Pokemon-Anime Suomessa

Yleistä Pokémon-keskustelua (suosikit, anime, manga, oheistuottet, ...)

Re: Pokemon-Anime Suomessa

ViestiKirjoittaja *Jirachi* » 30.05.2011 20:37

Galactic Battles loppuu jo 6.8, sillä 18.6~9.7 näytetään sarjasta 2 jaksoa peräkkäin, ja Katsomossa saadaan 13.kausi niin ikään sopivasti päätökseen 8.8. Niinpä BW alkaa kunnolla pyöriä varmastikin jo 13.8 ^__^
Ja juu, nyt käännetään jaksoja 21~27 [ei ole tietoa onko näiden joukossa siirretyt jaksot 23,24 ja 26.] joten kyllä niitä on käännelty :3 Iston mukaan jaksot saadaan suomennettavaksi miltei välittömästi englanninnoksen jälkeen.
Jirachi's Wish
~> [Sivusto, historia] Make a Wish ~10 years ago~
*Jirachi*

ViestiKirjoittaja Heiccu » 30.05.2011 21:45

Ai niin, en yhtään muistanutkaan, että tuolla aikavälillä esitetään kaksi jaksoa putkeen ^^;
No aina vain parempi mitä pikemmin saadaan Black & White esitykseen.
Heiccu

ViestiKirjoittaja Hikaru » 30.05.2011 22:20

Kiva että on noinkin paljon jo käännetty jaksoja! Sehän tarkoittaa, että saamme jaksoja käännettäväksi jo ennen kuin ne näytetään Amerikassa. Onko tilanne ennen ollut näin hyvin? Kuvittelisin, että jokainen kausi tähän asti on näytetty vasta silloin kun kyseinen kausi on Jenkeissä jo ohi. Vai muistanko tai luulenko väärin?

Saamme varmaan tietää lopullisen päätöksen katastrofijaksojen kohtalosta sitten kun Jenkit julkistavat sinne asti ulottuvien jaksojen nimet. Viimeisin julkistettu jakso on 19 toissapäivältä ja siitä on enää vain 4 jaksoa 23. jaksoon. Jos jaksoja ei tulla näyttämään Jenkeissäkään, niin jaksojen numerointi luultavasti vain jatkaa eteenpäin ja jää siis aina kolme numeroa jälkeen japanilaisista. Ahh confusing, confusing... Voi myös olla, että jaksot näytetään USA:ssa japanilaisten muokkaamina, niin kuin Lenora-jaksot. Sekin olisi parempi kuin että ei näytettäisi ollenkaan.
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Hikaru

(: Fabulous! :)

ViestiKirjoittaja *Jirachi* » 31.05.2011 14:40

Hikaru kirjoitti:Kiva että on noinkin paljon jo käännetty jaksoja! Sehän tarkoittaa, että saamme jaksoja käännettäväksi jo ennen kuin ne näytetään Amerikassa. Onko tilanne ennen ollut näin hyvin? Kuvittelisin, että jokainen kausi tähän asti on näytetty vasta silloin kun kyseinen kausi on Jenkeissä jo ohi. Vai muistanko tai luulenko väärin?

Saamme varmaan tietää lopullisen päätöksen katastrofijaksojen kohtalosta sitten kun Jenkit julkistavat sinne asti ulottuvien jaksojen nimet. Viimeisin julkistettu jakso on 19 toissapäivältä ja siitä on enää vain 4 jaksoa 23. jaksoon. Jos jaksoja ei tulla näyttämään Jenkeissäkään, niin jaksojen numerointi luultavasti vain jatkaa eteenpäin ja jää siis aina kolme numeroa jälkeen japanilaisista. Ahh confusing, confusing... Voi myös olla, että jaksot näytetään USA:ssa japanilaisten muokkaamina, niin kuin Lenora-jaksot. Sekin olisi parempi kuin että ei näytettäisi ollenkaan.

Juu, yleensä on näytetty vasta kun kausi on ohi, mutta niin kauan kuin olen ollut tietoinen ihan kääntäjältä käsin näistä Pokémonin liikkeistä, niin jaksot tulevat kyllä hyvissä ajoin käännettäväksi. Tosin nykyään tahti on minusta entisestään vain nopeutunut :3 vielä kun esim. 11.kauden pyöriessä Jenkeissä saatiin yleensä jakso käännettäväksi sitten kun se oli ensin tullut USA:ssa.

Ja muuten, Isto ei saanut jaksoja 23,24 ja 26 lainkaan [eivätkä ne ilmeisesti menneet kellekään muulle] joten tuskin niitä on kellään amerikkalaisellakaan vielä. Kyseiset jaksot saatetaan hyvin pistää lännessä ikään kuin jämäpaloiksi nykyiseen tai tulevaan kauteen, ihmettelen jos niitä ei esitettäisi lainkaan.

Japanissakin jaksosta 26 on vasta varmistettu että se esitetään "kesäkuussa" joten ei sielläkään suunnalla ole vielä mitään kovin tarkkaa tietoa.
Jirachi's Wish
*Jirachi*

ViestiKirjoittaja Hikaru » 31.05.2011 15:06

*Jirachi* kirjoitti:Ja muuten, Isto ei saanut jaksoja 23,24 ja 26 lainkaan [eivätkä ne ilmeisesti menneet kellekään muulle] joten tuskin niitä on kellään amerikkalaisellakaan vielä. Kyseiset jaksot saatetaan hyvin pistää lännessä ikään kuin jämäpaloiksi nykyiseen tai tulevaan kauteen, ihmettelen jos niitä ei esitettäisi lainkaan.

Japanissakin jaksosta 26 on vasta varmistettu että se esitetään "kesäkuussa" joten ei sielläkään suunnalla ole vielä mitään kovin tarkkaa tietoa.

26. jaksosta on varmistettu, että se esitetään Japanissa 23. kesäkuuta eli 39. ja 40. jakson välissä. Silloin se ehdittäisiin esittää ennen kuin se normaalisti tulisi Jenkeissä. 23. ja 24. jakso voitaisiin myös ehtiä näyttää, jos ne tulisivat kesäkuun aikana tai heinäkuun alussa. En usko, että jenkit saavat jaksoja ennen kuin ne esitetään Japanissa, ettei vaan tapahtuisi vuotoja tai jotain, kuten joillekin suosituille animejaksoille käy. Mutta toivottavasti he ehtivät esittää ainakin 26. jakson oikeassa kohdassa. Toivon että niin kävisi ainakin meillä, kun meillähän joka tapauksessa alkaa tuo kausi vasta paaaaljon myöhemmin. En näe siihen ainakaan mitään syytä että miksi ei, jos ne kaikki lopulta esitettäisiin.
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Hikaru

ViestiKirjoittaja Chiru » 31.05.2011 20:04

Eduboy94 kirjoitti:Repesin ihan totaalisesti päivän jakson nimelle. Joo ajattelen kaiken kaksimielisesti.

No älä... Meinasin tippua sohvalta, kun Dawn huusi: "Antakaa munani takaisin!" (Saattoi johtua ehkä siitä, etten ollut nukkunut kunnolla, että vähän väsynyttä meininkiä...)
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Chiru

(: Pastaaa~!

ViestiKirjoittaja Rayquick » 04.06.2011 11:11

Jänskä jakso tänään oli. Pikachulla mahtava ilme kun tuli sieltä ilmastointikanavasta ja katsoi kun Cyndaquil ja Piplup siinä nahisteli. Lyran arvostelut Ashia vastaan sitten oli niin että meinasin kaatua tuolilla kun keikuin siinä. :3 Seuraava jakso sitten kesälomaa vietellessä.
I'm not back... I'm just passing through.
Rayquick

(: Silimitön voima! :)

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 06.06.2011 16:02

Rayquick kirjoitti:Jänskä jakso tänään oli. Pikachulla mahtava ilme kun tuli sieltä ilmastointikanavasta ja katsoi kun Cyndaquil ja Piplup siinä nahisteli. Lyran arvostelut Ashia vastaan sitten oli niin että meinasin kaatua tuolilla kun keikuin siinä.

Tuo oli hauska jakso, Cyndaquilin ja Piplupin nahistelua oli kiva katsoa. Pikachun ilme tuossa kohtaa oli tosiaan eeppinen. Repesin Lyran keksien jaossa käyttämälle "Me olemme naisia, joten me saamme 2"-perustelulle, se oli aika paha. ;)
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Mewtwolover
Pr00-nörtti

(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

ViestiKirjoittaja *Jirachi* » 08.06.2011 21:32

Ilmoitan nyt samalla tännekin mitä kaikkea mukavaa sain kuulla suoraan Maikkarilta eilen ja tänään Facebookissa

On varmistettu, että 13.8 alkava kausi on kuin onkin Black ja White. Sarjasta nähdään tämän vuoden puolella 21 ensimmäistä jaksoa. Nämä jaksot sisältävät myös ennakkoon esitettyjen 1. ja 2. jakson uusinnat.
11. Pokémon-elokuvan lisäksi Maikkarilla on hallussaan myös oikeudet esittää aiemmin Disney XD:llä viime kesänä nähty 12. Pokémon-elokuva "Arceus ja elämän jalokivi" sekä vielä Suomessa esittämätön 13.elokuva "Zoroark: Illuusioiden mestari". Ainakaan 13.elokuvaa ei tulla ilmeisesti esittämään vielä kuluvana puolena vuotena, mutta voisin itse kuvitella, että 12.elokuva voitaisiin hyvinkin esittää joulun alla. Maikkari on kumminkin vahvistanut, että kummatkin leffat tullaan varmasti esittämään kanavalla tulevaisuudessa.

Lisäksi juttelin Katsomon vastaavan kanssa jolta sain varsin innostuneen vastaanoton kysymyksiini [kommentistani jopa tykättiin! ] Tässä vielä käymäni keskustelu Maikkarin ja Katsomon kanssa:

Katsomo:

Minä: Sivuilta joutuu etsimään Pokémonia monen mutkan kautta. Voisiko senkin lisätä etusivulle? Ja aiotteko laittaa tulevaisuudessa esim. Pokémon elokuvia tai Juniorin Pokéuusintoja myös Katsomoon?
Kuvanlaatu on toisinaan hieman epäselvä, mistä mahtaisi johtua? :3

Katsomo:
Kannattaa testata tuota uutta hakua. Se toimii aika hyvin. Ihan kaikkea sisältöä tuolla ei vielä ole, mutta huomenna tulee lisää.

Kuvan laadusta sen verran, että se riippuu pääasiassa käytettävissä olevasta internet kaistasta. Eli käytännössä jos netti tökkii, kuvanlaatu heikkenee.

Minä: selvä, tsekkaan haun. Kiitos! :3

Katsomo: Pokémon lisätään myös lastenohjelmien listaukseen lähipäivinä. Sieltä viimeistään sitten löytyy helposti.

Minä: Juu, arvelinkin että lisäätte sen varmaan listaan ajan kuluessa. Niin meinaatteko laittaa tuonne vielä jotain muuta Pokémonia? [Vink vink, Ruotsin vastaavassa on ainakin viitisen kautta Pokémonia, ja jonkin aikaa siellä oli 13.pokéleffakin] Voisiko tällaisia tulla meidän Katsomoon tulevaisuudessa? *electrode*

Katsomo: Hyvä idea. Pistetään korvan taakse ja katsotaan mitä tulevaisuudessa voidaan tehdä..
:)

Maikkari:

Minä: Hei, ihan pakko kysyä, ovatko 13.8 alkavat Pokémon-jaksot 14.tuotantokauden jaksoja, ja näytetäänkö ensin jaksot 1 ja 2 jotka näytettiin aiemmin, vai jatketaanko suoraan jaksosta 3? Ja niin, onko kanavallanne kenties lupaa esittää Pokémonin 13.leffaa? Ainakin 11. näyttäisitte esittävän syksyllä, joten onko teillä esitysoikeuksia muihinkin? Muissa Pohjoismaissa 13.leffa on ainakin näytetty.

MTV3: Hei, 13.8. MTV3-kanavalla starttaa 14. kausi ihan 1. jaksosta lähtien. Kautta nähdään aina vuoden loppuun saakka eli 21 jaksoa tämän vuoden puolella
‎13. Pokemon-elokuva kyllä löytyy Maikkarilta, mutta sitä ei ole sijoitettu karttaan. Syksyllä eli 3.9.2011 tosiaan nähdään 11. elokuva Pokemon: Gitatina ja taivaan soturi.

Minä: Kiitos tiedosta! Eli 13.leffa on kyllä tulossa? :3

MTV3: Varmasti tulee, mutta ei nyt ainakaan puolen vuoden sisään valitettavasti. Kiitos kysymyksistä.

