League Cup 23.3.2019

Alueella tiedotetaan tulevista turnauksista ja keskustellaan jo käydyistä turnauksista mm. turnausraporttien muodossa.

Valvojat: R0xu, Play! Pokémon -järjestäjät

League Cup 23.3.2019

ViestiKirjoittaja Ciel Phantomhive » 24.03.2019 01:20

Hei, taas pitkästä aikaa rapsa turnauksesta. Tämä turnaus ei mennyt kuin Strömsössä ikään, mutta on kuitenkin kiva kirjoittaa. :)

League Cup 23.3.2019
Minulla on herätys todella aikaisin aamulla, jotta ehdin syödä, lähteä ja matkustaa OMGiin rauhassa. Olen Myyrmannin asemalla jo klo 9.00, ja aamiaiseni tosiaan ei maistunut, joten tilaan subway-pötkön, ja istun syömään. Laitan Mikaelille viestiä, jos hän haluaa liittyä seuraani kun saapuu. Syön ja katselen youtube-videoita, ja Mikael tulee, ja juttelemme pokemonista ja muusta. Kellon ollessa vähän vaille 10, ehdotan, että lähdemme kävelemään OMGille päin. Saavumme pian ja ilmoittaudun kisaan ja juttelen muiden kanssa. Pakkani tälle päivälle on Pikachu & Zekrom GX, hyvin lineaarinen versio.

