Omega Ruby ja Alpha Sapphire

Yleistä keskustelua Pokémon-videopeleistä, sekä Pokemon peleistä jotka eivät kuulu pääsarjan peleihin.

Valvoja: pikanoob

Alueen säännöt
• Keskustelu Pokémon-pelien romhackeistä ja emulaatiosta on sallittua vain tällä alueella.
• Ei linkkejä pelien ROM-tiedostoihin, ei edes valmiiksi pätsättyihin (pre-patched) ROM-tiedostoihin.
• Romhackien (IPS- ja XDELTA-tiedostot) latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Emulaattorien latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Romhackien teossa ja käyttöönotossa käytettävien työkalujen latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Suosittelemme käyttämään latauslinkkejä, jotka vievät suoraan lataukseen.

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Wilma » 26.01.2015 20:51

Minäkin olen melkoisen neutraalilla kannalla PKHexin suhteen, koska se tosiaan voidaan patchata pois päivillä ennemmin tai myöhemmin. Ihmiset tuntuvat kumminkin olevan innoissaan vilkkaammilla ja kansainvälisemmillä foorumeilla, ja paikoissa joissa olen tavannut tarjota ilmaista pokegen/powersaves apua ovat vastaavat ketjut hiljentyneet sitä mukaa kun tieto tästä istutusmetodista on levinnyt. Toisaalta on helppo ymmärtää niiden harmistumista, jotka vastustavat huijaamista, vaikka realiteetti olisikin ettei siitä enää voi eroon päästä täysin edes virallisten tahojen avustuksella.

En ole vielä yrittänyt istuttaa pokemonia, mutta kokeilumielessä kyllä kiinnostaisi. Olen käyttänyt PKHexiä aiemmin selvittääkseni talletusteni SID:ä, ja muuten vain kurkistellakseni pokemonieni dataa.
Avatar
Wilma
 
Viestit: 12
Liittynyt: 24.04.2011 13:12

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 26.01.2015 21:25

Wilma kirjoitti:Minäkin olen melkoisen neutraalilla kannalla PKHexin suhteen, koska se tosiaan voidaan patchata pois päivillä ennemmin tai myöhemmin.

PKHexiä ei voida patchaamalla estää pysyvästi, sillä hakkerit kyllä keksivät aina uuden tavan siirtää noita "PKHexattuja" pokéja peleihin. Kyseessä on hakkerit vs. GameFreak/Nintendo -kilpajuoksu, jota GameFreak/Nintendo ei voi voittaa.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Avatar
Mewtwolover
Pr00-nörtti
 
Viestit: 3447
Liittynyt: 31.08.2010 20:40
Paikkakunta: Jyväskylä City
(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja MokKish » 26.01.2015 22:28

Täytyy sanoa että suhtaudun tuollaisiin "huijauksiin" kyllä melko negatiivisesti. Niin kauan kun sitä tekee omaksi iloksi niin kaikin mokomin enkä näe siinä mitään pahaa, mutta itseäni esim. serebiissä aktiivisena vaihtajana harmittaa että kuka tahansa voi tuollaisilla saada täydellisiä shinyjä yms ja sitten vaihtaa niitä minun sydänverellä hankkimiin otuksiini. Vaikka niin sanotut legal hackit nyt eivät olekaan kovin paha juttu, niin onhan se ihan itsestään selvää ettei kellään käy niin hyvä tuuri, että esimerkiksi saisi ORASissa napattua 5-6iv shiny legendaryn. Ei niin vain tapahdu. Vaikka tuollainen olisikin teoriassa mahdollista niin onhan se ilmiselvästi huijaamalla hankittu, todennäköisyys kun on joku yksi miljoonasta.
Avatar
MokKish
 
Viestit: 63
Liittynyt: 24.09.2014 17:11

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Wilma » 27.01.2015 01:15

Mewtwolover kirjoitti:
Wilma kirjoitti:Minäkin olen melkoisen neutraalilla kannalla PKHexin suhteen, koska se tosiaan voidaan patchata pois päivillä ennemmin tai myöhemmin.