Minä: Suurkiitos teille vastauksistanne! ^^
Yksi kysymys vielä askarruttaisi, onko teillä oikeudet näyttää sitten 12. pokémonelokuvakin?

MTV3: Kyllä tuo vuonna 2009 tehty Arceus and the Jewel of Life löytyy valikoimistamme, ei ole vielä ohjelmistoon sijoitettu.

Minä: Kiitos, näistä tiedoista oli paljon apua! :D

Ihan turhaan olen lähettänyt metrin pituisia palautteita! Facebookilla saa kiinni jopa Maikkarin!
Jirachi's Wish
*Jirachi*

ViestiKirjoittaja Hikaru » 08.06.2011 22:29

Loistavaa!
*Jirachi*, teet todella hienoa työtä selvittäessäsi Suomen esitysaikatauluja! Minulle maikkarin sivut eivät aukea ollenkaan, joten on hyvä, että joku jakaa tietoa tietämättömillekin. Onneksi tulee alkujaksoista uusinnatkin, koska minulta ainakin jäi tuo toinen jakso katsomatta. Toivottavasti jatkaa sitten myös tuosta vuodenvaihteesta eteenpäin. Leffojakin on kiva nähdä, kun viimeisin leffa jonka olen suomeksi nähnyt oli tuo 10.
Hikaru

ViestiKirjoittaja *Jirachi* » 09.06.2011 13:30

Hikaru kirjoitti:Loistavaa!
*Jirachi*, teet todella hienoa työtä selvittäessäsi Suomen esitysaikatauluja! Minulle maikkarin sivut eivät aukea ollenkaan, joten on hyvä, että joku jakaa tietoa tietämättömillekin. Onneksi tulee alkujaksoista uusinnatkin, koska minulta ainakin jäi tuo toinen jakso katsomatta. Toivottavasti jatkaa sitten myös tuosta vuodenvaihteesta eteenpäin. Leffojakin on kiva nähdä, kun viimeisin leffa jonka olen suomeksi nähnyt oli tuo 10.

Kiitos kiitos, ihan omaksi ilokseni ja muiden avuksi tätä selvitystyötä teen :3 Mukava kuulla että siitä on oikeasti muille hyötyäkin!
Juu, minusta on ihan hyvä että nuo 2 ekaa jaksoa uusitaan. Mm. Saara Aalto [Iriksen ääninäyttelijä] oli hyvin harmissaan, kun ei nähnyt noita jaksoja silloin, joten nyt hänellä on mahdollisuus nähdä kyseiset jaksot! :D [Hän tuntuu olevan 14.kauden alkamisesta yhtä innoissaan kuin me >3< ]
Jirachi's Wish
*Jirachi*

ViestiKirjoittaja Doragon » 10.06.2011 16:00

Hyvä Maikkari! On upeaa kuinka Pokémonia tulee nyt oikein urakalla. Uusimpia kausia, elokuvia...

Ja on hienoa, kuinka *Jirachi* hakee näitä tietoja meidän iloksemme. Tämä piristi päivääni!
Ääripositiivi Pokémonfriikki höpöttämässä kuinka tämä rakastaa kaikkea.
Doragon

(: Minne kiire

ViestiKirjoittaja Chiru » 10.06.2011 16:57

Kiitos tiedosta, *Jirachi*! Mukavaa, että jaksavat vihdoin esittää noita telkkarissa :3 Huomasin, että kymmenenvuotiaat ovat älykkäämpiä kuin minä... Tämä johtuu siitä, että Lyra keksi, että tytöt saavat 2 ja pojat vain yhden. Itse olin sitä mieltä, että jokainen saisi 1 ja 1/4... Ja minähän en ole yhtään reilu ihminen... Enhän..?
Friend codet
Pokémon SoulSilver - 5285 9385 8833
Pokemon Black - 2580 5079 7143
Galleriani - Tarinani
Chiru

(: Pastaaa~!

