Musiikki

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja hevi arska » 18.11.2010 10:47

Edit.
Viimeksi muokannut hevi arska päivämäärä 20.03.2013 15:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Avatar
hevi arska
 
Viestit: 272
Liittynyt: 01.11.2010 13:09
Paikkakunta: Tuuri/Ikaalinen

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja Inku » 20.11.2010 12:20

Kaikkia lempibändejäni en kyllä ala listaamaan, koska niitä on PALJON. Eniten minuun taitaa kolahtaa kuitenkin melodinen metalli, industrial, doom, ja no, melkein kaikenlainen metalli paitsi kissanrääkkäysblackmetal. Tosin sellaisesta blackista pidän, jossa laulu on tunnistettavaa ja itse musiikissa jonkinlainen melodia. Mainittakoon siitä hyvästä BM:stä esimerkkeinä ainakin Emperor, Horna, Satanic Warmaster, Deathspell Omega, Enochian Crescent ja Vitsaus.

Parasta korvanruokaa on musiikki jossa on paljon syntikkaa, laulu osittain murinaa mutta mukana välillä puhdasta laulua, ehkä myös jotain muita ääniefektejä. Näiltä osin kärjessä tällä hetkellä Turmion Kätilöt, Deathstars, Ajattara, Shade Empire, Winterburst ja Wolfchant. Tykkäilen kovasti myös gothic-tyylisestä metallista ja etenkin jos mukana on naislaulaja, esim. Tristania ja Sirenia. Puhdas naisääni tuo vahvan kontrastin miesten matalalle murinalle ja itse musiikki on yhtaikaa sekä raskasta että herkkää. Semmoinen on aika OM NOM NOM.

Doom-metallin puolelta tykkään aika harvasta bändistä, mutta niistä sitten sitäkin enemmän. Suosikkeja ovat mm. Swallow the Sun, Shape of Despair ja Tyranny. Kuulen usein että tämä genre on masentavaa, mutta, noh... Ei se minusta ole. Siinä on tunnetta mutta ei masentavaa. ^.^' Minun korvaani se on enemmänkin vaikuttavaa ja tuo jostain syystä mieleeni jonkin sellaisen karun ja kuolleen tuntuisen maailman, mutta jossa on kuitenkin elämää joka kieltäytyy antamasta periksi. Minulle siis enemmänkin mielialaa nostattavaa musiikkia, enkä käsitä miten doom voi joidenkin mielestä olla masentavaa, mutta kai se kauneus on kuulijan korvassa. ; D Tyrannyn lyriikat tosin ovat sen päiväistä murinaa ettei niistä saa juuri mitään selvää (olen kyllä lukenut niitä mutta kuitenkin), mutta se melodia vain jotenkin osuu suoraan ytimeen, ettei lyriikoiden "menetys" haittaa.

Hyviä doom-bändejä saisi puolestani olla enemmänkin.

Kovasti tykkäilen myös bändeistä jotka panostavat enemmän itse musiikkiin kuin lauluun ja suuri osa tai jotkut kappaleet ovat pelkkää musiikkia, esim. Apocalyptica, Bal-Sagoth ja Nox Arcana. Yleensä kuuntelen tällaista enemmän sellaisissa tilanteissa jolloin pitää keskittyä enemmän johonkin tekemiseen, vaikka lukemiseen. Minulla kun on joskus ongelmana mennä sekaisin kun pitäisi yhtaikaa kuunnella sekä musiikin sanoja että lukea. Tosin silloin ei haittaa, jos laulettua kieltä ei ymmärrä tai sanoista ei vain saa hyvin selvää.

Industrialin/electron/trancen/semmosten viehätys on juurikin äänten, sekä musiikin että laulajan, muokkaamisessa. Eniten pidän sellaisesta missä molemmat on saatu kuulostamaan niin demonisilta, ahdistavilta ja psykoottisilta, mutta jotka kuitenkin tempaisevat mukaansa ja on pakko kuunnella loppuun asti. Lemppareita ehdottomasti Suicide Commando, Hocico, Wumpscut ja Psyclon Nine. Tällainen musiikki auttaa itselläni varmaan parhaiten silloin kun joku ärsyttää, mutta kuuntelen kyllä muutenkin. Tuskallisen kuuloisesta laulusta huolimatta melodia on ainakin minun korvaani jopa kaunista.