PKHexiä ei voida patchaamalla estää pysyvästi, sillä hakkerit kyllä keksivät aina uuden tavan siirtää noita "PKHexattuja" pokéja peleihin. Kyseessä on hakkerit vs. GameFreak/Nintendo -kilpajuoksu, jota GameFreak/Nintendo ei voi voittaa.

Olet oikeassa. Kirjoitin vähän "ohi suuni", alkuperäinen ajatukseni oli enemmänkin että tämä uusi metodi siirtää PKHex tuotoksia tulee varmaan olemaan estouhan alla, eikä tietenkään ohjelma itse koska se on mahdotonta. Ja aivan varmasti, estettiinpä tämä metodi tai ei, joku osaava aivan varmasti kyllä vielä keksii tätäkin käytännöllisemmän ja hankalammin torjuttavan tavan, uskallan uskoa.
Avatar
Wilma
 
Viestit: 12
Liittynyt: 24.04.2011 13:12

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Deriko » 28.01.2015 00:01

Hakkerointi omaksi iloksi on ok, mutta vähän harmittaa ajatus sen vaikutuksista pelaajien välisiin otteluihin.

Okei, en itsekään ole edes nykyisellä breedausmekaniikalla saanut aikaan yhtäkään kuuden Pokémonin taistelukokoonpanoa, sillä joutuisin näkemään paljon vaivaa olematta lainkaan varma lopputuloksesta. Mekaniikat ovat yhä nykyiselläkiin liian hitaita tehokkaiden tiimikokoonpanojen luomiseen, ja siitä GameFreak ei valitettavasti voi syyttää kuin vain itseään. Toki helpottaisi jos hommaisin sen flawless Ditton, mutta niin vain se omatunto alkaisi kolkuttamaan.

Koska en ole kilpapelaamiseen päässyt riittävästi mukaan, en pidä omaa mielipidettäni kovinkaan merkittävänä. Lähinnä tämä koskettaa itseäni GTS:n osalta, mahdollisten vaihtotarjouksien luottoluokitus laskee.
So close times zero still equals zero - Meowth
Avatar
Deriko
 
Viestit: 247
Liittynyt: 08.05.2014 22:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 28.01.2015 09:53

Deriko kirjoitti:Hakkerointi omaksi iloksi on ok, mutta vähän harmittaa ajatus sen vaikutuksista pelaajien välisiin otteluihin.

Okei, en itsekään ole edes nykyisellä breedausmekaniikalla saanut aikaan yhtäkään kuuden Pokémonin taistelukokoonpanoa, sillä joutuisin näkemään paljon vaivaa olematta lainkaan varma lopputuloksesta. Mekaniikat ovat yhä nykyiselläkiin liian hitaita tehokkaiden tiimikokoonpanojen luomiseen, ja siitä GameFreak ei valitettavasti voi syyttää kuin vain itseään. Toki helpottaisi jos hommaisin sen flawless Ditton, mutta niin vain se omatunto alkaisi kolkuttamaan.

Koska en ole kilpapelaamiseen päässyt riittävästi mukaan, en pidä omaa mielipidettäni kovinkaan merkittävänä. Lähinnä tämä koskettaa itseäni GTS:n osalta, mahdollisten vaihtotarjouksien luottoluokitus laskee.

Flawless Ditto kannattaa, silloin tulee nopeasti hyviä yksilöitä. :) Voin kloonata omasta aidosta japanilaisesta yksilöistä sellaisia jos joku tarvitsee. (Saa kysyä YV:llä.)
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja pikablue95 » 02.02.2015 07:43

Sain eilen shiny reshiramin 10:llä soft resetillä. *enkeli*
Ensimäinen shiny ORAS:issa. ;)
pikablue95
 
Viestit: 10
Liittynyt: 17.10.2014 06:25

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 02.02.2015 16:25

pikablue95 kirjoitti:Sain eilen shiny reshiramin 10:llä soft resetillä. *enkeli*
Ensimäinen shiny ORAS:issa. ;)

No toi oli onnekasta. :O Itsellä ei ole koskaan noin vähäisillä soft reseteillä shiny legua tullut, shiny Kyuremiinkin meni noin 32 soft resettiä BW2:ssa muinoin.

