Esittelyketju

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Re: Esittelyketju

ViestiKirjoittaja Skudde » 09.02.2016 02:47

Ehkä meikäläinenkin voi tänne varpaanjälkensä jättää. :P

Moikkelis siis vaan, oon tällä hetkellä 22-vuotias freelancer-artisti ja asustelen Tampereella. Kiinnostuksiin kuuluun tuon taiteen lisäksi linnut ja filosofia - videopelejä unohtamatta.
Pokemonin pariin päädyin heti kun se Suomeen rantautui. Perhe oli sitä mieltä että pelikoneet on rahanhukkaa joten pelikokemukset on vain emulaattorista lähtöisin, mutta kun HGSS oli tulossa pihalle ostin vihdoin rippijuhlarahoillani oman DS liten. Kilpailullinen pelaaminen alkoi viidennen sukupolven peleistä ja siitä ollaan menty koko ajan ylöspäin. Tällä hetkellä taidan breedata enemmän kuin otella. Täydellinen yksilö on mulle täydellinen vasta kun kaikki on ideaalia sukupuolta ja pokepalloa myöten. :D
Pokemonharrastus näkyy myös online-liigan ylläpitämisellä ja olen myös mukana järjestämässä Pokemon Salihaastetta joka on tänä vuonna Yukiconissa helmikuun lopussa ja Tampereella Traconissa taas syksyllä. Mulle voi pistää huoletta yksityisviestiä jos on enemmänkin kiinnostusta. :)

Pokemon.fi-foorumi onkin meikäläiselle jo ennestään tuttu. Vanhalla foorumilla about vuosina 2007 ja 2008 mut tunnettiin hirvittävällä nickilläni ShinyBl@ziken jonka onneksi annoin kuolla ja palasin nyt Skuddena, joka onkin ollut internet-nimeni jo pitkään.

Teille nuoremmille jotka pelkäätte että teille aletaan väittää pokemonin olevan lasten peli: älkää huolehtiko. Itse tapasin nykyisen aviomieheni pokemonin välityksellä ("romanttinen" ensitapaaminen wifi-ottelussa) ja pokemonia pelaavista kavereistani yhdellä on oma firma ja toisella kaksi lasta, jotka haluavat aina kuulla mikä onkaan sen pokemonin nimi joka on nyt ruudulla, tai sen joka on kaverin 3DS:n kannen tarrassa. Joten kyllä sitä aikuisetkin osaa hörhöillä ja niin vähän pitääkin.
Image

The Battle League (TBL) Champion ja Frontier League ylläpitäjä sekä Elite Fourin jäsen.
Hakkerit suksikoon kuusikkoon ja rehti pelaaminen kunniaan!
Avatar
Skudde
 
Viestit: 7
Liittynyt: 29.10.2015 02:06

Re: Esittelyketju

ViestiKirjoittaja Phox » 05.03.2016 21:08

Moii

Oon tyyppi joka liitty nyt sitten tännekkin.
Oon Joensuussa vaikuttamassa ja pokemoneilen aina välillä. Kesäisin kun Joensuuhun saapuu Kawacon minut löytää yleensä conin pokemonhuoneesta toisena pitäjänä.
Kasvatan kasveja ja harrastan Kendoa. Töttöröö
Phox
 
Viestit: 5
Liittynyt: 28.02.2016 22:06

Re: Esittelyketju

ViestiKirjoittaja Der0 » 08.04.2016 21:58

Moro vaan kaikille!

Oon 15v miehenalku täältä pääkaupunki. Harrastuksiin lukeutuu koripallon ja jalkapallon pelaaminen, mutta videopelit ovat osaltani myös suuressa suosiossa. Pokémoniin ihastuin jo ihan pienenä, kun sain naapuriltani Pokémon 2000 - VHS-kasetin, joka on tähän mennessä tullut katsottua jo aivan liian monta kertaa. Kortteja keräilin myös, mutten oikein ikinä päässyt itse korttipeliin sisälle, jonka takia myin suurimman osan korteistani parisen vuotta sitten pois. Ensimmäinen kosketukseni kyseisen sarjan videopeleihin oli vuoden 2007 jouluna, kun sain Nintendo DS liten ja Pokémon Diamondin joululahjaksi. Sitemmin olen ostanut jokaisesta uudesta sukupolvesta vähintään yhden pelin, ja olenpa onnistunut haalimaan itselleni myös Game boylle Red- ja Yellow-versiot.

Kulutan aikaani paljon myös WiiU:lla Super Smash Brosia pelaillen.

