Pokémon X/Y apuketju

Yleistä keskustelua Pokémon-videopeleistä, sekä Pokemon peleistä jotka eivät kuulu pääsarjan peleihin.

Valvoja: pikanoob

Alueen säännöt
• Keskustelu Pokémon-pelien romhackeistä ja emulaatiosta on sallittua vain tällä alueella.
• Ei linkkejä pelien ROM-tiedostoihin, ei edes valmiiksi pätsättyihin (pre-patched) ROM-tiedostoihin.
• Romhackien (IPS- ja XDELTA-tiedostot) latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Emulaattorien latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Romhackien teossa ja käyttöönotossa käytettävien työkalujen latauslinkit ovat sallittuja, mutta ne eivät saa viedä sivuille, joilta voi ladata ROM-tiedostoja.
• Suosittelemme käyttämään latauslinkkejä, jotka vievät suoraan lataukseen.

Re: Pokémon X/Y apuketju

ViestiKirjoittaja Mewstor » 19.11.2013 18:51

Haganeproductio kirjoitti:
Rayquick kirjoitti:Kattelin tätä mekanismia et millä nää vanhat saa siirrettyä nii ainoana ne tyrkyttää tätä Pokemon Bank juttua. Mitenkä tuo, nyt kun se tulee 27. Joulukuuta, niin tuleeko tuo free 30 day trialina suomeenkin vai pitääkö ruveta maksamaan jollakin ihme mekanismeilla kun en nyt pankkikortteja tai muita omista.

Huhujen mukaan tuo triali koskee ihan kaikkia maita. Ja jos pankkikorttia yms. ei omista, Gamestopeista saa prepaid-kortteja. En nyt muista minkä suuruisia ne ovat, mutta jos sellaisen ostaa niin ei tarvitse muuta kuin laittaa kortin koodi eShop:iin ja sinne rapsahtaa kortin arvoinen summa rahaa käytettäväksi.

Itse olen ostanut kaikki e-shop pelini noilla prepaid-korteilla. Älyttömän helppo tapa. Kortteja on ainakin 25€ ja 50€ arvoisena. Pienin oli kai 15€ mutta en yleensä enää osta niitä, enkä ole nähnyt niitä Turun GameStopissa vähään aikaan.

Ja jos et pääse GameStoppiin hakemaan, olen ennenkin hakenut muille kortteja. Pyydä jos tarvit apua niin autan kyllä.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Mewstor
DaMewFreak Admin

ViestiKirjoittaja Haruka » 24.11.2013 17:08

Tää juttu mua jäi ihmetyttämään...
eilen illalla pelailin rauhassa mun Xää ja keräilin niitä ihmee looker lippuja. Menin Lumiose cityssä jonkun toimistotalon tokaan kerrokseen ja ruutu menee ihan hetkeksi mustaksi. Sitten sieltä hissistä mun takaa tulee joku liila muija. Sit se ruutu välähtelee mustana ja se liukuu siilleen jäätyneen näkösenä ja sanoo jotain tyyliin "You're not the one..." :S
Kuuluuko se pelin tarinaan vai onko se joku glitchi tai easter eggi??
Haruka

ViestiKirjoittaja Hikaru » 24.11.2013 17:15

Haruka kirjoitti:Tää juttu mua jäi ihmetyttämään...
eilen illalla pelailin rauhassa mun Xää ja keräilin niitä ihmee looker lippuja. Menin Lumiose cityssä jonkun toimistotalon tokaan kerrokseen ja ruutu menee ihan hetkeksi mustaksi. Sitten sieltä hissistä mun takaa tulee joku liila muija. Sit se ruutu välähtelee mustana ja se liukuu siilleen jäätyneen näkösenä ja sanoo jotain tyyliin "You're not the one..." :S

Tuttu juttu. Se ei sinällään kuulu tarinaan eikä kukaan tiedä kuka se on. Mysteeri tulee luultavasti ratkeamaan kolmannessa versiossa tai jatko-osassa. Sillä saattaa olla jokin yhteys pariin muuhun mysteeriseen asiaan Lumiose Cityssa, mutta mitään varmuutta ei ole.
Viimeksi muokannut Hikaru päivämäärä 24.11.2013 17:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Entisen hiekkalaatikon Hikari palveluksessanne. Rekisteröity: 02.10.2007
Recent POKÉMON MANGA News: Pokémon Adventures DP/Pt 8 ja Pokémon Black & White 10 on julkaistu Suomessa (tavallaan) 5. kesäkuuta.
Seuraavaksi ilmestyvät Pkmn Adv 17 ja Pkmn Adv BW 1 heinäkuussa. Koko julkaisuaikataulu
Hikaru

(: Fabulous! :)

ViestiKirjoittaja Flyffel » 24.11.2013 17:16

Se vaan on sellainen "easter eggin" kaltainen outous. xD Sama noita kuuntelee myöhemmin hotelllissa hissin ääniä. xD
Flyffel

ViestiKirjoittaja Dray » 24.11.2013 23:08

Liian paljon kysytty kysynys mutta...

