Yleinen Black/White keskustelu

Yleistä keskustelua Pokémon-videopeleistä, sekä Pokemon peleistä jotka eivät kuulu pääsarjan peleihin.

Valvoja: pikanoob

Alueen säännöt
• Keskustelu Pokémon-pelien romhackeistä ja emulaatiosta on sallittua vain tällä alueella.
• Ei linkkejä pelien ROM-tiedostoihin, ei edes valmiiksi pätsättyihin (pre-patched) ROM-tiedostoihin.
• Romhackien (IPS- ja XDELTA-tiedostot) latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Emulaattorien latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Romhackien teossa ja käyttöönotossa käytettävien työkalujen latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Suosittelemme käyttämään latauslinkkejä, jotka vievät suoraan lataukseen.

Minkä valitsit (B/W)?

*grass*
51
30%
*fire*
25
15%
*water*
44
26%
*grass* & *fire*
11
6%
*grass* & *water*
26
15%
*fire* & *water*
15
9%

Ääniä yhteensä : 172

Re: Yleinen Black/White keskustelu

ViestiKirjoittaja Timantti » 04.03.2011 19:07

Onko 50€ kipurajan yläpuolella? Löytyis sillä hinnalla viereisestä Anttilasta : S En jaksa alkaa nettitilauksia säätämään. Helsingin Kampissa olisi 45€ sama peli, mutta bussimatkat sinne a takaisin vie ainakin sen kaksi ja puoli euroa, joten voitto jää aika alhaiseksi (+ pitäis vaivautua sinne asti).

Toinen mahdollisuus on, että odottelen Gamestoppiin käytettynä >: )

E: BW -leiska on muuten hieno : )
Viimeksi muokannut Timantti päivämäärä 04.03.2011 19:17, muokattu yhteensä 1 kerran
[15:30] <X-Pertti> Linux on niin surkee, ettei se tue edes viiruksia
Spoiler:
Black FC: 2065 3314 7808 (Paum)
Soul Silver FC: 2408 2255 0057 (Fred)
3DS FC: 5069-4361-4421
Wi-Fi -vaihtola
Lé Turinat (käy katsomassa!)
Timantti

(: Hävisit pelin

ViestiKirjoittaja Flyffel » 04.03.2011 19:09

Timantti kirjoitti:Onko 50€ kipurajan yläpuolella? Löytyis sillä hinnalla viereisestä Anttilasta : S En jaksa alkaa nettitilauksia säätämään. Helsingin Kampissa olisi 45€ sama peli, mutta bussimatkat sinne a takaisin vie ainakin sen kaksi ja puoli euroa, joten voitto jää aika alhaiseksi (+ pitäis vaivautua sinne asti).

Toinen mahdollisuus on, että odottelen Gamestoppiin käytettynä >: )

Gamestopiin käytettynä 46,90€, lol. Jotain tuollaista se tulee kuitenkin olemaan. ;P
Flyffel

ViestiKirjoittaja Dreaming » 04.03.2011 19:30

sain tänään upouuden whiteni kölnin gamestopist 28 e <3 tosin olin jo maksanut vitosen varausmaksun eli yhteishinnaks tuli 33 e (tarjous voimassa vaan tämän päivän, luki ovessa) <33 vähän halvalla lähti peli :D

ja noitten apinoitten saksankieliset nimet on ihan hölmöi, punanen on grillnak, vihree veganak ja sinine sodanak. tulee tost punasest apinast ihan mielee joku popisin grillinakki xD
Friend Code: 1993-8115-5117
Dreaming

ViestiKirjoittaja Wilperi » 04.03.2011 19:35

Dreaming kirjoitti:sain tänään upouuden whiteni kölnin gamestopist 28 e tosin olin jo maksanut vitosen varausmaksun eli yhteishinnaks tuli 33 e (tarjous voimassa vaan tämän päivän, luki ovessa) 3 vähän halvalla lähti peli

ja noitten apinoitten saksankieliset nimet on ihan hölmöi, punanen on grillnak, vihree veganak ja sinine sodanak. tulee tost punasest apinast ihan mielee joku popisin grillinakki xD

Tulee noista nimistä ihan mieleen jotkut Bioniclet XD
Viimeksi muokannut Wilperi päivämäärä 17.11.2011 18:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Wilperi

ViestiKirjoittaja Porkabu » 04.03.2011 19:47

Darrell kirjoitti:Huoh. Rupee ny vaikuttaa siltä että pääsen pelaamaan vasta Maanantaina kuudelta illalla. Gigantin sivujen mukaan ei ole viellä varastoon ilmestynyt, ja sen voi Collect@Store palvelulla hakea vasta 2h päästä, eli jos se ilmestyisi joutuisin silti odottamaan. Luultavasti kyllä tuolla palvelulla voi saada viikonloppunakin, mutta silti hieman surettaa jo.

