NekoHennuli kirjoitti:Mulla ei tuota termien kääntämättömyyttä henkilökohtaisesti mitään vastaan, inhosin penskana sitä, kun liikkeet olivat kategoriaa "hyrrälitta" (Mitä hittoa? Onko suomen kielessä edes sanaa "litta" ja jos on mitä ***** se tarkoittaa?!), "talttahammashyökkäys" ja "molskahdus", blop blop. Ainoa mikä minua tuossa uudessa häiritsi oli JOIDENKIN (lue EI KAIKKIEN) ääninäyttelijöiden ammattitaidottomuus, kun ei edes niin yksinkertaista sanaa kuin "draco" osata oikein lausua. Esmes, Jessien ääninäyttelijä, en tiedä kuka, eikä jaksa kiinnostaa, osasi hommansa loistavasti. Käyttäkää loput lausumiskurssilla, niin homma bueno.*Jirachi* kirjoitti:Ensinäkään, älkää vain vahingossakaan haukkuko Pokémonin dubbaajia ammattitaidottomiksi.
Oh snap.*Jirachi* kirjoitti:En tiedä kuinka hemmetinmoisen korkeat standardit teillä on dubbauksen suhteen, mutta koittakaa jo hyvät ihmiset ymmärtää, että tämä ei ole mikään Japani, tai Italia
THIS IS FINLAND! Ja vuodesta 1986 on täällä äänitetty Disneyn elokuvia, en tiedä, onko jotakin muuta dubattu aiemmin, mutta nuo elokuvat ovat aina olleet loistavaa työtä ja niistä on nauttinut aina, jopa enemmän kuin alkuperäisistä versioista. Jos homman osaa kunnolla, niin sen osaa. Jos ei, niin voi voi. (Okei, pakko myöntää, että Heidi Kyrö ja Laura Vuotilainen olivat ihan hirveitä.. Muuten olen aina nauttinut Disney-duppauksista.)
Ööh, jos haluat ihan täydellistä englantia, niin mene kuuntelemaan enkunkielistä dubbausta : P [Jonka dubbaus on noin muuten ihan karsea, IMO.] Se vasta olisi naurettavaa, jos yritettäisiin vääntää vielä jotain amerikkalaista aksenttia siihen [mitä suomidubissa on joskus yritetty ja se kuulostaa tosi idioottimaiselta] joten, no thanks.
Ja litta on sanan "littaus" taipunut muoto. Tarkoittaa suunnilleen samaa kuin "liiskata".
Ja Disneyn leffoja on kyllä dubattu jo 50-luvulla ;3

", kun yllättäen piti höristää korviani kun en voinut uskoa kuulemaani: SE OLI JÄTETTY DUBBIIN!
Kyseessä on nääs meikäläisen lempikipale Pokémon-animen musiikkirintamalta (ja Pokémonin alkuperäiset kappaleet on kaikki niin huiman hienoja).
Ja luulin Leinoa paljon nuoremmaksi, parikymppiseksi tai jotain.
Ylläti positiivisesti (: