Kirjoittaja hilippa » 05.01.2011 21:42
Löysin kerran Pokemon LeafGreenin kirpparilta halvalla, joten ostin sen. Se taisi olla ensimmäinen 3. genen pokemonpelini fyysisenä (eli pelasin GBA:lla). Aloin pelaamaan peliä ja onnekseni huomasin edellisen pelaajan jättäneen tallennuksensa siihen. Peliin oli vaihdettu runsaasti otuksia muistakin peleistä, joten saatoin jatkaa kokoelmien kartuttamista. Jostain syystä Pokemoneille oli muuten annettu niiden saksalaiset nimet... Noh, pelailin tätä peliä iloisesti aikani, kunnes eräänä päivänä minulla oli menossa jokin ottelu jossa käytin Blastoisea. Käskin sitä käyttämään Rain dancea, ja sitten sen hyökkäyksen kohdalla peli jumiutui niin, etten voinut tehdä muuta kuin sammuttaa koko pelikoneen. Kun käynnistin pelin uudelleen, aloitusruudussa minulle ilmoitettiin, että tapahtui joku virhe ja koko tallennus tuhottiin.
Ilmeeni oli varmaan aika priceless ja harmittelin tapausta aikani, mutta aloin sitten yllättävän rauhallisesti pelaamaan uutta peliä. Kyllä minua siis ärsytti menettää ne kaikki kivat kokoelmat, mutta minkäs teet. Sen jälkeen sain kuitenkin vielä paremman tallennuksen aikaiseksi ja se on vieläkin minulla tallessa. Silti pelottaa, jos tämänhetkinen tallennus tuhoutuu samalla tavalla.
Myöhemmin sain muuten karvaasti huomata, että LeafGreenini olikin piraatti. Sen kasetti on ihan erinäköinen kuin legit-pelit. Lieneeköhän tällä vaikutusta siihen, että tallennus tuhoutui? Ei voi tietää... (Huomasin vasta jälkeenpäin, että koko pelin pakkauksessa lukee "Made in Japan and Malaysia". Miksi en voinut huomata tätä varoitusmerkkiä aikaisemmin? -_-')
Pokemon Pearlissa olin menossa jonnekin sinne, missä voi kohdata Palkian. Matka on tunnetusti pitkä ja uuvuttava. Kun pääsin vihdoin perille ja sain hakattua ne muutamat vihulaiset jotka siellä olivat, olisi pitänyt pyydystää Palkia. Koska en tiennyt, mitä odottaa, olin varustautunut pokepallojen kannalta tosi huonosti, joten mukanani oli vain muutama säälittävä Ultra Ball ja yksi Master Ball, eikä tietenkään ainuttakaan Escape Ropea. En olisi millään jaksanut kävellä samaa reittiä edestakaisin vain Ultra Ballien takia, joten käytin ainoan Master Ballini, vaikka en olisi millään halunnut. :(
E:
Siinä vaiheessa minulla ei ollut mitään aavistusta Palkian Catch ratesta, joten en tajunnut edes yrittää.
Viimeksi muokannut
hilippa päivämäärä 06.01.2011 16:05, muokattu yhteensä 1 kerran