Shugo Chara

Täällä voit keskustella muiden käyttäjien kanssa aiheista, jotka eivät sovi muille alueille.
Alueen säännöt
Käyttäjät voivat tehdä äänestyksiä vain tälle alueelle.

Mikäli haluat järjestää kilpailuja, muista lukea ohjeet kilpailujen järjestämiseen täältä!

Shugo Chara

ViestiKirjoittaja Pokemon Peruna » 01.11.2010 17:11

Shugo Chara

Juu elikäs tää Shugo Chara kertoo tommosesta Amu Hinamori nimisestä tytöstä joka saa 3 Chugo Charaa rukoilemalla. Amu esittää kovista, mutta Chugo Charat auttavat häntä tuomaan oikean luonteensa esiin ja muuta mukavaa. Sarjassa on semmonen hieno kängi jossa kaikilla on Oma Shugo Chara. Ne on ninku silleen että siellä koulussa on J,Q,K,A ja Jokeri ja niillä on kaikilla oma Shugo Chara. Niitä otuksia ilmestyy sarjassa lisääkin tietysti. En tästä nyt vielä paljoa tiedä kun vasta 2 ekaa osaa lukenu, mutta on mun mielestä hieno manga. (Tosin en oo lukenu mangaa aiemmin ku vaan ne 2 Bleachia...)
Viimeksi muokannut Pokemon Peruna päivämäärä 02.11.2010 23:04, muokattu yhteensä 3 kertaa
Joskus on jännää joskus ei.
Avatar
Pokemon Peruna
 
Viestit: 43
Liittynyt: 01.11.2010 15:14
Paikkakunta: Tuuri

Re: Shugo Chara

ViestiKirjoittaja inulove » 02.11.2010 21:11

Pakko kai se on myöntää että menin ostamaan, vaikka koskaan, ikinä en olekkaan shoujosta tykännyt. Kissankorva cosplay pervo sai kuitenkin ostamaan seuraavankin osan ja pian aloin innostua tuosta ihan kunnolla. Niin tosiaan ostin vaan tuon yhden hahmon takia :'D
Tuntuu kyllä "vähän" tyhmälle että noin 10v laukoo jo repliikkejä: "nyt olen varma siitä, rakastan häntä!" vaikka ei tunne ihastustaan edes kunnolla ja argh ehkä hitusen liian nuori >: o Muutamia lisävuosia ja sarja olisi rutkasti kivempi. Suomennos on kyllä muuten ihan muikea yms. Sanoisin että sarja on käypä paremman puutteessa.
*menee lukemaan shounenia*
Avatar
inulove
 
Viestit: 29
Liittynyt: 01.11.2010 17:13
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Shugo Chara

ViestiKirjoittaja *Jirachi* » 02.11.2010 21:41

Olen Shugo Chara-fani : D
Minulle sarja on tuttu jo loppuvuodelta -09 kun aloin katsomaan sitä animena. Olen katsonut 1.kauden, ja 2.kausi minulla jäi hiukan yli puolenvälin kesken, sillä koneemme meni hajalle ja animetiedostot sen mukana. Aion katsoa sarjaa eteenpäin jossakin välissä.

Mangana Chara maistuu minulle yhtälailla. Suhtauduin suomennokseen ensin hiukan skeptisesti, mutta oikeastaan se on vallan mainio! Oman todellisen itsensä etsiminen on itseäni koskettanut ja jossain määrin yhä koskettava aihe, joten hahmoihin on myös helppo samaistua, vaikka sarjan alkupuolesta loppupuoleen he ovat itseäni noin 7-5 vuotta nuorempia.Tosin laskeskelin, että jos sarja sijoittuu vuosiin 2005/6~2007, Amu olisi syntynyt suunnilleen samoihin aikoihin kuin minä, joko -93 tai -94. [eli samana vuonna tai vuoden myöhemmin]
Sarjan päähenkilö Amu on ainakin omasta mielestäni melko maturistinen ikäänsä nähden. Ainakin animessa suurinosa hahmoista on 7.-5.luokkalaisia sarjan ensimmäisen tuotantokauden loppuvaiheessa, joten kyllä ne siitä vanhenee myös ;3
Ikuto on ihana! <3 Jos se ois oikeesti olemassa niin varmaankin ihastuisin :,D Se on komea ja "hassunilkeä", pahikset on aina jotenkin charmikkaita : D
Omia lempihahmojani ovat ihmisistä Takuton lisäksi Amu, Yaya, Utau, Kuukai ja Nadeshiko. Tadasekin on musta kiva, mutta ei sen tyyppinen poika, johon itse ihastuisin.
Charoista lemppareitani ovat Ran, Miki, Su, Daia, Pepe, Yoru ja Eru.