Jep, eiköhän siinä ollut kaikki tärkeä. :)
Avatar
Der0
 
Viestit: 1
Liittynyt: 16.02.2016 00:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: Esittelyketju

ViestiKirjoittaja Tiffany » 26.04.2016 18:57

Heips!

Jospa uutena käyttäjänä esittäytyisin tänne, kun tämmöisen täältä löysin:).

Olen tosiaan jo parikymppinen naisenalku ja pokemonit olleet elämässä mukana niin kauan, kuin vain jaksan muistaa. Uskoisin, että ensikosketukseni pokemoneihin oli vaahtosammuttimen kokoisena lapsosena naapurin ylisöpö Pikachu pehmo, joka liikkui ja höpötti. Veljellä oli myös kortteja, joista sain itselleni kaikki TOPPS kortit. Edelleenkin välitän TOPPS korteista enemmän, sillä en koskaan ole korteilla peluun päälle ymmärtänyt ja enemmän olen keräilijä.

Keräilen tosiaan kaikenlaisia Pokemon oheistuotteita, tällähetkellä vain 1-151 pokemonista (poikkeuksena Lugia). Nyt tosin olen hurahtanut uudempaan pokemon animeen joten kohta varmaab hyllyt pursuaa uudempaakin pokemonväkeä... Oheistuotteilla tarkoitan mm palapelejä,figuureita,tarroja,pehmoja jnejne.. Kaikenlaista sitä jo löytyy :).

Kaverit ei oikeastaan sano juuta eikä jaata harrastuksestani, mies välillä tuskailee rahanmenoa :D. Onneksi mieskin tykkää noista, vaikkei tosin yhtäpaljon kuin mä ;).

Aivan ehdottomat lempparit mulla varmaankin on Charizard,Gyarados,Articuno ja Lugia. Raichu on myös ihana kaveri.

Mutta pokemoniin liittymättömänä harrastan ratsastusta ja retropelien keräilyä yhdessä mieheni kanssa. Lempivärini on varmaankin pinkki :D.

Muuta höpötystä en nyt tähän keksi, joten törmäillään foorumilla ^^.

AINIIN eksyin tänne kun googletin pokemon foorumi, ihan vain sen toivossa että löytyisi samanhenkistä porukkaa höpisemään pokemoneista. Uskoakseni eksyin oikeeseen paikkaan :)
Tiffany
 
Viestit: 1
Liittynyt: 26.04.2016 18:42

Re: Esittelyketju

ViestiKirjoittaja Pembe » 06.06.2016 21:35

Yoooo,

Näin päälle kakskymppisenä iski uudelleen innostus pokemoneihin. Vaikee sanoo mistä se uudestaan synty, ehkä vaan kun pelejä muutenkin keräilee, niin huomas pokemonien kohalla kuinka hieno maailma se on ja kuinka hyviä pelejä ne on. Ja sit yhtäkkiä oliki jo kattomas Netflixsistä Pokemon sarjaa ja ettimäs aiheeseen liittyvää foorumia, että pääsis jauhaan samanhenkisten kanssa. Ekan kerran Pokemoneihin hurahti sillon kun se alko Suomen teeveestä, ja olin sillo jotain 10. Sillo keräili kortteja ja pelas bluen ja redin läpi muuuutamaan kertaan game boy colorilla =) Pieni tauko siis ollu ja nyt tarkotuksena pelata kaikki välistä jääneet pelit. Niin ja saada hyllyihin lisää Pokemon kamaa =P Hommaa ja seikkailtavaa riittää, vähän kivaa XD! Niin ja oon siis poika ja Tampereen suunnalta. Ja tykkään skeittaa ja käydä salilla ja kerätä kaikkee hienoo tavaraa =) Peace!
I'll have to take another dip in the hot springs. Want to join me? \(^o^)/
Avatar
Pembe
 
Viestit: 1
Liittynyt: 06.06.2016 20:55

Re: Esittelyketju

ViestiKirjoittaja Ajatustenvanki » 06.08.2016 23:29

Moikkelis moi!
Olen 22, kohta 23 vuotias likka Hämeenlinnasta.
Olen pitänyt Pokemoneista jo pienenä, keräilin kortteja ja katselin elokuvia ja tv-sarjaa. En kuitenkaan koskaan oppinut pelaamaan korteilla.
Innostuin Pokemoneista taas Pokemon Go:n ansiosta ja aloin keräämään kortteja uudelleen ja opettelen myös pelaamaan korteilla tällä hetkellä. Löysin tämän foorumin kun uusi tuttava linkkasi sen minulle.
Nintendo DS:llä on tullut myös jonkin verran pelailtua Black & Whiteä, Yellowta ja X:ää. Aijon luultavasti hankkia Moonin kun se tulee. Tuli on lempi tyyppini ja Moltres sekä Fennekin kaikkine evoluutioineen on mun lemppari pokemonit siitä tyypistä. Muista tyypeistä Gyarados on lempparini.