Itse tilasin Gigantista eivätkä minun Blackini ja veljeni White saapuneet tänään. Tosin toimitus on Gigantin mukaan lähetetty niin enköhän saa sen sitten piakkoin.
Ensi viikolla toisaalta on koulu kiireitä joten saa nähdä kuinka paljon ehtii pelata. Varsinkin kun joutuu vuorottelemaan veljen kanssa kun on vain yksi DS, 3DS:sää odotellessa.
You can buy everything but "love," "friendship" and "exp points".
Porkabu

(: Olen aiina valmiina pokemon otteluun!

ViestiKirjoittaja *Jirachi* » 04.03.2011 19:53

Mulla olisi juuri tullut ihan loistavaan saumaan tuo peli täksi päiväksi, kun koeviikkoni loppui tasan nyt. Mutta ei auta valittaa. Pitänee lievittää odotusnälkää kuuntelemalla Poképelien musaa [se auttaa mua oikeesti XD] ja toisaalta voisin käyttää odotusaikaa hyödykseni ja vihdoinkin koittaa päästä sieltä Johton liigasta HG:ssä jonnekin, tai jatkaa jo hyvässä vauhdissa olevaa Guardian Signsiä..

Tosin, jos peli tulee keskiviikoksi, sitä tuskin ehdin pelata vasta kun torstaina, kun mulla on viimeinen japanin tunti silloin ja palaan sieltä vasta 8 pintaan.. Kai tässä pitää kestää vielä hetkisen. Ainakin saan aloitettua pelin joka tapauksessa aiemmin kuin aussilaiset, joille peli tulee vasta 10.päivä. Ja Koreaan vasta huhtikuun lopulla.
Jirachi's Wish
~> [Sivusto, historia] Make a Wish ~10 years ago~
*Jirachi*

ViestiKirjoittaja Iso paha lohikäärme » 04.03.2011 19:58

Sen verran kipeä olen, että en tänä päivänä tuota peliä saa, toivotaan että huomenna olisi paremmassa kunnossa ja voisi sen Whiten hakea....
Cute little Dragon^^
Iso paha lohikäärme

ViestiKirjoittaja Timantti » 04.03.2011 20:01

Päätin nyt sitten huomenna mennä kattomaan Gigantista, koska siellä maksaa Black kuulemma 39,95, joka ei ole mitenkään erityisen paha. Pelaan tänään sitten Platinumin loppuun, niin pääsen heti uuden generaation pariin >: ) Black, here I come!
[15:30] <X-Pertti> Linux on niin surkee, ettei se tue edes viiruksia
Spoiler:
Black FC: 2065 3314 7808 (Paum)
Soul Silver FC: 2408 2255 0057 (Fred)
3DS FC: 5069-4361-4421
Wi-Fi -vaihtola
Lé Turinat (käy katsomassa!)
Timantti

(: Hävisit pelin

ViestiKirjoittaja Darrell » 04.03.2011 20:24

JEEESS!!! Pääsin kauppaan ja Lahden Puolenkuunpeleistä tarttui White. Ensimmäinen N battle nyt edessä.
Darrell

(: Wannabe-Pro

ViestiKirjoittaja The Deoxys Master » 04.03.2011 21:11

Hah huijasin! : ) Pitihän se black saada heti kaupasta, lukemisen ohella ehtii hyvin pelata jos on hoitanut lukionsa hyvin ;)
Friend Code: 5070 0146 9713
Looks like a mountain to me.
The Deoxys Master

ViestiKirjoittaja Jenny » 04.03.2011 21:26

^ Pitäs ite kans lukee pääsykokeisiin mutta jotenki nyt jäi tältä päivältä kun tää peli ilmaantui...