Voisin sanoa, että Shugo Chara on ehdottomasti yksi lempparianimeistani/mangoistani :3

Suomennos on muuten hyvä, mutta itseäni pisti silmään muutamat asiat suomennoksessa:
-"Minun sydämeni, unlock!", kyllä kyllä, käännös on aivan oikea. Amu sanoo japaniksi "Watashi no kokoro, unlock(ku)!" mutta japani nyt käyttää muutenkin paljon enkkusanoja seassa ja se kuulostaa kielessä luontevalta. Suomen kieleen molempien kielien sekoittaminen ei taas mielestäni käy. Tämän olisi voinut suomentaa kokonaan.
-Rastimuna. Suunnistamassako tässä ollaan? Minusta "X-muna" olisi ollut parempi käännös.
-Shugo Charan kutsuminen toisinaan suojelushahmoksi ja toisinaan Charaksi. Minusta olisi parempi kutsua koko ajan jommalla kummalla termillä.
-Sun nimen kirjoittaminen muotoon "Suu". Tuo väkisin mieleen erään suomenkielen täsmälleen saman sanan : D Toki se lausutaan "S(y)uu", mutta siltikin.

Laitan tähän lisäyksiä jos tulee mieleen. Muutoin suomennos on minusta oikein mallikas.
Jirachi's Wish
~> [Sivusto, historia] Make a Wish ~10 years ago~
Avatar
*Jirachi*
 
Viestit: 240
Liittynyt: 01.11.2010 19:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shugo Chara

ViestiKirjoittaja Pokemon Peruna » 02.11.2010 23:01

Joo mitäköhän mä äsken sekoilin ku piti muokata ekaks tota alotusviestiä, mutta feilasin.

Mutta JEPS! Kun ostin eilen sen ensimmäisen osan niin iski himo ostaa heti se toinen ja nyt sitten kolmatta odottelen. Tossa toisessa osassa oli mun mielestä hieno kohta se ku siinä oli se hiekka linna "Täydellinen katto ja Täydellinen joku ja joku" Ja sitten viimesenä "Edelleen manalan portti" vai mikä se oli *awesome* Alko naurattamaan vähä toi kohta. :D

E: Tietääkö joku millon se kolmas osa tulee? *electrode*
Joskus on jännää joskus ei.
Avatar
Pokemon Peruna
 
Viestit: 43
Liittynyt: 01.11.2010 15:14
Paikkakunta: Tuuri

Re: Shugo Chara

ViestiKirjoittaja aono » 07.11.2010 03:29

Olen katsonut ekan ja tokan kauden animena tästä ja voin suositella sarjaa kaikille, jotka tykkää taika sohjosta.
Mikäli ajatus muuntautuvista nuorista taikatytöistä ei nappaa, kannattaa jättää tämä väliin.
Parhaat hahmot ehdottomasti Utau ja Rima.
Avatar
aono
 
Viestit: 253
Liittynyt: 01.11.2010 01:04

Re: Shugo Chara

ViestiKirjoittaja jaffa » 20.11.2010 21:26

Hieno ja ihan sairaan hyvä sarja! :) Olen päässy jo mukavaan kohtaan siinä. Mangaakin seuraan tällä hetkellä 2, olen jo odottanu 3:sta sarjaa jo kuukauden, tuleeko muuten Shugo Chara joka kuukausi, sillä jos ei niin sen olisi jo pitänyt tulla jo. Toivottavasti tulee ensi viikolla. En malta odottaa, että pääsen ostamaan sen. ^^
Eihän sitä koskaan tiedä

Olin edellisellä foorumilla wesliina
Avatar
jaffa
 
Viestit: 7
Liittynyt: 20.11.2010 00:08
Paikkakunta: Uusikaupunki

Re: Shugo Chara

ViestiKirjoittaja Pokemon Peruna » 21.11.2010 15:22

jaffa kirjoitti:Hieno ja ihan sairaan hyvä sarja! :) Olen päässy jo mukavaan kohtaan siinä. Mangaakin seuraan tällä hetkellä 2, olen jo odottanu 3:sta sarjaa jo kuukauden, tuleeko muuten Shugo Chara joka kuukausi, sillä jos ei niin sen olisi jo pitänyt tulla jo. Toivottavasti tulee ensi viikolla. En malta odottaa, että pääsen ostamaan sen. ^^

Mäki oon odotellu sitä kolmatta osaa jo kuukauden. Sais tulla jo nii pääsis lukemaan!
Joskus on jännää joskus ei.
Avatar
Pokemon Peruna
 
Viestit: 43
Liittynyt: 01.11.2010 15:14
Paikkakunta: Tuuri

Re: Shugo Chara

ViestiKirjoittaja Wishmaker » 23.11.2010 20:18

Kyllä Shugo Chara on ihan hyvä, kunhan ei yritä lukea samoihin aikoihin mitään Death Notea tjv. /yritin, ja tuntui tosi typerältä.

Komppaan nyt viisasta Jirachia näistä:

*Jirachi* kirjoitti:Suhtauduin suomennokseen ensin hiukan skeptisesti, mutta oikeastaan se on vallan mainio!


