Tottakai nyt kun olen vetänyt Omega Rubyn tarinallisesti läpi niin postilaatikosta löytyy läpipeluuopas. Olen ostanut noita Black & Whiten julkaisusta asti, vaikka ORASiin en olisi sitä periaattessa tarvinnut ollenkaan, koska muistan kolmannen generaation pelit sen verran hyvin ulkoa. Kirjaa selatessa huomasin kuitenkin, että on multa aika paljon asioita jäänyt tekemättä ja kyllä siitä kirjasta kuitenkin selvisi asioita joita en tiennyt, joten ei ollut ihan turha ostos. Kansikin on niin siisti ja 14 € kyseisestä kirjasta ei tosiaankaan ollut paljoa.
Kun monet ovat tuossa edellä maininneet legujen nappaamisesta, niin mulla on kyllä kans ollut yllättävän helppoa ja munkkikin on käynyt pari kertaa. Esim. Rayquazaa vastaan en iskenyt kertaakaan vaan heitin suoraan Quick Ballin, tuli critical catch ja se jäi kiinni

Reshiramin kanssa kävi lähes sama, heitin heti Quick Ballin ja jäi kiinni. Muidenkaan nappaamiseen en ole tuhlannut paljoa aikaa. Raikou on varmaan ainoa tähän mennessä jonka kanssa olen joutunut resettaamaan että jäi kiinni. En ole kaikkia leguja vielä napannut, enkä itse jaksa etsiä niille sopivaa naturea jne.
Koitan tässä huvikseni täyttää PokeDexiä ja siirtää Poksuja X:stä, mutta jotenkin tulee tyhjä olo kun tyhjentää X:n täysinäiset boksit. X oli ensimmäinen peli missä rupesin itsekin kiinnostumaan kilpailullisesta pelaamisesta jossain määrin, ja on ensimmäinen peli jossa itse breedasin ja suunnittelin oman tiimini sen jälkeen kun pelasin pelin läpi. Sen takia tuntuu jotenkin väärältä siirtää ne poksut nyt Omega Rubyyn, joihin olen nähnyt niin paljon vaivaa X:ssä. Pitäiskö vaan jättää Omega Ruby Hoenn-fiilistelyksi vai pitäisikö tehdä siitä ns. pääpeli. Uutuuden takia mieli tekisi, mut.. en osaa päättää! Jotenkin myös vähän harmittaa se, että olen käyttänyt tosi vähän noita PSS-ominaisuuksia tässä pelissä. X:ssä niitä tuli käytettyä tosi paljon heti alusta asti. Ehkä niiden poksujen siirtäminen voisi sitten auttaa asiaa, tekisi mieli otella hyvällä tiimilla ja vaihdella poksuja että PokeDex tulisi täyteen (ORASin poksutarjonta on loppujen lopuksi aika rajallinen, vaikka noilta Mirage Spoteilta voi jotain kivaa löytääkin).