Itse ostin tuon Blackin kun miehenpuolikas tahtoi Whiten... Minulle tosin oli muutenkin nyt ihan sama kumman pelin hankin. Yhtä hienoilta ne minun silmissäni näyttää. Hän ite häärää tossa joka ekalla salilla kun itse olen vielä ihan alussa kun yritän soft-resettaa naaras Snivyä. <.< Kiva 12% todennäköisyys.
Wi-Fi Waihtolani/RNG-kokoelmani
RNG Abuse -opas B/W peleihin (suomeksi!)
<Pkmngeek> *sigh* I wish I was born in Japan sometimes. Everyone wishes that too right?
<Zelen> no I don't, I'd hate to live in society with so much pressure
<Voodoo> Well then I bet you're not an Ubers player : p
Jenny

ViestiKirjoittaja Inku » 04.03.2011 23:15

No voi pahus, olisipa pitänyt käydä Gigantissa vertailemassa hintoja ennen ostoa. Itse kävin Anttilassa ja siellä maksoi 50 euroa. ;_; Tai no, 49,95, lol.

Tämänhetkisiä tunnelmia: 2 salia takana, kolmannelle piakkoin menossa. Juuri sain tutkittua Castelia Cityn ja ennen salille menoa päätin jäädä levuttamaan hieman tiimiäni, kun porukka on niin eri tasoista. Mukana tällä hetkellä lvl 28 Dewott (Myrsky), lvl 22 Herdier (Piski), lvl 20 Sandile (Lousku) ja lvl 16 Cottonee (Puff-Puff). Tosin Cottoneen mukana pysyminen ei ole enää ollenkaan varmaa, kun sillä on sen verta huonot statsit eikä sun stonejen saatavuudesta ole varmuutta. Ja Herdierin viimeinen muoto on niin kamala että taitaa lentää hauva pc:lle jahka on kehittynyt. :s Mukana oli myös Woobat, mutta se oli niin onneton taistelussa että sydän verta vuotaen jouduin droppaamaan sen, kun ei se meinannut saada mitään alas kuolematta ensin tai jouduttuaan henkihieveriin squishiytensä vuoksi.

Yleensäkin ollaan täällä pelittäessä ihmetelty sitä, kuinka lähes kaikki alkupään pokémonit startereita lukuun ottamatta tuntuvat olevan aika onnettomia. Joko koko statseiltaan rehellisesti sanottuna huonoja tai sitten vaikka muuten mukiinmenevät statsit olisikin niin todella alhainen speed pilaa homman. Kahden ekan salin gym leadereilla myös oli aika naurettavia ongelmia: ekalla salilla Pansage buffasi attack-statsinsa ja sweeppasi kaikki yhdellä alas. Toisella Watchog taas one hit k.o:tti Retaliatella. Eli jos ei gym leadereiden viimeisiä poksuja saanut yhdellä tai kahdella osumalla alas, niin tervemenoa. Piti siis erikseen levuttaa molempia saleja varten pokémonit joiden tyyppi ja vähintään yksi hyökkäys oli super effective gym leadereiden poksuja vastaan, sweepata ne yhdellä alas ja sitten jättää poksut pc:lle homehtumaan. (Itse en ainakaan Pansearia ja Sawkia halunnut ottaa tiimiini.) Joten nytpä jännätään, meneekö bug-leader alas waterilla, normalilla ja dark/groundilla vai pittääkö taas erikseen levuttaa fire tai flying -tyyppi. :B

Sitten hieman nyppii se, että kentällä oleva oma pokémon näkyy niin pikselisenä. Miksei takaapäin kuvatuista spriteistä voinut yksinkertaisesti tehdä vain isompia eikä samankokoisia kuin perus-spriteistä, niin tuota pikselöitymisongelmaa ei olisi ollut?

Muutoin on tosin ollut oikein mukavan oloinen peli. Vuodenajoista en ole tietenkään nähnyt vielä muita kuin syksyn mutta tuntuu että rakastan systeemiä jo nyt. Kaikki on kauniin oranssinkeltaista ja lehtiä lentelee tuulen mukana näytön poikki. En malta odottaa että nään miltä muut vuodenajat näyttävät. Toisin kuin Team Rocket, Magma, Aqua ja Galactic olivat gangsterijengejä, Team Plasma vaikuttaa enemmänkin joltain karmivalta kultilta joka pitää itseään hyväntekijöinä ja "normaaleja" ihmisiä pahiksina - mikä on siis vain hyvä juttu. Kammottavin vihollistiimi tähän saakka, vaikka niillä onkin hassut puvut ja huutelevat "Plasmaaaa!" silloin tällöin. :'D