Onnea! *awesome*
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Avatar
Zhaituki
 
Viestit: 2281
Liittynyt: 01.11.2010 21:12
Paikkakunta: Helsinki
(: >'.')> Poyo! <('.'<)

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja pikablue95 » 02.02.2015 18:19

Tuli myös wonder traden kautta 5iv shiny serperior -DEF, shiny darmanitan ja 6iv diancie tänään 8)
pikablue95
 
Viestit: 10
Liittynyt: 17.10.2014 06:25

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Illusions » 02.02.2015 18:58

pikablue95 kirjoitti:Sain eilen shiny reshiramin 10:llä soft resetillä. *enkeli*
Ensimäinen shiny ORAS:issa. ;)

Pännii, itselläni mennyt jo yli 5000 sr:ää. Tällä hetkellä pidän taukoa koko touhusta; kehittelen tiimiä ja ottelen.

Äskeinen taistelu kesti yli 45 minuuttia, kiitos vastustajani kahden toxic stallerin (Alomomola ja Florges). Onnistuin PP stallaamaan niitä Miloticillani, joka osaa refreshin. Loppujen lopuksi vastustajani päätyi viimein luovuttamaan, vaikka olisin kuitenkin voittanut muutaman kierroksen kuluttua. You gotta fight fire with fire. >_>
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja pikablue95 » 02.02.2015 20:08

se oli vielä ilman shiny charmia, tällä hetkellä työn alla regirock mennyt n. 100 Sr:ää
pikablue95
 
Viestit: 10
Liittynyt: 17.10.2014 06:25

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Deriko » 06.02.2015 14:18

Nyt on sekä Kyogre että Groudon kohdattu.
Spoiler:
Täytyy kehua pelintekijöitä siitä, miten olivat nämä kohdat onnistuneet toteuttamaan. Pidin vähän hölmönä otusten selässä ratsastamista, mutta kai se oli ihan ok. Primal Groudon onnistui yllättämään ja OHKOsi neljä Pokémoniani peräkkäin ennen kuin avuttomuus lentotyyppiä vastaan valkeni, kerrankin taistelu legendaa vastaan joka ei tyssää ihan heti. Catch Rate nyt sitten oli mitä oli.
So close times zero still equals zero - Meowth
Avatar
Deriko
 
Viestit: 247
Liittynyt: 08.05.2014 22:21
Paikkakunta: Helsinki

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Illusions » 13.02.2015 21:07

Haluaako joku selittää, miten Delphox voi outspeedata Mega Manectricin? Olin siis jo kehittänyt megaksi pari vuoroa ennen, eli megan speed oli jo astunut voimaan. Manectricini on timid ja max EV:t speedissä.

E: Delphoxilla speed boost marjasta, muttei kai yksi boost yksinään riitä?
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja canles » 13.02.2015 22:07

Illusions kirjoitti:Haluaako joku selittää, miten Delphox voi outspeedata Mega Manectricin? Olin siis jo kehittänyt megaksi pari vuoroa ennen, eli megan speed oli jo astunut voimaan. Manectricini on timid ja max EV:t speedissä.

E: Delphoxilla speed boost marjasta, muttei kai yksi boost yksinään riitä?