Kevyemmän elektronisen puolelta on kyllä pakko mainita tämänhetkinen (ja varmaan jäädäkseen tullut) suuri rakkauteni Imphenzia. Aivan käsittämätön tyyppi joka noita tekee. Vastaan ei ole tullut vielä ainuttakaan tylsää tai huonoa kappaletta. Varsinkin Imphenzian biisi nimeltä Legacy on jotain aivan uskomatonta. Tulee (positiiviset) kylmät väreet kun sitä kuuntelee. Pitää vaan koittaa olla kuuntelematta sitä puhki. :'D

Power ja folk -metalli on myös mieleen, ylivoimaisina suosikkeina varmaankin Rhapsody, Sonata Arctica, Stratovarius, Finntroll, Baranduin, Brymir ja Battlelore. Vaikka itse kappaleissa ei laulettaisikaan lohikäärmeistä tai susista, niin jotenkin iskostunut niin mieleen nuo kaksi asiaa (johtuneeko bändien mainonnasta vai mistä, dunno) että aina kun kuuleekin poweria, niin heti tulee se lohikäärme tai susi mieleen. Ja tällaista soimaan silloin kun tekee mieli metallia mutta jotain kevyempää. Folkit taas ovat varmaan niitä parhaimpia mielialan nostajia. Jotenkin vain lauluilla muinaisista kansoista, vaeltamisesta, esi-isistä, luonnosta jne. on rauhoittava vaikutus.

Kaikkien vihaama "emoteiniangstibändi" Linkin Park kuuluu silti suosikkien listaan. Eka biisi mitä yhtyeeltä kuulin, oli By Myself ja laulu oli selvää (toisin kuin useimmissa kuuntelemissani bändeissä) joten jäin kuuntelemaan sitä, ja meinasi melkein itku päästä kun oli niin riipivää. Hieman jo tätä sivuten, rapin puolelta en pidä juuri mistään, johtuen siitä usein vallitsevasta "joujoujou" -tyylistä, monotonisesta "laulusta" ja melodian puutteesta. Harvat rap-artistit/bändit joista tykkäilen ovat Vanilla Ice, MC Hammer, Coolio ja Tupac. Niissä on oikeasti laulua, musiikkia ja sanomaa.

J-popin puolelta iskee eniten sen tyyppinen musiikki mihin animessa törmää. Yleensä olenkin tutustunut artisteihin ja bändeihin siten, että ensin on jossain animessa tullut jokin nätti biisi vastaan ja sitten on pitänyt saada selville, kuka sen on tehnyt. Yleensä sellainen iloisen kuuloinen kama vetää puoleensa, esim. Kotoko, Horie Yui, Ayumi Hamasaki ja M.O.V.E. Toisaalta dramaattisesta tykkäilen myös, joten mainittakoon Kajiura Yuki, tosin tässä ainoa "huono" puoli se, että kappaleet ovat niin hienoja, että pitää varoa kuuntelemasta niitä liikaa ja siten kyllästymästä.

Klassisesta en ihan niin kiinnostunut ole kuin muusta musiikista. Saattaa ehkä johtua siitä etten ole siihen sen kummemmin tutustunut kuin satunnaisesti jossain koulun musiikkitunneilla ja juhlissa, joissa esitettiin varmaan niitä tylsimmän pään kappaleita. Mutta poikkeuksena ehdottomasti Adiemus, jolla on varmaan kauneimmat biisit ikinä. Jos on harvinaisen surkea olo niin tämä auttaa nostamaan mielialaa lähes aina. Tosin sitten aina joskus löytyy jotain yksittäisiä suosikkeja säveltäjiltä joiden muusta tuotannosta ei pahemmin välitä, esim. Franz Schubertin Der Erlkönig. On se vaan hieno biisi ja tarina. Lopussa tulee aina kylmät väreet.