Pelin musiikeistä olen myös tykännyt paljon tähän saakka, ja etenkin trainer battlesta ja gym leader themestä, vaikka olinkin jo puhkikuunnellut ne aiemmin. Olen jollain ihmeen kaupalla onnistunut pitämään näppini erossa B/W:n muusta soundtrackista tähän saakka jotta jokainen paikka pelissä ja niiden musiikki tulisi mahdollisimman yllärinä. Positiivista oli myös huomata, että inhokkiliikkeeni Tackle oli saanu buffia. 50 power ja 100 accuracy. Vielä yli 20-tasoisinakin Dewottilla ja Herdierillä se on kovassa käytössä. Myös kaikenlaisiin pikku juttuihin on tullut parannuksia, kuten esim. pokémonien nimet ovat tekstauksella eivätkä CAPSEILLA, minkä olen aina ajatellut olevan aika outoa. On ollut myös kiva huomata että muiden hahmojen kanssa ollaan enemmän tekemisissä ja että Toukolla/Toyalla (kieltäydyn sanomasta Hilda/Hilbert, yök) on oikeasti ystäviä joita näkee usein, eikä pelkästään jotain maanista, uhoavaa kilpailijaa.

Doddih, ja sitte vielä hetkeksi takas pelaamaan ennen nukkumaanmenoa. : D --->
And in the darkest night, I won't give up the fight
I won't be losing hope, I hold on to what is true

Kotisivuni ~ DA-galleriani ~ Piirroksiani foorumilla
Inku

ViestiKirjoittaja Jontukka » 05.03.2011 00:03

Ostin tänään Gamestopista molemmat pelit ja opaskirjan. Nyt sitten on aloitettu pelaaminen ja heti ensimmäinen huonopuoli on tuo että kun haluaa juosta joutuu painamaan B:tä pohjassa. Ihan samalla tavalla kuin DPP peleissä. : /
"With great power comes great responsibility" - Uncle Ben (spiderman)

Image
Friend code: 5370-1499-8457
Jontukka

(: Somebody stop ME!

ViestiKirjoittaja silversuicune » 05.03.2011 12:50

höh...
tilattiin mulle NetAnttilasta black ja sen piti tulla postiin 4.3 mut ei tullut!
onko tietoa miten voisi valittaa tästä?
~ I LAV DÄT POKEMON ♥__♥
silversuicune

(: JUMPE!

ViestiKirjoittaja Heiccu » 05.03.2011 13:29

silversuicune kirjoitti:höh...
tilattiin mulle NetAnttilasta black ja sen piti tulla postiin 4.3 mut ei tullut!

Eikös siellä jossain NetAnttilan sivuilla ole jokin "palaute"-painike? Sitä kautta olisi omasta mielestäni ehkä kaikkein helpoin tapa esittää omat valituksen aiheet, se on vain eri asia, luetaanko niitä tai kiinnitetäänkö ihmisten antamiin palautteisiin mitään huomiota...
Heiccu

ViestiKirjoittaja Goldi » 05.03.2011 13:47

Tässä nyt Victinia yritän boxiin hommata. Mutta aina kun saan sen kiinni sillä on surkea nature ja sitä surkeammat IV:t.
Ja Vichini on vähä vaikee saada normeihi poke palloihi.
Goldi

ViestiKirjoittaja Jenny » 05.03.2011 14:03

^ Inku, aijaa. Ite oon suorastaan ihastunut tuohon Woobattiin ja se on yksi tiimini parhaista pokeista yällä hetkellä. Siitä kyllä olen samaa mieltä, että Team Plasmassa on enempi ytyä kuin noissa aiempien pelien pahisjengeissä.

Kaikki nuo alkuötökät nyt tuppaavat olemaan aika kurjia starteria lukuunottamatta. Näkihän sen Patratin ulkomuodostakin, ettei siitä välttämättä tule mitään seuraavaa Garchompia. B/W kyl tuo vähän tasoitusta aiempiin peleihiin verrattuna kun tarjotaan sitä elementtiapinaa ennen ekaa salia -> mahdollisuus voittaa eka sali kivuttomasti.

Blackia on nyt ollu tosi mukava pelata se pari tuntia mitä oon ehtinyt. Tällainen fiilis on ollut viimeksi kun pelasin ensimmäistä kertaa Goldia joskus vuosikausia sitten. Voisin melkein valehtelematta väittää, paras pokémon-peli mitä olen pelannut... Okei ei tää ehkä ihan niin hyvä ole kuin Red, mutta se pysyy ykkössijalla ihan vain sen takia että sillä on nostalgia-arvoa. Pelillisesti se on aika broken. RSE & DPP lyödään kuitenkin kirkkaasti laudalta.