ViestiKirjoittaja Rayquick » 11.06.2011 15:11

Juu tänään taas näkyi sitten jakso. Lyrahan on kuin Brock mutta vaan poikia katselee. Juu mistä mä sain päähäni että Ash ois napannu sen giblen?? Noh... Mitäs tässä nyt... Juu seuraava jakso taas 18.6. Juuu. Pitääpäs odotella päivään 13.8 että ne musta ja valkois poksut rupeaa näkymään telkkarista.
Rayquick

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 11.06.2011 16:30

Rayquick kirjoitti:Juu tänään taas näkyi sitten jakso. Lyrahan on kuin Brock mutta vaan poikia katselee.

Huomasin tuon itsekin, tuo on aika hyvä juttu, että Brockille on naispuolinen vastine. Repesin Dawnin ja Ashin sanaharkalle, laajenevat päät ovat aina hauskoja. Jessen ja Meowthin reaktio Jamesin "Kateus vie kalatkin järvestä."-sanontaan oli yllättävän raju. Gible on kyllä aika kovis, harmi ettei Pikachu päässyt ottelemaan sitä vastaan.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Mewtwolover
Pr00-nörtti

(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

ViestiKirjoittaja Darrell » 11.06.2011 16:31

Rayquick kirjoitti: Juu mistä mä sain päähäni että Ash ois napannu sen giblen??

Spoilaan vähän joten älä lue vastaustani tuohon jos et ole katsonut Katsomosta 13. kautta.
Spoiler:
Kyllä se sen nappaa. Yllätyin kyllä itse, kun ei viellä napannu.
Darrell

(: Wannabe-Pro

ViestiKirjoittaja Doragon » 11.06.2011 18:03

Tuli aika pahasti revettyä Lyran ilmeelle siinä kohdassa kun Khoury auttoi Dawnia vetämään Giblen ylös nurmikosta... ;)
Ääripositiivi Pokémonfriikki höpöttämässä kuinka tämä rakastaa kaikkea.
Doragon

(: Minne kiire

ViestiKirjoittaja *Jirachi* » 12.06.2011 00:11

Mewtwolover kirjoitti:
Rayquick kirjoitti:Juu tänään taas näkyi sitten jakso. Lyrahan on kuin Brock mutta vaan poikia katselee.

Huomasin tuon itsekin, tuo on aika hyvä juttu, että Brockille on naispuolinen vastine. Repesin Dawnin ja Ashin sanaharkalle, laajenevat päät ovat aina hauskoja. Jessen ja Meowthin reaktio Jamesin "Kateus vie kalatkin järvestä."-sanontaan oli yllättävän raju. Gible on kyllä aika kovis, harmi ettei Pikachu päässyt ottelemaan sitä vastaan.

Repesin tässä kohtaa, Peter sanoi tuon jotenkin niin huvittavalla tavalla ja sitten vielä Jessien ja Meowthin reaktio siihen päälle :,D

Muistakaa muuten kaikki, että nyt sitten jonkin aikaa tulee 18.6 lähtien 2 Pokéjaksoa peräkkäin ^_^
Khoury ja Lyra olisivat söpö pari minusta~
Jirachi's Wish
*Jirachi*

ViestiKirjoittaja Umbrespeon » 12.06.2011 14:09

Chiru kirjoitti:Kiitos tiedosta, *Jirachi*! Mukavaa, että jaksavat vihdoin esittää noita telkkarissa Huomasin, että kymmenenvuotiaat ovat älykkäämpiä kuin minä... Tämä johtuu siitä, että Lyra keksi, että tytöt saavat 2 ja pojat vain yhden. Itse olin sitä mieltä, että jokainen saisi 1 ja 1/4... Ja minähän en ole yhtään reilu ihminen... Enhän..?

Mitä tytöt saa kaksi? Tuota jaksoa en katsonut, eikä katsomosta sitä löydy.
Avan tehnyt hilippa.

Rip in rip
Umbrespeon

(: If you know what I mean.

ViestiKirjoittaja Rayquick » 12.06.2011 14:33

*Jirachi* kirjoitti:Muistakaa muuten kaikki, että nyt sitten jonkin aikaa tulee 18.6 lähtien 2 Pokéjaksoa peräkkäin ^_^

Mitä?? 2 Jakosa vielä peräkkäin?? Oi tätä onnea. Ekana tulemis päivänä siis näkyy ne uusintajaksot ja sit alkaa ne uudet. Onhan se hyvä että ne näkyy uusintana ne 1 ja 2 koska olen unohtanut jo mitäs niissä oikein tapahtui. :3
Rayquick

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen Pokémon-keskustelu