Harrastan piirtämistä, musiikin kuuntelua ja pokemon-korttien keräilyä.

Noh, en mä oikein muuta osaa kertoa itsestäni, joten saapi kysellä jos jotain tulee mieleen ^^
Avatar
Ajatustenvanki
 
Viestit: 6
Liittynyt: 28.07.2016 09:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Esittelyketju

ViestiKirjoittaja kuhagorilla » 15.09.2016 10:12

Morjensta pöytään!

Täällä kirjottelee 23-vuotias miehen alku. Jos olette törmänneet kuhagorillaan tai kuhikseen aiemmin jossain, niin todennäköisesti olen se sama tyyppi. Asustelen pohjanmaalla ja jo pienestä pitäen innostus pokemoneihin on ollut kova. Muistan lämpimästi miten pienempänä aina lauantai aamuisin tuli herättyä ja kiirehdittyä telkkarin eteen ettei vain jäisi Pokemonit väliin. Eka Pokemon peli oli Yellow, jota hakattiinkin sitten melkoisesti! Yhdellä kaverillani oli Game boyn link cable (Olikohan ihan tuon niminen) kaapeli jonka avulla pelaaminen kavereiden kanssa muuttui mukavemmaksi. Innostus pokemoneihin on ollut ailahteleva vuosien varrella. Aikoinaan Black & White Ds-pelit saivat sen heräämään uudelleen, jonka jälkeen innostus taas hieman laski, mutta nousi nyt uudestaan Pokemon Go:n myötä. Sun & Moonia odottellessa!

Muihin harrastuksiini kuuluu striimaaminen, frisbeegolf ja kaikenlainen muu pelailu esimerkiksi konsoleilla, tietokoneella tai ihan perinteisillä lautapeleillä! Aloittelin myös pelikanavaa tuonne Youtuben puolelle. Tällä foorumilla olen pyörinyt nimettömänä (=tunnuksettomana) jonkun aikaan ihan vain lukien eri ketjuja. Jonkun aikaa sitten tein tunnuksetkin, mutta kirjoittelu jäi vähemmälle (=lue: en kirjoitellut). Joskos sitä nyt vähän aktivoituisi höpisemään pokemoneista ja vähän muustakin!

Kyselkäähän, jos mietityttää!

EDIT: tsekkasimpas aiemmat viestini, ja näköjään jo esittäytynyt kerran aiemmin. Noh, ei kai kertaus ole pahasta! : )
Oma Youtube-pelikanavani josta löytyy mm. Pokemon aiheista materiaalia. Käykääs katsomassa!
kuhagorilla
 
Viestit: 5
Liittynyt: 20.04.2013 13:50

Re: Esittelyketju

ViestiKirjoittaja Ciel Phantomhive » 18.11.2016 19:57

Ajattelin esittäytyä, vaikken kovin mielenkiintoinen varmaan olekaan.

Olen parikymppinen pääkaupunkiseudulla asuva nuori nainen. Harrastan pokemonia of course, ja animea, mangaa, piirtämistä.
Pokemonia olen katsonut aina siitä asti, kun eka jakso pyörähti käyntiin lauantaiaamuisin meillä Suomessa.
Kerään pokemonista kortteja, sälää, ja muutama mangakin on hyllyssäni. Tai no, korttien keräily on jäänyt viime vuosina hieman vähemmälle. (Kröh 10 vuotta, köhköh!) Pelit on kuitenkin se, mitä rakastan eniten, ja toivon, että Suomessakin olisi VGC-formaatin kisoja virallisesti.
Pidän vähän hullunkuriststa ihmisistä, jotka pitävät kovasti jostain asiasta, ja rakastavat kertoa siitä aina lisää ja lisää. Pidän sellaisesta innokuudesta ja aitoudesta. :)
Itsekin tykkään mennä asenteella ''kerranhan sitä vain eletään''. Esimerkiksi, tiedän, etten osaa laulaa säveltäkään nuotilleen, silti ei haittaa mennä kaverin kanssa tai tueksi tai ihan yksinkin laulamaan karaokea. :D
Pidän myös kovasti pehmoleluista, ja lapsekas puoleni ostaa joskus valloittavan suloisen pehmo-otuksen. :D Onneks näin ei käy liian monesti.
Kuten jo sanoin, en ole yhtään mielenkiintoinen ihminen, mutta arvostan, jos joku luki sekavan ja melko lyhyen esittelyni... Tiedän kyllä, kuka olen, mutta sitä on vaikea kuvailla.
Viimeksi muokannut Ciel Phantomhive päivämäärä 27.03.2017 20:11, muokattu yhteensä 1 kerran
"So what? You're another person, so of course you look different. What do you need to be ashamed for? Besides, I'm free to be with whoever I want. No one has the right to say anything about it."
-Ciel To Snake
Avatar
Ciel Phantomhive
 