B/W juoni ei ehkä ole mikään omaperäisin RPG:hen, mutta muihin pokémon-peleihin verrattuna todella hyvin suunniteltu ja synkempi. Me likes. 8D

Rakastuin myös tuohon uuteen taistelusysteemiin, eikä pikselöintikään haittaa yhtään. Ottelut ei tunnu niin rasittavilta kuin III-IV sukupolven peleissä. Parasta tietenkin on ollut se, että yhdestäkään puskasta ei ole ilmaantunut _yhtään ainutta_ zubattia tai geodudea. Oi autuutta.

Nyt matkalla kolmannelle salille, tiimi 15-20 levelin hujakoilla (Servine, Woobat, Panpour, Sawk, Sandile, Darumaka). Varmaan pidän tässä välissä tauon ja hommaan muuta, sitten illemmalla on kiva taas jatkaa nostalgisella fiiliksellä. :3

Victiniä en kyllä lähde hakemaan ennen kuin tuo B/W pelien RNG Abuse on hallussa. Yritin sitä tuossa jo vähän eilen illalla katsoa, suurin osa noista tavoista vaatii vähän enempi ymmärrystä matikasta + muuta hauskaa niin jätin sen suosiolla nyt sikseen.
Viimeksi muokannut Jenny päivämäärä 05.03.2011 14:08, muokattu yhteensä 2 kertaa
Wi-Fi Waihtolani/RNG-kokoelmani
RNG Abuse -opas B/W peleihin (suomeksi!)
<Pkmngeek> *sigh* I wish I was born in Japan sometimes. Everyone wishes that too right?
<Zelen> no I don't, I'd hate to live in society with so much pressure
<Voodoo> Well then I bet you're not an Ubers player : p
Jenny

ViestiKirjoittaja silversuicune » 05.03.2011 14:04

Heiccu kirjoitti:

Eikös siellä jossain NetAnttilan sivuilla ole jokin "palaute"-painike? Sitä kautta olisi omasta mielestäni ehkä kaikkein helpoin tapa esittää omat valituksen aiheet, se on vain eri asia, luetaanko niitä tai kiinnitetäänkö ihmisten antamiin palautteisiin mitään huomiota...

katsoin netanttilasta mut yhteystiedoissa ei lukenut mitään. Jos ei tuu maanantaiana niin menen huutamaan sille myyjälle >:O
~ I LAV DÄT POKEMON ♥__♥
silversuicune

(: JUMPE!

ViestiKirjoittaja Darrell » 05.03.2011 14:31

silversuicune kirjoitti:
Heiccu kirjoitti:

katsoin netanttilasta mut yhteystiedoissa ei lukenut mitään. Jos ei tuu maanantaiana niin menen huutamaan sille myyjälle

Onko NetAnttilassa ilmoitettu milloin pitäisi tulla? Ja Maanantaina jo ei kannata myyjälle mennä rageamaan. Posti ei voi tuoda sitä viikonloppuna niin Maanantai on vasta toinen päivä millon voi tulla.
Darrell

(: Wannabe-Pro

ViestiKirjoittaja Toxic » 05.03.2011 15:01

Jenny kirjoitti:Kaikki nuo alkuötökät nyt tuppaavat olemaan aika kurjia starteria lukuunottamatta. Näkihän sen Patratin ulkomuodostakin, ettei siitä välttämättä tule mitään seuraavaa Garchompia. B/W kyl tuo vähän tasoitusta aiempiin peleihiin verrattuna kun tarjotaan sitä elementtiapinaa ennen ekaa salia -> mahdollisuus voittaa eka sali kivuttomasti.

Mutta onhan sentään Lillipup, jonka viimeinen muoto Stoutland ei ole yhtään hullumpi. Kovat ATK ja DEF/SP.DEF, eikä se ole hidaskaan. Furreteilta ja Linooneilta löytyy nopeutta enemmän, mutta ne eivät kestä mitään, eivätkä ole yhtä vahvoja. Staraptorilla on voimaa ja nopeutta, mutta defenset kusee. Stoutlandilla on myös ihan hyvä liikevalikoima, kuten Crunch, Wild Charge ja elementti-Fangit. Ja päälle vielä Sand Rush, mahtava kyky.
Toxic

EdellinenSeuraava

Paluu Muut Pokémon-pelit