyt: 28.09.2013 18:45
Paikkakunta: Lohja

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 18.06.2014 19:56

Munfoorumin päässä oli jotain ongelmia ilmeisesti liittyen viimeyönä olleeseen palvelimen päivitykseen(tästä oli se huoltokatkoilmoitus etusivulla). Olen laittanut asiasta viestiä Munfoormin tukifoorumille.

Edit: Jos Etusivu-linkit vievät virheilmoitussivulle, tyhjentäkää selaimen välimuisti(cache).

Edit 2: Sain Munfoorumin ylläpidolta vastauksen, syynä tuohon katkokseen oli foorumisoftan päivitys.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja FinQLloyd » 11.09.2014 20:20

Mikähän mahtaisi olla paras ja nopein tapa siirtä kaikki kuvat Android-puhelimesta iOS puhelimeen?
Always be yourself.
Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn.
Avatar
FinQLloyd
 
Viestit: 242
Liittynyt: 28.09.2013 18:45
Paikkakunta: Lohja

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Mewstor » 12.09.2014 15:17

FinQLloyd kirjoitti:Mikähän mahtaisi olla paras ja nopein tapa siirtä kaikki kuvat Android-puhelimesta iOS puhelimeen?

Muistikortti. Onnistuu myös tietokoneen kautta tai jos ei ole johtoja/et jaksa mitään ohjelmien kanssa säätöä, mikä tahansa pilvipalvelu Appi johon pääset käsiksi molemmilla luureilla käy, kuten Dropbox.

En ole expertti joten joku muu voi kertoa lisää.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Avatar
Mewstor
DaMewFreak Admin
 
Viestit: 2212
Liittynyt: 31.08.2010 20:36
Paikkakunta: Turku

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja FinQLloyd » 23.10.2014 17:50

Miten nykyään voi tehdä YouTubeen kanavan, jonka nimi ei ole oma nimesi? :o
Always be yourself.
Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn.
Avatar
FinQLloyd
 
Viestit: 242
Liittynyt: 28.09.2013 18:45
Paikkakunta: Lohja

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Dray » 03.11.2014 18:36

FinQLloyd kirjoitti:Miten nykyään voi tehdä YouTubeen kanavan, jonka nimi ei ole oma nimesi? :o



Asetuksista vekslaamalla. Klikkaa omalla nimellä luomaasi kanavaa oikeasta yläkulmasta, josta pääset sun kanavan tietoihin. Jos kanavasi nimi on esim. "Teppo Mäkinen", niin klikkaat sitä nimeä ja pystyt vaihtamaan sen. Toivottavasti auttoi! :D

Btw, miten MetalKidin Iv-calculator toimii? Tai siis mitä laitan kohtiin "Best Stat(s)", "Select Saying" ja "Select Potential" ? Kyseessa on varmaan ihan simppeli juttu, mutta kaltaiseni juntti ei vain älyä :P
Katso ihmeessä tarinani ;) Redin seikkailut - Osa 2

Korttivaihtis : Plasma Freeze!
Dray
 
Viestit: 48
Liittynyt: 13.04.2013 21:35

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja FinQLloyd » 03.11.2014 20:39

Dray kirjoitti:
FinQLloyd kirjoitti:Miten nykyään voi tehdä YouTubeen kanavan, jonka nimi ei ole oma nimesi? :o



Asetuksista vekslaamalla. Klikkaa omalla nimellä luomaasi kanavaa oikeasta yläkulmasta, josta pääset sun kanavan tietoihin. Jos kanavasi nimi on esim. "Teppo Mäkinen", niin klikkaat sitä nimeä ja pystyt vaihtamaan sen. Toivottavasti auttoi! :D

Thänx! 8)

Dray kirjoitti:Btw, miten MetalKidin Iv-calculator toimii? Tai siis mitä laitan kohtiin "Best Stat(s)", "Select Saying" ja "Select Potential" ? Kyseessa on varmaan ihan simppeli juttu, mutta kaltaiseni juntti ei vain älyä :P

Muistaakseni en ole itse täyttänyt koskaan noita kenttiä... Lähinnä laji, narure, statsit ja EVt tarvitaan. Muut ovat vain tarkentavia/muihin ominaisuuksiin (ymmärtääkseni). Jos kuitenkin haluat ne täyttää niin eikös ns. best statsit ole punaisella merkityt statsit "summaryssä". Potential on se mikä lukee naturen alla(?) (esim. "Likes to eat." tjv.). Sayingistä en ole varma, mutta oltan että liittyyy Kilouden IV calculatoriin...
Always be yourself.
Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn.
Avatar
FinQLloyd
 