Miten saan B2 Pokéja siirrettyä Y:hyn?
Katso ihmeessä tarinani ;) Redin seikkailut - Osa 2

Korttivaihtis : Plasma Freeze!
Dray

ViestiKirjoittaja pokemon trainer Jari » 24.11.2013 23:17

Et vielä mitenkään
pokemon trainer Jari

ViestiKirjoittaja frost » 24.11.2013 23:35

Jotkut uskovat, että tuo voi ratketa tulevassa eventissä. Vähän niinkuin se nukkuva poika Canalave cityssä D/P/PL aikaan...
frost

ViestiKirjoittaja Zuppi » 25.11.2013 19:51

Dray kirjoitti:Liian paljon kysytty kysynys mutta...

Miten saan B2 Pokéja siirrettyä Y:hyn?

Ei saa vielä mitenkään, mutta siirto onnistuu kuhan pokebank julkaistaan (muistaakseni 27.12).
FC: 0061-0796-4152
Ghost Safari: Shuppet, Phantump ja Golurk
Zuppi

ViestiKirjoittaja Voltorb » 29.11.2013 17:20

Mitä vaikutusta noilla natureilla on? Esim. mitä tekee adamant joka näyttää olevan suosittu?
Voltorb

(: »«

ViestiKirjoittaja Doragon » 29.11.2013 17:59

Voltorb kirjoitti:Mitä vaikutusta noilla natureilla on? Esim. mitä tekee adamant joka näyttää olevan suosittu?

Eri naturet kohottaa ja laskee eri statseja. Tuo mainitsemasi Adamant nostaa Attackia ja laskee Special Attackia, miksipä se on ihanteellinen nature attackerille (esim. Leafeon, Hitmonchan, Staraptor). Toinen suosittu nature on Modest, joka on Adamantin täysi vastakohta. Katsomalla Pokémon X:ssä ja Y:ssä Pokémonin statseja näkee, että joku statsi on merkitty punaisella ja joku sinisellä. Punainen on statsi joka Pokémonin nature kohottaa, sininen puolestaa laskee. Quirky, Bashful, Hardy, Serious ja Docile ovat neutraaleja natureita, jotka eivät kohota tai laske mitään statsia.
Ääripositiivi Pokémonfriikki höpöttämässä kuinka tämä rakastaa kaikkea.
Doragon

(: Minne kiire

ViestiKirjoittaja Haruka » 29.11.2013 22:03

En nyt tiedä mille alueelle tämä kuuluu, mutta kummiskin...
Meidän kone käyttää 3G verkkoa, joten mulla ei ole millään mahdollista käyttä Wi-fiä. Pokemonin pelaamisesta on alkanut mennä ilo, koska kaikissa nyky pokemon-peleissä ainoastaan Wi-fillä saa koettua kaiken hauskan. Eli pointtina on se, että voiko niitä Nintendo Wi-fi USB connectoreita saada vielä jostain tai oisko täällä stadissa jotain paikkaa, josta vois lainaa nettiä DSään?
Haruka

ViestiKirjoittaja Mewstor » 29.11.2013 22:16

Haruka kirjoitti:En nyt tiedä mille alueelle tämä kuuluu, mutta kummiskin...
Meidän kone käyttää 3G verkkoa, joten mulla ei ole millään mahdollista käyttä Wi-fiä. Pokemonin pelaamisesta on alkanut mennä ilo, koska kaikissa nyky pokemon-peleissä ainoastaan Wi-fillä saa koettua kaiken hauskan. Eli pointtina on se, että voiko niitä Nintendo Wi-fi USB connectoreita saada vielä jostain tai oisko täällä stadissa jotain paikkaa, josta vois lainaa nettiä DSään?

Tietääkseni se tikku on hyödytön koska uudemmat laitteet eivät enää tue sitä. Mene kirjastoon. Uskoisin lähes jokaisessa Helsingin kirjastossa olevan hyvä wifi-yhteys. Täällä Turussa tarvii vain kirjastokortin tunnukset ja pääsee wifiin ilman mitään kyselyitä tiskiltä.
Mewstor myy kortteja ja tavaraa!!!
Mewstorin vaihtolista
White2 FC: 0047 0767 8511
Kiitos Hilippa ihanasta avatarista!
Mewstor
DaMewFreak Admin

ViestiKirjoittaja Haruka » 29.11.2013 22:27

Mewstor kirjoitti:

Tietääkseni se tikku on hyödytön koska uudemmat laitteet eivät enää tue sitä. Mene kirjastoon. Uskoisin lähes jokaisessa Helsingin kirjastossa olevan hyvä wifi-yhteys. Täällä Turussa tarvii vain kirjastokortin tunnukset ja pääsee wifiin ilman mitään kyselyitä tiskiltä.