Viestit: 156
Liittynyt: 07.11.2015 22:00
(: Tähänkö sai jotain raapustaa? Hups, nyt käytin koko tilan...

Re: Esittelyketju

ViestiKirjoittaja Dino » 19.11.2016 19:09

Hai hai,
Olen Dino ja aloitin Pokemonin pelaamisen vasta 2015 kesällä, tosin kortteja ja kaikenlaisia figuureja keräsin jo alle kouluikäisenä. Muistan myös aina, että sain joskus monta vuotta sitten serkultani ison kasan Pokemontarroja. Nykyään kuitenkin pelit kiinnostavat eniten, ja odotankin innolla Moonia saapuvaksi jouluksi. :] Suosikkipokemoneja ovat pääasiassa Garchomp ja Luxray. On tosin hyvin monia muitakin, joista pidän. Jostain syystä myös etenkin Dunsparce on hämmentävän ihana.
Foorumille löysin tänään ja hetken mietittyä teki jo mieli liittyä. En varmaankaan kovin aktiiviseksi uskalla kuitenkaan.
Avatar
Dino
 
Viestit: 5
Liittynyt: 19.11.2016 18:21

Re: Esittelyketju

ViestiKirjoittaja Bini » 13.12.2016 18:49

Heipä hei!

Olen 23-vuotias Pokémon-fani, ja innostus lähti jo silloin, kun ensimmäinen Pokémon-jakso tuli telkkarista. Samoin sanoikin joku ihan viestiketjun alkutaipaleella, mitä nyt vähän silmäilin. :D

Keräilen enemmän tai vähemmän aktiivisesti tcg-kortteja ja pelaan tcg onlinessa nimimerkillä binskuli. Lapsena tykkäsin enemmän TOPPS-korteista, mutta oli mulla myös vino pino "taistelukortteja". Nyt muutama vuosi sitten aloin keräillä uudestaan kortteja, ensin ostelin niitä kaikkein vanhimpia mutta pakkohan niitä uudempia, arvokkaampiakin oli ostaa, ja sille tielle jäin. Onhan niitä kertynyt jo aikamoinen määrä. :D

Pokémon-peleistä olen pelannut ihan miljoona miljoona kertaa läpi RBY (vaikka nää onkin kaikkein alkukantaisimpia pelejä, niin ei näihin silti ihan helposti kyllästy. Läpi elämän on tullut aina aloitettua uudestaan ja uudestaan, ja se on varmaankin se nostalgia, joka saa aina uudestaan pelaamaan näitä. En ole kuitenkaan mikään genwunner. :D) sekä GSC, muita pelejä sitten vähemmän syystä tai toisesta, paitsi nyt ostin Sunin ja sehän on ihan paras peli se. 8) Myönnän, että Pokémon-tietämykseni näistä perussarjan peleistä on aika kehno, sillä en ole niitä niin kauheasti pelaillut. Sunissa onkin sitten paljon kiinni ottamista kaikenlaisten ominaisuuksien sisäistämisessä. Joskus teininä en seurannut aktiivisesti pokemonin kehitystä, joten siitä syntyi pieni aukko sivistykseen, mutta aina on poksut olleet taustalla ja just noita ekoja kahta geneä on tullut pelattua ns. aina.

Shiny-pokemoneja on tullut vastaan vain kaksi: Tentacool (Gold) ja Bronzong (Pearl).

Keräilen myös muuta Pokémon-kamaa, mutta ihan kauheasti en ole hamstrannut. Kaikki lapsena saadut pokemon-jutut on tietysti tallessa (paitsi kortit), koska ne oli niin tärkeitä ja arvokkaita silloin, olihan pokemon yhtä kuin elämä. :D

Tykkään piirtää ja maailailla Pokémoneja, katsoa animea ja itse Pokémonia on tullut nyt katsottua pari sataa jaksoa, ja paljon on vielä edessä. Aloitettiin urakka joskus pari kesää sitten... ;D Normisti katson animet aina alkuperäisillä japsiäänillä, mutta Pokémonia katson enkkudubbeina, sillä kaikki nimet ja iskut yms. on tuttuja vain englanniksi.