Viestit: 242
Liittynyt: 28.09.2013 18:45
Paikkakunta: Lohja

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Dray » 03.11.2014 21:47

Paljon kiitoksia! :D
Katso ihmeessä tarinani ;) Redin seikkailut - Osa 2

Korttivaihtis : Plasma Freeze!
Dray
 
Viestit: 48
Liittynyt: 13.04.2013 21:35

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja MokKish » 04.11.2014 13:16

FinQLloyd kirjoitti:
Dray kirjoitti:Btw, miten MetalKidin Iv-calculator toimii? Tai siis mitä laitan kohtiin "Best Stat(s)", "Select Saying" ja "Select Potential" ? Kyseessa on varmaan ihan simppeli juttu, mutta kaltaiseni juntti ei vain älyä :P

Muistaakseni en ole itse täyttänyt koskaan noita kenttiä... Lähinnä laji, narure, statsit ja EVt tarvitaan. Muut ovat vain tarkentavia/muihin ominaisuuksiin (ymmärtääkseni). Jos kuitenkin haluat ne täyttää niin eikös ns. best statsit ole punaisella merkityt statsit "summaryssä". Potential on se mikä lukee naturen alla(?) (esim. "Likes to eat." tjv.). Sayingistä en ole varma, mutta oltan että liittyyy Kilouden IV calculatoriin...

Best stats kohtaan ei tule summaryn punaisella merkitty stat (eli se joka saa naturen johdosta 10% boostin) vaan ne statsit, jotka esim tuo Kiloudessa oleva tyyppi kertoo. Jos tämä siis esim sanoo, että parhaat statit ovat HP ja Attack klikataan nämä kaksi. Listattuaan parhaat statsit tuo heppu sanoo vielä ovatko ne täydelliset (aka iv näissä on 31) eli esim "can't be better" joka menee sitten saying kohtaan. Tuon potentiaalin sama tyyppi kertoo heti aluksi.

Nämä ovat periaatteessa turhia ja iv:t saa laskettua ilmankin, mutta se auttaa alemmilla leveleillä kertomaan tarkan tuloksen. Esim nuo statsit ovat jo varmasti 31 kun taas ilman noita valintoja saattaisi näyttää jotain 29-31. Myös potentiaalilla voi saada tarkennettua, jos potential esim oli Outstanding niin joissain rajatapauksissa laskuri saattaa jättää pienempiä numeoita pois.
Avatar
MokKish
 
Viestit: 63
Liittynyt: 24.09.2014 17:11

Re: Yleinen Kysymys-topic

ViestiKirjoittaja Dray » 04.11.2014 14:41

MokKish kirjoitti:
FinQLloyd kirjoitti:
Dray kirjoitti:Btw, miten MetalKidin Iv-calculator toimii? Tai siis mitä laitan kohtiin "Best Stat(s)", "Select Saying" ja "Select Potential" ? Kyseessa on varmaan ihan simppeli juttu, mutta kaltaiseni juntti ei vain älyä :P

Muistaakseni en ole itse täyttänyt koskaan noita kenttiä... Lähinnä laji, narure, statsit ja EVt tarvitaan. Muut ovat vain tarkentavia/muihin ominaisuuksiin (ymmärtääkseni). Jos kuitenkin haluat ne täyttää niin eikös ns. best statsit ole punaisella merkityt statsit "summaryssä". Potential on se mikä lukee naturen alla(?) (esim. "Likes to eat." tjv.). Sayingistä en ole varma, mutta oltan että liittyyy Kilouden IV calculatoriin...

Best stats kohtaan ei tule summaryn punaisella merkitty stat (eli se joka saa naturen johdosta 10% boostin) vaan ne statsit, jotka esim tuo Kiloudessa oleva tyyppi kertoo. Jos tämä siis esim sanoo, että parhaat statit ovat HP ja Attack klikataan nämä kaksi. Listattuaan parhaat statsit tuo heppu sanoo vielä ovatko ne täydelliset (aka iv näissä on 31) eli esim "can't be better" joka menee sitten saying kohtaan. Tuon potentiaalin sama tyyppi kertoo heti aluksi.

Nämä ovat periaatteessa turhia ja iv:t saa laskettua ilmankin, mutta se auttaa alemmilla leveleillä kertomaan tarkan tuloksen. Esim nuo statsit ovat jo varmasti 31 kun taas ilman noita valintoja saattaisi näyttää jotain 29-31. Myös potentiaalilla voi saada tarkennettua, jos potential esim oli Outstanding niin joissain rajatapauksissa laskuri saattaa jättää pienempiä numeoita pois.



Mitä IV-laskuriin pitäisi laittaa, kun Kiloude Cityn tyyppi sanoo: "It's definitely got some good stats"?
Katso ihmeessä tarinani ;) Redin seikkailut - Osa 2

Korttivaihtis : Plasma Freeze!
Dray
 
Viestit: 48
Liittynyt: 13.04.2013 21:35

EdellinenSeuraava

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 54 vierailijaa

cron