Oliko vastustajallasi Tailwind päällä? Tai oliko hän aikaisemmin käyttänyt icy windyä tai rock tombia? Itse olen nähnyt Tailwindia todella useasti. Muuten en osaa sanoa mikä mättää.
Avatar
canles
 
Viestit: 63
Liittynyt: 26.08.2014 18:57
Paikkakunta: Seinäjoki (alunperin Tampereelta)
(: FC: 4640 - 0170 - 7533

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja pikanoob » 13.02.2015 22:30

Illusions kirjoitti:Haluaako joku selittää, miten Delphox voi outspeedata Mega Manectricin? Olin siis jo kehittänyt megaksi pari vuoroa ennen, eli megan speed oli jo astunut voimaan. Manectricini on timid ja max EV:t speedissä.

E: Delphoxilla speed boost marjasta, muttei kai yksi boost yksinään riitä?


Delphoxin max speed timidillä on 337, mega-manectricin 405, eli salac berryllä delphox outspeedaa (+1 on 1.5X)
Avatar
pikanoob
 
Viestit: 185
Liittynyt: 24.12.2012 03:23

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Illusions » 13.02.2015 22:39

^ Kappas mokomaa. Ajattelin vain base speedeissä olevan sen verran suuri ero, ettei yksi marja riittäisi (en ole perehtynyt matemaattiseen puoleen). Se kyllä yllätti. :D

Ai niin, ja sitä paitsi IV on speedissä 30 HP:n takia, en kyllä tiedä paljonko tuo vaikuttaa itse stattiin Lv. 50.
3DS FC (ORAS & Sun): 2165-6407-2700
2DS FC (Moon): ?

Ei tule tosin enää paljoa pelailtua poksua. Jos mitään. Valehtelin oikeesti oon nolis ja annan elämän valuu viemäristä alas ku pelaan vaa 24/7
Avatar
Illusions
 
Viestit: 375
Liittynyt: 11.07.2012 16:32
Paikkakunta: Helsinki
(: K18

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Saramo » 14.02.2015 06:35

Illusions kirjoitti:IV on speedissä 30 HP:n takia

Putosin kärryiltä. Miten Speedin IV vaikuttaa HP:hen?
Avatar
Saramo
 
Viestit: 42
Liittynyt: 10.10.2014 21:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Eduboy94 » 14.02.2015 11:27

Saramo kirjoitti:
Illusions kirjoitti:IV on speedissä 30 HP:n takia

Putosin kärryiltä. Miten Speedin IV vaikuttaa HP:hen?

Hidden Power
Avatar
Eduboy94
 
Viestit: 531
Liittynyt: 01.11.2010 18:02
Paikkakunta: Hamina/Helsinki

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Saramo » 14.02.2015 18:58

Eduboy94 kirjoitti:
Saramo kirjoitti:
Illusions kirjoitti:IV on speedissä 30 HP:n takia

Putosin kärryiltä. Miten Speedin IV vaikuttaa HP:hen?

Hidden Power

Niinpä niin. :P Ei pitäisi kirjoittaa foorumille puoli kuudelta aamulla kiireessä ennen töihin lähtöä. En sano enää mitään.
Avatar
Saramo
 
Viestit: 42
Liittynyt: 10.10.2014 21:18
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: Omega Ruby ja Alpha Sapphire

ViestiKirjoittaja Pampou » 24.02.2015 11:52

Oma kiinnostus peliä kohtaan alkaa kyllä hiipua, ihan naurettavan pienilevelisiä pokemoneja salijohtajilla. Uuden exp. sharen myötä kaikki pokemonit on huolella ylilevusia alusta alkaen ja koko peli menee juosten läpi, itse kaipaisin hieman haastetta. Tosin eihän tuota exp. sharea pakko ole käyttää, mutta se ei muuta sitä faktaa, että leveliero salijohtajien pokemoneilla on naurettavan pieni. Vielä viidennellä salilla alle 30lvl on aika meh. Pitää varmaan pelata taas Hard Gold x_x
Pampou
 
Viestit: 11
Liittynyt: 16.10.2012 13:57

EdellinenSeuraava

Paluu Muut Pokémon-pelit

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa

cron