Melko pian saamme ensimmäisen kierroksen parit. Katson, että ketä vastaan pelaan ensin. Okei!
1. Julius Kerkis / Ultra Malamar
Aloitamme ensimmäisen pelin, ja saan set-upattua oikein hyvin. Nostan kultaa, ja pelaan täysin oikein jokaisen tilanteen. Julius tekee loppupelissä misplayn, joka vaikuttaa hänen viimeiseen vuoroonsa niin, että hän penkittää väärän pokemonin. Guzmaan tämän Tapu Lelen ja voitan ekan pelin.
Tokassa pelissä huomaan, että se olikin liian hyvää ollakseen totta: prikkaan surkeasti, hyökkään pari kertaa Zapdosilla, mutta muutaman vuoron jälkeen on pakko scoopata, kun en saa mitään, ja häviäisin Juliuksen seuraavaan iskuun.
Pakkoja jälleen uuteen peliin sekoittaessamme, mainitsen Juliuksen paidasta, jossa on hassusti piirretty DJ susi: ’’Toihan näyttää ihan siltä uudelta Swordin ja Shieldin kansilegulta, siltä sudelta!’’ :D
Kolmannessa pelissä meillä ei ole hirveästi aikaa, noin vajaat kymmenen minuuttia, joten on pelattava kiireesti. Kiire vaikuttaa hieman peliini, mutta en silti tee misplaytä vaan pelaan niin hyvin kuin vain osaan. Yhdessä vaiheessa pelin loppupuolella Julius yllättää minut Marshadow GX:llä, ja iskee tosi kovaa PikaRomiin. Häviän pelin lopulta.
0-1-0
2. Leo Niemi / Ultra Malamar
En olekaan ennen tavannut tätä tyyppiä, ajattelen. En anna sen kuitenkaan haitata, vaan kohtaan hänet niin kuin muutkin vastustajat. En tiedä hänestä, hänen pakastaan tai pelityylistään yhtään mitään. Parasta olla varovainen!
Aloitamme ekan pelin, ja nostan mahtavasti ja saan kaiken tarvitsemani. Vastustajani sen sijaan prikkaa, ja nostaa todella huonosti. Voitan helposti ekan pelin, kun vastustajani pokemonit kentällä loppuvat.
Toisessa pelissä molemmat nostavat huonosti. Kumpikin jutuu passaamaan yhden vuoron ilman, että tekee muuta kuin nostaa. Neljännellä vuorollani nostan Lillien, ja Lilliestä kaikki tarvittavat kortit, jotta pääsen vauhtiin, ja napsin vastustajan melkein ladatun Ultra Necrozma GX:n ja Tapu Lele GX:n yksi kerrallaan PikaRomillani. Voitan pelin!
Ehdimme pelata vielä yhden hupipelin kerrottuamme Lauralle voittajan.
2-0-0
3. (mah bro) Matias Tamminen / Blacephalon (diskopallo)
Okei, tätä pakkaa vastaan en ole testipelannut. Olen itse harjoitellut Blacea jonkin verran, osaan pelata sitä, ja tiedän, miten se toimii, mutta en ole pelannut PikaRomilla sitä vastaan, minulla ei ole hajuakaan mitä tulisi nyt tehdä. Päätän siis kiljua sisäisesti. :)
Aloituskädessäni ei tietenkään ole mitään. Ensimmäisessä pelissämme Matias saa Alolan Mukin pöytään, joka vaikeuttaa peliäni aika radikaalisti. Matiaksen pakka on autopilotti, ja hän pelaa juuri niin kuin pitääkin. Voi rähmä…
Tokassa pelissä menee myös huonosti. Matias käyttää Blacephalonin ekaa iskua, ja Zerorani ottaa vahinkoa 20. En saa vuorojen välissä heitettyä headsiä, joten se ottaa vuoroni vaihtuessa taas 20 vahinkoa. Nyt sillä on yhteensä 40 ja on Matiaksen vuoro. Matias laskee tilanteen väärin, hänellä on kentällä kolme energiaa, ja jossain vaiheessa hänen vuoroaan tajuan, että hän ei tajua, että 190-40=150. Hän missaa varman voiton, ja hakkaan Zeraorallani hänen Blacensa alas, ja otan kaksi palkintokorttia. Se ei kuitenkaan paljoa lohduta, sillä seuraavalla vuorolla hän spämmää kolme Beast Ringiä ja tulee overkillillä ja nostaa kaksi vikaa palkintokorttia. Auts.
1-2-0
4. (mah bro) Mikael Viljanen / Lost March
Kun katson, ketä vastaan joudun, kuolen hieman sisältä: ’’Metan syöpäisin pakka, mene!’’ ajattelen mielessäni. Onneksi Mikael on kaverini ja meillä on ihan hauskaakin pelatessa. Voitan ekan pelin, koska Mikaelin syöpä ei leviä tarpeeksi nopeasti. Onnistun voittamaan tämän kamppailun!
Toisessa pelissä syöpä saa potkua T1 Elmillä. Vähän kuumottaa, kun penkki on täynnä Hoppipeja ja Marshadow päästää löysät ja jään neljään korttiin. Jaahas? Onnistun jotenkin set-upissa, mutta en tarpeeksi hyvin, ja Mikael sanookin, että Lost Marchissa ei ole väliä, missä asemissa on itse, vaan sillä on väliä, missä asemissa Lost March on. Häviän tämän pelin.
Kolmannessa pelissä Elm T1 antaa lisäboostin syövälle. Syöpä leviää pelikentällä ja yltää pian minuun ja pokemoneihini. Olen pulassa. Näyttää siltä, että syöpä saa minusta yliotteen ja häviän pian taistoni. RIP minä.
1-3-0
5. Joona Vainisto / Lost March
Joona on myös tullut iloisesti levittämään syöpäänsä! :) ’’Syöpä ei tartu’’, olen kuullut, mutta niin sanovat ihmiset eivät selvästi ole koskaan pelanneet Lost Marchia vastaan. Sisäinen kiljunta ottaa minut taas valtaansa, koska tiedän, että tämä on huono match-up minulle.
Ekassa pelissä Joona saa kaiken tarvittavan ja minulla on vähän hidas peli. En oikein onnistu pelaamaan mitään. Yritän saada pikkuisia alas Zapdosillani, mutta siihen se sitten jääkin. Häviän eka pelin.
Tokassa pelissä onnistun set-upissa, teen juuri oikeat liikkeet, jotka mahdollistavat pelini parhaan taitoni mukaan. Onnistun voittamaan tämän pelin, kun vähän käytän älliäni. Emme ehdi aloittaa kolmatta peliä, kun aika huudetaan, joten jäämme tasapeliin.
1-3-1
Olen loppujen lopuksi melko hämmentynyt ja hieman pettynytkin tulokseeni. Täytyy treenata enemmän.

Lopulta vähän ajan hengailun jälkeen päätän lähteä kotiin. ’’Turvallista kotimatkaa!’’ sanoo Julle. ’’Kiitos. Nähdään taas maanantaina!’’
"So what? You're another person, so of course you look different. What do you need to be ashamed for? Besides, I'm free to be with whoever I want. No one has the right to say anything about it."
-Ciel To Snake
Avatar
Ciel Phantomhive
 
Viestit: 156
Liittynyt: 07.11.2015 22:00
(: Tähänkö sai jotain raapustaa? Hups, nyt käytin koko tilan...

Paluu Turnaustiedotteet ja -keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa

cron