Hyvin suurta huvia on myös youtuben puolelta kaikenlaisten pokemon-videoiden katselu. Triviaa, teorioita, pelivideoita, glitch-sekoilua, korttipakkojen availua... :') Mikään ei ole huikeampaa kuin arvokkaan kortin saaminen, sattui se sitten omalle kohdalle tai randomille tubettajalle! Jee.
Bini
 
Viestit: 1
Liittynyt: 09.12.2016 23:09

Re: Esittelyketju

ViestiKirjoittaja Routa » 24.11.2017 21:15

Tervepä terve.
Ajattelin ny tehdä tännekki tunnukset.

Elikkä olen Routa Turusta/Porista (yhtä hyvä typing ku bug/grass defensiivisesti :^)). Olen Koneistamon Sm4sh TO ja pitkäaikainen Pokemon kasuaali (eka peli oli Sapphire). Oma pokemon "innostus" nousi taas pintaa näin Sun/Moonin myötä.

Pitäneekö viel jotaki sanoo? No lempi pokemon on Bronzong, gen2 remake ja gen 3 on omat lempparit ja vihaan UBita.
Hitaasti hyvä tulee
Avatar
Routa
 
Viestit: 2
Liittynyt: 24.11.2017 20:21
Paikkakunta: Turku/Pori
(: Koneistamon TO

Re: Esittelyketju

ViestiKirjoittaja Pelleninja » 27.03.2018 15:16

Heipparallaa!

Joskus ala-asteikäisenä olen ollut jollain suomalaisella pokemon-foorumilla rekisteröityneenä, mutta sitä ilmeisesti ei ole vuosiin ollut olemassa. Googlettamalla törmäsin tähän sivustoon ja päätin uudelleen pintaan nousseen innostuksen pokemon-pelejä kohtaan siivittämänä liittyä.

Olen 1993 syntynyt mies Vaasasta. Pokemonia on tullut pelailtua pienestä asti, alkaen ruby/sapphire ajoilta. Korttejakin olen lähinnä keräilymielessä ostanut tuolloin, ja niitäkin löytynee varastosta melkoinen kasa. Kiinnostukseni kohdistuu tätä nykyä sarjan videopeleihin.
HG/SS-pelien ilmestyessä olen viimeksi ollut kunnolla aktiivinen pelaaja, mutta X/Y/OR/AS pelejäkin pelasin niiden ilmestymisen aikaan läpi asti.
Tuntemistani ihmisistä kukaan ei ole lapsuusaikojen jälkeen enään innostunut pokemoneista, joten luonnollisesti toivon täältä löytäväni tässä mielessä samanhenkistä seuraa. :)
Peleissä tavoitteenani on ollut pokedexin täyttäminen, ja siinä samalla pelin mahdollisimman täydellinen läpäisy (esim. kaikki tähdet trainer cardiin). Tykkään myös kasvattaa pokemoneja kilpailumielessä, vaikka en vielä ole ikinä kunnolla ylittänyt kynnystä todellisen kisaamisen suhteen.

Tällä hetkellä olen kiinni työelämässä, eikä opiskelu ole itsellä suunnitelmissa ainakaan toistaiseksi. Vapaa-aika kuluu urheillessa niin kamppailu- kuin kuntosalillakin, sekä ystävien, perheen ja tyttöystävän parissa. Elämäni suhteen päällimmäiset tavoitteet ovat itseni kehittäminen, optimointi ja ylläpito itselle merkittävissä asioissa. Niihin kuuluu muunmuassa oma fyysinen terveys, ruokavalio, talous/vaurastuminen sekä tärkeät ihmissuhteet.
Musiikkimaultani olen rock-henkinen, ja kesäisin tuleekin käytyä paljon festareilla. Mitään instrumenttia en kuitenkaan itse osaa soittaa.
Ihmisenä pyrin olemaan oikeudenmukainen, aito sekä luotettava. Arvostan näitä piirteitä muissakin.

Mitäpä vielä.. Aa! Lempi pokemonini kautta aikojen on Sceptile. Treecko oli ensimmäinen aloitusmonnini ja tunneside pitää tähän päivään asti. Tyypilliesti Charizard on sitten kakkossijalla. :)
Pelleninja
 
Viestit: 4
Liittynyt: 26.03.2018 21:11
Paikkakunta: Vaasa

Edellinen

Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa

cron