Sitten on tietysti ilman muuta pelimusiikit ja varsinkin Okamin soundtrack! Siinä on niin kaunista musiikkia että tulee melkein parku joka biisissä jos oikein tunteella alkaa kuuntelemaan. Ikinä varmaan kuullut missään musiikkia josta erilaiset tunnelmat välittyvät niin hyvin kuin tässä. Nyt on niin pahuksen kova juttu kyllä että voisin mainita lempibiisejä ihan jopa: Kamui of the Northern Lands, Sei-an City, Ryoshima Coast ja Rising Sun. AAAA.

(Jaksaakohan kukaan edes lukea..? Musiikki nyt vaan on niitä aiheita joista kirjoittaessa tekstistä venyy aina pieni Raamattu...)
And in the darkest night, I won't give up the fight
I won't be losing hope, I hold on to what is true

Kotisivuni ~ DA-galleriani ~ Piirroksiani foorumilla
Avatar
Inku
 
Viestit: 92
Liittynyt: 01.11.2010 20:12
Paikkakunta: Oulu

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja WeohNatai » 20.11.2010 14:46

Jehee jehee, tänään Viikatteen keikalle Finlandia-klubille :D Kaihoro lämppärinä. Vihdoinkin pääsee diggailemaan vanhaa kunnon Kouvolan ylpeyttä. En sen kummemmin ole Viikatetta kuunnellut, mutta voisi mennä blokkaamaan parit riffit. Kyllähän livemusa maistuu lähes puolen vuoden tauon jälkeen.
YouTubeni
Mainostan turinoitani <-- Lukekaa, ihmiset!
Avatar
WeohNatai
 
Viestit: 434
Liittynyt: 01.11.2010 08:14
Paikkakunta: Lahti
(: Stüldt håjt! :)

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja hevi arska » 20.11.2010 19:25

Itte en oo kuullu livemusaa koskaan paitsi sillon kun meijän oma orkesteri on soittanu :s En käy keikoil kun ei oo mitään mua miellyttävää yhtyettä enää kasas paitsi Jethro Tull :s mut eihän se suomeen tuu :s Paitsi Roger waters olis tulos suomeen mut lipu maksaa hirveen paljon :( Mut meen silti >:D
Avatar
hevi arska
 
Viestit: 272
Liittynyt: 01.11.2010 13:09
Paikkakunta: Tuuri/Ikaalinen

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja pokeboy » 21.11.2010 09:51

Tässä muutamia.

Volbeat
Tukästyin tähän syysloka kuussa kun kuuntelin NRJ:tä ja sieltä tuli Fallen.
Lopulta iskä osti mulle levyn ja siitä asti olen kuunnellut sitä. Nykyise suosikkini ovat A New day ja 16 Dollars

Eminem
Kaverin mukana kuuntelin biisiä Love the way you lie ja nykyisin kuuntelen Not Afraidia.

Sitten kuuntelen NRJ:ltä tulevia uutuuksia. mm. Written in the stars on mielestäni loistava ja I like it on myös hyvä.
PB:n Vaihtola

The Elävä Legenda

▒▒▒▒▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▒▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▒▒▒▒▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▒▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▓▓▓▓▒
▒▒▓▓▒▒▒▒▒▒▓▒▒▒▒
▒▒▒▓▒▒▓▓▓▒▓▓▓▓▒
▒▒▒▓▒▒▒▒▒▒▓▒▒▓▒
▒▒▓▓▓▒▒▒▒▒▓▓▓▓▒
Avatar
pokeboy
 
Viestit: 467
Liittynyt: 01.11.2010 16:38
Paikkakunta: Salo

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja Pimee Umbba » 29.11.2010 00:07

Mitä nyt katselin, niin taidan olla niitä harvoja joka ei välitä Metallista tai mistään siihen liittyvästä missään muodossa.