Kiitos vastauksesta ^^ täytyypä käydä kokeilemassa
Haruka

ViestiKirjoittaja Mewtwolover » 30.11.2013 01:57

Mewstor kirjoitti:

Se tikku on turha(ja oli aikoinaan rahastusta), kyseessä kun on käytännössä ylihintainen USB-WLAN sovitin. Suosittelen hankkimaan "mokkulareitittimen" jos Wi-Fin käyttö ei kirjastossa onnistu.
Taidealueen kaikki muut kilpailut -vastaava ja Videopelialueen kilpailuvastaava
Kuva
"Nyt tajuan, ettei syntyperällä ole merkitystä, vain se on tärkeää kuinka itse käytät syntymässä saamasi elämän lahjan" -Mewtwo
Mewtwolover
Pr00-nörtti

(: Oh wow, oh wow, oh wow! :)

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 30.11.2013 04:11

Pasilan poromagiassa on torstaisin pokemon liiga missä on videopelaajia, siellä tiloissa on kans todella hyvä wifi yhteys.

Esimerkiksi minä olen enemmän videopelaamassa siellä kuin korttipelaamassa.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Ensimmäisen suomen VGC premier challengen voittaja. Tiimi signaturessa.
Zhaituki

(: >'.')> Poyo! <('.'<)

ViestiKirjoittaja Haruka » 30.11.2013 14:13

Se yhdisti tossa vallilan kirjastossa hyvin nettiin. Kuitenkaan PSS ei jostain syystä toiminu :S mistä tämä voisi johtua?
Haruka

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 30.11.2013 14:45

Haruka kirjoitti:Se yhdisti tossa vallilan kirjastossa hyvin nettiin. Kuitenkaan PSS ei jostain syystä toiminu :S mistä tämä voisi johtua?

Pätkivä yhteys varmaankin. Mutta poromagiassa itellä on ainakin toiminut hyvin. :P Sekin paikka kaikki muut päivät paitsi sunnuntaina avoinna, mutta torstaisin on itse pokemon liiga siellä.
Sinätuuba kanavani. Löytynee remixejä, randomizer nuzlocke seikkailua ja jotain muuta randomia.
Image
Italia VGC Nationals 2015 - 47. sija, 431 masteria. 6-3 tulos, oli yhden voiton päässä top-cutista.
Zhaituki

ViestiKirjoittaja Voltorb » 05.12.2013 12:04

Miten opetan smeraglelleni iskuja?
Voltorb

(: »«

ViestiKirjoittaja sleepy » 05.12.2013 13:06

Smeargle oppii iskuja kopioimalla ne Sketchillä vastustajalta. Käytännössä se kai toimii niin, että hakkaat sillä poksun jolla on haluttu liike ja käytät sketchiä ja smeargle oppii sen. En ole itse koskaan kehittänyt smearglea joten en ole sataprosenttisen varma, enkä tiedä onko tuohon jotain järkeviä tapoja/voiko smeargle oppia iskuja esim. egg moveina.

Smeargle oppii sketchillä aina sen iskun, mitä vastustaja käytti viimeksi. Eli jos sinua hakataan vaikka Thunderboltilla, Smearglesi käyttää sketchin thunderboltin jälkeen niin isku kopioituu smearglelle pysyväksi liikkeeksi sketchin tilalle.
sleepy kiittää ja kuittaa
sleepy

ViestiKirjoittaja Zhaituki » 05.12.2013 16:52

sleepy kirjoitti:Smeargle oppii iskuja kopioimalla ne Sketchillä vastustajalta. Käytännössä se kai toimii niin, että hakkaat sillä poksun jolla on haluttu liike ja käytät sketchiä ja smeargle oppii sen. En ole itse koskaan kehittänyt smearglea joten en ole sataprosenttisen varma, enkä tiedä onko tuohon jotain järkeviä tapoja/voiko smeargle oppia iskuja esim. egg moveina.

Smeargle oppii sketchillä aina sen iskun, mitä vastustaja käytti viimeksi. Eli jos sinua hakataan vaikka Thunderboltilla, Smearglesi käyttää sketchin thunderboltin jälkeen niin isku kopioituu smearglelle pysyväksi liikkeeksi sketchin tilalle.

Tuo smearglen iskujen oppiminen on paras kyllä hoitaa siinä yhden tähden ravintolassa jossa on pelkkiä 10lvl elementti apinoita.

Tuo on lisäksi double battle.
Image
Zhaituki

EdellinenSeuraava

Paluu Muut Pokémon-pelit