Suomennosta kammoksuin minäkin kunnes raahauduin kauppaan ja ostin. Passelihan tuo. ^^

*Jirachi* kirjoitti:-"Minun sydämeni, unlock!"

Agh, jäi hirveästi häiritsemään tuo. Eipä sillä etten itse sekoittaisi puhuessani jotain random englannin kielisiä sanoja sekaan, mutta tuo ei silti kuulosta järkevältä. >.<
Avatar
Wishmaker
 
Viestit: 7
Liittynyt: 17.11.2010 23:04

Re: Shugo Chara

ViestiKirjoittaja Pokemon Peruna » 26.11.2010 21:34

Jesheheh!! Vihdoinki se kolmas osa oli tullu kauppaan! *awesome*
Joskus on jännää joskus ei.
Avatar
Pokemon Peruna
 
Viestit: 43
Liittynyt: 01.11.2010 15:14
Paikkakunta: Tuuri

Re: Shugo Chara

ViestiKirjoittaja Chiru » 06.11.2011 20:10

Minäkin lueskelen Shugo Charaa... KAveri sano, että on ihan ok sarja, mutta epäili, etten välittäisi hirveästi. Syy ystäväni mukaan: "Mut et varmaa tykkää siit, ku ne kaikki tappelut o vaa jotain *tähtiä, sydämiä, randomia sähellystä* ja sitten: Me voitettiin, jee, IHQ!" Mutta toisin kävi. Olen lukenut yhteen- tai kahteentoista asti ja omistan itse 1-7...
Suosikit ovat... Hmm... Ikuto :3 Oli iloinen (?) yllätys tuo Ikuton soiitn valinta~
Ja Amun kuuluisi olla *kröhöm* ehkä vähän vanhempi puheiden perusteella... Minua nuorempi..? Oh my God... Vertailua Amu Hinamori 10v - Ketsuppipoika (Ash) 10v Ei hän tässä mitään eroa, eihän..? (Vähän huono vertailukohde, kun eräs vaikuttaa seitsemänvuotiaalta, mutta...)
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Avatar
Chiru
 
Viestit: 424
Liittynyt: 08.12.2010 20:21
(: Pastaaa~!

Re: Shugo Chara

ViestiKirjoittaja *Jirachi* » 06.11.2011 20:43

Chiru kirjoitti:Minäkin lueskelen Shugo Charaa... KAveri sano, että on ihan ok sarja, mutta epäili, etten välittäisi hirveästi. Syy ystäväni mukaan: "Mut et varmaa tykkää siit, ku ne kaikki tappelut o vaa jotain *tähtiä, sydämiä, randomia sähellystä* ja sitten: Me voitettiin, jee, IHQ!" Mutta toisin kävi. Olen lukenut yhteen- tai kahteentoista asti ja omistan itse 1-7...
Suosikit ovat... Hmm... Ikuto Oli iloinen (?) yllätys tuo Ikuton soiitn valinta~
Ja Amun kuuluisi olla *kröhöm* ehkä vähän vanhempi puheiden perusteella... Minua nuorempi..? Oh my God... Vertailua Amu Hinamori 10v - Ketsuppipoika (Ash) 10v Ei hän tässä mitään eroa, eihän..? (Vähän huono vertailukohde, kun eräs vaikuttaa seitsemänvuotiaalta, mutta...)

Amu on sarjan aikana 11~12 ;3
Jirachi's Wish
~> [Sivusto, historia] Make a Wish ~10 years ago~
Avatar
*Jirachi*
 
Viestit: 240
Liittynyt: 01.11.2010 19:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Shugo Chara

ViestiKirjoittaja Chiru » 11.11.2011 18:39

Anteeksi >.< Sekoilen taas väsyneenä. Unohtakaa mitä sanoin. (Ei varmaan pitäisi kirjoitella väsyneenä, olen tosin nytkin väsynyt, anteeksi meni offiksi.)
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Avatar
Chiru
 
Viestit: 424
Liittynyt: 08.12.2010 20:21
(: Pastaaa~!

Re: Shugo Chara

ViestiKirjoittaja PokéGirl4-ever » 27.12.2012 14:04

Shugo Chara rules!!!

Lempihahmot ja -Charat:

Nagihiko
Spoiler:
Kiero tyyppi kun esitti tyttöä... ;)
, Rhythm, Ikuto, Utau (jonka mukaan nimesin Cinccinoni, koska Utaun hiukset=Cinccinon korvat...), Rima, Kairi (ihana ninja, josta tulee todella mieleen Cheren...) ja ehdottomasti KUUKAI!!!
(menisin naimisiin jos olis "oikea ihminen"... ;))
Spoiler:
Eikun hetko, minunhan piti ottaa N Blackista ja Whitestä... EHDOTTOMASTI!!! (ja DPP:stä Barry...‹3)


Toivottavasti joku lukee tämän viestin vaikka topic vaikuttikin vanhalta... :(
PokéGirl4-ever
 
Viestit: 412
Liittynyt: 26.12.2012 16:25


Paluu Muu Keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 56 vierailijaa

cron