Olen itse nykyisin enemmän J-musiikin ystävä. Ennen tuli kuunneltua paljon mm. Apulantaa, Green Dayta, The Offspringiä ja Linkin Parkia, mutta nykyisin ne eivät isketä niin paljoa. J-musiikista on tullut taas yhä tärkeämmiksi, ehkä juuri sen takia, että opiskelen japania + pidän kielestä muutenkin erityisen paljon. Jos suosikki J-musiikin genre pitäisi valita, menisi se varmasti J-Rockiin & Visual Keihin. Suosikkibändejä on paljon, mutta niistä parhaimpia ovat ainakin nämä:

Aqua Timez, tämän bändin taisin löytää ensimmäisenä J-musiikista. Laulajan Futoshin ääni on niin persoonallinen ja jännän kuuloinen, että siitä on pakko tykätä. Suosikkikappaleita tältä bändiltä ovat ainakin Alones, joka on suositun Bleach-sarjan 6 opening. Toisena suosikkibändinä sanoisin LM.C, Visual Kei bändi, jonka musiikki on niin muista erottuvaa, että tykästyin tähän bändiin heti. Kaksi kertaa ovat käyneet Suomessa, viimmeksi viimme keväänä, mutta rahaongelmien vuoksi en päässyt Helsinkiin asti katsomaan. Viimmeisenä mainisten Bump of Chickenin , bändin joka on tällä hetkellä suosikkini. Pojat osaavat soittaa ja vaikka musiikki kuulostaakin siltä perus Japanilaiselta J-Rock&J-Pop sekoitukselta, niin tämä bändi on vain suosikkini. Muita hyviä bändejä ovat The Rootles, DBSK, Abingdon Boys School ja D-51.

Ja jos länsimaisesta musiikista vielä kertoisin, niin perjantaina tutustuin bändiin nimeltä Sum 41 erään AMV:n kautta. Voin sanoa, että tämän bändin kautta alan taas pikkuhiljaa pitämään taas länsimaisestakin musiikista <3

Ja yleisesti musiikista sen verran, että se on minulle todella tärkeää ja kuuntelen päivästä suurimman osan musiikkia~ Niin koneella ollessani kuin kuulokkeilla koulussa, kylällä tai missä liikunkin. Soittelen myös jonkin verran bassoa.
Porukka Kasaan! Cosplay Ryhmä
||One Piece||Bakuman||Fairy Tail||Katekyo Hitman Reborn||
Pokémon Black FC: 3009 7318 7437
Avatar
Pimee Umbba
 
Viestit: 80
Liittynyt: 01.11.2010 15:56
Paikkakunta: Sodis

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja Hero » 29.11.2010 23:26

Tiivistän ilman mitään ihmeellisiä jorinoita; mörkömetalli/meloörinä, dnb, trance, älyvapaat technojumputukset, ja suomirockroskat.
Kuva
Avatar
Hero
 
Viestit: 1678
Liittynyt: 01.11.2010 01:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja G-Mao » 01.12.2010 23:50

Itse kuuntelen vain Frederikkiä.
Lembipiisejä on "Kumimies" ja "Tsingis Khan"
Spoiler:
Yo dawg! We herd u liek spoilers, so we put an spoiler on ya spoiler, so you can spoil while you spoil[[spoiler]
/spoiler]
Oho se ei toiminu
Avatar
G-Mao
 
Viestit: 56
Liittynyt: 01.11.2010 08:08

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja Bulbasaur100 » 06.12.2010 14:21

Mun lempi musa on sininen ja valkoinen täs: http://www.youtube.com/watch?v=cQZifZOzZd4
Wild Magikarp apperaed!
Go! Bulbasaur! What should Bulbasaur do?
Bulbasaur used leer!
Wild Magikarp used Apocalypse!
Bulbasaur fainted! Trainer fainted!
Avatar
Bulbasaur100
 
Viestit: 127
Liittynyt: 02.11.2010 17:19
Paikkakunta: Enpä kerro...
(: Sohvaperuna <3

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja LustrousDream » 09.12.2010 20:25

Ah, musiikki, miten tulisinkaan toimeen ilman sitä. Joka päivä tulee aina soitettua jotain ja musiikki on aina ollut lähellä sydäntä, vaikka aloinkin harrastaa sitä kohtuullisen myöhään. Olen oikeastaan kotikuntoinen muusikko, olen ottanut tunteja kitarassa ja pianossa, mutta opettajan muutettua pois en ole jaksanut etsiä uutta opettajaa. Harmi, sillä opetuksessa oppii todella helposti kaikkea uutta mukavaa. No, ei pidä valittaa, jos ei kerran jaksa etsiä. Itse olen vain suhteellisen laiska opettelemaan mitään soittoläksyjä, sillä tykkään yleensä soittaa mitä kiinnostaa, tokihan niitä voi opetella opettajankin kanssa, mutta ainakin minulla on välillä vain sellainen kauhea stressin fiilis jostain syystä, niin enpä oikein jaksa, ainakaan nyt, ottaa tunteja. Ehkäpä taas tulevaisuudessa.

Musiikin kuuntelijana olen monipuolinen. Kuuntelen ihan mitä tahansa. Siis tarkoitan sitä oikeasti, kuuntelen ihan mitä tahansa, kunhan se on hyvää; eli siis kaikkea iskelmästä death metalliin ja klassisesta korealaiseen poppiin ja pelimusiikkiin, kunhan se miellyttää korvaa. Itselläni ei ole mitään suosikkigenreä tai suosikkibändiä, mutta progressiivinen rock on ollut jo lähellä sydäntä pitkään. Suosikkiyhtyeitäkin on monta, tällä hetkellä on neljä sellaista suurempaa suosikkia. Nämä kyseiset yhtyeet ovat The Beatles, Porcupine Tree, Kingston Wall ja Wigwam. Noista neljästä on mahdotonta valita paras, tietysti riippuu vähän fiiliksestä, mutta näin suorilta käsin en osaa päättää. Muita hyviä yhtyeitä ovat esimerkiksi Meshuggah, Opeth, Sydän, sydän, Von Hertzen Brothers, Jimi Hendrix yms. En jaksa ruveta luettelemaan näitä kun on niin paljon, että menisi koko päivä. Kuten varmaan näkyy, suurin osa suosikkiyhtyeistäni on rockia ja osa metallia, mutta se nyt vain sattuu olemaan näin. Johtuu varmaan siitä, että olen kyseisiä musiikkityylejä kuunnellut kaikista kauinten. Tietysti löytyy paljon yhtyeitä ja genrejä, mitä en siedä, lähinnä tämä valtavirtamusa ja ylipäätänsä, mitä näinä päivinä tehdään, tietysti muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Suurin osa hienoista bändeistä on lopettanut jo ajat sitten.

Tässähän tämä tiivistettynä, jos aikoisin kaiken kirjoittaa niin tulisi todennäköisesti niin paljon asiaa, että parempi vain jättää kirjoittamatta.
Moi.
Avatar
LustrousDream
 
Viestit: 9
Liittynyt: 09.12.2010 18:20

Re: Musiikki

ViestiKirjoittaja Mov » 07.08.2012 23:39

Itse kuuntelen sellaista Rap/Hip hop-musaa. Olen suuri Euroviisu-fani, joten niistäkin monet laulajat ovat nousseet top 10-listalle. Esimerkkinä toimii Vuoden 2012 Saksan edustaja, Roman Lob. Standing still on kerrassaan loistava kipale. Muuten kuuntelen sellaista Pitbull/Petri Nygard/Cheek-musaa. En toki "vanhempaakaan" musiikkia unohda. Välistä soi Frederik/Kari Tapio/Engelbert Humperdnick- ja tällaset.
Myyn Duel Masters-kortteja, jos olet kiinnostunut, katso ihmeessä! ;) http://p1.foorumi.info/duelmasters/viewtopic.php?t=535
Avatar
Mov
 
Viestit: 622
Liittynyt: 13.11.2011 13:55
Paikkakunta: StaDin Kaupunki
(: Black 2:ssa Dexiä täyttämässä. Yli 600 popea nähty!

Edellinen

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa

cron